Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Aegon AEX:AGN.NL, BMG0112X1056

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,056   +0,040   (+0,66%) Dagrange 6,016 - 6,082 538.767   Gem. (3M) 4,6M

aegon vrijdag 3 september

327 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 17 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 september 2010 12:27
    quote:

roadrunner 300 schreef:

[quote=mvliex 1]
    Nog iemand die SNS overweegt na afstraffer van 25% in 1 maand?
    [/quote]Zijn die aandelen van corne he,nee wil ik niet hebben.
    Eergisteren schreef ik dat ik het gevaarlijk vond om op de rijdende trein te springen. Gisteren toen de trein iets was afgeremd, ben ik maar in SNS gesprongen omdat deze de dag ervoor nog niet op stoom was gekomen. Maar ja nu zit ik in een trein die achteruit rijdt. Ik weet het ik zal wel iets niet goed doen maar ik vind SNS wel een degelijk aandeel die overdreven is afgestraft vanwege zijn vastgoedsector. Ik hoop dat de cijfers vanmiddag mee gaan vallen anders ga ik rap het punt naderen waarop ik heb gezegt te stoppen met beleggen. Groeten Fons
  2. forum rang 7 mvliex 1 3 september 2010 12:28
    quote:

DeTukker schreef:

Je ziet alle indexen langzaam maar zeker naar boven gaan. De beweging is echter nog niet breed gedragen, gezien de lage volumes. Kan vandaag nog alle kanten op. Wil eigenlijk SL zetten, maar twijfel nog waar. Suggesties?
    Bij je broker?
    ;-)

Als je het doet zou ik wachten tot net voor 14.30 uur en rekening houden met de gebruikelijke schijnbeweging die eerst de andere kant op gaat.
    Ik denk zelf aan verkopen en liever beetje winst gemist dan veel verlies oplopen.
  3. forum rang 7 mvliex 1 3 september 2010 12:30
    quote:

elf schreef:

Heeft een ieder onder deze serieuze gedachtenwisselingen eigenlijk wel door dat de AEX op een belangrijk geachte steun of top ofzo aanbeland is en dat het doorbreken daarvan het begin kan zijn voor een nieuw kopschouderheupdijbeenpatroon ?
    [/quote]

[quote=broodje @@p]
    Hoofd-schouderpatroon?
    Het is nog vroeg om te vermelden, maar in dit scenario worden de contouren van een omgekeerd hoofd-schouderpatroon (neklijn 331) zichtbaar. Een terugtest is normaal en zorgt uiteindelijk voor een hogere bodem. Het richtpunt hiervoor leg ik momenteel bij 319 - 320. Maar boven 331 komt direct ruimte vrij naar de zone 341 – 343.
    En Baldy voorzag/voorziet deze al voor Aegon.
  4. [verwijderd] 3 september 2010 12:31
    quote:

DeTukker schreef:

Je ziet alle indexen langzaam maar zeker naar boven gaan. De beweging is echter nog niet breed gedragen, gezien de lage volumes. Kan vandaag nog alle kanten op. Wil eigenlijk SL zetten, maar twijfel nog waar. Suggesties?
    ScaredDuck schreef:

Ik denk zelf trouwens dat veel (grote) beleggers bang zullen zijn de boot te missen als ze wachten met kopen tot na de cijfers en verwacht tevens dat de cijfers inet erg slecht zullen zijn.

Bovendien, al zijn ze wel slecht, dan nog is er niks aan de hand want een double dip komt er niet tenzij ze echt dramatisch zijn. Waar zulks drama nou opeens vandaan zou moeten komen weet ik niet aangezien vrijwel alle bedrijven hebben aangegeven geen noodzaak meer te zien in massa-ontslagen en bovendien hier en daar zelfs weer nieuw personeel wordt aangetrokken.

Verder zou een grote verslechtering van de werkloosheid op dit moment gewoon raar zijn aangezien veel bedrijven veel cash hebben en eigenlijk goede resultaten hebben laten zien, dus nu snoeien zou onzin zijn.

