Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,080   -0,105   (-2,03%) Dagrange 5,080 - 5,200 51.850   Gem. (3M) 178,9K

November - Smart City Expo World Congress

188 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 13 november 2024 08:38
    quote:

vreemdvermogen schreef op 12 november 2024 23:56:

Het is een ieders goed recht om niet te geloven in gedirigeerde koersontwikkelingen. Maar aantoonbare argumenten ontbreken op dat punt. Het afdoen met dat beleggers afhaken door worstverhangende activiteiten is een mening gebaseerd op een gevoel. Vreemd is wel dat WB er als de kippen bij is om een shortwijziging te melden. Nou voor mij is short gaan wel een aantoonbaar gegeven dat er met de koers "gemanipuleerd" wordt. Bijna 3 % in de min zonder directe aanleiding komt niet van een paar beleggertjes die het zat zijn. Sterker nog. Er was best wel postief nieuws ( zie Visje) te melden. Het zou me dan ook niet verbazen als binnenkort weer wat gewijzigd is aan het shortersfront. Maar goed dat houdt WB wel in de gaten. Waarvoor mijn dank.
    Visje komt inderdaad regelmatig met positief nieuws via Twitter of vanaf de TT site. Mijn dank daarvoor.
    Helaas blijkt dat vaak te vallen onder 'klein grut'. Leuk om te lezen maar beleggers worden er doorgaans niet warm of koud van. Hoeveel duimpjes er ook onder de post staan.

Kijk voor de gein even naar de website van de nieuw klant van TT.
    Wat is het voor bedrijf?
    Hoe groot?
    Plaatsen ze nieuwsberichten op hun site?
    Wordt de site wel bijgehouden?

en.cjsmartcargo.com/

Waarom geeft TT geen details, hoe summier ook, wat deze klant financieel betekent voor TT?
  2. forum rang 4 Moneyball 13 november 2024 09:16
    quote:

DYEX schreef op 12 november 2024 17:18:

In hoeverre is dat (direct) relevant voor TT wb?

Wat wel een hardnekkige trend lijkt is de teruggang van verkoop electrisch. Dat geldt dan ook voor merken waar TT wel in zit. Stellantis dat zich uit de VS terugtrekt lijkt ook een veeg teken voor omzet TT.

Als je de acties van de Ned overheid mbt electrisch rijden (maar ook andere "milieu"-maatregelen) op een rijtje zet, dan is het duidelijk dat je wel heel erg overtuigd moet zijn van electrisch rijden, om er met de huidige nieuwprijzen van auto's al naar over te stappen.

En dan moet China nog gaan dumpen, als ze straks in de VS een stuk minder verkopen.

De fabriek in Turkije van BYD krijgt het nog druk!
    Als je leaserijders de bijtellingspercentages van een paar jaar geleden laat betalen dan is elektrisch snel weer booming in NL.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 13 november 2024 10:31
    quote:

visje schreef op 13 november 2024 09:59:

Terugkomend op het nieuws van gisteren.
    TomTom's Navigation SDK and Maps APIs will be integrated into Smart Cargo's solutions,
    Het betreft een API. voor hun communicatie software. heeft nul met de website te maken.
    Een API is niet meer dan een koppeling tussen programma's.
    Wat levert die koppeling voor TT op? Dat wil ik graag weten als belegger.

Dat laatste is klopt. Maar daar heb ik het niet over.
    Het bedrijf Smart Cargo's gebruikt m.i. zijn website nauwelijks om bedrijfsnieuws te melden. Dus veel kom ik niet te weten. Er zijn blijkbaar rond de 50 shipping agents in 50 havens en die bieden bepaalde diensten aan. Met name voor de olie en gasindustrie.

Hun visie is groots te noemen

Vision
    Presence in 50 Countries around the world.
    Support and Assist 1 million Chinese Companies' Global Development.
    Offer 10 thousand Job Opportunities to local people in 50 Countries.
  4. visje 13 november 2024 11:26
    @wb het commercial nieuws van tomtom toont aan dat ze een andere weg zijn ingeslagen.
    ze zijn hiermee een directe concurrent van osm en googlemaps (en here)
    de markt is groot genoeg voor een aantal spelers.

