Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Aegon AEX:AGN.NL, BMG0112X1056

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,102   +0,032   (+0,53%) Dagrange 6,058 - 6,108 2.840.416   Gem. (3M) 4,3M

AEGON -THE SUN ALSO RISES - MAANDAG TOT VRIJDAG

381 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 februari 2013 10:59
    Goeden morgen,

Nu de crocussen deze week uit de grond komen en de koers van AEGON een redelijke kans maakt blijvend op alle vingers van één hand geteld te moeten worden en de geplaagde voormalige eigenaren van een kleuterbankje in groten getale zullen toestromen zij een ieder sterkte toegewenst voor al hetgeen hem of haar bezig houdt zulks niet slechts met betrekking tot de moeilijke liefhebberij die beleggen heet !
  2. [verwijderd] 3 februari 2013 11:05
    Waarom denk je dat?
    Aegon heeft grote belangen in de VS, de lage dollar druk behoorlijk. Daarbij zijn het aantal verzekeringen afgenomen, zijn de marges afgenomen en met de vage interventiewet end e kans op onteigening weet ik nog zo net niet of men staat te springen om produkten uit deze sector te verhandelen. Ik niet in iedergeval.
  3. [verwijderd] 3 februari 2013 11:42
    quote:

Kniftig schreef op 3 februari 2013 11:05:

Waarom denk je dat?
    Aegon heeft grote belangen in de VS, de lage dollar druk behoorlijk. Daarbij zijn het aantal verzekeringen afgenomen, zijn de marges afgenomen en met de vage interventiewet end e kans op onteigening weet ik nog zo net niet of men staat te springen om produkten uit deze sector te verhandelen. Ik niet in iedergeval.
    Mijn mening daarover is de afgelopen dagen aan de zelfs voor mij zelf duidelijke kant(hetgeen volgens sommigen niet altijd betekent dat die begrijpelijk voor anderen is hetgeen mij ten zeerste verdriet doet) en graag word je hierbij uitgenodigd nog eens het een en ander terug te lezen.

En @ Willl´s vraagtekens geven al aan dat zelfs al is hij geen sterspeler of dat geweest niet begrijpt hoe je enig risico van onteigening van AEGON door de Staat aan de orde kunt stellen.

Maar verder hartelijk welkom !
  4. forum rang 5 Porscheknakker 3 februari 2013 12:13
    quote:

elf schreef:

Goeden morgen,

Nu de crocussen deze week uit de grond komen en de koers van AEGON een redelijke kans maakt blijvend op alle vingers van één hand geteld te moeten worden en de geplaagde voormalige eigenaren van een kleuterbankje in groten getale zullen toestromen zij een ieder sterkte toegewenst voor al hetgeen hem of haar bezig houdt zulks niet slechts met betrekking tot de moeilijke liefhebberij die beleggen heet !
    Beste Elf,
    Ik heb jouw verhaal enkele malen gelezen echter ik begrijp er niets van. Kun je mij in een zin, of 2, duidelijk maken wat je bedoelt.
    Alvast bedankt.

Groet
  5. [verwijderd] 3 februari 2013 12:18
    quote:

330ix schreef op 3 februari 2013 12:13:

[...]

Beste Elf,
    Ik heb jouw verhaal enkele malen gelezen echter ik begrijp er niets van. Kun je mij in een zin, of 2, duidelijk maken wat je bedoelt.
    Alvast bedankt.

Groet

Met genoegen maar geef voor de zekerheid(tijdstip) even aan wélk verhaal.
  6. [verwijderd] 3 februari 2013 12:39
    quote:

330ix schreef op 3 februari 2013 12:22:

[...]

Het gequote verhaal van 10.59 uur over de crocussen etc.
    Dat de crocussen uit de grond komen behoeft geen toelichting.

De afgelopen kwartalen is de winst van AEGON tenminste gestabiliseerd of toegenomen terwijl het vierde kwartaal doorgaans beter is dan het derde.

