Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,608   +0,042   (+1,18%) Dagrange 3,562 - 3,617 6.570.475   Gem. (3M) 7,4M

Neutrale koersfase.

117 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gerrit 69 4 juni 2010 00:21

Eindelijk zit het aandeel KPN weer in de bandbreedte tussen de 10,60 Euro en 11,60 Euro.
    Even was ik bang, dat het aandeel Ahold qua prijs het aandeel KPN definitief zou inhalen.
    Als ik het dividend echter vergelijk tussen deze twee bedrijven, dan blijft Ahold een echte kruidenier met maar een matig dividend.
    Het word dus tijd, dat KPN boven de 11,60 Euro uitstijgt, want dan word het pas interessant voor een leuke uptrend.
    Voorlopig zit de handrem er nog op en is de vraag wie er hem definitief afgooit.

Mvrgr. van Gerrit
  2. gerrit 69 9 juni 2010 13:20

Het is ongelovelijk maar waar;
    Het aandeel Ahold staat vandaag qua koers boven het aandeel KPN.
    Het matige dividend van Ahold zegt dus niet zoveel.
    Beleggers in Ahold zien dus meer groei-potentie in hun bedrijf, dan beleggers in KPN.
    Met alle lyrische voorspellingen ten spijt voor KPN, zal het aandeel voorlopig niet vooruit te branden zijn, omdat er momenteel geen groei- perspectief zit in dit Telecom-bedrijf.
    Dan helpt ook geen eigen aandelen-inkoop, want dat is slechts een doekje voor het bloeden.

Mvrgr. van Gerrit
  3. gerrit 69 9 juni 2010 21:10
    quote:

noppesss schreef:

Heeft de hoge dollar ermee te maken? Voor AH komt dat goed uit, lijkt me.
    Overigens vind ik de vergelijking tussen de fondsen discutabel maar ik deel je mening dat KPN wel wat hoger mag staan.
    Bijna drie jaar lang zit ik nu in KPN.
    Mijn gemiddelde aankoopprijs ligt rond de 12 Euro.
    Ik vraag mij serieus af, hoe lang ik nog moet wachten voordat ik met dit aandeel quitte speel.
    Omruilen naar Ahold zie ik ook niet zitten
    Zonder al te veel bijbetalen, kan ik KPN nu nog omruilen in Aalberts Industries en USG-People.
    Voor het dividend hoef je deze aandelen niet te kopen, maar voor een flink koersherstel staan deze aandelen bij mij bovenaan.
    Jammer, dat KPN het geduld van vele beleggers tot nu toe niet ingelost heeft.
    Mijn geduld is in ieder geval wel op.

Mvrgr. van Gerrit
  4. [verwijderd] 10 juni 2010 09:09
    Als je een flink hogere beurs verwacht binnen korte tijd, dat zijn dat aandelen die harder dan KPN zullen stijgen. Verwacht je echter geruime tijd een zijwaartse trend, dan is KPN wellicht een betere keuze.

Mogelijk is KPN een fonds wat voor de lange termijn belegger aantrekkelijk is. Daytraden (KT handel) kun je imho beter met andere fondsen doen.

Kortom: handel naar je eigen visie. Ik ben er van overtuigd dat KPN wel naar de 11,5 toe kruipt. Daarnaast heb ik ook wat meer volatiele fondsen in porto (o.a. Aegon).
    Tip kan wellicht zijn dat je sneller verlies neemt. Hiermee 'pin' je jezelf niet vast aan een bepaald fonds.

Voor wat het waard is. Succes.
  5. sluut 10 juni 2010 09:45
    quote:

gerrit 69 schreef:

[quote=noppesss]
    Overigens vind ik de vergelijking tussen de fondsen discutabel maar ik deel je mening dat KPN wel wat hoger mag staan.
    [/quote]

Ik vraag mij serieus af, hoe lang ik nog moet wachten voordat ik met dit aandeel quitte speel.
    Zonder al te veel bijbetalen, kan ik KPN nu nog omruilen in Aalberts Industries en USG-People.
    Voor het dividend hoef je deze aandelen niet te kopen, maar voor een flink koersherstel staan deze aandelen bij mij bovenaan.

