Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TITAN AEX:TITAN.NL, NL0010389508

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,500   +0,160   (+11,94%) Dagrange 1,380 - 1,520 33.121   Gem. (3M) 4K

Titan NV Een nieuw avontuur of uitkering dividend?

46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 keffertje 4 september 2024 13:00
    quote:

biobert schreef op 4 september 2024 11:19:

De grote verkoper in de laat van meer dan 6000 stuks is deze week van het toneel verdwenen.
    Vandaag op een slechte beursdag zie ik de koers van Titan met 4,55% stijgen. De dag des oordeels vrijdag 13 september nadert. De kans bestaat, gelet op deze ontwikkelingen, dat zich een belangstellende heeft gemeld voor de lege beurshuls. Temeer daar volgens het FD er belangstelling is voor een reverse take over (RTO) van PB Holding. Zou deze belangstellende geswitched zijn van PB Holding naar Titan?
    Die grote verkoper laat nu op 1,61 en is er op die prijs 1700 kwijtgeraakt, maar het feest lijkt alweer over te zijn. Het is inderdaad nog maar een dag of negen voordat er duidelijkheid komt, maar aangezien niemand ietst weet, blijft het een beetje een blinde gok. Men heeft natuurlijk gezegd geen claims meer te verwachten (maar dat is geen zekerheid) en over de omvang van de operationele (rest)kosten zijn ze ook vaag. We tellen af....
  2. forum rang 6 keffertje 6 september 2024 07:40
    quote:

aextracker schreef op 21 mei 2024 14:13:

[...]

Liquidatie werd als "met de kennis op dat moment, als de meest voor de hand liggende optie" in de AvA benoemd door Georg Werger.
    Er is, naar ik meen te herinneren wel rekening gehouden met liquidatiekosten (a 250 K, obv bestaande tarief afspraken 2023 met de accountants).

Weet niet wie je met Ducky bedoeld en hoe een eend denkt.
    Verkopende aandeelhoduer Martijn Kok lijkt met toekomstige groeibriljanten bezig te willen zijn, meer dan met speculeren o.b.v. kansrijke inbreng in "leeglopende hulzen. Blijkbaar heeft hij met Lavide zijn "lessons learned" :)
    Met de ontknoping die nadert toch nog eens een rekensommetje gemaakt.

Uitgangspunten:

Allereerst de veronderstelling dat ze al rekening houden met 250k liquidatiekosten. Die veronderstelling is qua bedrag niet irreeel lijkt me, maar is nog niet in de balans verwerkt, want er is geen voorziening zichtbaar en de schulden zijn slechts 45k.

Daarnaast zijn er gedurende het halfjaar natuurlijk ook (weer) operationele kosten gemaakt en als ik HJ 1 zie met 251K dan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat deze weer dat niveau hebben.

Ook volg ik het bestuur dat ze niet verwachten dat er nog claims binnenkomen, anders hadden ze dat nu toch wel onverwijld moeten melden en bovendien lijken de verhoudingen tussen partijen goed, dus daarover vooralsnog geen zorgen.

Tenslotte volg ik het bestuur dat de rentebaten over die 3 miljoen de kosten van de escrow dekken (dus geen extra opbrengst daaruit) en dat er geen overige (onzichtbare) opbrengsten zijn.

Rekensom:

Eigen vermogen per ultimo HJ1 is € 3,781 miljoen en aantal uitstaande aandelen is 2.050.154.

Scenario 1 (illusie)

Geen operationele kosten en geen liquidatiekosten

€ 3,781: 2.050.154 = € 1,84 per aandeel

Scenario 2 (keep dreaming)

Geen operationele kosten en liquidatiekosten 250k

(€ 3,781 - 250k) : 2.050.154 = € 1,72 per aandeel

Scenario 3 (hope so)

Operationele kosten 251k + liquidatiekosten 250k

(€ 3,781 - 501k) : 2.050.154 = € 1,60 per aandeel.

Uiteraard kan alles mee- of tegenvallen, maar weet dat je waarschijnlijk na 13 september nog minimaal 2 maanden op je geld moet wachten in verband met de bezwaartermijn bij een ontbinding, dus de € 1,57 die nu wordt betaald, vind ik persoonlijk al aan de hoge kant, maar als de kosten (sterk) meevallen, zoals in scenario 2, dan ben je natuurlijk op deze prijs ook spekkoper.
  3. biobert 6 september 2024 09:02
    quote:

keffertje schreef op 6 september 2024 07:40:

[...]

