Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,135   -0,050   (-0,96%) Dagrange 5,135 - 5,200 28.885   Gem. (3M) 178,9K

November - Smart City Expo World Congress

180 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gvanmaarsum 1 november 2024 08:48
    November 5 - 7, 2024 | Barcelona, Spain

    Smart City Expo World Congress
    The world’s biggest event for urban innovation is back. Join us in Barcelona, alongside leaders from global companies, governments and organizations, as we work towards shaping green, efficient and thriving cities that leave no one behind.
  2. gvanmaarsum 1 november 2024 08:49
    Langzaam gaan we ook weer richting de belangrijke CES:

    Jan 07-09, 2025
    CES® 2025
    Discover the next generation of mapping with TomTom Orbis Maps – truly immersive, richer in detail and more accurate than ever before. Whether for ADAS and L2+ vehicle autonomy, smart cities, on-demand services or last-mile delivery, come see how TomTom’s newest tech is unlocking fresh solutions across industries. Talk to our experts one-on-one and demo our tech for the full experience.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 1 november 2024 09:44
    Twee Novemberdraadjes is een teveel.
    Dus de twee posts gekopieerd.

    Wereldbelegger
    1 november 2024 07:49

    De hele Europese auto-industrie bevindt zich in een crisissfeer. De sector heeft te kampen met meerdere hindernissen tegelijk.

    ,,De belangrijkste hindernis is de invasie van Chinese merken, die met hoogtechnologische en meer betaalbare producten de markt overspoelen", zegt automotive expert Bregt Vanhaelewyn van de Belgische krant HLN. ,,Maar ook gestegen materiaal- en loonkosten, fors aangescherpte veiligheidsnormen, de door Europa opgelegde omschakeling naar elektrisch rijden en de kwakkelende markt spelen de industrie parten.” Europeanen kopen volgens Vanhaelewyn nog steeds fors minder auto’s dan voor de coronacrisis. ,,In 2023 werden in de EU 12,79 miljoen nieuwe wagens verkocht. Tussen 2014 en 2019 waren het er elk jaar nog meer dan 15 miljoen. 3 miljoen auto’s minder, dat zijn tien overbodige autofabrieken.”

    www.ad.nl/auto/dreigende-boetes-van-m...

    Met de reactie van Mark:

    Mark73
    1 november 2024 09:09
    Autobezit blijft alleen maar toenemen.
    Het is dus een uitgestelde vraag. Er zal later een inhaalslag gemaakt moeten worden.

    www.demorgen.be/nieuws/aantal-auto-s-...
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 1 november 2024 09:57
    quote:

    gvanmaarsum schreef op 1 november 2024 08:49:

    Inmiddels staat de teller op 26:
    overturemaps.org/
    Dat waren er 27 op 2-10-2024

    Cyient was er vanaf het begin bij, maar staat niet meer in het overzicht.

    Cyient helps industry and government exploit the “power of location” in the digital age. From high definition maps for autonomous vehicles, to urban digital models that underpin smart cities, to solutions that monitor and manage critical assets, we deliver the value of geospatial in important new ways.

    www.cyient.com/

    Volgens de website helpen ze TomTom

    Learn how we help TomTom deliver accurate and updated maps for their users globally
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 1 november 2024 10:29
    De verkoop van nieuwe auto's is in oktober met bijna 14 procent gestegen. Volkswagen was het bestverkochte merk.

    In totaal zijn er afgelopen maand bijna 32.200 nieuwe auto's op kenteken gezet. Volkswagen was het bestverkochte merk, gevolgd door Kia en Volvo. Er werden meer elektrische auto's geleverd, goed voor een marktaandeel van 34,1% in oktober. Dit jaar zijn er al meer dan 100.000 EV's verkocht in ons land. Dat is 32,6% van het totaal aantal geregistreerde auto's.

    www.bnr.nl/podcast/auto-update/105602...
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 1 november 2024 10:33
    Brandstofsoorten

    In totaal werden er 32.198 auto’s geregistreerd in oktober, wat positief is. Dit is namelijk een stijging van 13,7% ten opzichte van vorig jaar, waar we tot en met augustus alleen maar negatieve cijfers zagen. Deze stijging is volledig op het conto te schrijven van EV’s en hybrides. Daarvan steeg het marktaandeel, terwijl het aandeel van gewone benzineauto’s juist flink daalde.

