Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

SWAN Woensdag 21 september

736 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 37 | Laatste | Omlaag ↓
  1. aandeeltje! 22 september 2011 00:34
    quote:

    DTJ schreef:

    [quote=expert@info]
    Zo weer terug vanuit Gotenborg.
    he he wat heb ik vandaag moeten missen :-)

    1. Ik ben blij dat de daytraders hun kans gemist hebben en diegene waar ik eerder al niet van begreep waarom ze gisteren hun stukjes verkochten laag in de .80

    2. Ik ben eruit ( tja had voor al mijn posities verkooplimieten staan tussen de 1.08 en 1.26 )
    Daar ik de hele dag gereden heb en het welliswaar gevolgd heb via mijn mobiel zijn al mijn stukken verkocht. heb een gemiddelde gerealiseerd van 1.18 en daar ben ik eigen heel blij mee. Zoals eerder aangegeven had ik mijn postitie veel te ver uitgebouwd, uiteindelijk tot 116K stuks met een average van 1.01
    Nu ben ik er wel blij mee :-)

    Om heel eerlijk te zijn heb ik 'm ook wel geknepen de laatste tijd, zeker toen we weer tegen de .80 aanliepen. Ik had wel vertrouwen in het aandeel maar wist dat he zo afgelopenkon zijn ( toch zonde )
    Ik stap er ook niet meer in ga weer lekker naar de Aegon/ING etc .
    Deze is mij te gevaarlijk.
    Daarbij als we heel eerlijk zijn heeft de tent ook vrijwel geen overlevingskans.
    In Sweden zijn er al diverse grapjes over VM : Hij kwam in een pak met de strepen verticaal en hij gaat in een pak met de strepen horizontaal.
    Hij schijnt zijn zakken al sterk gevuld te hebben, salarissen van de board zijn vertienvoudigd, zijn declaraties liegen er niet om etc etc ...
    We weten allemaal dat het een boef is die nu de zooi in Chinese schoenen schuift en ik durf te beweren dat er over 3a4 maanden geen VM meer is.
    Hij probeert nu alle verantwoordelijkheid over te dragen, zijn straat schoon te vegen en ondertussen nog een 10mln te cashen.
    En ach geef hem eens ongelijk ! :-)
    Maar dat de tent een puinhoop is en de Chinezen deze kar niet meer gaan trekken is een feit. Of inderdaad er moet een vermogen in gestoken worden, hetgeen ik betwijfel.

    But let's see... ik zal het zo af en toe nog eens volgen......

    [/quote]

    expert@info Financials moet je afblijven voorlopig.
    Die hebben al een pak slaag gekregen en de mokerslag komt er aan.
    haha die mokerslag ga jij betalen, dat is nu het leuke ervan!
  2. aandeeltje! 22 september 2011 00:35
    quote:

    aandeeltje! schreef:

    [quote=DTJ]
    [quote=expert@info]
    Zo weer terug vanuit Gotenborg.
    he he wat heb ik vandaag moeten missen :-)

    1. Ik ben blij dat de daytraders hun kans gemist hebben en diegene waar ik eerder al niet van begreep waarom ze gisteren hun stukjes verkochten laag in de .80

    2. Ik ben eruit ( tja had voor al mijn posities verkooplimieten staan tussen de 1.08 en 1.26 )
    Daar ik de hele dag gereden heb en het welliswaar gevolgd heb via mijn mobiel zijn al mijn stukken verkocht. heb een gemiddelde gerealiseerd van 1.18 en daar ben ik eigen heel blij mee. Zoals eerder aangegeven had ik mijn postitie veel te ver uitgebouwd, uiteindelijk tot 116K stuks met een average van 1.01
    Nu ben ik er wel blij mee :-)

