Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Jaap Muns - TA: Zijwaarts

106 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 september 2006 10:47
    quote:

superbeer schreef:

Ik heb geen idee van de meest openstaande opties op de aex, maar het verhaal kan hier hetzelfde zijn. Conclusie, kan best wel eens een doodsaaie dag worden. Dat neemt inderdaad niet weg dat maandag normale marktkrachten weer overnemen en we een daling kunnen inzetten
    OK oprecht van je. Persoonlijk vermoed ik dat de macro cijfers vandaag de richting voor komende week zullen bepalen. Zeker nu we zo mooi tussen een sterke steun en een cruciale weerstand bewegen. Ik beslis rond 16 uur wel wat ik doe.

Aantal uitstaande contracten gewoon makkelijk te vinden op de consumentensite van de abnamro.
    www.abnamro.nl/nl/beleggen/koersinfor...

even doorklikken op de I van Informatie achter de AEX quote dan vervolgens op opties, en tadaa....

MvG

AC
  2. Bull Super 15 september 2006 11:00
    Superbeer,
    Het was geen grapje, maar onwetendheid. Helaas geen tijd gehad alle draadjes te lezen deze week.

Dit heb ik gevonden, dankzij enkele anderen op dit draadje, waarvoor dank. - Spock

'Triple witching: het gelijktijdig expireren van opties, futures en opties op die futures, hetgeen heftige koersbewegingen tot gevolg kan hebben. Dit vindt vier keer per jaar plaats op de derde vrijdag van de maanden maart, juni, september en december. Het is alsof de koersen behekst zijn, zo wild kunnen de bewegingen dan zijn.'
  3. [verwijderd] 15 september 2006 11:17
    quote:

dokterSpock schreef:

Superbeer,
    Het was geen grapje, maar onwetendheid. Helaas geen tijd gehad alle draadjes te lezen deze week.

Dit heb ik gevonden, dankzij enkele anderen op dit draadje, waarvoor dank. - Spock

'Triple witching: het gelijktijdig expireren van opties, futures en opties op die futures, hetgeen heftige koersbewegingen tot gevolg kan hebben. Dit vindt vier keer per jaar plaats op de derde vrijdag van de maanden maart, juni, september en december. Het is alsof de koersen behekst zijn, zo wild kunnen de bewegingen dan zijn.'
    Mijn verontschuldigen Dr S. Het was gisteren zo'n verhitte discussie dat ik ervan overtuid was dat u de discussie voor de gein weer wilde oplaaien.

Triple witching, CPI of wellicht een teroristenaanslag, het beloofd een spannende week te worden volgende week. Onze vriend B.B. spreekt ook weer en dat kan gezien de cijfers gisternavond in de VS ook een interessante meeting worden. Hij zal de rente niet verhogen, maar het zou me niet verbazen als hij zijn speech iets aanpast naar hawkish
  4. [verwijderd] 15 september 2006 11:31
    quote:

AlexisColby schreef:

[quote=superbeer]
    Ik heb geen idee van de meest openstaande opties op de aex, maar het verhaal kan hier hetzelfde zijn. Conclusie, kan best wel eens een doodsaaie dag worden. Dat neemt inderdaad niet weg dat maandag normale marktkrachten weer overnemen en we een daling kunnen inzetten
    [/quote]

OK oprecht van je. Persoonlijk vermoed ik dat de macro cijfers vandaag de richting voor komende week zullen bepalen. Zeker nu we zo mooi tussen een sterke steun en een cruciale weerstand bewegen. Ik beslis rond 16 uur wel wat ik doe.

Aantal uitstaande contracten gewoon makkelijk te vinden op de consumentensite van de abnamro.
    www.abnamro.nl/nl/beleggen/koersinfor...

even doorklikken op de I van Informatie achter de AEX quote dan vervolgens op opties, en tadaa....

MvG

AC
    Bedankt! Als iemand dan de moeite wil doen om te kijken rond welke exercise prices de meeste openstaande contracten uitstaan (put en call) dan kun je er donder op zeggen dat de aex tussen die 2 sluit. best leuk om dit eens te testen.
  5. [verwijderd] 15 september 2006 11:46
    quote:

superbeer schreef:

Bedankt! Als iemand dan de moeite wil doen om te kijken rond welke exercise prices de meeste openstaande contracten uitstaan (put en call) dan kun je er donder op zeggen dat de aex tussen die 2 sluit. best leuk om dit eens te testen.
    Op mijn beeldscherm staan alle aantallen uitstaande contracten, uitgesplitst naar exercise prices.

of bedoel je wat anders?
  6. [verwijderd] 15 september 2006 12:56
    Beste Jaap,

Laat je niet ontmoedigen door veel uitspraken hier. Ze doen die lekker anoniem, terwijl jij je toch kwestbaar hebt opgesteld. Ik heb in iedergeval genoten van je bijdragen. Bedankt voor het invallen.

P.S.: ik ben niet voor/tegen JM/GJN. Ik vond het juist mooi om eens een andere insteek te zien. Mooist zou zijn als ze allebei dagelijks hun visie gaven!
  7. [verwijderd] 15 september 2006 15:15
    quote:

alexeip6atoy schreef:

[Modbreak Thijs (forum@iex.nl): Een aantal berichten is verwijder. Gelieve hier uitsluitend te posten als u een inhoudelijke bijdrage levert aan de discussie over de technische analyse van dhr. Muns.]
    kom net terug. zie dat veel messages na mijn laatste message zijn verwijderd. kan iemand me vertellen hoe grof ze waren, en ook of ik er wat aan gehad zou hebben?
  8. [verwijderd] 15 september 2006 15:16
    quote:

superbeer schreef:

[quote=alexeip6atoy]
    [Modbreak Thijs (forum@iex.nl): Een aantal berichten is verwijder. Gelieve hier uitsluitend te posten als u een inhoudelijke bijdrage levert aan de discussie over de technische analyse van dhr. Muns.]
    [/quote]

kom net terug. zie dat veel messages na mijn laatste message zijn verwijderd. kan iemand me vertellen hoe grof ze waren, en ook of ik er wat aan gehad zou hebben?

heb ze helaas ook gemist vanwege het vroeg boodschappen doen voor het weekeinde..
  9. [verwijderd] 15 september 2006 15:31
    OK, vraag me werkelijk af wat de toegevoegde waarde is om boodschappen te verwijderen. Behalve als er woorden worden gebruikt die ik hier niet zal vermelden (anders wordt deze post ook verwijderd), moet je mensen gewoon met rust laten. Dit is de meest populaire koffiekamer en als je begint te modereren dan zal de waarde van deze site vliegensvlug verdwijnen. Handelen is tough, met veel emoties. mensen willen die kwijt. dit is het perfecte forum daarvoor. Stop in godsnaam te interferen. We zijn toch geen communist land met waar persvrijheid wordt beperkt.
106 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.