Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Mediq« Terug naar discussie overzicht

2012: het jaar van Mediq

46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Gunther 17 februari 2012 08:51
    SNS verlaagt advies Mediq

AMSTERDAM (AFN) - SNS heeft het advies voor Mediq vrijdag verlaagd naar accumulate van buy. De bank ziet op korte termijn nauwelijks ruimte voor een verdere stijging van de koers van het aandeel Mediq.

Volgens SNS bevatten de beter dan verwachte cijfers over het vierde kwartaal die Mediq donderdag publiceerde ,,veel plussen en veel minnen''. Het effectenhuis vermoedt dat 2012 geen makkelijk jaar zal worden voor het bedrijf. De omzet zal wel groeien als gevolg van overnames, maar op autonome basis zou er juist een daling te zien kunnen zijn. Daarnaast komen mogelijk de marges onder druk te staan.

Volgens SNS is de recente stijging van de aandelenprijs correct, maar is er nu geen aanleiding om verder te kijken dan het koersdoel van 15 euro dat SNS nu hanteert.

Donderdag sloot het aandeel Mediq op 13,09 euro
  2. Gunther 17 februari 2012 08:58
    Ik vind dat SNS wel erg snel met een adviesverlaging komt. Maar nog steeds een buy en koersdoel kan ik me wel in vinden. De focus bij SNS ligt m.i. te weinig op puur D&I. D&I heeft mooie marges en kijk eens hoeveel D&I de laatste 5 jaar is gestegen qua omzet: van 469M in 2006 tot 1,223M eind 2011. Dat is dus een stijging van 160%. Het grote nadeel voor Mediq is geweest dat de apothekerskant een sterk dalende omzet en EBITA lieten zien. Maar doordat de nadruk nu ligt op D&I wordt de afhankelijkheid van de apothekerskant steeds minder. En dus kan Mediq vanaf nu dus echt gaan groeien en kan de totale margin verder omhoog. We hebben gisteren een mooie stijging gezien maar qua upside zie ik voor dit jaar nog wel 20% ruimte. Uiteindelijk is de wpa van ordinary activities wel 1,43 over 2011. Met een koers van 13,09 nu is de waardering m.i. nog vrij bescheiden.
46 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.