Zit wat in, UP dus na cijfers USA....lol
  5. [verwijderd] 3 september 2010 12:32
    quote:

the Fonz schreef:

[quote=roadrunner 300]
    [quote=mvliex 1]
    [/quote]

Eergisteren schreef ik dat ik het gevaarlijk vond om op de rijdende trein te springen. Gisteren toen de trein iets was afgeremd, ben ik maar in SNS gesprongen omdat deze de dag ervoor nog niet op stoom was gekomen. Maar ja nu zit ik in een trein die achteruit rijdt. Ik weet het ik zal wel iets niet goed doen maar ik vind SNS wel een degelijk aandeel die overdreven is afgestraft vanwege zijn vastgoedsector. Ik hoop dat de cijfers vanmiddag mee gaan vallen anders ga ik rap het punt naderen waarop ik heb gezegt te stoppen met beleggen. Groeten Fons
    SNS is nu even link.
    Echter worden dingen snel vergeten.
    Is er bijvoorbeeld 3 Q weer meer winst dan is t opeens weer nou staat toch wel laag en dan springen ze er weer in.
    Zou dus even geduld hebben er mee.
  6. forum rang 7 mvliex 1 3 september 2010 12:33
    quote:

the Fonz schreef:

[quote=roadrunner 300]
    [quote=mvliex 1]
    [/quote]

Ik snap het, heb het ook wel eens maar zoals ik het zie ben je, net als ik vaak, te ongeduldig. Waarom met zo'n belangrijk cijfer van vanmiddag al gisteren ingestapt? SNS is 25% afgestraft in 1 maand en heeft dus veel herstelpotentieel. Dan had je dus tot vanmiddag moeten wachten en bij goede cijfers pas moeten instappen. Succes.
  7. [verwijderd] 3 september 2010 12:41
    quote:

mvliex 1 schreef:

[quote=the Fonz]
    [quote=roadrunner 300]
    [quote=mvliex 1]
    [/quote]

[/quote]

Ik snap het, heb het ook wel eens maar zoals ik het zie ben je, net als ik vaak, te ongeduldig. Waarom met zo'n belangrijk cijfer van vanmiddag al gisteren ingestapt? SNS is 25% afgestraft in 1 maand en heeft dus veel herstelpotentieel. Dan had je dus tot vanmiddag moeten wachten en bij goede cijfers pas moeten instappen. Succes.
    sns zal straks weer contra tegen de beurs ingaan.
  8. forum rang 7 mvliex 1 3 september 2010 12:42
    quote:

mvliex 1 schreef:

En ja hoor, weer als een der laatsten. Het is vrijdag, heel de werkweek achter bureau liggen slapen en dromen over baan bij Europese CB of over gouden pensioen, wordt net wakker, leest vlug wat oude kranten en maakt snel een persbericht!
    ;-)

Wellink: dip wereldeconomie op korte termijn 'irrelevant'
    03-09-2010 09:58:00
    En het solliciteren is al begonnen.........

vr 03 sep 2010, 12:00
    'Wellink: derde kwartaal oké voor Europa'

FRANKFURT (AFN) - Europa heeft een 'sterk tweede kwartaal' achter de rug, en het derde kwartaal ,,zou oké moeten zijn''. Dat zei de president van De Nederlandsche Bank, Nout Wellink, in een interview met het blad Market New International vrijdag.

Wellink zei eveneens dat de hoge stand van de Japanse yen gunstig was voor de Europese en met name Duitse export. ,,Het is niet in alle opzichten een positieve ontwikkeling, maar het helpt wel'', aldus Wellink.
  9. [verwijderd] 3 september 2010 12:46
    Griekenland bijna landroet
    Richard Abma - 3 september 2010, 12:30

Gisteren las ik een interessant artikel in de Financial Times over maatregelen die de Europese Unie wil nemen ter voorkoming van te grote shortposities in Credit Default Swaps (CDS) op landen.