Met de ontknoping die nadert toch nog eens een rekensommetje gemaakt.

Uitgangspunten:

Allereerst de veronderstelling dat ze al rekening houden met 250k liquidatiekosten. Die veronderstelling is qua bedrag niet irreeel lijkt me, maar is nog niet in de balans verwerkt, want er is geen voorziening zichtbaar en de schulden zijn slechts 45k.

Daarnaast zijn er gedurende het halfjaar natuurlijk ook (weer) operationele kosten gemaakt en als ik HJ 1 zie met 251K dan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat deze weer dat niveau hebben.

Ook volg ik het bestuur dat ze niet verwachten dat er nog claims binnenkomen, anders hadden ze dat nu toch wel onverwijld moeten melden en bovendien lijken de verhoudingen tussen partijen goed, dus daarover vooralsnog geen zorgen.

Tenslotte volg ik het bestuur dat de rentebaten over die 3 miljoen de kosten van de escrow dekken (dus geen extra opbrengst daaruit) en dat er geen overige (onzichtbare) opbrengsten zijn.

Rekensom:

Eigen vermogen per ultimo HJ1 is € 3,781 miljoen en aantal uitstaande aandelen is 2.050.154.

Scenario 1 (illusie)

Geen operationele kosten en geen liquidatiekosten

€ 3,781: 2.050.154 = € 1,84 per aandeel

Scenario 2 (keep dreaming)

Geen operationele kosten en liquidatiekosten 250k

(€ 3,781 - 250k) : 2.050.154 = € 1,72 per aandeel

Scenario 3 (hope so)

Operationele kosten 251k + liquidatiekosten 250k

(€ 3,781 - 501k) : 2.050.154 = € 1,60 per aandeel.

Uiteraard kan alles mee- of tegenvallen, maar weet dat je waarschijnlijk na 13 september nog minimaal 2 maanden op je geld moet wachten in verband met de bezwaartermijn bij een ontbinding, dus de € 1,57 die nu wordt betaald, vind ik persoonlijk al aan de hoge kant, maar als de kosten (sterk) meevallen, zoals in scenario 2, dan ben je natuurlijk op deze prijs ook spekkoper.
    Prachtig overzicht.
    Ik verwacht scenario 3 met minderliquidatiekosten dan 250k.
    De accountant zei namelijk op de ava dat het opmaken van de eindrekening niet zoveel werk was. Er werd toen, geloof ik, gesproken over 100k. De persoon die de financien van Titan doet, berekent alleen zijn uren, kosten geschat op 10k. Dan kom ik op 110k en een waarde per aandeel van € 1,67
  4. forum rang 6 keffertje 6 september 2024 11:55
    quote:

marcello106 schreef op 6 september 2024 08:59:

[...]

Scenario 4

In mijn beleving in combinatie met uitkering interimdividend.(stap 1)

Het zal de koers evenredig verlagen en het inbrengen van een nieuwe activiteit makkelijker maken.
    Ja, dat is een zinvolle aanvulling (interimdividend), die ik over het hoofd had gezien. Ik ben benieuwd of ze die alertheid hebben om het dus in twee stappen te gaan doen.
  5. forum rang 8 aextracker 7 september 2024 18:15
    quote:

keffertje schreef op 6 september 2024 11:55:

[...]

Ja, dat is een zinvolle aanvulling (interimdividend), die ik over het hoofd had gezien. Ik ben benieuwd of ze die alertheid hebben om het dus in twee stappen te gaan doen.
    Twee stappen lijkt mij evident.
    Een slimme koper, koopt (o.b.v. gesloten boeken) een lege huls, waar aandeelhouders zijn afbetaald middels 2 dividend uitkeringen (stap 1 was ruim 31\aandeel, waar deze maand nogmaals euro 1.60+ aan wordt toegevoegd.
    Wat dan resteert is een lege huls als notering, welke de koper vervolgens tegen significant lagere kosten kan vullen met een nieuwe groeiparel.

Het was boeiend te zien dat sinds overname TIE Holding door SPS, grote pakketten aandelen onderling zijn verhandeld tegen een (toen al) interessantere prijs, dan het aandeel vandaag aan waarde representeert.
46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.