Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,608   +0,042   (+1,18%) Dagrange 3,562 - 3,617 6.570.475   Gem. (3M) 7,4M

Neutrale koersfase.

117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 september 2010 10:36
    quote:

donny schreef:

[quote=blaaskaak]
    Vraag me af of die claim van de curatoren nog eens traatje gaat krijgen. 4,2 miljard is niet mis. Vraag me af in hoeverre KPN zelf en dus eigenlijk de aandeelhouders van KPN voor die zwendel verantwoordelijk kunnen worden gehouden. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen ?
    [/quote]

Denk dat alleen de insiders daar iets concreets over kunnen zeggen. Maar het lijkt me dat KPN dit wel goed afgedekt zal hebben qua aansprakelijkheid, KPNqwest is immers juridisch gezien een andere onderneming als Kpn zelf. Als de bedrijfsjuristen van Kpn hun werk goed gedaan hebben, dan zal er weinig aan de hand zijn en kunnen de schuldeisers + curatoren van KPNqwest naar hun centen fluiten.
    Boel onzekerheid dus. Als je belastende briefjes rond laat zwerven, vraag ik me af of de rest wel zo goed geregeld is.
  2. gerrit 69 7 oktober 2010 23:06

Slotkoers vandaag 11,54 Euro.
    Neutrale koersfase staat onder druk.
    Boven de 11,60 Euro komt er meer beweging in de koers van KPN.
    Call-opties van KPN worden daarom boven de 11,60 Euro extra interessant, omdat er weer koersfantasie in KPN zal ontstaan.
    Het word weer leuk om in KPN te beleggen en ik zou haast zeggen, dat het een keer tijd word, want mijn geduld werd aardig op de proef gesteld.

Groet van Gerrit
  3. Max1982 12 oktober 2010 10:13
    Beste mede KPN-beleggers,

Wat is jullie verwachting voor de komende tijd? Binnen twee weken moet de nieuwe CEO bekend zijn en over twee weken worden de 3e kwartaalcijfers gepresenteerd. Denken jullie dat hier nog verrassingen uit komen en dat dit veel invloed op de koers gaat hebben.

Grt. Max

Edit: En dan speelt op de achtergrond ook nog het verhaal van het faillisement van KPNQwest waar de curator opeens met een eis van 4,2 miljard komt aanzetten. Gaan we daar nog veel last van krijgen?
  4. gerrit 69 12 oktober 2010 20:12

Mijn verwachting is dat het aandeel KPN aan de vooravond staat om een sprong voorwaarts te maken.
    Dit zal zeer zeker gebeuren, als de AEX door de 343 punten breekt en de CEO bekend zal worden gemaakt.
    Of KPN-QWest een grote impact zal hebben, daar geloof ik zelf niet in, maar het word wel tijd, dat dit faillisement na 9 jaar definitief zal worden afgesloten.
    Heel belangrijk vind ik zelf, dat de koers een keer boven de 11,60 Euro zal gaan sluiten.
    Iedereen weet zo langzamerhand hoe ik over de eigen aandelen-inkoop denk, maar daar zal ik het niet meer over hebben.
    Wel vind ik, dat er veel meer potentie zit in het aandeel KPN, maar helaas komt dat niet voldoende uit de verf onder de huidige CEO.
    Niet om Scheepbouwer tekort te doen, maar ik hoop wel, dat de nieuwe CEO een echte ondernemer zal zijn, die in staat zal zijn om de groei-mogelijkheden eens flink uit te buiten.
    Als ik vandaag weer zie, hoe Microsoft met een nieuwe telefoon op de markt komt, waarmee men draadloos op het internet kan surfen, dan moet het voor KPN toch ook mogelijk zijn, om van deze nieuwe markt te profiteren.
    Afijn, ik wacht de 3e kwartaal-cijfers af, die naar mijn mening heel redelijk zullen zijn.

Mvrgr. van Gerrit
  5. lokeend 18 oktober 2010 21:21
    quote:

gerrit 69 schreef:

Slotkoers vandaag 11,54 Euro.
    Neutrale koersfase staat onder druk.
    Boven de 11,60 Euro komt er meer beweging in de koers van KPN.
    Call-opties van KPN worden daarom boven de 11,60 Euro extra interessant, omdat er weer koersfantasie in KPN zal ontstaan.
    Het word weer leuk om in KPN te beleggen en ik zou haast zeggen, dat het een keer tijd word, want mijn geduld werd aardig op de proef gesteld.

Groet van Gerrit
    Is precies op 11.60 sluiten ook goed, wat vind je van de nieuwe topman?
    Mvg
  6. gerrit 69 19 oktober 2010 02:35
    quote:

lokeend schreef:

[...]

Is precies op 11.60 sluiten ook goed, wat vind je van de nieuwe topman?
    Mvg
    De keus op Eelco Blok vind ik op zich niet verkeerd.
    Deze opvolger van Scheepbouwer kent het bedrijf KPN op zijn duimpjes en dat is een groot voordeel.
    Ik hoop wel, dat de nieuwe CEO de kwestie KPN/Q-West snel zal oplossen, want hij was mede verantwoordelijk toen deze combinatie werd opgericht.
    De beurs reageerde positief op deze nieuwe CEO, die straks in april 2011 definitief het stokje overneemt van Scheepbouwer.
    Nu we gesloten zijn op de 11,60 Euro, verwacht ik deze week hogere koersen voor KPN.

Mvrgr. van Gerrit

7. gerrit 69 21 oktober 2010 03:13

We zijn toch weer afgeketst op de weerstand van 11,60 Euro.
    Toch begin ik steeds positiever te worden op het aandeel KPN.
    Misschien dat de 3e kwartaalcijfers de trigger zijn om boven de 11,60 Euro te stijgen.
    Het blijft nog steeds mogelijk, dat we deze week al boven de weerstand uitbreken.