    Hieronder de populairste ‘brandstofsoorten’ op een rijtje, met het bijbehorende marktaandeel:

    Hybride: 14.426 (44,8%)
    Volledig elektrisch: 10.984 (34,1%)
    Benzine: 6.361 (19,8%)
    Diesel: 262 (0,8%)
    LPG: 165 (0,5%)

    Bron: Bovag

    www.autoblog.nl/nieuws/autoverkoop-ok...
  7. forum rang 6 tatje 1 november 2024 10:47
    Tja !

    Normaal is, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

    Maar ik snap het wel :-)

    Laat ik nu 2025 posten

    A 328
    E 200
    C 72
    totaal 600
    marge 87%
    522
    opex 4 120 en 20 D en A is 500 in 2024 hebben we al 3 maal 117 zonder D en A
    ebit 22
    D en A 20
    ebitda 42

    Zijn er nog andere hobbels, die ebit en FCF kunnen raken behalve :
    - reorganisatie
    - loonronde

    Ik zie de consensus 2025

    A 362
    E 172
    C 72
    totaal 606
    marge 86%
    524
    opex 518
    ebit 6
    D en A 31
    ebitda 37

    Ik denk dus A lager E hoger, marge hoger D en A lager
  8. forum rang 6 hvasd2 1 november 2024 18:38
    quote:

    GLMF schreef op 1 november 2024 10:41:

    Nog 3 maanden te gaan, maar hij is er weer!

    www.iex.nl/Forum/Topic/1402190/TomTom...

    Let je visie en voorspellend vermogen zien, liefst in een zo vroeg mogelijke voorspelling
    Er is nog een November draadje. Straks missen ze daar deze challenge.
  9. forum rang 6 pwijsneus 2 november 2024 16:52
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 2 november 2024 15:09:

    Nico Bakker ziet het ook niet positief in.

    Dashboard Dag; Down – blauw - Verkoop/Short houden status binnen downtrend
    Dashboard Week; Down – blauw – ES - Enter Short overweging
    Dashboard Maand; Down – blauw - Verkoop/Short houden status binnen downtrend
    Op basis van wat? Heeft hij een technische analyse?
  10. forum rang 7 Wereldbelegger 3 november 2024 07:30
    quote:

    pwijsneus schreef op 2 november 2024 16:52:

    [...]

    Op basis van wat? Heeft hij een technische analyse?
    Op de BNP site:

    Wie is Nico Bakker?
    Nico Bakker is technisch analist met visuele analyse ofwel chart reading als specialisatie. Hierbij kijkt hij op een eigen specifieke wijze naar markten en koersontwikkelingen

    Nico Bakker is bestuurder van Bakker Technische Analyse Consultancy B.V. (BTAC) en is een onafhankelijk analist. BNP Paribas en BTAC zijn een samenwerkingsverband aangegaan waarin BTAC in ruil voor een financiële vergoeding technische analyse verzorgt en bepaalde promotionele activiteiten verricht.

    www.bnpparibasmarkets.nl/TA/

    Je kan een wekelijkse Chart Navigator van Nico Bakker in je mailbox ontvangen.
    Zie:

    www.bnpparibasmarkets.nl/globalassets...

    *Nico Bakker is al jaren niet positief over de koersontwikkeling bij TT.
    Zeker al vanaf het moment dat ik mijn eerste aandelen TT kocht.
    In die zin is hij een betrouwbare technisch analist gebleken.

    Niet positief zijn over de koersontwikkeling van TT op basis van technisch analyse lijkt mij niet " altijd negatief zijn wat betreft TT" maar, tot nu toe, een bewezen correcte inschatting.
    Ik zou hem daarom niet snel een "incompetente analist" noemen.
180 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 9 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.