Mvrgr. van Gerrit
    Je kunt om de aankoopkosten te verlagen wat putjes KPN schrijven. Zelfs KPN sep 2010 9,60 geeft nog een goede premie.
  6. [verwijderd] 10 juni 2010 10:14
    Zelfs bij een neutrale koers een perfect div rendement. 0,80 2010 > 0,85 2011.
    Ik maak me nu niet zo druk om de koers deze gaat vanzelf een keer volgen.
    Aandeleninkoopprogramma en groot deel bij institutionelen zorgt voor veel controle over de koers. Voor de LT-er is het niet slecht dat KPN op dit nivo opkoopt. Laat maar stijgen de koers na het inkoopprogramma. Misschien dat dit zelfs wel gewenst is voor vele partijen.
  7. [verwijderd] 10 juni 2010 11:38
    quote:

sluut schreef:

[quote=gerrit 69]
    [quote=noppesss]
    [/quote]

Mvrgr. van Gerrit
    [/quote]

Je kunt om de aankoopkosten te verlagen wat putjes KPN schrijven. Zelfs KPN sep 2010 9,60 geeft nog een goede premie.
    Houd je wel even in de gaten dat KPN in augustus ex interim-dividend gaat?!
  8. [verwijderd] 10 juni 2010 13:48
    net weer wat extra kpn gekocht. ik zit nu echt vol en alleen in kpn. vroeg of laat zal dit aandeel weer een betere waardering krijgen. door het besparen van veel geld op de veilingen mischien volgend jaar weer een inkoopprogramma? ik heb niet het idee dat deel twee van dit jaar al is ingezet.
  9. gerrit 69 16 juni 2010 22:17
    quote:

gerrit 69 schreef:

[quote=noppesss]
    [/quote]

Mvrgr. van Gerrit
    Bovenstaande schreef ik op 9 juni.

Slotkoers van KPN was toen 10,55 Euro - Nu 10,58 Euro
    Slotkoers van Aalberts was toen 10,80 Euro - Nu 11,60 Euro
    Slotkoers van USG-People was toen 11,00 Euro - Nu 12,06 Euro
    Zegge en schrijve is het aandeel KPN 3 Eurocent omhoog gegaan.
    Als het beurs-sentiment verbetert, hebben aandelen zoals Aalberts en USG dus veel meer potentie om te stijgen en dat in nauwelijks een week tijd.
    Het idee, dat KPN dit jaar een topper gaat worden, heb ik al lang laten varen.
    Eigen aandelen-inkoop en een goed dividend, zijn blijkbaar nog geen motief voor een mooie koersstijging!!

Mvrgr. van Gerrit

10. [verwijderd] 16 juni 2010 23:40
    gerrit 69 schreef o.a.:
    "Het idee, dat KPN dit jaar een topper gaat worden, heb ik al lang laten varen.
    Eigen aandelen-inkoop en een goed dividend, zijn blijkbaar nog geen motief voor een mooie koersstijging!!"

Ik begrijp je stelling maar ben het niet geheel met je eens. Als je naar de aandeelhoudersopbouw van KPN kijkt valt op dat het voornamelijk institutionele beleggers zijn en dan ook nog in hoofdzaak afkomstig uit de VS en het VK.

Het is alleraardigst dat KPN een relatief hoog dividendrendement geeft, maar de recente koersdaling van de Euro t.o.v. de US-dollar en in mindere mate van het Britse Pond zorgen per saldo voor een negatief rendement voor Amerikanen en Britten.
    Anders gezegd, zij zijn waarschijnlijk verantwoordelijk voor het "voordurende" aanbod. Het inkoopprogramma van KPN heft dat probleem niet op.

Aangezien mijn mening is dat de euro "kunstmatig" op deze lage niveau´s is gebracht en momenteel nog wordt gehouden, is het slechts een kwestie van tijd dat KPN (met name dus door een aantrekkende euro) gaat outperformen. Het zijn leuke verhaaltjes over Griekenland en zo die de amateurs in paniek brengen, maar iedere realist weet dat de problemen in zowel de USA als het VK veel groter zijn. Onzin dus en alleen maar manipulatie van het grote geld!

