Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Vedior« Terug naar discussie overzicht

20,19

113 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 december 2007 17:40
    Zolang de koers niet op 20,19 staat zullen de meeste beleggers toch hun Vedior aandelen vasthouden.
    En als er een tegenbod komt is de huidige koers verleden tijd!
    Op naar de 23 euro....
    Daar voor is genoeg tijd. En zo'n tegenbod kost toch minstens enige weken. Hebben we bij ABN Amro ook gezien.
    Als ooit geduld beloon wordt dan is het nu wel bij Vedior.
    Vrijdag slot 27.00 en nu 28.27(?). Ik moet nog even de slotstand zien.
    Groeten en succes aan alle Vedior medebeleggers.
    Overigens voorlopig niet slecht geweest om in USG vrijdag jl winst te nemen!
  2. [verwijderd] 3 december 2007 20:29
    Ja Sjors, even per abuis wel heel optimistisch geweest. Ik kijk blijkbaar niet op een tientje.
    Maar het wachten is nu op Adecco, maar vlak Manpower niet uit. Wie weet dat die twee nog samen een deal maken. Overigens wel slappe hap van die grootaandeelhouder. Maar als een flink tegenbod komt, zal die zeker toehappen. Zeker als dat in contanten is. De koers van Randstad schiet immers omlaag!
  3. [verwijderd] 3 december 2007 20:40
    Analisten sluiten ook een concurrerend bod op Vedior niet uit. Het Zwitserse Adecco en het Amerikaanse Manpower worden genoemd als potentiële kandidaten. 'Op zich is het bod van Randstad wel mooi als je kijkt naar de aandelenkoers van een paar weken geleden, maar vergeleken met afgelopen zomer is het niet veel bijzonders. We moeten de kans op een tegenbod niet onderschatten,' zei Rik Zwaneveld, handelaar bij AFS Brokers. Volgens hem liggen er 'genoeg kapers op de kust' die Vedior zouden willen inlijven.

Jeroen Brenninkmeijer van Nachenius Tjeenk is minder overtuigd van een tegenbod. 'Zeg nooit nooit, maar ik acht de kans stukken kleiner dan bij de overname van TeleAtlas door TomTom,' aldus de vermogensbeheerder.

Brenninkmeijer houdt wel rekening met de mogelijkheid dat aandeelhouders van Vedior een hoger deel in contanten zullen eisen. Randstad biedt 9,50 euro in contanten per aandeel en één eigen aandeel per drie aandelen Vedior. De aandelenkoers van Randstad is maandag scherp gedaald waardoor het bod minder waard is geworden.
  4. [verwijderd] 3 december 2007 21:16
    Precies Buffalo, en in die laatste alinea zit hem de kneep.... Die koersdaling had Randstad zeker niet verwacht. Wellicht dat Adecco en- of Manpower wat aandeeltjes Randstad hebben gedumpt waardoor de angsthazen uit hun holen zijn gekomen.
    Als morgen Randstad verder daalt, ga ik mijn calls Vedior inruilen voor calls Randstad. Als er een flink tegenbod komt zal Randstad af moeten haken en vliegt de koers van Randstad weer omhoog. Ja,ja het is leuk om strategieen te maken.
  5. [verwijderd] 3 december 2007 23:51
    quote:

alrob schreef:

Precies Buffalo, en in die laatste alinea zit hem de kneep.... Die koersdaling had Randstad zeker niet verwacht. Wellicht dat Adecco en- of Manpower wat aandeeltjes Randstad hebben gedumpt waardoor de angsthazen uit hun holen zijn gekomen.
    Als morgen Randstad verder daalt, ga ik mijn calls Vedior inruilen voor calls Randstad. Als er een flink tegenbod komt zal Randstad af moeten haken en vliegt de koers van Randstad weer omhoog. Ja,ja het is leuk om strategieen te maken.
    Die koersdaling heeft Randstad zelf gedirigeerd,mijn uitleg al 4 keer gegeven!
  6. [verwijderd] 4 december 2007 07:46
    MARKET TALK: Vedior omhoog naar hold van sell bij Citigroup

AMSTERDAM (Dow Jones)--Citigroup verhoogt het advies op Vedior naar hold van sell na het voorgenomen bod van Randstad. Het koersdoel gaat naar EUR20,19, de hoogte van het bod van Randstad, van EUR15. Analist Marc van't Sant stelt dat de overname wordt gedreven door schaalgrootte en niet door synergien. Hij stelt verder dat het samenvoegen van de beide ondernemingen lastig zal zijn gezien de culturele verschillen. Maandag sloot Vedior op EUR18,30. (RVD)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31 20 5890270, amsterdam@dowjones.com

7. optiepipo 4 december 2007 10:08
    Overnamegolf in de uitzendsector - Goldman

Analisten van Goldman Sachs verwachten een golf van overnames in de uitzendsector, nadat Randstad maandag een bod deed op sectorgenoot Vedior.

