Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Aegon AEX:AGN.NL, BMG0112X1056

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,016   0,000   (0,00%) Dagrange 5,930 - 6,050 4.282.939   Gem. (3M) 4,6M

aegon vrijdag 3 september

327 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 mvliex 1 2 september 2010 21:56
    Vooraf.
    Sommige verhalen (om beurswaarheden te vertellen) zijn te mooi om in de vergetelheid te laten raken. Waar gebeurd of niet, het volgende verhaal werd al weer vele maanden geleden gepost op het ING-forum door ene Gerrit Gerritsen. Meneer Gerrit, zo noemde ik 'm, was een krasse Harley rijdende zeventiger die naar eigen zeggen veel geld had verdiend met beleggen. Hij had meer van deze mooie verhalen en indien gewaardeerd, te meten aan het aantal ontvangen AB's(!), zal ik er af en toe nog eentje plaatsen. Veel leesplezier!

Winst is winst…

Mijn kleinzoon van 20 jaar is ook een fanatieke belegger. Willy heet hij. Nee, niet Willy Gerritsen, want hij is een zoon van mijn dochter en die is getrouwd geweest met een Amerikaan die Nelson heet. Mijn schoonzoon was geen familie van de beroemde Engelse admiraal Horatio Nelson, ook niet van Nelson Mandela en al evenmin van de Amerikaanse zanger Willy Nelson.
    Naar die laatste is hij overigens wel vernoemd.: Willy Nelson heet mijn kleinzoon dus. Hij heeft een goede job in het bedrijfsleven en werkt hard om iets te bereiken in zijn leven.
    Een enkeling op dit forum zal wel eens van zanger Willy Nelson gehoord hebben, maar de meesten hier zijn te jong om dit fenomeen te kennen. Nelson is een leeftijdgenoot van mij, ik denk dat hij een jaartje jonger is dan mij en ook hij is nog bijzonder actief. Drie keer in de week treedt hij op in kleine theatertjes, liefst in de buurt van Nashville in zijn geboortestaat Texas en eens per jaar gaat hij nog op tournee door Amerika. Willy Nelson is een man naar mijn hart. Hij is zonder twijfel één der grootste sing a song writers die Amerika ooit heeft gekend en met zijn prachtige stem bracht hij menig vrouwenhart van slag. Ik heb Willy Nelson een keer zien optreden in een klein zaaltje in Tulsa Town in de staat Oklahoma. Werkelijk een fenomenaal artiest!

Zo af en toe komt Willy langs bij Opa Gerrit. Zomaar voor een uurtje om een kop koffie te drinken en te zien of alles nog goed gaat met zijn grootvader. Elke keer draaien de gesprekken uit op beleggen. Ik vind het heerlijk om zo’n frisse kijk op de beurszaken aan te horen, zoals ik die op dit forum ook regelmatig lees van de jongeren onder ons.
    Begin van dit jaar heb ik al mijn kleinkinderen 10.000 Euro geschonken. Ik heb zelf niet zoveel meer nodig en het doet me deugd om die jonge mensen een steuntje in de rug te kunnen geven. De geste werd gewaardeerd en Opa Gerrit was voor even de absolute topper van de familie.
    Ieder kleinkind had een eigen bestemming voor die meevaller. Eén kleinzoon ging zijn huis verbouwen, een andere ging met zijn vrouw een cruise maken en mijn jongste kleinzoon kocht een tweedehands motor. Eén van mijn 3 kleindochters ging voor 2 maanden naar Nieuw Zeeland. De twee kinderen van mijn vriendin zetten allebei het geld op de bank en Willy… die zette het geld op zijn beleggingsrekening bij Alex! Ik adviseerde hem om toch vooral voorzichtig te zijn, maar wist wel dat dit tegen dovemansoren gezegd was. Trouwens, het was zijn geld en hij moest maar zijn eigen zin doen.

