Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013

7.377 Posts
Pagina: «« 1 ... 364 365 366 367 368 369 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 augustus 2020 09:48
    quote:

    Chiddix schreef op 7 mei 2019 09:06:

    De B6 Venator is een droom van een auto en betaalbaar maar helaas ontbrak het hem aan startkapitaal, ga ik vanuit. De plannen lagen klaar voor doorstart maar het kwam niet van de grond. Muller produceert nu mondjesmaat peperdure klasse auto s.
    Hopelijk, dat er nog een keer een miljardair instapt en we de B6 Venator op de Nederlandse wegen zien.
    Het is zo ver. Een miljonair stapt in Spyker. Droom van Victor Muller wordt realiteit. Op papier was er een comeback maar investeerder ontbrak toen. De droommodellen kunnen straks van de band rollen.
  2. forum rang 10 voda 9 augustus 2021 13:26
    Topman Muller lost faillissementsschuld Spyker toch niet in
    RTL Z / Mathijs Smit 1 uur geleden

    Spyker-topman Victor Muller komt afspraken met curator opnieuw niet na.© ANP Spyker-topman Victor Muller komt afspraken met curator opnieuw niet na.

    Opnieuw een teleurstelling voor schuldeisers van de failliete sportwagenbouwer Spyker. Leek topman Victor Muller in april nog begonnen met hun schadeloosstelling, inmiddels is duidelijk dat het leeuwendeel van de toegezegde betalingen toch niet is overgemaakt.

    Dat blijkt uit de meest recente faillissementsverslagen van Spyker NV en dochterbedrijf Spyker Services.

    Schadeloosstelling
    In een voorgaand verslag noteerde curator Dennis Steffens in april nog hoopvol dat Muller 125.000 euro had betaald, en zo was begonnen aan de afgesproken schadeloosstelling van schuldeisers van ruim 1,4 miljoen euro.

    Destijds wilde Steffens nog niet zeggen of Muller ook het resterende bedrag had betaald. "Ik kan er op dit moment nog niets over zeggen. Het is geen ja en geen nee, het ligt heel genuanceerd."

    Betalingen niet ontvangen
    Uit het nieuwste verslag van Spyker Services blijkt nu dus dat de topman van de sportwagenbouwer in april, maar ook in de maanden daarna, financieel niet verder over de brug kwam. "De heer Muller geeft nog steeds aan de verplichtingen (...) te kunnen voldoen", schrijft de curator. "De in het vooruitzicht gestelde betalingen zijn echter nog niet ontvangen op de faillissementsrekeningen."

    Daarom meldt Steffens dat hij zijn eerdere dreigement om de merkrechten van Spyker te verkopen nu tot uitvoer gaat brengen. Voor Victor Muller zijn die merkrechten belangrijk, omdat hij nog steeds de droom koestert om de gevallen sportwagenbouwer te laten herrijzen.

    Ondeugdelijke administratie
    Uit de verslagen blijkt verder dat ook de volledige administratie van het bedrijf nog steeds niet is overgedragen aan de curator. "Toegezegd is en wordt dat de informatie wordt aangeleverd, het geen vervolgens toch niet gebeurt", schrijft Steffens geïrriteerd. "De curator zal blijven aandringen op de informatie en zo nodig andere stappen nemen om de informatie te kunnen verkrijgen."

    Het ontbreken van een deugdelijke administratie bemoeilijkt het onderzoek van de curator naar onder meer een omstreden transactie door de Duits-Luxemburgse partner Milan Morady, die de bedrijfsvoorraden zou hebben gekocht.

    Omstreden transactie
    Curator Steffens zet vraagtekens bij die verkoop, waarbij onder meer het chassis van een Spyker C8 Aileron verdween. 'De curator stelt vast dat de koopovereenkomst nadelig is vormgegeven' voor het failliete bedrijf, en 'niet volledig en juist is afgehandeld'.

    Steffens was vanochtend niet beschikbaar voor een toelichting. Muller was telefonisch onbereikbaar. Een terugbelverzoek kon niet worden ingesproken, omdat de voicemailbox van de Spyker-topman vol was.
  3. egeltjemetstekel 22 oktober 2021 22:25
    www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...

    'Onbehoorlijk bestuur' bij autobouwer
    Curator draait duimschroeven aan bij Spyker-topman Muller
    Aangepast: 19 oktober 2021 15:29
    Victor Muller voor een Spyker B6 Venator.Beeld © ANP
    Bij twee failliete onderdelen van sportwagenbouwer Spyker is sprake geweest van onbehoorlijk bestuur. Dat constateert de curator van de bedrijven in zijn jongste faillissementsverslag.

  4. forum rang 4 shaai 25 december 2021 14:34
    dit bericht van de Spyker site uit aug 2020 was hier nog niet geplaatst?

    spykercars.com/news/spyker-enters-int...