    Om heel eerlijk te zijn heb ik 'm ook wel geknepen de laatste tijd, zeker toen we weer tegen de .80 aanliepen. Ik had wel vertrouwen in het aandeel maar wist dat he zo afgelopenkon zijn ( toch zonde )
    Ik stap er ook niet meer in ga weer lekker naar de Aegon/ING etc .
    Deze is mij te gevaarlijk.
    Daarbij als we heel eerlijk zijn heeft de tent ook vrijwel geen overlevingskans.
    In Sweden zijn er al diverse grapjes over VM : Hij kwam in een pak met de strepen verticaal en hij gaat in een pak met de strepen horizontaal.
    Hij schijnt zijn zakken al sterk gevuld te hebben, salarissen van de board zijn vertienvoudigd, zijn declaraties liegen er niet om etc etc ...
    We weten allemaal dat het een boef is die nu de zooi in Chinese schoenen schuift en ik durf te beweren dat er over 3a4 maanden geen VM meer is.
    Hij probeert nu alle verantwoordelijkheid over te dragen, zijn straat schoon te vegen en ondertussen nog een 10mln te cashen.
    En ach geef hem eens ongelijk ! :-)
    Maar dat de tent een puinhoop is en de Chinezen deze kar niet meer gaan trekken is een feit. Of inderdaad er moet een vermogen in gestoken worden, hetgeen ik betwijfel.

    But let's see... ik zal het zo af en toe nog eens volgen......

    mooi eerlijk antwoord denk ik!
  3. aandeeltje! 22 september 2011 01:01
    quote:

    Ursus arctos schreef:

    [quote alias=aandeeltje! id=5821899 date=201109220035]
    [...]
    mooi eerlijk antwoord denk ik!
    [/quote]
    pardon, mooi en eerlijk verhaal? Ik had je iets scherper ingeschat.
    hij geeft toe dat hij niet alleen mooie ritjes gemaakt heeft en lijkt redelijk consistent in eerdere beweringen. Zelfs de gemiddelde aankoopbedrag en het aantal stukken lijkt redelijk in overeenstemming met berichten van de afgelopen 2 weken. Daarom mijn antwoord. Over de company en zijn visie is mijn antwoord niet gericht. Heb ik zo mijn eigen mening over :-)
  4. [verwijderd] 22 september 2011 01:05
    quote:

    Ursus arctos schreef op 21 september 2011 20:12:

    [...]
    De post trade payables (openstaande rekeningen die normaal binnen 2 maanden betaald moeten worden) staat op 284miljoen. De current liabilities (schulden die binnen 1 jaar betaald moeten worden) staat op 772mil.
    Ik zie niet zo dat 245mil dan wel genoeg is.
    Deze cijfers zijn wel van de geconsolideerde balans, dus van de Holding Swedish Automobile en alle dochterbedrijven samen, waaronder Spijker Automobile, Saab Parts, Saab Automobile,etc.
    Saab Parts draait met winst, het gaat volgens mij nu hoofdzakelijk om de schulden van Saab Automobile en deze zijn niet apart vermeldt.
  5. [verwijderd] 22 september 2011 01:17
    quote:

    aandeeltje! schreef op 22 september 2011 01:01:

    [...]
    hij geeft toe dat hij niet alleen mooie ritjes gemaakt heeft en lijkt redelijk consistent in eerdere beweringen. Zelfs de gemiddelde aankoopbedrag en het aantal stukken lijkt redelijk in overeenstemming met berichten van de afgelopen 2 weken. Daarom mijn antwoord. Over de company en zijn visie is mijn antwoord niet gericht. Heb ik zo mijn eigen mening over :-)
    Ik zie dat anders, veel gebral en weinig waarheid. Maar vind het niet belangrijk genoeg om het op te zoeken, ik zou bij hem mijn auto niet kopen iig.
  6. aandeeltje! 22 september 2011 01:20
    quote:

    Ursus arctos schreef:

    [quote alias=aandeeltje! id=5821910 date=201109220101]
    [...]
    hij geeft toe dat hij niet alleen mooie ritjes gemaakt heeft en lijkt redelijk consistent in eerdere beweringen. Zelfs de gemiddelde aankoopbedrag en het aantal stukken lijkt redelijk in overeenstemming met berichten van de afgelopen 2 weken. Daarom mijn antwoord. Over de company en zijn visie is mijn antwoord niet gericht. Heb ik zo mijn eigen mening over :-)
    [/quote]
    Ik zie dat anders, veel gebral en weinig waarheid. Maar vind het niet belangrijk genoeg om het op te zoeken, ik zou bij hem mijn auto niet kopen iig.
    dat had ik nog niet gelezen, is hij autohandelaar? Wat een vak.....
  7. [verwijderd] 22 september 2011 01:30
    quote:

    bouwjaar52 schreef op 22 september 2011 01:05:

    [...]

