Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,608   +0,042   (+1,18%) Dagrange 3,562 - 3,617 6.570.475   Gem. (3M) 7,4M

Neutrale koersfase.

117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gerrit 69 30 november 2010 21:51
    quote:

Max1982 schreef:

Gaat weer lekker deze week. Inmiddels ruim een euro lager dan de laatste top. Vandaag in de eindveiling met bijna 4m stuks nog eens 5 cent er af. Erg jammer!
    Zo zie je maar weer, dat die hele eigen aandelen-inkoop geen enkele garantie geeft voor een hogere aandelen-koers.
    De uitbraak boven de 11,60 Euro beschouw ik dan maar als een valse uitbraak.
    Dat geld overigens wel voor de hele beurs, nu de AEX weer ruim onder de 343 is gezakt.
    De onrust is voornamelijk ontstaan door de enorme overheids tekorten van de PIGS-landen.
    Als de rust weer terugkeert aan het financiële front en er een voorlopige oplossing gaat komen door de experts en politici, verwacht ik toch weer een herstel, dat ons weer boven de 343 gaat brengen.
    Rond de 11 Euro verwacht ik nu een stevige steun en misschien wel een ideaal koopmoment voor KPN en andere aandelen.

Mvrgr. van Gerrit
  2. gerrit 69 2 december 2010 13:02

Een ideaal koopmoment word bij KPN wel steeds twijfelachtiger.
    De daling onder de 11,60 Euro is ook gestimuleerd door twee verkoopadviezen op 1 december hier onder genoemd;
    Kepler Capital Markets verlaagt het advies naar 11,50 Euro
    Macquarie Capital Markets verlaagt het advies naar 10,50 Euro

Dat wil niet zeggen, dat ik hun adviezen blindelings geloof, maar de vele koopadviezen hebben het aandeel ook niet veel geholpen en nu er twee verkoopadviezen zijn, is KPN gelijk het haasje.

Groet van Gerrit
  3. Hjvd 2 december 2010 13:17
    je kan proberen om onder de 10,85 een ritje naar de 11,60 te maken, dat is denk ik het meest haalbare, de weekchart ziet er licht neerwaarts (meer zijwaards) uit voor 2011, pas boven een 13,60 ben ik weer enthousiaster, dat zou de komende weken een rally betekenen en kan alleen als korea en de euro zich stilhouden, want tot nu toe is KPN een Lagger, het doet nog niet echt mee aan de goednieuws rally van de ECB.
  4. gerrit 69 2 december 2010 21:53
    quote:

henrihenrynl schreef:

je kan proberen om onder de 10,85 een ritje naar de 11,60 te maken, dat is denk ik het meest haalbare, de weekchart ziet er licht neerwaarts (meer zijwaards) uit voor 2011, pas boven een 13,60 ben ik weer enthousiaster, dat zou de komende weken een rally betekenen en kan alleen als korea en de euro zich stilhouden, want tot nu toe is KPN een Lagger, het doet nog niet echt mee aan de goednieuws rally van de ECB.
    Ik heb geen zin meer om een ritje te maken met KPN.
    Het bijkopen van aandelen KPN heeft maar weing zin, want elke stijging lijkt op het groeien van gras
    Ik richt mijn aandacht voortaan meer op de cyclische sector, zoals Aalberts - ArcelorMittal - AMG - BAM - TomTom en USG, want met KPN heb ik het wel gehad.
    Het gaat weer een hele toer worden om nog boven de 11,60 Euro te komen.
    Dat je pas enthousiaster gaat worden als KPN boven de 13,60 Euro stijgt, ben ik roerend met je eens.
    Het aandeel KPN mist uitstraling en dynamiek en de fabeltjes, dat KPN wel eens overgenomen gaat worden leg ik maar naast mij neer.
    Het enigste nadeel (oh pardon voordeel) is dat KPN weer goedkoop haar eigen aandelen kan inkopen.

Mvrgr. van Gerrit

5. forum rang 10 voda 2 december 2010 22:01
    Hallo Gerrit, jammer om te lezen, maar geen verkeerde beslissing.

AM, is zeer zeken geen verkeerde keuze, ik heb er talloze leuke korte ritjes met enkele procenten winst weten te maken. (én uitkering dividend).

Zomaar een vrijblijvend advies.

Disclaimer:

Heb vandaag weer mijn AM met winst verkocht.
    Zit nu even op een dip te wachten.
    (Op het AM forum heb ik mijn aankoop- en verkoop koersen vermeld)
  6. gerrit 69 2 december 2010 22:29
    quote:

voda schreef:

Hallo Gerrit, jammer om te lezen, maar geen verkeerde beslissing.

AM, is zeer zeken geen verkeerde keuze, ik heb er talloze leuke korte ritjes met enkele procenten winst weten te maken. (én uitkering dividend).

Zomaar een vrijblijvend advies.

