Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,205   -0,015   (-0,29%) Dagrange 5,170 - 5,275 56.836   Gem. (3M) 182,1K

MAANDAG 7 FEBRUARI 2011........

249 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 februari 2011 10:12
    quote:

Misschien schreef op 7 februari 2011 10:01:

Beste forumleden,
    Ik krijg toch sterk de indruk dat misschien John de Mol aan het dumpen is geweest i.v.m. biedingen voor SBS. Hij is gestopt om toch nog een klein belang te houden en nu kunnen we gewoon omhoog! Zomaar een gedachten.
    Voor het weekend kopen speculanten in en meestal op maandag wordt er weer druk verkocht. Dus, de koersontwikkeling van vandaag is toch net even anders.
    groet,
    Tini
    Als het al zo zou zijn dat De Mol aan het dumpen is geweest dan moet daar melding van worden gemaakt.
    Geen melding geweest dus niet waar...
  2. forum rang 5 xof 7 februari 2011 10:15
    Ook een ABtje van mij.

TT heeft idd een deal met Harmann en het lijkt me niet onmogelijk dat zij hun navi-software en traffic info zo indirect in de Duitse auto industrie brengen. Het zou een geweldig bericht zijn; meer software en diensten.

Dit blijft natuurlijk nog speculeren en een echte aankondiging cq PB zou mooi zijn.

Voordat de cijfers komen zitten we alweer rond de 8.

Geduld zal beloond worden.
  3. forum rang 5 xof 7 februari 2011 10:28
    De samenwerking met Harman gaat nog terug naar 2005, toen al had TeleAtlas Harman als klant. De navigatie data zijn altijd al geleverd door TA en later TT, oa ook aan Mercedes. De Harman losse eenheden bieden vertonen grote gelijkenis met TT.

Harman is sterk in de integratie van diverse functies in de inbouw-apparatuur, zoals aansturing audio, motermanagement, video ed. Dat TT/TA alleen het navi deel levert is logisch. Nu met Live Traffic Data kan de samenwerking worden verstevigd.

Ik zit op het officiële nieuws te wachten dat Harman de HD diensten er bijkoopt tbv VAG en Mercedes.

Harman is heel goed ingevoerd in de Duitse markt.
  4. [verwijderd] 7 februari 2011 10:41
    Audi heeft INRIX gekozen als real traffic date leverancier:
    www.valleynewslive.com/Global/story.a...
    Tomtom werkt wel met INRIX samen maar is meer afnemer dan leverancier volgens dit bericht

INRIX and TomTom announced this morning that the TomTom LIVE services, such as those found in the TomTom 740 LIVE will start using traffic data from INRIX. Previously TomTom had been using TrafficCast on the 740 here in the USA. At the time, we said this about the traffic service:
  5. [verwijderd] 7 februari 2011 10:44
    quote:

smartraffic schreef op 7 februari 2011 10:41:

Tomtom werkt wel met INRIX samen maar is meer afnemer dan leverancier volgens dit bericht

INRIX and TomTom announced this morning that the TomTom LIVE services, such as those found in the TomTom 740 LIVE will start using traffic data from INRIX. Previously TomTom had been using TrafficCast on the 740 here in the USA. At the time, we said this about the traffic service:
    Ik zei vanochtend al dat er een ander bedrijf ook Hd traffic info had en werd weggehoond!!!

gg

Alle navigatiebedrijven gaan gewoon omhoog, na de tuim 4% stijging van Garmin afgelopen vrijdag.

AND staat ook bijna 4% in de plus.

TomTom us nog steeds de achterblijver met 2.60%

2Pac
  6. [verwijderd] 7 februari 2011 10:49
    quote:

smartraffic schreef op 7 februari 2011 10:41:

Misschien ben ik te goed gelovig, maar ik denk dat dit over de VS gaat.
    Tomtom neemt voor de VS inderdaad ook info af bij Inrix (vermoedelijk tot dat ze zelf voldoende dekking hebben).
    Inrix heeft in Europa volgens mij nog geen volledige dekking.
  7. forum rang 5 xof 7 februari 2011 11:03

SmartTraffic;
    INRIX is inderdaad een speler om rekening mee te houden, maar volgens mij meer een sub-leverancier dan een rechstreekse concurrent en dan voornamelijk in US. De markt is ondoorzichtig en bij INRIX lijkt het meer op een marketing-case dan dat zij inhoudelijk met Live-data werken. Ik vond onderstaande nog van eind vorig jaar.

INRIX launches XD Traffic: Should TomTom, NAVTEQ, or MILE Traffic and Travel be Worried?
    Posted Mon, 8 Nov 2010 16:36:00 EST by Dominique Bonte

Seattle-based INRIX chose Europe's main Telematics conference taking place in Munich, Germany on November 3/4 to unveil its latest traffic offer under the slightly cheesy XD label, clearly targeting TomTom's flagship HD Traffic solution.

XD Traffic offers premium real-time and predictive traffic service optimized for the delivery of next generation connected navigation and driver services applications in the car, on mobile devices and online and will be available in Europe and the US in 20 markets. It will be used by Ford in SYNC-equipped vehicles from 2011. Main features and benefits include Busy Commuter (faster routes, best time to leave, travel time and ETA), speed predictions and traffic forecasts based on weather conditions, school schedules and local events, Traffic Ahead, Friend Ahead (social network integration), high accuracy (speed errors smaller than 5 mph 90 % of the time), TPEG Connect, and improved coverage.
    While XD Traffic seems to improve on all major areas, the great marketing surrounding it does however not quite manage to shake off lingering doubts about INRIX's access to large amounts of probe data. While competitors TomTom (Vodafone mobile phone users / connected Live PNDs) and NAVTEQ (Nokia Maps navigation users) are able to leverage tens of millions of probes, INRIX's probe resources are much more limited, being based on partnerships with fleets and regional automobile clubs as well as its own traffic smartphone applications. However, INRIX at least partially compensates this handicap of limited real-time data densities with advanced predictive traffic modelling and technologies such as SpeedWaves to improve accuracy of traffic speeds on secondary roads.
    With competitors TomTom (Renault, Fiat), NAVTEQ, and MILE Traffic and Travel (BMW) all recently having announced major wins in the lucrative car OEM market, INRIX had to react. While XD Traffic integrates some impressive traffic technology, its major strength resides in state of the art marketing which will keep INRIX's (European) competitors on their toes for quite some time.
  8. [verwijderd] 7 februari 2011 11:08
    oud nieuws.. maar..tom tom zit pas in China..waarom zeg goddijn dit..?ik denk dat verkopen in china erg goed zijn vandaar dat ze daar meer willen investeren..

AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom wil volgend jaar het aantal werknemers uitbreiden van 3.500 naar 4.000, zo schrijft De Telegraaf vrijdag op basis van een interview met CEO Harold Goddijn.
    TomTom voert de ontwikkeling van navigatiediensten voor automobilisten en overheid flink op. Vooral in Oost-Europa, India, China en Brazilie verwacht het bedrijf te groeien.
249 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.