    SPYKER ENTERS INTO A MAJOR COLLABORATION AGREEMENT
    | AUGUST 28, 2020
    SUMMARY
    Today, August 28 2020, entrepreneur Boris Rotenberg, owner of among others SMP Racing and BR Engineering, his business partner Michail Pessis, co-owner of SMP Racing Monaco as well as owner of Milan Morady SA in Luxemburg and R-Company GmbH in Germany and Victor R. Muller, Chief Executive Officer of Spyker Ltd announce a far reaching collaboration between the above companies and the Spyker group.

    DETAILS
    Headed by BR Engineering, which has vast experience in motorsport, SMP Racing which has earned many motor sport accolades among other at the 24 Hours of Le Mans and Milan Morady as professional design and marketing company, the production of the new Spyker C8 Preliator, the sensational Spyker D8 Peking-to-Paris SSUV as well as the Spyker B6 Venator will be produced starting in 2021 with the Spyker C8 Preliator.

    Michail Pessis of Milan Morady SA said: ”Since Boris Rotenberg and I ordered our first Spyker almost a decade ago we passionately fell in love with the beauty and craftsmanship of these hand-built sportscars. As of 2015 the cooperation with Spyker intensified through Milan Morady which now culminates in the collaboration agreement announced today. Moreover BR Engineering and Milan Morady have for the past few years already been involved in the development and production of a number of Spyker C8 Ailerons in so-called Limited Edition BR configuration in our German facilities.”

    There can be no doubt that Spyker has had a few very tough years since the demise of Saab Automobile AB, in 2011. With this new partnership those days are definitely gone and Spyker will become an important player in the supersportscar market segment.

    R-Company, an exclusive automotive tuning company with in-house carbon production facilities and over 20 years of experience in the sportscar market, is another partner in this new group of companies.

    Much to the delight of the world wide owners of the 265 Spyker road cars built to date, the after sales department and service facilities will be located in the new German production facilities as well.

    Also for 2021, the opening of Spyker’s first international Flagship Store is planned in Monaco to present the hand-built Spyker models to its discerning clientele in the proper setting. Further Flagship stores are expected to be opened later on.

    It goes without saying that Spyker intends to re-enter the international race arena through its partnership with SMP Racing and to again take a strong foot hold in motorsports.

    Both entrepreneurs stated that they are fully motivated and determined to create a successful collaboration with Spyker: ”We really look forward to become a part of this new chapter for the epic Spyker brand. Our group of companies will launch the Spyker brand successfully in the league of the world’s best super sportscars.”

    Victor R. Muller, Spyker’s Chief Executive Officer said: ”The collaboration agreement which we signed today, is the high light of months of our relentless efforts to build a solid Spyker company which disposes of both technical as well as financial means to achieve its business objectives. My gratitude goes out to Boris Rotenberg and Michail Pessis for the trust they both placed in us.”
  5. forum rang 10 voda 31 december 2021 15:36
    Automaker Spyker vindt nieuwe investeerders
    Van onze redacteur 13:58

    Auto's geproduceerd door Spyker tentoongesteld op een internationale autoshow, in 2010. Foto: ANP

    Spyker, de maker van luxe sportwagens die eerder dit jaar failliet ging, heeft nieuwe investeerders gevonden en gaat een doorstart maken. Een investeerdersgroep onder leiding van Michail Pessis en Boris Rotenberg heeft op de laatste dag van 2021 een overeenkomst gesloten met Spyker om de automaker nieuw leven in te blazen.

    Pessis en Rotenberg, beide betrokken bij SMP Racing en andere bedrijven, willen vanaf 2022 drie modellen gaan produceren, namelijk de Spyker C8 Preliator, de Spyker D8 Peking-to-Paris SSUV en de Spyker B6 Venator. Met SMP Racing aan boord is het ook mogelijk dat Spyker zich weer in de racewereld gaat begeven.

    Steviger fundament
    Victor Muller, directeur van het restant van het huidige Spyker, zal het nieuwe bedrijf gaan leiden. Met de overeenkomst heeft Spyker volgens hem 'een steviger fundament dan ooit tevoren met ruime toegang tot betere technische en financiële middelen dan we ooit hadden om onze ambitieuze zakelijke doelstellingen te bereiken.'

    Volgens de investeerders kan de productie van start gaan 'zodra er een schriftelijke overeenkomst is bereikt en het gebruik van de merkrechten formeel is vastgelegd.' Naast nieuwe auto's maken, wil Spyker ook nieuwe servicecentra openen aan de Franse Cote d'Azur en op een locatie dicht bij de Belgische, Franse en Luxemburgse grens.

    Financiële problemen
    Voormalig beursfonds Spyker, dat in het verleden ook kortstondig actief was in de Formule 1, verkeert al geruime tijd in financiële problemen. Terwijl het moederbedrijf vanuit een industrieterrein in het Engelse Coventry buiten de spotlights tracht te opereren, zijn in Nederland vennootschappen Spyker NV en Spyker Services BV. eerder dit jaar failliet verklaard nadat de Belastingdienst een schuld had opgeëist.