    Deze cijfers zijn wel van de geconsolideerde balans, dus van de Holding Swedish Automobile en alle dochterbedrijven samen, waaronder Spijker Automobile, Saab Parts, Saab Automobile,etc.
    Saab Parts draait met winst, het gaat volgens mij nu hoofdzakelijk om de schulden van Saab Automobile en deze zijn niet apart vermeldt.
    Dat klopt, uitstel geld voor Saab Automobile, tools en powertrain. Nou zullen hier ook het grootste gedeelte van de schulden en openstaande rekeningen zitten, zo niet dan worden de problemen snel genoeg opgeschoven.
    Openstaande rekeningen zullen gewoon betaald moeten worden, ongeacht onder welke bv ze precies vallen, Spyker kunnen ze nog apart failliet laten gaan maar bij de rest is dat geen optie.
  8. [verwijderd] 22 september 2011 08:14
    quote:

    etap schreef op 21 september 2011 23:15:

    [...]1. Ik ben blij dat de daytraders hun kans gemist hebben en diegene waar ik eerder al niet van begreep waarom ze gisteren hun stukjes verkochten laag in de .80

    Wat ben jij een zielig mannetje zeg
    ik begrijp hieruit dat jij de boot gemist hebt ? ;-)
  9. [verwijderd] 22 september 2011 08:20
    quote:

    aandeeltje! schreef op 22 september 2011 00:35:

    [...]

    mooi eerlijk antwoord denk ik!
    Thanks!
    Laten we eerlijk zijn , de meeste zitten hier om aan SWAN iets te verdienen. Zo ook ik.
    90% van de posts waarom down of up is uit eigen belang omdat men of lager wil instappen of met winst wil verkopen.
    Voor mij waren de afgelopen weken spannend genoeg en achteraf blij dat ik er in gestapt ben maar moest ook de conclusie trekken dat ik mij iets te ver heb laten gaan in dit aandeel.
    Een forse positie in ING is niet iets om je druk over te maken, maar laten we eerlijk zijn SWAN is een aandeel dat vandaag sky high gaat en morgen van de beurs afgehaald kan worden. Puur een casino aandeel zonder de juiste fundering.
    Ik heb gegokt en gelukkig iets gewonnen maar de gok was achteraf gezien te groot tov de fundering....

    Neemt niet weg dat het voor daytrading een super aandeel is... maar zou er niet langer dan 1/2 dagen meer willen inzitten... ( eigenlijk 1 dag want voor je het weet zit je er weer met te veel stukken in )

    Voor hen die ook stalen zenuwen getoond hebben ben ik blij dat er iets terug komt.
  10. aandeeltje! 22 september 2011 09:10
    quote:

    Ursus arctos schreef:

    [quote alias=bouwjaar52 id=5821913 date=201109220105]
    [...]

    Deze cijfers zijn wel van de geconsolideerde balans, dus van de Holding Swedish Automobile en alle dochterbedrijven samen, waaronder Spijker Automobile, Saab Parts, Saab Automobile,etc.
    Saab Parts draait met winst, het gaat volgens mij nu hoofdzakelijk om de schulden van Saab Automobile en deze zijn niet apart vermeldt.
    [/quote]
    Dat klopt, uitstel geld voor Saab Automobile, tools en powertrain. Nou zullen hier ook het grootste gedeelte van de schulden en openstaande rekeningen zitten, zo niet dan worden de problemen snel genoeg opgeschoven.
    Openstaande rekeningen zullen gewoon betaald moeten worden, ongeacht onder welke bv ze precies vallen, Spyker kunnen ze nog apart failliet laten gaan maar bij de rest is dat geen optie.
    Kijk nu even verder naar de laatste pagina's van het halfjaarverslag. Daarin staan ook de vennootschappelijke cijfers, ofwel van de vennootschap SWAN zelf met als activa de dochters en deelnemingen.
736 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 37 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.