Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,275   +0,040   (+0,76%) Dagrange 5,195 - 5,325 171.113   Gem. (3M) 305,7K
Pharming Investor Tour 2024. Investor Tour op vijf locaties in Nederland (Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Leiden, Zwolle). Presentatie en Q&A sessie met CEO Sijmen de Vries. Pharming Investor Tour 2024. Investor Tour op vijf locaties in Nederland (Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Leiden, Zwolle). Presentatie en Q&A sessie met CEO Sijmen de Vries.

18 maart 2011

217 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 maart 2011 23:59
    vraag...

    220 miljoen aandelen x 5,84 =1,285 miljard is tomtom nu waard? incl Tele Atlas ?

    ok ik begrijp dat vooruitzichten niet positief zijn..maar tomtom marktleider in Europa ..allen het merknaam is al wat waard..en tele atlas 2,9 miljard voor betaald..je zou zeggen dat Tele Atlas in warde is gestegen omdat er nu kaarten erg van belang zijn voor auto industrie als mobile markt..

    ok laten we zeggen tomtom heeft toen die tijd wel jackpot betaald voor tele atlas (door Garmin)

    maar wat is nou tele Atlas waard...2 miljard of 1 miljard..

    iemand?

  2. [verwijderd] 18 maart 2011 00:17
    [quote=ilko]
    vraag...

    220 miljoen aandelen x 5,84 =1,285 miljard is tomtom nu waard? incl Tele Atlas ?

    ok ik begrijp dat vooruitzichten niet positief zijn..maar tomtom marktleider in Europa ..allen het merknaam is al wat waard..en tele atlas 2,9 miljard voor betaald..je zou zeggen dat Tele Atlas in warde is gestegen omdat er nu kaarten erg van belang zijn voor auto industrie als mobile markt..

    ok laten we zeggen tomtom heeft toen die tijd wel jackpot betaald voor tele atlas (door Garmin)

    maar wat is nou tele Atlas waard...2 miljard of 1 miljard..

    iemand?

    Ilko als je de nieuws berichten een beetje volgt..dan wordt er toch over overname prijzen gesproken tussen de 12 en 15. Dan kom ik toch op 3 miljard.. mij steentje

    EP
  3. forum rang 6 NewKidInTown 18 maart 2011 07:11
    Een hele goedemorgen toegewenst aan jullie allen.

    Vraagje: het is vandaag expiratiedag en mijn Ordina´s zullen opgevraagd worden. Ik heb de aandelen en daar calls opgeschreven, met uitoefenprijs boven mijn aankoopkoers destijds.
    Dus als er verder vandaag geen schokkende dingen gebeuren worden mijn stukken opgevraagd. Geen probleem, ik heb koerswinst en callpremie in de tas.
    Mijn vraag is wel: zijn er geschikte aandelen waarbij ik weer hetzelfde kan doen, dus aandelen kopen en calls verkopen, mijn doel is natuurlijk weer koerswinst en callpremie beuren.

    Any suggestions ? Thnx.
  4. forum rang 6 NewKidInTown 18 maart 2011 07:20
    Even inhakend op de discussie van dit draadje:
    ACHTERAF gezien is de aankoop van Teleatlas wel een hele slechte koop geweest. Misschien toen wel uit angst voor een andere bieder (GRMN).
    Met de wijsheid van nu was het wellicht beter geweest TA niet te hebben gekocht, OOK AL WAS TOMTOM dan failliet gegaan. Was nog voordeliger geweest dan de huidige situatie.
    Want marktkapitalisatie minus aankoopprijs TA = 1.285 minus 2.900 miljoen is nog altijd een ruime 1,6 miljard NEGATIEF.

    Maar gedane zaken nemen geen keer, we zullen verder moeten met de huidige situatie. Het heeft geen enkele zin terug te gaan rekenen en proberen op een hogere koers uit te komen. De markt van vandaag bepaalt het.
  5. [verwijderd] 18 maart 2011 07:57
    quote:

    KidBackInTown schreef op 18 maart 2011 07:11:

    Een hele goedemorgen toegewenst aan jullie allen.

    Vraagje: het is vandaag expiratiedag en mijn Ordina´s zullen opgevraagd worden. Ik heb de aandelen en daar calls opgeschreven, met uitoefenprijs boven mijn aankoopkoers destijds.
    Dus als er verder vandaag geen schokkende dingen gebeuren worden mijn stukken opgevraagd. Geen probleem, ik heb koerswinst en callpremie in de tas.
    Mijn vraag is wel: zijn er geschikte aandelen waarbij ik weer hetzelfde kan doen, dus aandelen kopen en calls verkopen, mijn doel is natuurlijk weer koerswinst en callpremie beuren.

    Any suggestions ? Thnx.
    Als je nog vertrouwen hebt in Ordina kun je ook de calls nog sluiten of doorrollen naar een andere serie.
    Op die manier heb ik een pakketje aegon van 3.39 aankoop naar 1.60 gebracht dmv callopties schrijven en voor expiratie sluiten.
    Het is wel een kostengenerator waar je U tegen zegt en ik heb geen idee hoe het met de vola van ordina gesteld is dus of dat een mogelijkheid is zul je zelf ff door moeten rekenen.

    De meest geschikte aandelen zijn die met een hoge vola zodat je meer premie ontvangt maar daar zit dan natuurlijk een hoger risico in ( zie tomtom ).