USG zou een bedrijf zijn waarover overnamespeculatie kan ontstaan, aldus de analisten. Goldman ziet vooral omzetsynergieen als Randstad Vedior in handen zou krijgen. Bovendien zou Ranstad door de overname een van de betere portfolios van merken in professional staffing in handen krijgen, aldus Goldman. Als voornaamste risico zien de analisten het economische klimaat. "Als we een economische terugval krijgen zou een grote overname op dit moment niet goed zijn", aldus Goldman. Het aandeel Randstad sloot maandag op € 28,99. Het aandeel Vedior sloot op € 18,30. (INK)

8. forum rang 6 marique 4 december 2007 13:47
    quote:

a036709 schreef:

3 dec 07, 23:51
    [quote=alrob] Die koersdaling had Randstad zeker niet verwacht. [/quote]
    Die koersdaling heeft Randstad zelf gedirigeerd,mijn uitleg al 4 keer gegeven!
    [/quote]
    Nieuws- en leergierig als ik ben, heb ik gezocht naar die 4-voudige uitleg. Valt me een beetje tegen.

[quote=a036709] 3 dec 07, 12:14
    Ik ben helemaal nog niet zeker van een bod van 20,19!!!
    Voor mij is het bod nog steeds:9,50 cash en ong.1/3 waarde aandeel Randstad,op het einde van de rit,dus per maart/april as.
    Stel dat het aandeel R,stad aanmerkelijk lager staat in het voorjaar,wat is dan de overnameprijs per aandeel Vedior?
    Juist,ja,lager dan de genoemde 20,19.
    Voor mij is het overname bericht op zijn minst discutabel,en kan er ook niets over terugvinden!
    [/quote]
    Dit is juist gezien. Het overnamebod is zeer flexibel, want afhankelijk van het koersverloop RND.

[quote=a036709] 3 dec 07, 17:00
    [quote=Buffalo(Buff)] randstad inmiddels op niveau 2004....wie gaat de boel opkopen....opeens weer nederlands trots geheel naar het buitenland! Je dacht toch niet dat de uitzendbranche een nederlandse tak zou blijven internationaal?
    [/quote]
    je dient je eens in het spel te verdiepen dat er gespeeld wordt,niemand koopt de boel op van buiten,de boel wordt opgekocht van binnenuit......
    Kijk,dat is het vervelende,een prijs noemen van 20,15 dat de buitenwacht kent,en dan de koers omlaagdrijven,het harde spel van de pecunia!
    Dit zie ik niet als uitleg, a036709, is meer een wilde veronderstelling zonder bewijs.
    Hoe moet ik dat "omlaagdrijven" trouwens zien? Is RND eigen aandelen aan het shorten? Maar tegenover shorten staat toch op zeker moment ook weer 'kopen'? Dan gaat de koers toch weer omhoog? Wat is dan het resultaat?

Ik zie het anders.
    Die € 9,50 cash moet hoe dan ook worden betaald. Die heeft niets te maken met de RND koers. Dus ik zie absoluut niet in dat RND op dit moment enig belang heeft bij een lagere RND koers. Integendeel zou ik zeggen. De kans dat een concurrent een tegenbod doet wordt daardoor alleen maar groter.
    De koersdaling van RND is m.i. een logische reactie op de komende verwatering. Beleggers gaan hun posities herwegen en speculanten pikken wat graantjes mee ivm de gebruikelijke overdrijving in de reactie.

vrgr
    marique
  9. [verwijderd] 4 december 2007 16:58
    Eenieder denkt er waarschijnlijk anders over marique,maar zo simpel zie ik het niet,uiteraard heb ik geen bewijs maar de GROTE Partij(A) in RND zal ongetwijfeld
    op een professionele wijze zijn eigen aandelen shorten om zoveel mogelijk Vedior shares binnen te halen in een zo,n kort mogelijk termijn,gaat vandaag al wat lastiger omdat velen gewoon de prijs al te laag gaan vinden, en er zijn ook hier weer,(te)veel daytradertjes bezig in de ogen van(A)lastig al die vliegen.

Stel dat er een derde op komt dagen met een hoger bod dan partij(A)dan kennen we de afloop wel!

Het is wel leuk verzonnen van RND om een bod uit te brengen van 20,15 dat werkelijk helemaal niets inhoudt,in ieder geval niet de 1/3 truc!maar het klinkt in ieder geval aardig,en het is nog boven de 20 ook!

De puts op RND zijn weer de deur uit en hebben hun werk gedaan.

Trouwens,ik verwacht nog wel een bod van derden,maar ja wie ben ik!
  10. [verwijderd] 4 december 2007 17:25
    ff belgisch rekenen.

Je moet 3 aandelen vedior inleveren om 1 aandeel rdn te krijgen. Bij de huidige koers 3x 18,00= 54,00 dan krijg je als zoethoudertje nog 9,50. Oftewel ik betaal 44,50 voor een aandeel rdn ?
    Of de koers van Vedior moet nog een heel eind zakken of de koers van RDN moet nog giga stijgen. Dat laatste betwijfel ik, daar de aandelenomruil via nieuwe aandelen wordt gedaan. CQ nog een stuk verwatering.

//De uitzenders meldden gisteren dat een voorwaardelijk akkoord was bereikt over een samensmelting. Randstad brengt een bod uit in contanten en aandelen dat Vedior tegen de slotkoers van afgelopen donderdag (vóór het eerste persbericht over deze kwestie) waardeerde op circa €3,5 miljard, oftewel €9,50 in contanten per aandeel en circa één eigen aandeel per drie aandelen Vedior.
    //
113 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.