neem bolt als voorbeeld. het was vroeger ondenkbaar dat een dergelijk bedrijf naar tom2 ging.
    (googlemaps/osm) tom tom biedt veel extra's met haar orbis maps platform. (korter op de bal)

vive geeft aan dat de koers te laag staat, ik zie de koers ook graag hoger, daar moet natuurlijk wel een grondslag voor zijn, en dat is.....de omzet en de outlook.
  5. Benjamin G. 13 november 2024 12:00
    We gaan zien hoe volgend jaar en de jaren daarop de markt voor autonome voertuigen zich gaat ontwikkelen. Elon Musk is door Trump voorgesteld om overheideffeciency te verbeteren. Volgens de nieuwsbureau´s betekent dit minder overheid, minder regels en minder handhaving. Nieuwe technologie krijgt daardoor meer speelruimte. Benieuwd hoe de EU hierop gaat acteren. EU heeft gekozen voor meer ethiek, meer privacy, meer regels, etc. Kortom human centred in plaats van technology driven. Dit betekent iets voor de concurrentiepositie van bedrijven in Europa. Een concurrentiepositie die volgens Draghi er niet goed op staat.
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 13 november 2024 12:12
    quote:

visje schreef op 13 november 2024 11:26:

@wb het commercial nieuws van tomtom toont aan dat ze een andere weg zijn ingeslagen.

neem bolt als voorbeeld. het was vroeger ondenkbaar dat een dergelijk bedrijf naar tom2 ging.
    (googlemaps/osm) tom tom biedt veel extra's met haar orbis maps platform. (korter op de bal)

vive geeft aan dat de koers te laag staat, ik zie de koers ook graag hoger, daar moet natuurlijk wel een grondslag voor zijn, en dat is.....de omzet en de outlook.
    Omdat we, als belegger, niets weten wat de deal met Smart Cargo doet voor de omzet is het alleen leuk om te lezen maar het zal de koers niet echt stuwen. Daar is het nieuws simpelweg te klein voor.

Gezien het feit dat de outlook de nek is omgedraaid EN - laten we dit niet vergeten - TomTom afgegleden is van een eerste klas AEX fonds naar de derde divisie is beleggen in TT alleen voor de diehard believers of voor doodgeld-beleggers of voor beleggers die een beetje pielen met afgeleide producten om regelmatig wat dubbeltjes bij elkaar te schrapen. Waar dit fonds zich prima voor leent overigens.
  7. forum rang 7 Wereldbelegger 13 november 2024 12:23
    quote:

Benjamin G. schreef op 13 november 2024 12:00:

We gaan zien hoe volgend jaar en de jaren daarop de markt voor autonome voertuigen zich gaat ontwikkelen. Elon Musk is door Trump voorgesteld om overheideffeciency te verbeteren. Volgens de nieuwsbureau´s betekent dit minder overheid, minder regels en minder handhaving. Nieuwe technologie krijgt daardoor meer speelruimte. Benieuwd hoe de EU hierop gaat acteren. EU heeft gekozen voor meer ethiek, meer privacy, meer regels, etc. Kortom human centred in plaats van technology driven. Dit betekent iets voor de concurrentiepositie van bedrijven in Europa. Een concurrentiepositie die volgens Draghi er niet goed op staat.
    " Volgens de nieuwsbureau´s betekent dit minder overheid, minder regels en minder handhaving."

Dat lees ik ook maar Paul Bovend’Eert heeft een andere zienswijze in het NRC gepubliceerd. Interessant artikel waarvan de eerste twee alinea's hieronder

Paul Bovend’Eert
    is emeritus hoogleraar staatsrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Na de spectaculaire verkiezingsoverwinning van Donald Trump ging het in de media al snel over de rigoureuze en verwerpelijke maatregelen die Trump heeft gezegd te gaan treffen. Zoals: massadeportaties van migranten, het terugdraaien van klimaatmaatregelen, een agressief buitenlands beleid jegens Iran, draconische belastingmaatregelen en de invoering van een autoritaire regeringsstructuur.

Het is echter zeer de vraag of het allemaal zo’n vaart zal lopen in de Verenigde Staten. De president wordt vaak neergezet als de machtigste persoon van het land, maar in werkelijkheid is zijn macht nogal beperkt. In de Amerikaanse geschiedenis zijn slechts weinig presidenten daadwerkelijk in staat geweest om succesvol hun beleidsplannen tot uitvoering te brengen. De meeste presidenten moesten genoegen nemen met kleine succesjes. Het Amerikaanse constitutionele systeem is zodanig ingericht dat er voldoende checks and balances zijn om een al te dominante positie van de president tegen te gaan.

www.nrc.nl/nieuws/2024/11/11/dat-trum...
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 13 november 2024 17:08
    Aardig artikel met cijfers en stevige nuances.

Europese autobouwers versus Trump: Volkswagen heeft potentieel het grootste probleem. BMW en Mercedes zitten goed

De herverkiezing van Donald Trump als president vergroot de kans op Amerikaanse invoerheffingen voor Europese auto’s. Als die er komen, heeft Volkswagen waarschijnlijk het grootste probleem.