    Hier gaan ze bijkopen om de gemiddelde prijs te drukken van hun pakket terwijl het misschien wel beter zou zijn om callopties op je pakket te schrijven. Het heeft mij igg geen windeieren gelegd.

  6. [verwijderd] 18 maart 2011 08:04
    quote:

    KidBackInTown schreef op 18 maart 2011 07:11:

    Een hele goedemorgen toegewenst aan jullie allen.

    Vraagje: het is vandaag expiratiedag en mijn Ordina´s zullen opgevraagd worden. Ik heb de aandelen en daar calls opgeschreven, met uitoefenprijs boven mijn aankoopkoers destijds.
    Dus als er verder vandaag geen schokkende dingen gebeuren worden mijn stukken opgevraagd. Geen probleem, ik heb koerswinst en callpremie in de tas.
    Mijn vraag is wel: zijn er geschikte aandelen waarbij ik weer hetzelfde kan doen, dus aandelen kopen en calls verkopen, mijn doel is natuurlijk weer koerswinst en callpremie beuren.

    Any suggestions ? Thnx.
    Dacht dat dit het Tomtom draadje was??
  7. [verwijderd] 18 maart 2011 08:53
    quote:

    VanillaSky schreef op 18 maart 2011 08:50:

    [...]

    De beurs is nog niet eens open of de grappige discussies beginnen alweer :)

    On-topic. Pre-opening 5,90.. wie weet gaan we de 6 wel weer eens opzoeken.
    Nee de 5,29 volgens Dickie dik maar met een beetje geluk horen we die vandaag niet..
  8. forum rang 6 charlieb 18 maart 2011 09:07
    quote:

    twister schreef op 18 maart 2011 09:04:

    Tomtom stijgt iets harder dan de AEX en dan blijft het stil hier...
    Zo voorspelbaar..
    En dat ook nog op een groene aex, normaal beweegt T2 zich contrair, dus een positief begin is gemaakt!
    Ben nu al tevreden met deze 0,04 cent stijging,maar het wordt wl meer in de toekomst, geduld en nog eens geduld moet je hebben bij Tommie uit Amsterdaaaam!
    Charlie
  9. [verwijderd] 18 maart 2011 09:11
    quote:

    twister schreef op 18 maart 2011 09:04:

    Tomtom stijgt iets harder dan de AEX en dan blijft het stil hier...
    Zo voorspelbaar..
    Ik ben er wel hoor. Ja zo zie je maar dat het allemaal aan het sentiment heeft gelegen en niets met TT van doen had. Dit geldt uiteraard voor veel fondsen

    Die €5,29 zal er ook niet komen als de wereldsituatie niet veel verslechtert.Mocht dat wel zo zijn kan alles weer in het negatieve veranderen. In betere tijden zie je zomaar hoe snel de beurs kan herstellen

    De beurs lijkt zo deze week wel op een achtbaan.

    Ik zal zeker niet roepen dat TT snel naar de 6,50 -7,00 zal gaan maar afgeschreven is het nog lang niet
  10. forum rang 6 NewKidInTown 18 maart 2011 09:12
    quote:

    twister schreef op 18 maart 2011 08:04:

    Dacht dat dit het Tomtom draadje was??
    Ik weet het wel zeker. Maar ik kan je opmerking totaal niet plaatsen. Dit gaat niet over Ordina maar over geld dat vrijkomt. Ik had inderdaad verwacht dat bijna iedereen hier TomTom zou aanraden, behalve de door positivo´s zo genoemde `bashers`. Die niet natuurlijk.

    Anyway, toch weer 4 centjes in de plus. Als we niet uitkijken halen we de ZES nog deze maand. Wie had dat gedacht een maand geleden ?
  11. [verwijderd] 18 maart 2011 09:14
    quote:

    JanK1 schreef op 18 maart 2011 09:11:

    [...]

    Ik ben er wel hoor. Ja zo zie je maar dat het allemaal aan het sentiment heeft gelegen en niets met TT van doen had. Dit geldt uiteraard voor veel fondsen

    Die €5,29 zal er ook niet komen als de wereldsituatie niet veel verslechtert.Mocht dat wel zo zijn kan alles weer in het negatieve veranderen. In betere tijden zie je zomaar hoe snel de beurs kan herstellen

    De beurs lijkt zo deze week wel op een achtbaan.

    Ik zal zeker niet roepen dat TT snel naar de 6,50 -7,00 zal gaan maar afgeschreven is het nog lang niet
    Tomtom is nog lang niet afgeschreven daar zijn wij het wel over eens.
    Maar diegene die dat altijd zo hard roepen laten het nu afweten...
  12. [verwijderd] 18 maart 2011 09:16
    quote:

    KidBackInTown schreef op 18 maart 2011 09:12:

    [...]

    Ik weet het wel zeker. Maar ik kan je opmerking totaal niet plaatsen. Dit gaat niet over Ordina maar over geld dat vrijkomt. Ik had inderdaad verwacht dat bijna iedereen hier TomTom zou aanraden, behalve de door positivo´s zo genoemde `bashers`. Die niet natuurlijk.

    Anyway, toch weer 4 centjes in de plus. Als we niet uitkijken halen we de ZES nog deze maand. Wie had dat gedacht een maand geleden ?
    De positivo's hebben bijna allemaal een ban of een waarschuwing..
217 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.