Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 178,8K

November - Smart City Expo World Congress

199 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 leonardus65 19 november 2024 00:13
    quote:

Wereldbelegger schreef op 18 november 2024 10:18:

[...]

Verbaast mij ook.
    TT krijgt, volgens zeggen, zoveel data van "partners" en heeft een AI-samenwerking met Microsoft. Je zou toch denken dat het niet al te moeilijk meer is.
    Misschien is heel veel data juist verwerken ook wel een hele klus. Al meerdere keren met een TT de snelweg afgestuurd en iets verder er weer opgestuurd. Ook al rondjes gereden op een winterdag toen alles vastliep in de randstad. Dus de laatste jaren iets minder tevreden over mijn TT. Al is de standaard GPS van een Volvo, Range Rover of Isuzu veel slechter. Wij rijden nu met de TT kastje en Google op de gsm als het niet klopt, want alleen op google is ook onvoldoende . Ook vallen mijn TT kastjes regelmatig uit (meestal als je bijna op locatie bent midden in een stad) , kan blijkbaar niet altijd snel genoeg laden. Ik heb dit in verschillende auto's maar ook met verschillende types TT kastjes. Frustrerend...
  2. forum rang 6 ketchup 19 november 2024 07:33
    een aandeelhouder wil een return op zijn investering zien in een bepaalde tijdslimiet en hier krijg je bij TT al jaren nul op rekest
    TT geeft geen dividend , alhoewel de cash balance hier wel ruimte voor geeft en TT is ook niet bij machte om beurswaarde/koersappreciatie te leveren, integendeel al jaren verdampt TT beurswaarde voor de investerende aandeelhouders

dat ze zichzelf bij TT wel een beloning geven voor geleverde prestaties is een schande bij een totaal falend beleid om aandeelhouderswaarde te scheppen en laat zien dat remuneratie bij TT eerder een aanwezigheid vergoeding is om zogezegd key-personen aan boord te houden binnen TT, dan een gezonde basis voor bonus bij sterk financiële bijdrage aan de winstgevendheid van het bedrijf

zolang deze 'zieke'- regelgeving bestaat is er geen incentive om aandeelhouders return hoog op de prioriteitenlijst te zetten , ze komen bij TT wel aan hun trekken en de investerende aandeelhouder die zijn aandelen daadwerkelijk koopt of gekocht heeft aan de beurs staat al jaren in de kou

enkel een revolte van aandeelhouders met een aanmerkelijk belang kunnen het huidige bestuursklimaat en de zittende commissarissen onder druk zetten voor verandering , de particuliere kleinere investeerder heeft tot die tijd niets te zoeken in dit privaat gerunde beursbedrijf
  3. VeniVidiMerui 19 november 2024 10:53
    quote:

ketchup schreef op 19 november 2024 07:33:

[..]
    enkel een revolte van aandeelhouders met een aanmerkelijk belang kunnen het huidige bestuursklimaat en de zittende commissarissen onder druk zetten voor verandering , de particuliere kleinere investeerder heeft tot die tijd niets te zoeken in dit privaat gerunde beursbedrijf
    Waarom doen de Mol en Teslin niets?
  4. forum rang 6 tatje 19 november 2024 11:21
    quote:

VeniVidiMerui schreef op 19 november 2024 10:53:

[...]
    Waarom doen de Mol en Teslin niets?
    Die weten wanneer de vlag gaat waaien :-)

Ik verwacht pas echt knallen in 2026.

Harold zei het al bij Q3.

Harold Goddijn - TomTom NV - Chief Executive Officer, Member of the Management Board
    Yes. I think we’ve pretty good visibility what’s up and coming in the next couple of years. I think, broadly speaking, around ’26, ’27, there will be kind of a next generation of automation into mainstream volume brands that require maps that deliver more information than what we currently deliver.
    So, higher fidelity, a deeper integration in the vehicle. You willsee allsorts of functionality thatislinked to mapping and automated driving coming on stream. I think in the next 6 to 18 months, we will see quite a lot of activity on the procurement side. And typically, this will lead to additional
    revenue in the second half of ’26, ’27. That’s kind of my internal planning.

Dus in 6 tot 18 maanden worden er veel A deals gesloten en 2e helft 2026 en 2027 lopen de cars van de band en gaan we het zien in de cijfers.

Dus als er al een positieve verrassing komt in 2025, zal die van E moeten komen.
  5. gvanmaarsum 19 november 2024 11:42
    Trump wil regels voor zelfrijdende auto’s versoepelen

Van onze redacteur
    Aankomend president Donald Trump wil naar verluidt de regelgeving voor zelfrijdende auto’s versoepelen. Leden van zijn zogeheten transitieteam, die de noodzakelijke voorbereidingen treffen voor Trumps tweede ambtstermijn, stellen dat het opstellen van versoepelde regels omtrent zelfrijdende auto’s een topprioriteit wordt voor het ministerie van transport. Dat bevestigen ingewijden aan persbureau Bloomberg.
    Tesla is voorbeurs naar aanleiding van het nieuws met 8% omhooggegaan. De autobouwer zet stevig in op de ontwikkeling van zelfrijdende autotechnologie. Zo presenteerde het bedrijf vorige maand de Robotaxi, een zelfrijdend voertuig zonder stuur en pedalen dat vanaf 2026 in productie genomen moet worden. Maar de huidige Amerikaanse regelgeving plaatst vooralsnog een limiet op het aantal zelfrijdende auto’s op de weg. Tesla-ceo Elon Musk, tevens vertrouweling en donateur van Trump, wil dat deze regels versoepeld worden, zo zei hij onlangs in een earnings call van Tesla.