Met een CDS kan gemakkelijk worden ingespeeld op een verslechtering van de kredietwaardigheid van een land. Bij voorkeur wil de Europese Unie het naakt shortgaan in CDS-contracten verbieden dan wel tot een minimum beperken.

De vrijemarktwerking wordt zo rustig aan weer teniet gedaan. Ik snap wel waarom de Europese Unie hier druk doende mee is. De PIIGS-landen (Portugal, Italië, Ierland, Griekenland, Spanje) zien hun CDS-renteopslag de laatste maanden namelijk weer oplopen.

Deze renteopslag geeft het kredietrisico van het land weer.

Alles gedaan?
    In onderstaand figuur is te zien dat de tienjarige kredietopslag van Griekenland alweer opgelopen is tot eerdere hoogtepunten van april dit jaar. Dat is toch wel erg zorgwekkend als je bedenkt dat dezelfde Europese Unie in april nog heeft aangegeven er alles aan te doen Griekenland niet te laten vallen.

Mooi dat dit nul invloed meer heeft nu.
    Dat had beter de eerste keer ook zo geweest maar daar hebben we nu niets meer aan.
  10. [verwijderd] 3 september 2010 12:50
    Wellink zei eveneens dat de hoge stand van de Japanse yen gunstig was voor de Europese en met name Duitse export. ,,Het is niet in alle opzichten een positieve ontwikkeling, maar het helpt wel'', aldus Wellink.

Niet alleen de voor de duitse export is ook goed voor de omzet van europese bedrijven hier met duurdere produkten uit japan concureren die weer.
  11. TraderRon 3 september 2010 12:54
    quote:

mvliex 1 schreef:

Probleem van SNS is voor mij dat ze (in tegenstelling tot AEGON en ING) nauwelijks de mogelijkheid hebben om zelfstandig de staatslening af te lossen. m.a.w. er zal een emissie voor nodig zijn of een flinke verkoop van activiteiten.
  12. forum rang 7 mvliex 1 3 september 2010 13:15
    quote:

Formule1-Fan schreef:

[quote=Mr Baldy]
    aegon blijft nu wel heel erg achter op ing
    als eagon stijgt klimt ing altijd bijna evenhard mee. andersom reageerd aegon altijd alleen als ing down gaat
    [/quote]

dan is aegon de koploper met rood spuwen
    Ja hoor, voor de 10.000ste keer hetzelfde geweeklaag. ALS het altijd zo is waarom hebben jullie het dan ook vaak over de factor van 1,5? Die factor zou dan zeker 5 moeten zijn en dat is 'ie niet en dus hebben jullie ongelijk, feiten zijn feiten!
  13. [verwijderd] 3 september 2010 13:24
    quote:

Eurowin schreef:

[quote=DeTukker]
    [/quote]ScaredDuck schreef:

Ik denk zelf trouwens dat veel (grote) beleggers bang zullen zijn de boot te missen als ze wachten met kopen tot na de cijfers en verwacht tevens dat de cijfers inet erg slecht zullen zijn.

Bovendien, al zijn ze wel slecht, dan nog is er niks aan de hand want een double dip komt er niet tenzij ze echt dramatisch zijn. Waar zulks drama nou opeens vandaan zou moeten komen weet ik niet aangezien vrijwel alle bedrijven hebben aangegeven geen noodzaak meer te zien in massa-ontslagen en bovendien hier en daar zelfs weer nieuw personeel wordt aangetrokken.

Verder zou een grote verslechtering van de werkloosheid op dit moment gewoon raar zijn aangezien veel bedrijven veel cash hebben en eigenlijk goede resultaten hebben laten zien, dus nu snoeien zou onzin zijn.

Zit wat in, UP dus na cijfers USA....lol
    Op bloomberg komen nu de werkeloosheidcijfers voorbij van alle landen in de eurozone alles tussen 7 en 10 procent.
    Een voorzet op t lage percentage in de usa.
327 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 17 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.