Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Aegon AEX:AGN.NL, BMG0112X1056

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,102   +0,032   (+0,53%) Dagrange 6,058 - 6,108 2.840.416   Gem. (3M) 4,3M

AEGON -THE SUN ALSO RISES - MAANDAG TOT VRIJDAG

381 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 februari 2013 11:38
    Britse industrie draait boven verwachting

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - De productie van de Britse maakindustrie is in december met 1,6 procent toegenomen ten opzichte van de voorgaande maand. Dat maakte het nationale statistiekbureau donderdag bekend. De groei is flink sterker dan verwacht; economen gingen gemiddeld uit van 0,8 procent.

Vooral de productie van machines en chemische producten nam toe. De totale industrie, inclusief energie en mijnbouw, produceerde 1,1 procent meer dan in november.

Econoom James Knightley van ING vindt het cijfer bemoedigend. Het is volgens hem opnieuw een aanwijzing dat Groot-Britannië waarschijnlijk ontkomt aan de derde recessie in 5 jaar tijd.

2. [verwijderd] 7 februari 2013 12:15
    Duitse minister dronken achter het stuur

Bernd Busemann, de Duitse minister van Justitie van de deelstaat Nedersaksen, is dronken achter het stuur geklommen. Dat schrijft de krant Bild vandaag. De politie haalde de CDU-politicus in Hannover van de weg. Hij had een alcoholpromillage van 0,9 in zijn bloed, bijna het dubbele van de toegestane 0,5 promillage.

Busemann, die over enkele dagen zijn ministerpost zal verlaten, zei tegen de krant spijt te hebben van zijn daad. 'Ik erger me mateloos aan mezelf. Ik had gegeten en bier gedronken, maar was er zeker van dat ik in staat was om auto te rijden.'

Busemann werd aangehouden in zijn dienstwagen en was op weg naar zijn tweede huis in Hannover.

www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/a...
  3. [verwijderd] 7 februari 2013 12:35
    quote:

GC schreef op 7 februari 2013 12:15:

Duitse minister dronken achter het stuur

Bernd Busemann, de Duitse minister van Justitie van de deelstaat Nedersaksen, is dronken achter het stuur geklommen. Dat schrijft de krant Bild vandaag. De politie haalde de CDU-politicus in Hannover van de weg. Hij had een alcoholpromillage van 0,9 in zijn bloed, bijna het dubbele van de toegestane 0,5 promillage.

Busemann, die over enkele dagen zijn ministerpost zal verlaten, zei tegen de krant spijt te hebben van zijn daad. 'Ik erger me mateloos aan mezelf. Ik had gegeten en bier gedronken, maar was er zeker van dat ik in staat was om auto te rijden.'

Busemann werd aangehouden in zijn dienstwagen en was op weg naar zijn tweede huis in Hannover.

www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/a...
    Hadden we in Nederland enige tijd terug niet een buitengewoon bekwame minister(nu lid van de Eerste Kamer) die nadát ze betrapt was voor dit delict deze functie ging bekleden ?

4. [verwijderd] 7 februari 2013 12:50
    quote:

elf schreef op 7 februari 2013 12:35:

[...]

Hadden we in Nederland enige tijd terug niet een buitengewoon bekwame minister(nu lid van de Eerste Kamer) die nadát ze betrapt was voor dit delict deze functie ging bekleden ?

Je bedoelt deze toevallig.

nl.wikipedia.org/wiki/Guusje_ter_Horst
  5. [verwijderd] 7 februari 2013 13:02
    quote:

GC schreef op 7 februari 2013 12:50:

[...]

Je bedoelt deze toevallig.

nl.wikipedia.org/wiki/Guusje_ter_Horst

Ter kennisname; het plaatje werkt nog steeds niet.

En zó toevallig is dat natuurlijk niet want hoewel me de mazelen nog herinnerend als de dag van gisteren op de arm van mijn moeder in de spiegel kijkend is dat geheugen op wonderbaarlijke wijze gespaard gebleven
    en ook het immuunsysteem redelijk in tact.

En aanvullend schiet me nu ook te binnen dat het meisje de opperbaas van de dienaren van de Heilige Hermandad(ofwel de prinsemarij) was.

6. [verwijderd] 7 februari 2013 13:27

EU-top begint later
    bron: ANP

De Europese top van regeringsleiders en staatshoofden in Brussel begint vandaag later dan gepland. Het overleg begint pas om 17.30 uur.

Oorspronkelijk zou de top om 15.00 uur beginnen. Reden voor de verlate aanvang is dat de laatste hand wordt gelegd aan veranderde voorstellen over de EU-meerjarenbegroting 2014-2020, zo klinkt het in Brussel.

Aangepaste voorstellen reeds uitgelekt!
  7. [verwijderd] 7 februari 2013 13:34
    quote:

32-HNL-3 schreef op 7 februari 2013 13:27:

EU-top begint later
    bron: ANP

De Europese top van regeringsleiders en staatshoofden in Brussel begint vandaag later dan gepland. Het overleg begint pas om 17.30 uur.

