Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Sopheon« Terug naar discussie overzicht

Sopheon maart 2021

55 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Arie de Beuker 24 maart 2021 17:01
    Positieve inslag in het bericht, huidige visible is prima dunkt me maar er wordt al zoveel jaar ingezet op groei en het gaat maar mondjesmaat vind ik. Misschien zijn ze te voorzichtig?
    De verandering naar SaaS heeft ook ruim een jaar gekost.
    Grote namen als klant hebben ze wel maar echt een jaar met 30 a 40 % omzetgroei zie ik niet 1-2-3 gebeuren en dat is net wat Sopheon een keer nodig heeft.

    Gr
    Arie de Beuker
  2. Gartje 24 maart 2021 17:12
    Mijn idee ook Arie, vandaar mijn argwaan naar berichten van hunky dat we eind van de maand op 10 tot 12 pond zouden staan. Daarvoor heb ik iets te veel meegemaakt met Sopheon! Trinko heeft de goede keuze gemaakt in mijn ogen. Het gaat me ook allemaal veels te langzaam, mooie woorden maar voorlopig geen pegels!!!
  3. [verwijderd] 24 maart 2021 18:09
    Kan iemand me in J&J taal uitleggen wat hier staat:

    Other key metrics, core to measuring the progress of our cloud transition, are encouraging – Total Contract Value (TCV) of sales booked in the year was up a quarter, and we nearly tripled the TCV of new SaaS contracts booked. Six of the new deals signed exceeded $1m in initial TCV, and Annual Recurring Revenue (ARR) closed at $18m,

    alvast bedankt!
  4. abc123xyz987 24 maart 2021 22:27
    Naast de gepresenteerde cijfers zijn er nog andere meetmethoden om vast te stellen of de transitie naar de cloud + SaaS succesvol is. De totale contractwaarde (TCV), dit is dus de totale waarde van de levering verspreid over meerdere jaren, is 25% hoger dan vorig jaar. Nieuwe SaaS klanten hebben het 3-voudige aan totale contractwaarde t.o.v. vorig jaar. Dit komt allemaal niet in het huidige boekjaar 2020 tot uitdrukking maar zegt wel veel over de toekomstige meerwaarde (omzet) van onze Soof. Vandaar dus dat de ARR (jaarlijks terugkerende omzet) zo belangriijk is voor de toekomst.

    Ik schrijf het misschien wat krom voor je, maar dat komt door de wijn....

    Groet ABC.
  5. abc123xyz987 25 maart 2021 22:36
    quote:

    tritace schreef op 25 maart 2021 13:22:

    Bedankt abc!
    Begrijp ik goed dat naarmate de Saas omzet gaat toenemen er ook een versnelling in de totale omzet komt?
    Inderdaad versnelling, maar soms ook vertraging.

    Voorbeeld 1:
    datum 1-1-2020 ARR = 15.9M
    datum 1-7-2020 ARR = 15.9M + 1.5M ARR nieuw (= versnelling) minus 0.9M ARR door opzeggingen (= vertraging) = 16.9M ARR.
    Reden van opzegging was "budget cuts" of "M&A" volgens Soof.

    Voorbeeld 2:
    in 2020 zijn de eerste 4 van de 250 klanten overgezet naar het nieuwe SaaS Uplift model (= versnelling). Dit waren klanten die voorheen een (soort van) abonnement hadden op updates van nieuwe versies die Soof periodiek uitbrengt. Deze repeterende omzet valt daar dus weg (= vertraging).

    Soof zegt hier over:
    We introduced a SaaS Uplift program designed to assist active maintenance-paying clients to transition to the cloud. Our offering reduces cost to the client by removing the need for them to manage our software in their environment. It also enables faster access to new features and capabilities. Four clients converted to SaaS in 2020 as part of our introduction program, validating our business case and ROI proposition. With this success behind us we enter 2021 expecting to increase momentum in this uplift program, targeting our substantial base of perpetual on-premises clients.

    Groet ABC.
  6. Lord Enki 26 maart 2021 09:22
    Zie het als een abonnement op Microsoft Office (en die noem ik bewust vanwege de integratie met Microsoft.

    Vroeger had je Office 97, 2000 etc ...
    Dat kocht je voor 250 euro en dan was het van jou.
    Af en toe een pleister erop en je kon weer verder.
    Kortom een keer een grote P(rijs), maar minder Q(uantity).

    Nu koop je Office 365.
    Erg agile en scrum ontwikkeld.

    Office blijft office, maar je betaalt 12 Euro per maand.
    Patches zijn er bijna niet, wel nieuwe updates met nieuwe functionaliteit.

    Ander business model.
    Elke maand een wat kleinere P, maar wel veel meer Q.

    Opgeteld meer omzet.
    Zeker als alles uiteindelijk is omgezet.
    Grote voordeel: Abonnement voor (periodiek) weinig zeg je niet zo snel op.
  7. Bertus S 31 maart 2021 08:03
    Directorate Change

    Gregory Coticchia appointed as Chief Executive Officer

    Sopheon, an international global leader in enterprise innovation management solutions, is pleased to announce that Gregory Coticchia has today joined the Board in the role of Chief Executive Officer.

    Since 12 October 2020 Greg, who is based in the USA, has served as President of Sopheon responsible for the day to day operations, with a focus on accelerating the Company’s SaaS transition and to spearhead cloud development plans.

    Prior to his appointment Greg worked as a consultant to the Company. Greg has deep experience in cloud software products and services, holding executive roles in several organizations ranging from start-ups to $1bn revenue businesses, where he has been responsible for driving both organic and acquisition-led growth. This includes stints serving as CEO, President or COO, as well as marketing leadership roles. He has launched several new companies, either as lead entrepreneur or through incubation. Alongside his leadership and business credentials, he has been involved or responsible for the launch of over 100 products and solutions and is a recognized authority within the fields of product management and product development. Underlining his achievements, prior to joining Sopheon, Greg was asked to establish the Master's Program in Product Management at Carnegie Mellon University, and then served as the executive director of the program while continuing to provide business coaching and consulting to a variety of corporate organizations.

    Greg Coticchia commented: “Digital transformation continues to accelerate, and innovation is an urgent imperative for virtually every company. Sopheon has a large opportunity to build off the very impressive client base and grow through the expansion of new cloud solutions. I am both honoured and excited to lead Sopheon in this next phase of growth.”

    As part of this planned transition strategy, Andy Michuda has become Executive Chairman of Sopheon’s Board of Directors. Andy will focus on partnerships and acquisitions, in addition to his governance responsibilities. Barry Mence, who has been Chairman of the Board since the Company’s inception, will serve as a non-executive director of Sopheon and remain a major shareholder in the Company.

    Andy Michuda commented: “On behalf of the Sopheon Board, I would like to officially give a warm welcome to Greg as our new Chief Executive Officer. Greg’s experience and track record in software and innovation are invaluable. He has already had a significant impact on the business in his short tenure as President. With Greg as our Chief Executive, I believe we are well placed to continue to deliver our SaaS transition, and to access a number of major growth opportunities in the future. I look forward to working alongside Greg to deliver value for Sopheon shareholders over the coming years.”

    The following information regarding the appointment of Gregory Michael Coticchia (aged 60) is required to be disclosed under Schedule 2(g) of the AIM Rules for Companies.

    As at the date of this announcement Greg holds no ordinary shares in the Company and 20,000 options over ordinary shares.

    www.sopheon.com/directorate-change/

    Bertus S.
55 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.