Toen ik Willy in april sprak, vertelde hij me dat hij al zijn geld in aandelen ING had belegd.
    Niet alles gelijk, maar in gedeeltes. Zijn eerste ING’s kocht hij voor 2,74 daarna een pluk voor 3,10 en de derde en laatste aankoop was voor 3,42. Hij had ze gekocht voor de lange termijn, zei hij toen en daar kon ik vrede mee hebben. De jongen had veel werk en te weinig tijd om zich met de beurs bezig te houden, dus vond ik een lange termijnbelegging de juiste keuze.
    Afgelopen dinsdag kwam Willy weer langs. Hij is een vrolijke jonge vent, maar deze keer was zijn smile toch wel erg breed.
    “Hé Oop, hoe vind je hem?” vroeg hij nog voordat hij me goedendag had gezegd en hij wees naar een fonkelnieuwe auto op de oprit van mijn huis.
    Na de auto bewonderd te hebben, schonk mijn vriendin de koffie in.
    “Zo”, zei ik tegen Willy, “de zaken gaan goed zeker?”
    “Ik zal het je uitleggen Oop”. “Die auto heb ik van jouw money gekocht. Je weet toch dat ik dat geld in ING-aandelen had belegd? Welnu, die heb ik de dag voor de kwartaalcijfers verkocht en ik heb onmiddellijk die nieuwe auto besteld. Want die 10.000 van toen waren op dat moment gegroeid tot ruim 25.000 euro. Ik heb dus maar winst genomen, want winst is winst Oop, dat zijn jouw eigen woorden”.
    Even later vertrok Willy in zijn blinkende rode wagen. Hij toeterde luid tot hij de hoek omging.
    Mijn dag kon niet meer stuk.
  2. [verwijderd] 2 september 2010 21:59
    Bericht op het AEGON-forum van 4 september 2020 :

´Heden gedenken wij onze illustere voorgangers op dit forum, toen nog AEGON-forum geheten doch zoals iedereen inmiddels al geruime tijd bekend is tegenwoordig ´Münich-Re/Pig An forum genoemd en uitgegroeid van het leuterklasje tot een minutelijks geraadpleegde vraagbaak voor zelfs de allerbeste analisten en bewijzen hun helaas de meesten posthuum onze dank voor de aanzet voor deze dankbare en nog immer warrige gedachtenwisselingsmogelijkheid. Een ieder wordt uitgenodigd het standbeeld voor deze voorvaderen van de AEGON-discussie tegenover het paleisachtige hoofdkantoor met bloemen te overladen ter nagedachtenis aan deze helden uit de oudheid die het altijd beter wisten maar doorgaans nooit gelijk kregen´.

3. forum rang 7 mvliex 1 2 september 2010 22:15
    quote:

elf schreef:

Meanwhile, the government's monthly employment report loomed. Unemployment currently stands at 9.5%, and that figure Friday is expected to creep up to 9.6% as U.S. employers drop another 110,000 people off the payrolls.
    In het officiële banenrapport van de Amerikaanse overheid wordt verwacht dat in augustus 99.000 banen verloren zijn gegaan, vooral omdat veel tijdelijke werknemers voor een volkstelling naar huis werden gestuurd. In het bedrijfsleven is de banengroei naar verwachting met slechts 42.000 toegenomen.
  4. forum rang 7 mvliex 1 2 september 2010 22:16
    quote:

elf schreef:

Wat Koenders morgen pas zegt kan vandaag hier al gelezen worden; de AEX zal 1 á 2 punten hoger openen en weinig bewegen totdat de werkloosheidscijfers uit de Verenigde Staten bekend worden; indien die gunstig zijn is een stijging met 1 à 2% mogelijk.
    DJ ongeveer 0.60% hoger gesloten dan stand van 17.30 uur.
  5. [verwijderd] 2 september 2010 22:18
    quote:

elf schreef:

Wat Koenders morgen pas zegt kan vandaag hier al gelezen worden; de AEX zal 1 á 2 punten hoger openen en weinig bewegen totdat de werkloosheidscijfers uit de Verenigde Staten bekend worden; indien die gunstig zijn is een stijging met 1 à 2% mogelijk.
    Denk je eraan dat het morgen vrijdag is,en de onzekerheid in het weekend toeslaat het is up of down ligt een beetje aan het weer.
  6. [verwijderd] 2 september 2010 22:26
    SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Hurricane Earl may not end up being very costly for insurers, but it has put the industry on alert for a possible active storm season in the North Atlantic.