    In het faillissementsverslag van de vennootschappen concludeerde curator Dennis Steffens dat bij Spyker sprake was van onbehoorlijk bestuur, omdat jaarrekeningen niet of te laat zijn gedeponeerd. Daarmee bestaat 'het wettelijke vermoeden' dat onbehoorlijk bestuur een belangrijke oorzaak is van het faillissement, en bestuurders aansprakelijk zijn voor boedeltekorten.

    Tegen het FD liet Steffens destijds weten dat hij nog niet van plan was om Muller ook daadwerkelijk aansprakelijk te stellen en sprak hij van een kwestie waar 'belangrijkere en interessantere zaken' spelen.

    In het verslag stond ook dat van productie van luxe sportauto's bij Spyker 'al langere tijd geen sprake meer' was. En dat werknemers sinds juni 2019 niet waren betaald.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1425662/automaker...
  6. forum rang 10 voda 30 maart 2023 16:54
    Curator Spyker eist 1,5 miljoen van Victor Muller
    2 uur geleden
    in FINANCIEEL

    De curator van de failliete luxe autofabrikant Spyker eist 1,5 miljoen euro op bij ex-topman Victor Muller, vanwege het leeghalen van een hal in Zeewolde in aanloop naar het bankroet van een bedrijfsonderdeel.

    Victor Muller in betere tijden in een Spyker B6 Venator. ANP/HH

    Uit het woensdag gepubliceerde faillissementsverslag blijkt dat diverse sportauto’s en motorblokken onrechtmatig zijn overgedragen aan het Britse moederbedrijf van Spyker, waarvan Muller directeur is. Ook een zakenpartner van Muller wordt aangesproken op de aantijging van paulianeus handelen. Het Britse Spyker-bedrijf is eerder deze maand gesommeerd om de schade terug te betalen aan de boedel.

    BEKIJK OOK:
    ’Faillissementsaanvraag Spyker nabij’

    Vanaf „een vliegveld in Spanje” zegt Muller donderdag tegen het Financieele Dagblad het laatste faillissementsverslag nog niet te kennen. Wel bevestigt hij dat Spyker Ltd. eerder deze maand een sommatiebrief heeft ontvangen. Muller weigert te betalen, omdat volgens hem „geen enkele sprake” is van onrechtmatige onttrekkingen.

    www.telegraaf.nl/financieel/633467273...
  7. forum rang 4 Hammer 29 mei 2023 12:37
    Het pand in Almere staat inmiddels te koop. Geen klapstoeltje meer te bekennen buiten, iedere herinnering aan dit eclatante succes lijkt nu echt van de aardbodem verdwenen. De site is trouwens nog wel in de lucht en vermeld nog steeds maar liefst 5 officiële dealers buiten Nederland.

    Ik heb dit pinksterweekend trouwens even de moeite genomen om deze hele draad eens terug te lezen van begin tot eind. Af en toe biggelden de tranen mij over de wangen van het lachen. Van natte slipjes tot schoonmoeders op bezemstelen en zijdelings kwam het bouwen van luxe sportwagens ook wel eens aan bod. :D

    Man man man, wat hoop ik dat deze soap nog een vervolg krijgt!
  8. forum rang 10 voda 16 augustus 2023 09:17
    Curator doet aangifte tegen voormalig Spyker-topman Victor Muller

    De curator van Spyker heeft schuldeisers van de autofabrikant gewaarschuwd voor mede-oprichter Victor Muller. Die zou eisers tegen gemaakte afspraken in afkopen. De curator doet bovendien aangifte tegen Muller.

    In het kort
    De curator van Spyker beschuldigt voormalig topman Muller opnieuw van faillissementsfraude.
    Muller zou achter de rug van de curator om individuele deals proberen te sluiten met schuldeisers.
    De beschuldigingen zijn van dien aard dat de curator aangifte wil doen.
    Volgens Muller zijn de aantijgingen 'onzin'.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1485849/curator-d...
  9. forum rang 10 voda 31 augustus 2023 06:57
    Spyker-oprichter begint nieuw Nederlands automerk

    Maarten de Bruijn, die in autokringen bekendstaat als mede-oprichter van sportwagenmerk Spyker, heeft opnieuw een sportwagen ontworpen. De auto, die doet denken aan de Spyker, draagt nu zijn eigen naam.

    Erik Kouwenhoven 28-08-23, 18:15 Laatste update: 28-08-23, 18:40
    58 REACTIES

    Dat de auto’s wat van elkaar weg hebben is niet zo vreemd, want alhoewel vooral de naam van Victor Muller wordt geassocieerd met Spyker, inmiddels failliet, was het originele ontwerp van Maarten de Bruijn. Muller was aanvankelijk vooral investeerder, maar uiteindelijk ook de man die Spyker zowel groot als kapotgemaakt heeft.

    Voor meer, zie link:

    www.ad.nl/auto/spyker-oprichter-begin...
7.377 Posts
Pagina: «« 1 ... 364 365 366 367 368 369 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.