Ik realiseer me dat KPN nog immer monopolistische trekjes vertoond, maar ben er eveneens van overtuigd dat er feitelijk een mammoettanker achter schuil gaat. Geduld is altijd al een schone zaak geweest, maar in dit geval zal je echt beloond worden.

Ik weet dat je al (meer dan) drie jaar in KPN belegt en bestrijd ook niet dat er met andere fondsen sneller rendement te scoren is. Maar kan het niet allebei?

Groet,
    n.i.p.
  11. gerrit 69 17 juni 2010 10:30

Bedankt voor je reactie n.i.p.
    Inderdaad is KPN een mammoettanker, als je het aandeel vergelijkt met veel kleinere bedrijven.
    Ondanks de vele koop-adviezen voor KPN, blijft het teleurstellend, dat het aandeel zo weinig positieve beweging vertoont.
    Gelukkig heb ik nog genoeg cyclische aandelen in portefeuille en houd ik KPN dan maar achter de hand als een soort defensieve buffer.

Mvrgr. van Gerrit
  12. gerrit 69 24 juni 2010 12:22

De neutrale koersfase kan nog lang gaan duren.
    Hopelijk gaat daar eind augustus verandering in komen, als de half-jaarcijfers bekend worden gemaakt.
    Wel moeten we als belegger rekening houden, dat het aandeel nog een slot-dividend zal uitkeren.
    Dan is het nog maar de vraag, hoe lang het gaat duren voordat KPN dit dividend op de koers weer zal inlopen.
    Mijn ervaring in deze is niet bijster positief.
    Voorlopig geef ik het aandeel het voordeel van de twijfel.

Mvrgr. van Gerrit
  13. gerrit 69 25 juni 2010 02:51
    quote:

xynix schreef:

Klein detail: het gaat om het interim-dividend 2010, niet om een slotdividend. Kort voor expiratie augustus.
    Inderdaad maar een klein detail.
    Na de expiratie van augustus zal het mij benieuwen, of KPN het dividend snel in zal lopen.
    Voorlopig zal ik het woord "snel" bij KPN maar niet gebruiken.

Mvrgr. van Gerrit
  14. [verwijderd] 25 juni 2010 10:52
    quote:

gerrit 69 schreef:

[quote=xynix]
    Klein detail: het gaat om het interim-dividend 2010, niet om een slotdividend. Kort voor expiratie augustus.
    [/quote]

Na de expiratie van augustus zal het mij benieuwen, of KPN het dividend snel in zal lopen.

Mvrgr. van Gerrit
    Het aandeel zit inderdaad weinig beweging in momenteel. Waarschijnlijk blijft het nog een paar maanden zijwaarts bewegen. Ik heb zelf een aantal calls maart 2010 10,00 premie 1,05.
    Nu zit ik er aan te denken om ze toch maar met verlies de deur uit te doen voordat het dividend wordt uitgekeerd (dus voor augustus). Graag jullie mening hierover. Alvast bedankt.

15. gerrit 69 26 juni 2010 00:37
    quote:

donny schreef:

[quote=gerrit 69]
    [quote=xynix]
    [/quote]

Mvrgr. van Gerrit
    [/quote]

Het aandeel zit inderdaad weinig beweging in momenteel. Waarschijnlijk blijft het nog een paar maanden zijwaarts bewegen. Ik heb zelf een aantal calls maart 2010 10,00 premie 1,05.
    Nu zit ik er aan te denken om ze toch maar met verlies de deur uit te doen voordat het dividend wordt uitgekeerd (dus voor augustus). Graag jullie mening hierover. Alvast bedankt.

Als ik het goed begrijp, beste donny, heb je de call opties niet geschreven maar gekocht.
    Dat wil zeggen, dat je dus hoopt op een koersstijging.
    Je hebt echter ook het recht met je call-optie de aandelen op te vragen voor de ex-dividend datum.
    Je krijgt dan de aandelen plus het eventuele dividend in augustus.
    Heb je daar wel eens over nagedacht.
    Prettig weekend

Mvrgr. vcan Gerrit
117 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.