Earl could cause insured losses of less than $100 million, catastrophe-modeling firm Eqecat estimated. If the hurricane churns closer to the U.S. mainland in coming days, insured losses could approach $500 million, Eqecat said.

Maar @ silly, morgen is het hier mooi weer en deze Vrijdag is vrij ongevaarlijk afgezien dan van de genoemde werkloosheidscijfers.
  7. [verwijderd] 2 september 2010 22:35
    quote:

Silly schreef:

[quote=elf]
    [/quote]
    Denk je eraan dat het morgen vrijdag is,en de onzekerheid in het weekend toeslaat het is up of down ligt een beetje aan het weer.
    Ligt aan de douw maandaqochtend is het niet te warm s nachts hebben we meer douw.
    Hoe meer douw hoe hoger de koers word.
    Word t nu te warm [lees rood ] dan zal je zien dat de douw verdampt weer dat is altijd wel jammer.

8. [verwijderd] 3 september 2010 08:04
    Tradincentral - 2 september 2010, 17:07

Ons omslagpunt staat op 3.951.

Onze voorkeur: zolang 3.951 niet neerwaarts doorbroken wordt, geven we de voorkeur aan een opwaartse beweging van Aegon met 4.665 en vervolgens 4.879 als volgende koersdoelen.

Alternatief scenario: slechts een neerwaartse doorbraak van 3.951 ontkracht het positieve scenario. In dit geval zal eerst een daling volgen tot 3.64 en dan 3.218.

9. [verwijderd] 3 september 2010 08:46
    quote:

Mr Baldy schreef:

Tradincentral - 2 september 2010, 17:07

Ons omslagpunt staat op 3.951.

Onze voorkeur: zolang 3.951 niet neerwaarts doorbroken wordt, geven we de voorkeur aan een opwaartse beweging van Aegon met 4.665 en vervolgens 4.879 als volgende koersdoelen.

Alternatief scenario: slechts een neerwaartse doorbraak van 3.951 ontkracht het positieve scenario. In dit geval zal eerst een daling volgen tot 3.64 en dan 3.218.

Mooi, maar dat is ook van dat gelul wat nooit uitkomt, het is heel simpel, futures groen, Aegon ook, Futures/USA rood, Aegon ook richting rood.
  10. forum rang 7 mvliex 1 3 september 2010 09:10
    quote:

elf schreef:

[quote=koenders]
    [/quote]

AMSTERDAM (AFN) - De AEX-index in Amsterdam gaat vrijdag naar verwachting circa 1 punt hoger openen, aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.

Het hoogtepunt zal later op de dag liggen wanneer een belangrijk cijfer over de Amerikaanse banenmarkt naar buiten komt.
    Daarbij zal vooral worden gelet op de banengroei in de private sector, aldus Koenders. ,,Dat cijfer kan de markt breken of maken. Als het maar een beetje in lijn is met de verwachtingen, kan de rally doorzetten. Tot die tijd zal worden gehandeld met de hand op de rem.''
  11. [verwijderd] 3 september 2010 09:12
    quote:

mvliex 1 schreef:

[quote=elf]
    [quote=koenders]
    [/quote]

AMSTERDAM (AFN) - De AEX-index in Amsterdam gaat vrijdag naar verwachting circa 1 punt hoger openen, aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.

Het hoogtepunt zal later op de dag liggen wanneer een belangrijk cijfer over de Amerikaanse banenmarkt naar buiten komt.
    Daarbij zal vooral worden gelet op de banengroei in de private sector, aldus Koenders. ,,Dat cijfer kan de markt breken of maken. Als het maar een beetje in lijn is met de verwachtingen, kan de rally doorzetten. Tot die tijd zal worden gehandeld met de hand op de rem.''
    [/quote]
    Hahaha, ja analisten, mijn buurvrouw van 85 kan het ook....
  12. forum rang 7 mvliex 1 3 september 2010 09:12
    quote:

koenders schreef:

[quote=elf]
    [/quote]

Een 9,5!
327 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.