Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,860   -0,064   (-1,30%) Dagrange 4,810 - 4,910 424.844   Gem. (3M) 353,5K

18 maart 2011

217 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 18 maart 2011 09:23
    Dat pleit dan niet voor jou (en mij haha).

    Anyway, ik denk dat ik even niks doe vandaag, althans niet op de beurs of in dit aandeel. Ga over een uurtje dingen doen, vrienden opzoeken in de kroeg. Niet dat ik altijd zo vroeg ben, maar het is hier een aantal uren later dan in NL.
  2. forum rang 6 NewKidInTown 18 maart 2011 09:31
    quote:

    BWR schreef op 18 maart 2011 09:24:

    Aantal "modbreaks"" gisteren :

    BWR ..... 1
    twister....5

    Dat zegt genoeg !
    Tja, als je het zo bekijkt, moet twister echt gaan uitkijken. Of uitwijken natuurlijk.
    Hij bevindt zich in ieder geval in de gevarenzone.
    Toch eens opletten of hij zich kan inhouden en aanpassen of dat ie zich op een gegeven moment zal laten gaan.
    Hoe noem je mensen ook al weer die onaangepast gedrag vertonen ?
  3. [verwijderd] 18 maart 2011 09:35
    Navteq dacht eerst te moeten afschrijven op de kaarten. Dat had tomtom immers ook gedaan met TeleAtlas. Na lang onderzoek bleek echter dat een afwaardering van Navteq kaarten niet nodig was, wellicht zelfs een opwaardering.

    De afschrijving op TeleAtlas van iets van een miljard, en het verlies in dat jaar, is dus een slimme boekhoudtruc geweest van TomTom om belasting te besparen.

    Je mag namelijk je winst over vijf jaar middelen. Dus na 4 jaar hoge winsten een jaar hoog verlies, mocht TomTom een hoop belastingen terugvragen van de vorige jaren. Dat geld is direct gebruikt om af te lossen bij banken.

    Bijkomend nadeel bij dit voordeel is dat sindsdien het beeld is ontstaan dat TeleAtlas een dure miskoop is geweest. Ik denk wel dat ze teveel hebben betaald, door het meebieden door Garmin, maar niet dat het een miskoop was. Ik denk ook niet dat zo zoveel teveel hebben betaald als ze hebben afgeschreven.

    Dus de schulden zijn hier goed mee gereduceerd en de belastinguitgaven ook, maar 'wij' (als aandeelhouders) zitten wel met het imagoprobleem van TomTom bij aandeelhouders als een bedrijf dat aandeelhouderswaarde verbrandt. En met een te lage waardering van TeleAtlas. Er zijn zelfs mensen die denken dat Google Maps ongeveer hetzelfde is. Zouden ze willen.
  4. forum rang 6 charlieb 18 maart 2011 09:37
    quote:

    Vino72 schreef op 18 maart 2011 09:33:

    Een actie zoals Sijmen de Vries van Pharming, zou erg op prijs worden gesteld. Hij gaf aan dat Pharming 100% ondergewaardeerd is, dat is nog eens een CEO! Koers staat inmiddels meer dan 20% hoger na zijn uitspraak.
    Ik ga ff Harold Goddijn bellen, kijken of ie mss iets in het weekend kan los laten wat zijn bedrijf waard is of dat TomTom ook ondergewaardeerd is, ff bellen, komt helemaal goed in het weekend, wl met TomTommetjes het weekend ingaan, ok!!
    Ik laat jullie spoedig weten wat zijn antwoord daarop is.
    GR Charlie, ps keep on Dreaming diehards!
  5. [verwijderd] 18 maart 2011 09:38
    quote:

    Vino72 schreef op 18 maart 2011 09:33:

    Een actie zoals Sijmen de Vries van Pharming, zou erg op prijs worden gesteld. Hij gaf aan dat Pharming 100% ondergewaardeerd is, dat is nog eens een CEO! Koers staat inmiddels meer dan 20% hoger na zijn uitspraak.
    Pharming is pas een boevenbende. De koers oppoetsen voor een emissie, of besloten emissies zodat vooraanstaande partijen goedkoop kunnen kopen en daarna dumpen aan particulieren die te hoog instappen.

    Bedenk je wel dat een CEO helemaal geen uitspraken moet doen over de koers of de waardering. Hij moet uitspraken doen over het reilen en zeilen van zijn bedrijf. De aandeelhouders en analisten bepalen dan wel welke koers ze daarbij vinden horen.
  6. [verwijderd] 18 maart 2011 09:44
    quote:

    twister schreef op 18 maart 2011 09:27:

    [...]
    Gefeliciteerd..
    Kun je de andere modbreaks ook even noemen?
    Tomtom staat alweer op jou 2011 koersdoel van 5,90 met nog 9 maanden te gaan.

    Dat zegt genoeg..
    Heb net 9200 euro nettowinst op Pharming binnengehaald, je kunt mijn voorspellingen van de afgelopen maand daar gratis tracen.
    Inzet 200K op 0,093 en eruit op 0,139 en 0,140, 50% nettowinst in zeer korte tijd.
  7. [verwijderd] 18 maart 2011 09:48
    quote:

    KidBackInTown schreef op 18 maart 2011 09:42:

    Een paar dagen geleden onder de 5,50 en nu boven de 5,90.

    Het gaat toch niet helemaal naar wens zo. Het gaat me veel te snel de laatste dagen. Als dat maar goed gaat ? Als er maar geen terugval komt.

    Hij is alleen intraday onder de 5,50 geweest op een bloedrode beurs.
    Hij is nog geen dag onder de 5,70 gesloten.
    Vind het herstel nog maar matig zelfs...
  8. VanillaSky 18 maart 2011 09:48
    quote:

    mpv schreef op 18 maart 2011 09:36:

    @VanillaSky: in ruil voor 1.000 aandelen TomTom krijg je van mij een password. Zijn volgens jou toch maar een dubbeltje waard...
    Ik pas mijn gedrag aan aan de rest van het forum.
    En wat je zegt is absoluut niet waar, als ik dat vond dan had ik al lang verkocht. Ik verwacht ooit weer op winst te staan..denk zelf echter dat we pas weer echt een wat hogere koers kunnen verwachten wanneer blijkt dat de Q1 winst i.v.m. Q1 2010 goed / zeer goed is. Dit is m.i. goed mogelijk gezien de verschuiving van de omzetten.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 18 maart 2011 09:52
    quote:

    twister schreef op 18 maart 2011 09:48:

    Vind het herstel nog maar matig zelfs...
    Beste twister, wil je niet zo negatief doen over TomTom ?
    Je weet dat je 5 modbreaks hebt. Als ik inderdaad op BWR af mag gaan.

    En die AB hieronder, heb je van mij. Dat dan weer wel.

    Zo kan het dus ook.
  10. [verwijderd] 18 maart 2011 09:53
    quote:

    BWR schreef op 18 maart 2011 09:44:

    [...]

    Heb net 9200 euro nettowinst op Pharming binnengehaald, je kunt mijn voorspellingen van de afgelopen maand daar gratis tracen.
    Inzet 200K op 0,093 en eruit op 0,139 en 0,140, 50% nettowinst in zeer korte tijd.
    Jij hebt wel lef moet ik zeggen om 18000 euro in pharming te steken
    Mooi voor jou dat het goed heeft uitgepakt...
217 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.