Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,608   +0,042   (+1,18%) Dagrange 3,562 - 3,617 6.570.475   Gem. (3M) 7,4M

Neutrale koersfase.

117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 juni 2010 08:50
    quote:

gerrit 69 schreef:

Je hebt echter ook het recht met je call-optie de aandelen op te vragen voor de ex-dividend datum.
    Je krijgt dan de aandelen plus het eventuele dividend in augustus.
    Deep in the money en niet te ver weg biedt de mogelijkheid om op beide paarden te wedden.

De call 8 dec10 heeft bijvoorbeeld maar 5 cent premie. Bij voldoende cash kun je die dus in augustus probleemloos uitoefenen.
  2. [verwijderd] 7 juli 2010 18:53
    quote:

gerrit 69 schreef:

ps - donny - de call opties van maart 2010 zijn al ge-expireerd.
    Die bestaan dus niet meer!!!
    Als het goed is , dan heb je waarschijnlijk call-opties met een andere afloop datum?

Gerrit
    Sorry moest maart 2011 zijn. De opties zijn gekocht, en niet geschreven.

Het uitoefenen van de opties vlak voordat het dividend uitgekeerd wordt leek mij inderdaad ook goede mogelijkheid. Meestal stijgt de koers nog iets in aanloop naar het dividend. Moet ik idd wel voor voldoende cash zorgen. Ga hier even mee rekenen wat het op zou brengen.

Maar in ieder geval bedankt voor de tips.
  3. gerrit 69 9 juli 2010 13:02
    quote:

klerkofskie schreef:

3 dikke koopadviezen in een week maar nog steeds niet veel kopers. wel een dikke steun op 10,28 nu. mischien komen er meer kopers de komende weken in aanloop naar de goede cijfers en het interim-dividend.
    De hele beurs lijd aan zomer flauwte.
    Vrouwen bloot, handel dood.
    Aan deze spreuk houd ik mij maar aan vast, want de beurs weet nog steeds geen richting te bepalen.
    Ik verwacht in de maand augustus wel wat meer vuurwerk.

Mvrgr. van Gerrit
  4. [verwijderd] 9 juli 2010 21:58
    quote:

gerrit 69 schreef:

[quote=klerkofskie]
    3 dikke koopadviezen in een week maar nog steeds niet veel kopers. wel een dikke steun op 10,28 nu. mischien komen er meer kopers de komende weken in aanloop naar de goede cijfers en het interim-dividend.
    [/quote]

De hele beurs lijd aan zomer flauwte.
    Vrouwen bloot, handel dood.
    Aan deze spreuk houd ik mij maar aan vast, want de beurs weet nog steeds geen richting te bepalen.
    Ik verwacht in de maand augustus wel wat meer vuurwerk.

Mvrgr. van Gerrit
    KPN is uitermate koopwaardig op het moment naar mijn idee.
  5. [verwijderd] 10 juli 2010 10:06
    klerkofskie schreef:

--------------------------------------------------
    advies kpn...via rabo

AdviezenMeer adviesDatum Instelling Advies Koersdoel WPA08 WPA09
    08-07-10 Deutsche Bank Buy 12.50
    05-07-10 Deutsche Bank Buy 15.25
    30-06-10 Goldman Sachs Buy 16.60

binnen 3 dagen 3,- euro eraf??

6. [verwijderd] 12 juli 2010 09:37
    In het kader van het aandeleninkoopprogramma zoals aangekondigd op 26 januari 2010, maakt KPN bekend dat gedurende 5 tot en met 9 juli 2010 700.000 aandelen KPN zijn ingekocht tegen een gemiddelde prijs van EUR 10,29. Hiermee is ca. 58% van het inkoopprogramma afgewikkeld. Het aandeleninkoopprogramma is gestart op 4 februari 2010 en zal aan het einde van het jaar zijn afgerond.

erg knap van kpn dat ze precies op de bodem van vorige week hebben ingekocht. nu laten ze de koers weer terugzakken om later in de week hetzelfde te doen? ik vind het allemaal prima zolang we aan het eind van het jaar maar op 12 of hoger staan.
  7. gerrit 69 27 juli 2010 21:31

Nog steeds zit KPN in een neutrale koersfase.
    De kans, dat het aandeel weer boven de 11,60 Euro zal stijgen word wel steeds groter.
    Mocht het aandeel binnenkort ex-dividend gaan en dan boven de 11,60 Euro blijven, dan is dit het begin van een nieuwe uptrend.
    In deze uptrend zal het aandeel KPN wel stuiten op zware weerstand rond de 13,40 Euro.
    Als deze weerstand gebroken word, dan zal een koers van 16 Euro heel goed haalbaar zijn.
    Voorlopig dus even afwachten wat het aandeel ex-dividend zal gaan doen.

