Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,856   -0,068   (-1,38%) Dagrange 4,810 - 4,910 423.623   Gem. (3M) 353,5K

18 maart 2011

217 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 maart 2011 11:09
    quote:

    Misschien schreef op 19 maart 2011 10:21:

    Als Pieterdepieter ook op het Wessanen forum verschijnt, zou er wat in kunnen zitten. Daar heeft Pieterdepieter nog niet gepost. Dus, geef hem het voordeel van de twijfel.

    groet,
    Tini
    Idd dank Tini. Who the hell is Muissie de Kater. Paranoide forum hier moet ik zeggen pfff
  2. [verwijderd] 19 maart 2011 11:24
    quote:

    Frysk schreef op 19 maart 2011 10:17:

    [...]Met bovenstaande opmerking val je wel door de mand nu.
    Hieruit blijkt nl. wel dat je zelf ook niet geloofd in een overname, maar dit alleen gebruikt om kopers voor TT te winnen en mensen die short zitten probeert angst aan te jagen.
    Wellicht dat dit bij anderen effect heeft, maar niet bij mij.
    Succes verder.
    Dat zie ik wel vaker. Dat zodra de koers omlaag gaat er weer over overnames gefantaseerd wordt. Door sommigen om de koers op te poetsen, en door sommigen die zelfs zo ongeduldig zijn geworden dat in hun ogen alleen een overname hen nog kan redden. Die willen er eigenlijk zo snel mogelijk uit.

    Geheel onnodig mijns inziens. Ik wil niet dat de koers omhoog gaat op overnamefantasie. Want als dan de fantasie wegvalt, dan klapt ie ook weer zo naar beneden. En het is al zo'n volatiel aandeel. Ik denk dat er potentie in tomtom zit ZONDER overnamefantasie. Waarmee ik niet zeg dat het fantasie is (overname is zeker een optie), maar vooral zonder het stuwend effect van die fantasie, is er ook genoeg potentie. Gewoon op basis van de waarde van de assets, de kasstroom en de winst per aandeel.

    En kom verd*mme nou eens met een nieuwe deal in de auto industrie. Dan kunnen we pas echt knallen. Volgens mij is de reden dat daar zo enorm positief op gereageerd wordt, is dat een aandeelwaarde gebaseerd is om inschatting van toekomstige kasstromen. En een deal met een autofabrikant geeft direct uitzicht op kasstromen en ook nog eens duurzame kasstromen. Die deals hebben een lange looptijd, en het kost niet continu dure marktbewerking om ze te verkopen, ze worden door een autokoper gewoon aangestreept in de optielijst).

    Een deal met GM ofzo en de koers staat in een dag 20% hoger. Niet om je bang te maken hoor frysk, lol. Maar ik zou wel goed het nieuws volgen als je shorts hebt, zodat je snel kunt omdraaien naar long sprinters.

  3. [verwijderd] 19 maart 2011 11:49
    Nieuws ( deal of overname ) komt altijd onverwacht en als je short zit ben je eigenlijk al te laat.
    Hangt natuurlijk wel weer af wat voor stoploss je hebt, maar als de koers 20% zou stijgen ben ik in dit geval wel de sjaak.
    Dat is het risico's van turbo's en sprinters, je kan veel verdienen maar ook alles verliezen.
  4. [verwijderd] 19 maart 2011 14:44
    quote:

    hvasd2 schreef op 19 maart 2011 13:07:

    Of Googel.... Waarom lang werken en veel investeren als een kaartenmaker voor een prikkie op de beurs te koop is.
    Tsja, waarom viel Napoleon Rusland binnen? Omdat ie zich onoverwinnelijk voelde.

    Google gaat heel veel kosten maken om goede kaarten te maken. Gaan daar ook jaren over doen. Ze hebben natuurlijk diepe zakken, maar zelfs voor hen is het geen wisselgeld als ze echt goede kaarten willen krijgen. Het is nog maar de vraag of Google zich op lange termijn kan veroorloven om overal in te zitten en de lakens uit te willen delen.