Mvrgr. van Gerrit
  8. [verwijderd] 21 oktober 2010 14:07
    quote:

gerrit 69 schreef:

We zijn toch weer afgeketst op de weerstand van 11,60 Euro.
    Toch begin ik steeds positiever te worden op het aandeel KPN.
    Misschien dat de 3e kwartaalcijfers de trigger zijn om boven de 11,60 Euro te stijgen.
    Het blijft nog steeds mogelijk, dat we deze week al boven de weerstand uitbreken.

Mvrgr. van Gerrit
    Van mij mogen ze wachten tot TomTom is overgenomen, danwel het Crucell-bod is verhoogd. Tegen die tijd ga ik weer vol in KPN. Voorlopig heb ik alleen wat deep ITM puts geschreven.
  9. viermeiden 22 oktober 2010 11:45
    L.s.,

AMSTERDAM (AFN) - Telecombedrijf KPN zal de eigen doelstelling van een ebitda-resultaat van 5,5 miljard euro voor dit jaar misschien los moeten laten. Dat denken verschillende analisten in de aanloop naar de publicatie van de derdekwartaalresultaten. KPN publiceert deze aanstaande dinsdag om 7.30 uur.

,,KPN zal misschien net onder het doel van 5,5 miljard euro uitkomen'', denkt analist Victor Bareño van SNS Securities. Ook analist Karen Egan van Royal Bank of Scotland vindt het doel erg ambitieus. ,,Het vereist een groei van 7 procent in het tweede halfjaar, terwijl de groei in het eerste halfjaar slechts 2 procent was.

De ebitda nam in het derde kwartaal volgens de analistenpoll in opdracht van ANP-Reuters in het derde kwartaal met 2,9 procent toe tot 1,37 miljard euro. De daling van de omzet nam volgens hen af tot 0,2 procent op jaarbasis. Hiermee zou de omzet op 3,33 miljard euro uitkomen. In het tweede kwartaal bedroeg de omzetdaling nog 1,7 procent.

De omzet en de ebitda kan volgens de analisten onder druk staan door de lagere afwikkeltarieven in de Nederlandse en Belgische markt. Bareño denkt echter dat de impact op de ebitda in Nederland meevalt. Hij merkt daarnaast op dat een belangrijke groeikans voor KPN ligt in IPTV en triple play diensten.

viermeiden
  10. gerrit 69 26 oktober 2010 20:40

Hoera, we zijn eindelijk door de weerstand van 11,60 Euro gebroken.
    Beleggers kunnen weer naar boven kijken met het aandeel KPN.
    Met de huidige cijfers verwacht ik volgend jaar ook een kleine dividend verhoging.
    Zelf verwacht ik niet, dat KPN op korte termijn overgenomen zal worden, maar niets is onmogelijk in het huidige beurs-klimaat.
    De telecom-reus die het wel aandurft om KPN in te lijven, zal wel diep in de buidel moeten tasten.
    Een overname koers zal dan minimaal 16 Euro per aandeel moeten worden, maar zelf denk ik eerder aan een koers van 20 Euro per aandeel, wil het bod een kans van slagen hebben.
    Als belegger heb ik liever dat KPN zelfstandig blijft, want met de nieuwe CEO kan KPN genoeg groei-potentie genereren om op termijn ook een koers rond de 20 Euro te halen.
    Nu de weerstand van 11,60 Euro is gebroken, kan het aandeel KPN gemakkelijk binnen een half jaar stijgen naar de volgende weerstand op de 13,50 Euro.
    Ondanks de claim van de curator van KPN/Q-West is het bijkopen van KPN op het huidige niveau vrij risico-loos.
    Dit laatste zullen onze pensioen-fondsen zo langzamerhand ook wel inzien.
    Vasthouden dus alle aandelen KPN !!!!!

Mvrgr. van Gerrit
  11. gerrit 69 23 november 2010 18:24

Is KPN vandaag definitief door de steun van 11,60 Euro gezakt??
    Het ziet er voor vandaag weinig florisant uit.
    De grote vraag is, of er op korte termijn een snel herstel zal volgen.
    Het fundament van het kaartenhuis van de Europese Unie begint steeds meer serieuze scheuren te vertonen en dat is langzamerhand ook een groot gevaar voor een double dip scenario.
    Gelukkig geeft KPN een goed rendement, maar blijkbaar is dat niet genoeg om een koers boven de 11,60 Euro vast te houden.
    Ik hoop op betere tijden, maar de kans op een fors beursherstel tegen het eind van dit jaar word steeds twijfelachtiger.

Mvrgr. van Gerrit

12. analyse_A3CD 23 november 2010 20:31
    Beslist niet wanhopen GERRIT, met een rendement van ruim 7% + het feit dat ie altijd nog als een duveltje uit een doosje kan worden overgenomen, want geld is er zat, is een verrassing denkbaar!

Is het niet op korte termijn, denk dan aan 4 a 5 jaar!

Zou tegen die tijd toch zeker €. 17,50/20,= op moeten brengen!

En met het huidige rendement doe ik het ervoor.
  13. gerrit 69 27 november 2010 00:20

Net als de AEX weer onder de 343 is gezakt, is ook KPN weer onder de steun gezakt op de 11,60 Euro.
    De beurs heeft daarmee eigenlijk een valse uitbraak-poging gemaakt en het is nu de grote vraag of we voor de jaarwisseling weer gaan herstellen.
    Daarvoor moet toch eerst de financiële onrust rond de Euro en de PIGS-landen naar de achtergrond verdwijnen, anders blijft het kwakkelen.

Mvrgr. van Gerrit
117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.