Oorspronkelijk zou de top om 15.00 uur beginnen. Reden voor de verlate aanvang is dat de laatste hand wordt gelegd aan veranderde voorstellen over de EU-meerjarenbegroting 2014-2020, zo klinkt het in Brussel.

Aangepaste voorstellen reeds uitgelekt!
    Kun je ons vertellen waardoor jouw plaatjes het wel doen ?

Smeergeld ?
  8. [verwijderd] 7 februari 2013 13:39
    Die EG-top zal ongetwijfeld leiden tot stapels notulen en verslagen alsmede daarin dan te vervatten gefundeerde meningen van regeringsleiders of personen die zich als zodanig beschouwen doch na het vermoedelijk nachtelijke einde als zelfs de helderste geesten de ermoeidheid van hun tevergeefse inspanningen gaan ondervinden en bovendien niet bijzonder zijn geinteresseerd in het onderwerp geen enkel resultaat blijken te hebben opgeleverd hetgeen dan in de week er op in de verschillende Europese praathuizen ten stelligste zal worden ontkend en gesproken zal worden over het maken van vorderingen ofwel stappen in een richting die niemand kent zelfs niet met behulp van horloges en de zon.

Dat wordt dus gewoon gelul in de ruimte.

Timmermans, (het is me de komma wel waard) zeg gewoon dat je het verdomt om de 3% norm te gaan halen dit jaar als er niet gekort wordt op de begroting en de salarissen want je AAA-rating staat toch al onder druk dus wat kan het je schelen en je staat in één klap op de kaart.

Deze ontboezeming gaat trouwens zeer toepasselijk vergezeld van Ludwig von Beethoven´s Unvollendete..........
  9. [verwijderd] 7 februari 2013 13:52
    Waar we wel met z´n allen trots op kunnen zijn :

© anp. Minister Ploumen: 'Nederland heeft geen kwaliteitsproducten'

'We are a nation of undertakers', zou Joop den Uyl in de jaren zeventig hebben gezegd om Nederland aan te prijzen als land van ondernemers, 'wij zijn een land van begrafenisondernemers'. Sindsdien is niet veel verbeterd aan de beheersing van de Engelse taal door Nederlandse bewindspersonen, zo bleek dinsdagochtend.

Minister Lilianne Ploumen zei dinsdag op gewichtige toon tegen een gezelschap van ondernemers in Congo: 'There is no such thing as a Dutch product in terms of quality!' Oftewel: 'Nederland heeft geen kwaliteitsproducten', aldus de minister voor Buitenlandse Handel. Ze bedoelde natuurlijk het tegenovergestelde: 'There is nothing like a Dutch product.'
  10. [verwijderd] 7 februari 2013 14:05
    Minister-president Mark Rutte is voorzichtig optimistisch dat de regeringsleiders en staatshoofden van de EU tijdens hun overleg over de EU-meerjarenbegroting tot een akkoord komen.

'Het zou kunnen. Als ik probeer de thermometer in het proces te steken dan zou het moeten kunnen. Maar het is nog steeds erg fragiel', aldus Rutte vandaag bij aankomst in Brussel.

Het optimisme straalt er weer van af.

En pas op jongen dat je een alcoholthermometer ´er in steekt´ want kwik mag niet meer binnenkort.
  11. [verwijderd] 7 februari 2013 14:15
    Nog 3400 miljard over!

1600 miljard gebruikt voor banken

Tot en met december 2011 is ruim 1600 miljard euro daadwerkelijk nodig gebleken

De Europese lidstaten hebben sinds het begin van de crisis ruim 5000 miljard euro vrijgemaakt om de banken te steunen. Dit blijkt uit een rapport van de Europese Commissie. Tot en met december 2011 is ruim 1600 miljard euro daadwerkelijk nodig gebleken.

Het geld is gebruikt voor vier verschillende vormen van staatssteun. Overheidsgarantstellingen voor leningen en kredieten vormden het grootste aandeel. In totaal hebben de financiële instellingen voor maximaal bijna 1.100 miljard euro daarvan gebruikgemaakt.
    Vrijgemaakt

De Nederlandse Staat heeft 200 miljard euro vrijgemaakt voor garanties, maar op het hoogtepunt in 2010 is slechts 40,9 miljard euro daadwerkelijk gebruikt.

Verder hebben de Europese lidstaten ruim 322 miljard euro aangewend voor de herkapitalisatie van banken. Daarmee werden de financiële buffers vergroot. Ook is bijna 120 miljard euro benut ter ondersteuning van de bezittingen en beleggingen en is 89 miljard ingezet in de vorm van liquiditeitsmaatregelen om de geldstromen binnen de financiële instellingen gezond te houden.
    Steunmaatregelen

De omvangrijkste steun is verleend door Ierland: 349,7 miljard euro in totaal. Nederland staat met 95,16 miljard euro aan steunmaatregelen op plaats 7.
381 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.