Komen er hogere invoerheffingen voor Europese auto’s? Voor Europese automerken is dat de grote vraag nu Trump wederom president van de Verenigde Staten wordt. Trump maakt er geen geheim van dat de Amerikaanse industrie hem aan het hart gaat en hij er alles aan wil doen om te voorkomen dat buitenlandse bedrijven de binnenlandse economie te veel geweld aan doen. Die grote vraag is nu extra spannend, omdat het er toch al niet zo best voor staat met de Europese auto-industrie. De ellende is bij Volkswagen het prominentst aanwezig, maar andere autobouwers hebben eveneens te maken met de gevolgen van tegenvallende Chinese verkopen, hoge ontwikkelingskosten en onzekerheden over elektrificatie.

Als ook Amerika gaat dwarsliggen en de verkoopcijfers daar een flinke knauw krijgen, kan dat in de huidige situatie rampzalig uitpakken. Gelukkig is de praktijk wat genuanceerder dan de theorie en hebben ook Europese autobouwers vaak een grote Amerikaanse fabriek. Zo’n fabriek levert Amerikaanse banen op en kan worden ingezet om importtarieven te omzeilen, mits er voldoende auto’s van de productieband rollen om van significante invloed te zijn.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/eu...
  9. Lionfart 13 november 2024 18:37
    Aardig artikel met cijfers en stevige feiten

Duitsland heeft de meeste geregistreerde auto’s van Europa. Hier de top 10 van de verkochte auto’s in oktober:

www.autobild.de/artikel/beliebteste-a...

1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 en 9 binnenkort of nu al TomTom inside.

@Rick: laat je toch niet zo opnaaien door WB. Hij beleeft meer plezier aan jouw reactie (met al die !!!!!) dan een hogere koers.
  10. forum rang 6 win some... 13 november 2024 19:01
    quote:

visje schreef op 13 november 2024 11:26:

Volgens mij had TT voor de Orbis Maps Uber als klant. Lijkt me dezelfde business als Bolt, alleen in omvang flink groter. Uber is overigens na Orbis Maps bij Here klant geworden.

Daarbij zijn 2/3 van de nieuwsberichten bij commercial news verlengingen of uitbreidingen van bestaande contracten, dus zo nieuw is het allemaal niet. Het enige verschil is dat TT nu informatie geeft waar ze dit vroeger niet deed. En let wel, de informatie is alleen over nieuwe klanten en klanten die blijven. Klanten die afscheid nemen (zoals Uber) bericht men logischerwijs niks over. Dit kan dus het beeld wel wat vertekenen.
  11. forum rang 4 vreemdvermogen 14 november 2024 10:43
    quote:

win some... schreef op 13 november 2024 19:01:

[...]

Volgens mij had TT voor de Orbis Maps Uber als klant. Lijkt me dezelfde business als Bolt, alleen in omvang flink groter. Uber is overigens na Orbis Maps bij Here klant geworden.

Is dat zo dat Uber overgestapt is naar HERE? Ik heb dat negens kunnen lezen. Weet wel dat Uber met Google heeft samengewerkt of misschien nog samenb werkt.
    Dit is het laatste wat te lezen is over TomTom en Uber

www.tomtom.com/newsroom/press-release...
  12. visje 14 november 2024 11:47
    quote:

vreemdvermogen schreef op 14 november 2024 10:43:

[...]

Is dat zo dat Uber overgestapt is naar HERE? Ik heb dat negens kunnen lezen. Weet wel dat Uber met Google heeft samengewerkt of misschien nog samenb werkt.
    Dit is het laatste wat te lezen is over TomTom en Uber

www.tomtom.com/newsroom/press-release...
    in sept/2024 was uber nog klant.
  13. forum rang 7 Wereldbelegger 14 november 2024 11:55
    quote:

Lionfart schreef op 13 november 2024 18:37:

Aardig artikel met cijfers en stevige feiten

Duitsland heeft de meeste geregistreerde auto’s van Europa. Hier de top 10 van de verkochte auto’s in oktober:

www.autobild.de/artikel/beliebteste-a...

1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 en 9 binnenkort of nu al TomTom inside.

@Rick: laat je toch niet zo opnaaien door WB. Hij beleeft meer plezier aan jouw reactie (met al die !!!!!) dan een hogere koers.
    Dat is een mooi lijstje en mooie verkoopcijfers.
    nr 10 Mercedes Nog geen TomTom?
  14. forum rang 6 win some... 14 november 2024 12:02
    quote:

visje schreef op 14 november 2024 10:51:

Uiteraard is Uber klant van tomtom
    Kan best zijn dat TT nog wat voor Uber doet. Maar op hun website staat Uber niet meer zoals voorheen als klant vermeld.

En bij Here lezen we:
    www.here.com/about/press-releases/en/...

Lijkt me dat de samenwerking tussen TT en Uber eerder af- dan toegenomen is
188 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.