Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 178,8K

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 251 252 253 254 255 256 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 februari 2018 21:28
    quote:

    DeHardeWerker schreef op 1 februari 2018 19:24:

    [...]

    Jammer, je maakt je met de dag belachelijker, maar dat schijn je niet te kunnen begrijpen.

    En wat doet de koers komende maandag ? En graag nog een koersvoorspelling voor dinsdag, woensdag, donderdag en volgende week vrijdag. En hoe schat je de koers in eind van de maand, eind volgende maand ? Eind van het jaar ?

    Want jij hebt er kijk op, hahaha.

    zie koersendraadje
  2. BASF en BAYER kopen 2 februari 2018 00:10
    quote:

    Mark12 schreef op 1 februari 2018 20:46:

    [...]Dieterrrrrrrrrrr
    Bedoel je Dieter van Eis, van twitter ?

    Vastgemaakte Tweet

    dieter van eis
    ?

    @dietervaneis
    6 jul. 2017
    Meer
    Als antwoord op @NicoInberg
    Misschien de moeite waard voor 1 van de heren TomTom eens op de kaart te schrijven middels een opsomming van alle feiten cijfers en namen
    0 antwoorden 3 retweets 1 vind-ik-leuk
    Beantwoorden Retweeten 3 Leuk 1

    dieter van eis
    ?

    @dietervaneis
    17 jan.
    Meer
    Kan AirFrance/KLM weer up maw is de daling afgerond @TheDailyTurbo
    0 antwoorden 0 retweets 0 vind-ik-leuks
    Beantwoorden Retweeten Leuk

    dieter van eis
    ?

    @dietervaneis
    15 jan.
    Meer
    @TheDailyTurboTomTom in de startblokken .....
  3. forum rang 6 NewKidInTown 2 februari 2018 14:10
    Tja, wat is gemakkelijker, steeds een nieuw maanddraadje of slechts een draadje voor het gehele jaar ? Of is dat een suggestieve vraag ?
    Volgende vraag: is dit wat we zien op de wereldwijde beurzen slechts een kleine gezonde correctie of zit er meer aan te komen, bijvoorbeeld door de oplopende rente ? En zouden individuele aandelen zoals TT hier dan ook last van gaan ondervinden ?

    Bank of America: Sell signal triggered for stocks. "Stocks are red hot and it’s time to get out—for now." Misschien hebben ze het wel helemaal fout !

    www.marketwatch.com/story/bank-of-ame...

    Zie maar.

  4. [verwijderd] 5 februari 2018 13:53
    quote:

    AnalytischDenker schreef op 1 februari 2018 09:35:

    [...]

    Ik noemde drie redenen waarom ik van meer afstand gezien denk waarom de koers van TT zo blijft liggen:
    • Drie jaar slechte financiële resultaten (2015, 2016 en YTD 2017). Ik denk dat de mindset van beleggers is "eerst zien dan geloven".
    • Afstoting sportsdivisie. Ik denk dat beleggers denken "wie gaat die divisie kopen? of wordt het toch een liquidatie". Goed het meeste is afgeschreven. Met verwevenheid van patenten bedoel ik dat mij kan voorstellen dat er patenten in de software van sportproducten verwerkt zitten die ook van belang zijn voor andere onderdelen van T2, en dat dat verkoop van sports complexer maakt omdat die patenten niet mee verkocht kunnen worden. Dit is echter puur gissen van mijn kant.
    • Een bepaalde boosheid bij beleggers over een aandeleninkoopprogramma van € 50 miljoen om management te belonen terwijl in de aandelenkoers niets blijkt van goede prestaties. Dat nog los van het nadelige effect dat dit zal hebben op de netto cash flow in het vierde kwartaal.


    Buiten bovenstaande drie punten waarom ik enkele weken geleden put-opties in TomTom kocht, heb ik ook nog eens kritisch naar de balans van TomTom gekeken:

    • Na Q3 was de Current Ratio net aan boven de 1, die geldt als kritische grens voor de mate waarin een onderneming aan zijn korte termijn verplichtingen kan voldoen. Dat zal bij TT wel goed komen, maar het is allemaal wel net aan.
    • Zoals eerder aangehaald bestaat de balans van TomTom voor 70% uit goodwill en immateriele activa. Dat maakt dat TomTom een zeer hoge "loan to value" ratio (Non current liabilities/Materiële vaste activa) heeft. Voor een software bedrijf is dat normaal, maar dan moet er goede winst en cash gegenereerd worden. Zo niet dan kunnen er in de toekomst financieringsissues ontstaan, vanwege onvoldoende vertrouw financiers in onderpand.
  5. [verwijderd] 5 februari 2018 16:39
    quote:

    gvanmaarsum schreef op 5 februari 2018 14:38:

    Je maakt een kleine denk fout AD. TomTom is inmiddels debt free.
    Ik weet dat ze geen bankleningen of obligaties hebben.

    Op de balans staan echter voor € 266 miljoen aan non current liabilities en mocht er VV financiers nodig zijn dan beschouwen die dat toch echt als langlopende schulden. ook al is het grootste deel deferred revenue.

    Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast met mijn put-opties.

    Morgen weten we meer.

  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 februari 2018 23:37
    quote:

    AnalytischDenker schreef op 5 februari 2018 16:39:

    [...]
    Ik weet dat ze geen bankleningen of obligaties hebben.

    Op de balans staan echter voor € 266 miljoen aan non current liabilities en mocht er VV financiers nodig zijn dan beschouwen die dat toch echt als langlopende schulden. ook al is het grootste deel deferred revenue.
    ...
    Dit is onzin. Je kreeg hier op dit forum enkele weken geleden het advies om je wat meer te verdiepen in het begrip deferred revenues (defrev). Dat heb je kennelijk nog niet voldoende gedaan.

    Defrev is uitgestelde zeer-hoge-marge omzet. Als dat vrijvalt komt dat (grotendeels) ten goede aan de winst. Of zo je wilt: aan het eigen vermogen aan dezelfde kant van de balans.

    Laat ik het proberen uit te leggen door een wedervraag.
    Op de balans per 30 sep 2017 staat € 65 mln 'trade payables' (=crediteuren). Als TT die betaalt daalt de cash aan de linker (asset-)kant van de balans met hetzelfde bedrag.
    Als de 133 mln non-current defrev vrijvalt, wat daalt er dán aan de asset-kant?

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 251 252 253 254 255 256 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.