Mvrgr. van Gerrit
  8. gerrit 69 4 augustus 2010 20:34

Het aandeel staat weer bijna op de 11 Euro en dat betekent, dat het interim-dividend alweer bijna is ingelopen.
    Dit is een positief signaal en het aandeel wint nu duidelijk aan kracht.
    Boven de 11,60 Euro kunnen beleggers volgens mijn mening weer omhoog kijken.
    Boven dat niveau word het tevens interessant om wat call-opties te kopen voor een wat grotere koersstijging en beslist geen call-opties meer te schrijven, want dan is de kans om de aandelen KPN te moeten leveren erg groot.

Mvrgr. van Gerrit
  9. Max1982 13 augustus 2010 10:44
    MARKET TALK: KPN koersdoel omlaag naar EUR15 - MS
    Vrijdag 13 augustus 2010 10:22
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Morgan Stanley verlaagt het koersdoel voor KPN naar EUR15 van EUR16, maar handhaaft het overweight-advies. Omstreeks 10.05 uur noteert het aandeel 0,7% hoger op EUR10,97, terwijl de AEX met 0,4% stijgt. (HJL)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
  10. gerrit 69 28 september 2010 00:14

Komt de koers van KPN eenmaal door de weerstand van 11,60 Euro, dan zal het aandeel flink verder kunnen stijgen.
    Tevens word het dan interessant om wat call-opties te kopen om te profiteren van een groter koersherstel.
    Ik heb mijn koersdoel voor het eind van dit jaar op 13,50 Euro staan.

Mvrgr. van Gerrit
  11. [verwijderd] 28 september 2010 09:12
    quote:

Max1982 schreef:

[quote=gerrit 69]

Mvrgr. van Gerrit
    [/quote]
    Dat zou heel mooi zijn Gerrit, maar daarmee vind ik je toch wel erg optimistisch. Ik zou zelf met alles boven de € 12,- al blij zijn.
    nou ik ook ...eerlijk gezegd.
  12. gerrit 69 28 september 2010 10:50
    quote:

Max1982 schreef:

[quote=gerrit 69]

Mvrgr. van Gerrit
    [/quote]
    Dat zou heel mooi zijn Gerrit, maar daarmee vind ik je toch wel erg optimistisch. Ik zou zelf met alles boven de € 12,- al blij zijn.
    Een doorbraak van een weerstand, zoals bij KPN op de 11,60 Euro, geeft meestal een aanzet voor veel meer vraag.
    Dat is mijn ervaring.
    KPN heeft tot nu toe een moeilijk koersverloop gehad en als eenmaal de nieuwe CEO bekend zal zijn, komt er ook meer vertrouwen in het aandeel KPN.
    Er ligt nogal wat ruimte tussen de 11,60 en 13,50 Euro voor een leuke koersstijging, zeker als de AEX door de 343 heen breekt.

Groet van Gerrit
  13. Max1982 29 september 2010 09:22
    quote:

gerrit 69 schreef:

[quote=Max1982]
    [quote=gerrit 69]

Mvrgr. van Gerrit
    [/quote]
    [/quote]
    Een doorbraak van een weerstand, zoals bij KPN op de 11,60 Euro, geeft meestal een aanzet voor veel meer vraag.
    Dat is mijn ervaring.
    KPN heeft tot nu toe een moeilijk koersverloop gehad en als eenmaal de nieuwe CEO bekend zal zijn, komt er ook meer vertrouwen in het aandeel KPN.
    Er ligt nogal wat ruimte tussen de 11,60 en 13,50 Euro voor een leuke koersstijging, zeker als de AEX door de 343 heen breekt.

Groet van Gerrit
    We zullen zien Gerrit. En mogelijk al snel ook. De nieuwe CEO zal binnenkort bekend worden gemaakt en inmiddels staat de koers al vrij dicht op de € 11,60.
  14. [verwijderd] 29 september 2010 15:07
    Vraag me af of die claim van de curatoren nog eens traatje gaat krijgen. 4,2 miljard is niet mis. Vraag me af in hoeverre KPN zelf en dus eigenlijk de aandeelhouders van KPN voor die zwendel verantwoordelijk kunnen worden gehouden. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen ?
  15. [verwijderd] 29 september 2010 21:24
    quote:

blaaskaak schreef:

Vraag me af of die claim van de curatoren nog eens traatje gaat krijgen. 4,2 miljard is niet mis. Vraag me af in hoeverre KPN zelf en dus eigenlijk de aandeelhouders van KPN voor die zwendel verantwoordelijk kunnen worden gehouden. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen ?
    Denk dat alleen de insiders daar iets concreets over kunnen zeggen. Maar het lijkt me dat KPN dit wel goed afgedekt zal hebben qua aansprakelijkheid, KPNqwest is immers juridisch gezien een andere onderneming als Kpn zelf. Als de bedrijfsjuristen van Kpn hun werk goed gedaan hebben, dan zal er weinig aan de hand zijn en kunnen de schuldeisers + curatoren van KPNqwest naar hun centen fluiten.
117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.