De economische omstandigheden met name in de Verenigde Staten(alwaar AEGON´s grootste belangen liggen)verbeteren alhoewel wat traag(maar daar werd afgelopen vrijdag op Wall Street anders over gedacht).

Alle maar te bedenken afschrijvingen van AEGON zijn al gepasseerd(al zal er wel weer één bij bedacht worden).

AEGON opereert voorzichtig(ondanks alle grote woorden).

De inmiddels niet meer zichtbare winstverwachting(bij IEX weggehaald evenals alle andere verwachtigen) was al bijna bereikt na het derde kwartaal.

AEGON heeft zich gehaast te verklaren niet bij SNS betrokken te zijn(met achtergestelde obligaties ofzo).

(Maar moet wel een beetje meebetalen via het garantiestelsel).

Overigens is het verhaal van de crocussen meer een excerpt van eerdere van mijn bespiegelingen.

(Sorry dat het niet in twee regels is)
  7. forum rang 5 Porscheknakker 3 februari 2013 12:49
    quote:

elf schreef:

[...]

Dat de crocussen uit de grond komen behoeft geen toelichting.

De afgelopen kwartalen is de winst van AEGON tenminste gestabiliseerd of toegenomen terwijl het vierde kwartaal doorgaans beter is dan het derde.

De economische omstandigheden met name in de Verenigde Staten(alwaar AEGON´s grootste belangen liggen)verbeteren alhoewel wat traag(maar daar werd afgelopen vrijdag op Wall Street anders over gedacht).

Alle maar te bedenken afschrijvingen van AEGON zijn al gepasseerd(al zal er wel weer één bij bedacht worden).

AEGON opereert voorzichtig(ondanks alle grote woorden).

De inmiddels niet meer zichtbare winstverwachting(bij IEX weggehaald evenals alle andere verwachtigen) was al bijna bereikt na het derde kwartaal.

AEGON heeft zich gehaast te verklaren niet bij SNS betrokken te zijn(met achtergestelde obligaties ofzo).

(Maar moet wel een beetje meebetalen via het garantiestelsel).

Overigens is het verhaal van de crocussen meer een excerpt van eerdere van mijn bespiegelingen.

(Sorry dat het niet in twee regels is)
    Bedankt voor de uitgebreide toelichting.
    Nu is het duidelijk. De teneur van het verhaal is dat het met Aegon goed gaat. Dan maar te hopen dat je gelijk hebt.
    Ab.

Groet
  8. [verwijderd] 3 februari 2013 13:43
    quote:

330ix schreef op 3 februari 2013 12:49:

[...]

Bedankt voor de uitgebreide toelichting.
    Nu is het duidelijk. De teneur van het verhaal is dat het met Aegon goed gaat. Dan maar te hopen dat je gelijk hebt.
    Ab.

Groet
    Twee aspecten bleven nog onvermeld namelijk de koers van de dollar(dat zit dus iets tegen aangezien AEGON het valutarisico sinds jaren niet afdekt tenzij die regel nu veranderd is) en de vermoedelijk goede resultaten van beleggingen in het laatste kwartaal dat overall gezien redelijk was(13 punten gestegen AEX-index).
  9. forum rang 7 mvliex 1 3 februari 2013 14:05
    quote:

elf schreef op 3 februari 2013 13:43:

[...]

Twee aspecten bleven nog onvermeld namelijk de koers van de dollar(dat zit dus iets tegen aangezien AEGON het valutarisico sinds jaren niet afdekt tenzij die regel nu veranderd is) en de vermoedelijk goede resultaten van beleggingen in het laatste kwartaal dat overall gezien redelijk was(13 punten gestegen AEX-index).
    Gemiddelde koers:
    Q3 1,25
    Q4 1,30

Verschil 4%.

Onderliggend resultaat uit VS in Q3: 344 mln
  10. [verwijderd] 3 februari 2013 18:28
    BY NICOLE HONG

The euro's direction in the coming week will hinge on whether the European Central Bank decides to respond to the currency's recent strength.