    Je ziet nu al dat Youtube (eigendom van Google) recordwinsten maakt, maar dat tegelijkertijd de youtube gebruikers steeds meer steen aan been klagen over irritante reclames, afleidende pagina opmaak, etc. Lees de comments er maar eens op na. De vraag is hoe lang Google zich dit kan blijven veroorloven.
  5. [verwijderd] 19 maart 2011 16:41
    quote:

    hvasd2 schreef op 19 maart 2011 13:07:

    Of Googel.... Waarom lang werken en veel investeren als een kaartenmaker voor een prikkie op de beurs te koop is. Naast de googel phone kan er dan een succesvolle googel pND komen. Uiteindelijk zal een pnd ook internet krijgen en dan kan googel nog meer advertentie verkopen.
    Google probeert vaak eerst het bedrijf op te kopen voor een prikkie, als dat niet slaagt maken ze vaak hun eigen variant. Je ziet Google dat vaker doen, ik denk daarom ook dat Google een bod heeft gedaan maar het is dus afgeslagen en werken ze er zelf maar aan.
  6. [verwijderd] 19 maart 2011 20:40
    quote:

    Swoon schreef op 19 maart 2011 16:41:

    [...]
    Google probeert vaak eerst het bedrijf op te kopen voor een prikkie, als dat niet slaagt maken ze vaak hun eigen variant. Je ziet Google dat vaker doen, ik denk daarom ook dat Google een bod heeft gedaan maar het is dus afgeslagen en werken ze er zelf maar aan.
    Precies, zo doet google dat, je kunt er vrij zeker van zijn dat google een bod heeft uitgebracht voordat ze het zelf zijn gaan doen.
    Legio voorbeelden. Groupon, Facebook, en nog veel meer voorbeelden waarbij ze eerst hebben geprobeerd om voor een appel en een ei de tent over te nemen. En bij een afwijzing een concurrerende dienst optuigen.

    Overigens wel apart, een half jaar geleden had men het nog heel veel over community based kaarten. Dat zou de toekomst zijn en microsoft wilde daar ook mee gaan werken. Daar hoor je nu helemaal niets meer over....

    Microsoft stapt over op navteq. De kaarten blijken ongetwijfeld toch verre van ideaal te zijn en erg incompleet.
  7. [verwijderd] 19 maart 2011 23:05
    quote:

    *Joris* schreef op 19 maart 2011 20:40:

    [...]
    Precies, zo doet google dat, je kunt er vrij zeker van zijn dat google een bod heeft uitgebracht voordat ze het zelf zijn gaan doen.
    Legio voorbeelden. Groupon, Facebook, en nog veel meer voorbeelden waarbij ze eerst hebben geprobeerd om voor een appel en een ei de tent over te nemen. En bij een afwijzing een concurrerende dienst optuigen.

    Overigens wel apart, een half jaar geleden had men het nog heel veel over community based kaarten. Dat zou de toekomst zijn en microsoft wilde daar ook mee gaan werken. Daar hoor je nu helemaal niets meer over....

    Microsoft stapt over op navteq. De kaarten blijken ongetwijfeld toch verre van ideaal te zijn en erg incompleet.

    Sterker nog: ik denk dat ze zeggen: we willen jullie hebben voor een appel en een ei, en als jullie dat niet doen, dan maken we jullie kapot. En sommigen geven dan toe, want die denken dat overleven onder de vleugels van google tenminste nog een toekomst heeft ten opzichte van concurreren met Google. Groupon doet t trouwens erg goed. En facebook ook. Ze hebben dus wel een neus voor goede bedrijven. Waaronder tomtom ;-)
  8. forum rang 6 NewKidInTown 20 maart 2011 08:42
    En nu maar even afwachten
    OF Geert Schaaij nog bij Harrie Mens komt optreden en
    OF Geert Schaaij het dan ook nog over TomTom gaat hebben en
    OF Geert Schaaij dan TomTom de hemel in prijst

    Hij heeft tenslotte ruimschoots de kans gehad om onder de ZES te kunnen inslaan. Het zou me niets verbazen.
    Over de betrouwbaarheid van GS doe ik geen enkele uitspraak. Ik dacht wel dat ie een bepaald beleggingsadviseringscertificaat of inschrijving in een fregister (DSI) heeft moeten inleveren of in ieder geval niet kon verlengen.

    Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat als ie ergens positief over is, de koers niet sterk omhoog kan. Of om het positief uit te drukken, want ik ben niet heel gelukkig met mijn vorige zin, als GS positief is, kan de koers sterk stijgen de volgende dag of twee. We zullen zien.

    Ik denk toch dat ik de komende dagen nog even wat calletjes insla. Hopelijk houdt Geert z´n kaken stijf op elkaar en hebben we de komende dagen nog even wat last van Libië.
  9. [verwijderd] 20 maart 2011 09:23
    quote:

    KidBackInTown schreef op 20 maart 2011 08:42:

    En nu maar even afwachten
    OF Geert Schaaij nog bij Harrie Mens komt optreden en
    OF Geert Schaaij het dan ook nog over TomTom gaat hebben en
    OF Geert Schaaij dan TomTom de hemel in prijst

    Hij heeft tenslotte ruimschoots de kans gehad om onder de ZES te kunnen inslaan. Het zou me niets verbazen.
    Over de betrouwbaarheid van GS doe ik geen enkele uitspraak. Ik dacht wel dat ie een bepaald beleggingsadviseringscertificaat of inschrijving in een fregister (DSI) heeft moeten inleveren of in ieder geval niet kon verlengen.

    Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat als ie ergens positief over is, de koers niet sterk omhoog kan. Of om het positief uit te drukken, want ik ben niet heel gelukkig met mijn vorige zin, als GS positief is, kan de koers sterk stijgen de volgende dag of twee. We zullen zien.

    Ik denk toch dat ik de komende dagen nog even wat calletjes insla. Hopelijk houdt Geert z´n kaken stijf op elkaar en hebben we de komende dagen nog even wat last van Libië.
    We zullen het zien tussen 11 en 12 uur.
    Mocht hij het over TT gaan hebben en is hij positief, zou het zomaar kunnen dat TT hierdoor een aantal centen gaat stijgen.
    Valt wel op dat het Geert Schaaij effect bijna nooit langer duurt als 1, hooguit 2 dagen.
    De laatste keer dat Geert bij BC was prees hij Air France de hemel in en maandag was dit 1 van de grootste dalers.
    Die koersdaling had toen alles te maken met Tunesië, de hoge olieprijs, wat zeker niet goed was voor Air France en ja, Geert kan ook niet alles van te voren weten.
    Zelf had hij toen een turbo long Air France 11,30 en als hij deze niet tijdig heeft verkocht, helaas GS, inleg kwijt.
    Als we alles van te voren zouden weten, zaten we hier niet posts te schrijven, maar heerlijk op een subtropisch eiland.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 20 maart 2011 10:58
    quote:

    Frysk schreef op 20 maart 2011 09:23:

    Als we alles van te voren zouden weten, zaten we hier niet posts te schrijven, maar heerlijk op een subtropisch eiland.
    Ik weet ook niet alles van te voren, gelukkig niet zou ik zeggen.
    Maar ik zit WEL op een tropisch eiland, zonder dollen. Geen RTL Z ontvangst hier, dus hou me even op de hoogte s.v.p.
  11. [verwijderd] 20 maart 2011 12:32
    quote:

    KidBackInTown schreef op 20 maart 2011 10:58:

    [...]
    Ik weet ook niet alles van te voren, gelukkig niet zou ik zeggen.
    Maar ik zit WEL op een tropisch eiland, zonder dollen. Geen RTL Z ontvangst hier, dus hou me even op de hoogte s.v.p.
    TT is bij BC niet besproken, dus wat de koers morgen ook zal doen, Geert heeft hier geen aandeel in gehad.
    De volgende aandelen zijn ter sprake gekomen als zijnde koopwaardig:
    DSM
    RD Shell
    Fugro
    Boskalis
    Unilever.
    Voor Air France geeft hij een houdadvies met als koersdoel 12 euro over een maand of 9.
217 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.