Disclaimer:

Heb vandaag weer mijn AM met winst verkocht.
    Zit nu even op een dip te wachten.
    (Op het AM forum heb ik mijn aankoop- en verkoop koersen vermeld)

Mocht AM door de 26,50 Euro stijgen, dan zou ik ze wel vasthouden, want er ligt boven dat niveau veel koersruimte als je naar de chart kijkt.
    Om te traden is AM een ideaal aandeel en dat is bij KPN gods onmogelijk.
    AM geeft trouwens elk kwartaal dividend net als Royal Dutch. (Kon. Olie)
    Ik vergelijk KPN en Ahold maar met een staats-obligatie.
    Betrouwbaar maar veel te weinig groei.
    Het enigste voordeel van KPN is alleen nog hun dividend, maar dat heb ik in de ruim 3 jaar dat ik KPN in bezit heb, herbelegt in de cyclische sector.
    Bedankt voor je vrijblijvend advies.

Groet van Gerrit
  7. [verwijderd] 8 december 2010 12:12
    quote:

gerrit 69 schreef op 2 december 2010 10:29:

[...]

Betrouwbaar maar veel te weinig groei.
    Het enigste voordeel van KPN is alleen nog hun dividend, ............................

Groet van Gerrit
    Is het je niet opgevallen dat KPN de kostenstructuur bij vast bellen naar mobiel flink omgegooid heeft? Volgens mij heeft dit te maken met iBasis. En de samenwerking met Telefonica (vlg mij blijft het daar niet bij) ook.

Het slimmer gebruiken van bestaande infrastructuur levert m.i. aanzienlijk meer op dan elke paar jaar nog snellere kabels leggen of weer meer/andere zenders.
    Geklets vanuit Brussel dat we achterblijven als we niet snel meer glasvezel in de grond leggen moet je niet zo serieus nemen. We verzuipen in de communicatiecapaciteit. Denk ik.

KPN doet het m.i. helemaal goed.
  8. Hjvd 8 december 2010 16:29
    de koers blijft hangen op 11euro bij een aex die flink aan het doorstijgen is sinds de bodem van 325. AM is een leuk aandeel, maar je hebt als belegger nu ook wavin om uit te kiezen. nou dan weet ik het wel 50% kpn en 50% wavin en vlak voor de zomer 2011 eens kijken welke het meeste is gestegen, ik denk dat wavin met wat meer zekerheid boven de 14euro zal staan.
  9. gerrit 69 21 december 2010 20:21

KPN is al weer een tijdje in de neutrale koersfase beland.
    Een duidelijke oorzaak voor deze terugval is niet aan te wijzen.
    Nu de december-expiratie weer voorbij is, denk ik dat het aandeel voor 31 december minimaal boven de 11 Euro zal noteren.
    Mocht het aandeel in januari kans zien om opnieuw boven de 11,60 Euro te stijgen, dan zit er toch veel meer in het vat.
    Eenmaal door de 11,60 Euro geef ik het aandeel KPN voor april 2011 een goede kans om naar de 13,50 Euro te stijgen.
    Met nog een goede maand voor de boeg, (tot 26 januari) krijgen beleggers alvast een beter beeld als de jaarcijfers bekend worden gemaakt.
    KPN is tot nu toe een achterblijver gebleven in de AEX, maar ook achterblijvers gaan een keer omhoog verwacht ik zelf.

Groet van Gerrit
  10. forum rang 5 Porscheknakker 21 december 2010 22:54
    Overnamekandidaten in 2011
    Selwyn Duijvestijn | Dinsdag 21 december 2010 07:53

KPN
    Eens in de zoveel tijd komt er weer een verhaal naar boven over KPN. Het bedrijf zou wel eens door het Spaanse Telefonica overgenomen kunnen worden. Het speelde tien jaar geleden al, maar naast het aardige dividendrendement van KPN is het wellicht iets om het achterhoofd te houden.

Laten we het hopen!!

Groet
  11. gerrit 69 1 februari 2011 21:03

KPN eindelijk weer gesloten op zijn weerstand van 11,60 Euro.
    Gaan we morgen eindelijk hoger koersen, zodat de 12 Euro weer in zicht komt??
    De kans word nu veel groter dat KPN uit zijn neutrale trend gaat komen, nu de Dow Jones zelfs boven de 12.000 punten is gestegen.
    Hopelijk vergis ik mij dit keer niet.

Groet van Gerrit
  12. Max1982 2 februari 2011 12:25
    quote:

elina schreef op 2 februari 2011 12:04:

dacht kpn niet meer in amerika op de beurs stond
    Ik weet ook niet anders als dat het niet zo is.

Aegon 5,63 (0,18%)
    Arcelor Mittal 26,92 (0,19%)
    ASML Holding 31,78 (0,22%)
    ING Groep 8,63 (0,47%)
    Shell 26,53 (0,19%)
    Philips 22,82 (0,53%)
    Unilever 21,81 (0,28%)
117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.