Lees het volledige artikel: fd.nl/economie/1537240/trump-wil-rege...
  6. forum rang 6 tatje 19 november 2024 12:12
    Verwacht in 2025 voor het eerst sinds jaren een positieve ebit.

A van 330 naar 345
    E van 160 naar 200
    C van 82 naar 75
    totaal 620
    marge 86%
    533
    500 opex 4 maal 120 plus 20 D en A ( 18 PPE en lease en 2 intangible assets, laatste )
    ebit 33
    D en A 20
    ebitda 53

We zullen zien.

Ik zet in op E naar 200 .

Laatste 5 kwartalen was de opex zonder reorganisatie ( Q4 2023 ) en D en A 117, neem voor 2025 120
  7. Biofoed 20 november 2024 10:57
    quote:

tatje schreef op 20 november 2024 10:45:

Laatste 70 minuten 1000 aandelen handel op de Amsterdamse beurs.

Laat me raden.

Particulieren aan de koffie :-)
    Zou zomaar kunnen...

Ik heb ooit eens gehoord dat de professionals voornamelijk in aandelen handelen tot 09.30-.09.45 uur, van 15.15 tot 16 uur en van 17.00 uur tot 17.35 uur (en verder..).

Die tijdstippen maken de handelsdag zonder (groot) nieuws...
  8. forum rang 4 marathon 11 20 november 2024 11:43
    quote:

leonardus65 schreef op 19 november 2024 00:13:

[...]

Misschien is heel veel data juist verwerken ook wel een hele klus. Al meerdere keren met een TT de snelweg afgestuurd en iets verder er weer opgestuurd. Ook al rondjes gereden op een winterdag toen alles vastliep in de randstad. Dus de laatste jaren iets minder tevreden over mijn TT. Al is de standaard GPS van een Volvo, Range Rover of Isuzu veel slechter. Wij rijden nu met de TT kastje en Google op de gsm als het niet klopt, want alleen op google is ook onvoldoende . Ook vallen mijn TT kastjes regelmatig uit (meestal als je bijna op locatie bent midden in een stad) , kan blijkbaar niet altijd snel genoeg laden. Ik heb dit in verschillende auto's maar ook met verschillende types TT kastjes. Frustrerend...
    Heb recent 2 nieuwe kastjes aangeschaft en die werken perfect. Veel beter dan in Toyota of Mercedes
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 20 november 2024 13:12
    Nikos Kolokotronis van Kempen wordt bijgepraat.

20 Nov 2024 Kempen 21st London Conference

Kempen analyst: Nikos Kolokotronis
    TomTom representatives: Claudia Janssen (Group Controller and Head of Investor Relations) and Freek Borst (Investor Relations)

Broker Kempen Analyst Date Target Price Recommendation
    Nikos Kolokotronis 11-Oct-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 15-Jul-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 17-Apr-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 02-Feb-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 01-Dec-23 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 30-Oct-23 € 6.00 Sell
    Nikos Kolokotronis 13-Oct-23 € 6.00 Sell
    Nikos Kolokotronis 17-Jul-23 € 6.00 Sell
    Nikos Kolokotronis 14-Apr-23 € 6.00 Sell
  10. VeniVidiMerui 20 november 2024 14:02
    quote:

Biofoed schreef op 20 november 2024 10:57:

[...]

Ik heb ooit eens gehoord dat de professionals voornamelijk in aandelen handelen tot 09.30-.09.45 uur, van 15.15 tot 16 uur en van 17.00 uur tot 17.35 uur (en verder..).
    van 09:00 tot 10:00 is toch juist 'Amateur Hour' ;-)
  11. forum rang 7 Wereldbelegger 21 november 2024 07:58
    Kleintjes overtuigen nog niet in Amsterdam
    Wouter Slot op voorpagina IEX

ASCX index
    De Amsterdamse index van de kleinere aandelen laat de laatste jaren een rommelig koersverloop zien zonder uiteindelijk ver van haar plaats te komen. Wat wel opvalt, is dat de koersuitslagen steeds wat kleiner worden. Dit zou betekenen dat de index binnenkort kleur moet gaan bekennen.

Een doorbraak onder de steunlijn zal een dalende fase inzetten richting lagere niveaus. Een doorbraak boven de toppen rond 1.277 punten zal daarentegen de weg vrijmaken voor een groter herstel. Nog even geduld dus.
199 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.