Currency traders will be paying close attention to the ECB's monthly policy statement on Thursday for any mention of the euro, which has jumped against the dollar since the start of the year. Investors have become increasingly optimistic about credit conditions in the euro zone, especially as the likelihood of catastrophic events like a Greek exit get priced out.
  11. [verwijderd] 3 februari 2013 19:42
    Ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar....

Het Chinese sterrenbeeld Rat

Of er achter hun handelen list of argwaan zit is vast de grootste vraag die men zich bij een Rat stelt. Dit idee zal iedereen die onder dit teken geboren is, altijd blijven achtervolgen. Volgens de legenden heeft de Rat niet alleen de Os een loer gedraaid.

Bij de Rat gaat het om een vechter die elke wedstrijd wil winnen, ook al lijkt dat niet altijd eerlijk. De Rat laat in de omgang met anderen niet alleen fundamentele kwaadaardigheid blijken maar ook een heleboel charme en charisma.

Desondanks wordt Ratten het succes niet in de schoot geworpen. Het levensgeluk dat enkele andere dieren ten deel valt is aan Ratten niet besteed. Zo moet een Rat steeds plannen maken, heel strategisch handelen en hard werken om het doel te bereiken waar hij heen wil. Dat maakt hen ongelooflijk volhardend, hoewel ze lichamelijk de kleinsten van de 12 dieren zijn. Hij zet voor slechte tijden graag een voorraadje opzij, daar zitten vaak ook onbruikbare dingen bij – dat kan duur worden.

Nou, dat kon wel eens aardig kloppen......

(en wie het raadt krijgt een extra AB)

12. Marconosto 3 februari 2013 20:06
    quote:

elf schreef op 3 februari 2013 19:42:

Ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar....

Het Chinese sterrenbeeld Rat

Of er achter hun handelen list of argwaan zit is vast de grootste vraag die men zich bij een Rat stelt. Dit idee zal iedereen die onder dit teken geboren is, altijd blijven achtervolgen. Volgens de legenden heeft de Rat niet alleen de Os een loer gedraaid.

Bij de Rat gaat het om een vechter die elke wedstrijd wil winnen, ook al lijkt dat niet altijd eerlijk. De Rat laat in de omgang met anderen niet alleen fundamentele kwaadaardigheid blijken maar ook een heleboel charme en charisma.

Desondanks wordt Ratten het succes niet in de schoot geworpen. Het levensgeluk dat enkele andere dieren ten deel valt is aan Ratten niet besteed. Zo moet een Rat steeds plannen maken, heel strategisch handelen en hard werken om het doel te bereiken waar hij heen wil. Dat maakt hen ongelooflijk volhardend, hoewel ze lichamelijk de kleinsten van de 12 dieren zijn. Hij zet voor slechte tijden graag een voorraadje opzij, daar zitten vaak ook onbruikbare dingen bij – dat kan duur worden.

Nou, dat kon wel eens aardig kloppen......

(en wie het raadt krijgt een extra AB)

Makelijk!! Dat gaat om "Rutte"
  13. [verwijderd] 3 februari 2013 20:46
    quote:

Marconosto schreef op 3 februari 2013 20:06:

[...]
    Makelijk!! Dat gaat om "Rutte"
    De vraagstelling was weer een toonbeeld van onduidelijkheid; bedoeld werd iemand die op enige wijze bij dit forum behoort.

Maar als jij denkt dat het om degene gaat die je noemt kun je beter nog een keer lezen want dan klopt het voor geen meter.
  14. [verwijderd] 3 februari 2013 21:02
    quote:

elf schreef op 3 februari 2013 20:46:

[...]

De vraagstelling was weer een toonbeeld van onduidelijkheid; bedoeld werd iemand die op enige wijze bij dit forum behoort.

Maar als jij denkt dat het om degene gaat die je noemt kun je beter nog een keer lezen want dan klopt het voor geen meter.
    MVLIEX
381 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.