Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,878   -0,046   (-0,93%) Dagrange 4,810 - 4,910 446.643   Gem. (3M) 353,5K

18 maart 2011

217 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 hvasd2 18 maart 2011 11:13
    quote:

    reindert schreef op 18 maart 2011 11:07:

    [...]

    Dat er teveel voor TA is betaald is duidelijk, maar Garmin bood niet voor niets mee. Er zijn maar 2 echte kaartenmakers in de wereld waarvan 1 is gekocht door Nokia en de ander door T2. Dit geeft een blijvende voorsprong op de concurrenten en is de enige toegevoegde waarde van T2 op andere kastjesmakers. Uiteindelijk zal dit gaan uitbetalen is mijn mening, de in meijn ogen onterechte enrome discount op andere navimakers moet toch eens verdwijnen, zeker als de massa gaat begrijopen dat T2 het gaat winnen in de branche.
    Als ik alles moet geloven is googel ook hard op weg een 'echte' kaartmaker te worden.......
  2. [verwijderd] 18 maart 2011 11:14
    Weet nog dat ik in de autio zat te juichen toen ik het nieuws van de overname van Tele Atlas hoorde. Had een forse positie in TA een maakte een enorme klapper. Het geld daarna grotendeels in T2 gestopt (durfde ik eerder niet, maar met TA erbij wel). Het mag duidelijk zijn dat deze financiele klapper ondertussen is verdampt...
  3. [verwijderd] 18 maart 2011 11:26
    quote:

    reindert schreef op 18 maart 2011 11:14:

    Weet nog dat ik in de autio zat te juichen toen ik het nieuws van de overname van Tele Atlas hoorde. Had een forse positie in TA een maakte een enorme klapper. Het geld daarna grotendeels in T2 gestopt (durfde ik eerder niet, maar met TA erbij wel). Het mag duidelijk zijn dat deze financiele klapper ondertussen is verdampt...
    Niet ver na de aankoop van TA (te duur en mede door toedoen van Garmin) is er bij het leven "geschort", ik verdenk nog steeds GS.
    De totale investering was op dat moment natuurlijk ook too big, waardoor het aandeel niet op die hoogte kon verblijven.
    De kredietcrisis daarna heeft het aandeel verder gesloopt, de bankconvenanten werden geschonden, een claimemissie volgde en een flinke verwatering was het gevolg.
    Al bij al een zeer moeilijke tijd voor het bedrijf TomTom en dus ook voor de koers en de aandeelhouder.
  4. [verwijderd] 18 maart 2011 11:28
    quote:

    BWR schreef op 18 maart 2011 11:26:

    [...]

    Niet ver na de aankoop van TA (te duur en mede door toedoen van Garmin) is er bij het leven "geschort", ik verdenk nog steeds GS.
    De totale investering was op dat moment natuurlijk ook too big, waardoor het aandeel niet op die hoogte kon verblijven.
    De kredietcrisis daarna heeft het aandeel verder gesloopt, de bankconvenanten werden geschonden, een claimemissie volgde en een flinke verwatering was het gevolg.
    Al bij al een zeer moeilijke tijd voor het bedrijf TomTom en dus ook voor de koers en de aandeelhouder.
    En als slagroom op de taart van de shorters begon Google zich te bemoeien met navigatie en mapdiensten.
  5. [verwijderd] 18 maart 2011 11:34
    quote:

    BWR schreef op 18 maart 2011 11:26:

    [...]

    Niet ver na de aankoop van TA (te duur en mede door toedoen van Garmin) is er bij het leven "geschort", ik verdenk nog steeds GS.
    De totale investering was op dat moment natuurlijk ook too big, waardoor het aandeel niet op die hoogte kon verblijven.
    De kredietcrisis daarna heeft het aandeel verder gesloopt, de bankconvenanten werden geschonden, een claimemissie volgde en een flinke verwatering was het gevolg.
    Al bij al een zeer moeilijke tijd voor het bedrijf TomTom en dus ook voor de koers en de aandeelhouder.
    Ja, verdenk ook GS, zeker in alle berichtgevingen en omdat ze de begeleiding van de emissie deden. De marktwaarde van T2 is nu wel erg laag geworden met een parel als TA erin. Zeer interessant voor bedrijven die met maps werken (Garmin, Google) ik geloof Goddjn daarom wel dat er partijen hebben aangeklopt, zou ik ook doen. Ik hou niet van die overnamespeculaties maar als je T2 inclusief Tele Atlas voor 2 tot 3 Miljard kan kopen lijkt me dat erg interessant, partijen als Garmin snappen ook wel dat dat de enige mogelijk is om op termijn te overleven, ze hadden indertijd al meer dan 2 miljard over voor alleen Tele Atlas.
  6. [verwijderd] 18 maart 2011 11:35
    quote:

    Frysk schreef op 18 maart 2011 11:32:

    Zojuist mijn TT long verkocht op 6,01.
    Overweeg om nu toch maar weer wat shortjes te kopen, heb zo'n vermoeden dat de huidige koers geen stand zal houden.
    \

    Wat knap dat je er altijd in slaagt op het hoogste punt te verkopen en nog knapper dat je shorts kan kopen......
  7. [verwijderd] 18 maart 2011 11:43
    quote:

    reindert schreef op 18 maart 2011 11:40:

    [...]

    Dat is nu lastig te splitsen, maar ga uit van circa 450 Miljoen.
    maar wat is dan de waarde? navteq 1 miljard euro omzet per jaar..nokia heeft 8 miljard dollar voor betaald...6 miljard euro..dan zou je zeggen tele atlas 3 miljard waard ex tomtom
  8. [verwijderd] 18 maart 2011 11:45
    quote:

    reindert schreef op 18 maart 2011 11:35:

    [...]\

    Wat knap dat je er altijd in slaagt op het hoogste punt te verkopen en nog knapper dat je shorts kan kopen......
    Het hoogste punt was 6,02, maar je kan niet alles hebben.
    Las net in een voorgaande post dat Geert zondag bij BC komt en het over TT gaat hebben.
    Weet niet waar hij die info vandaan haalt, maar mocht Geert het over TT gaan hebben dan ga ik ervan uit dat hij TT niet de hemel in zal prijzen.
    Vorige keer had hij zich nog niet verdiept in de cijfers van TT maar je kon wel merken dat hij eerder negatief dan positief was.
    Daarnaast heeft hij ze zelf ook niet in portefeuille.
  9. forum rang 6 hvasd2 18 maart 2011 11:47
    quote:

    reindert schreef op 18 maart 2011 11:35:

    [...]\

    Wat knap dat je er altijd in slaagt op het hoogste punt te verkopen en nog knapper dat je shorts kan kopen......
    Een weerstand op 6,03 is niet voor niks een weerstand. Volgens mij ketst deze vaker af dan dat hij in 1 keer wordt doorbroken...... Dus een goed moment om te verkopen....
217 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.