Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Dinsdag 5- 07-2011

104 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 lucas D 5 juli 2011 21:34
    Morgen nog een paar wagons aanpikken en dan kan de koers omhoog.
    Welke wagons moeten nog aangepikt worden voor dat zover is?

    Antonov neemt belang in Saab door de aandelen van GM over te nemen.

    Zweedse regering toestemming geven voor verkoop gebouwen.(formaliteit)

    Leverancier (of Saab) moet aangeven dat er onderdelen geleverd worden.

    Regeringen van Zweden/China moeten toestemmen voor de al bindende overeenkomst tussen Saab en moederbedrijf Swedish Automobile (SWAN) en de Chinese investeerders Pang Da en Youngman.

    Ze zijn goed op weg maar....!
    Er moet dus nog wel het een en ander gebeuren voor er Champagne gedronken kan worden door de aandeelhouders.

    lucas D
  2. [verwijderd] 5 juli 2011 22:18
    quote:

    lucas D schreef op 5 juli 2011 21:34:

    Morgen nog een paar wagons aanpikken en dan kan de koers omhoog.
    Welke wagons moeten nog aangepikt worden voor dat zover is?

    Antonov neemt belang in Saab door de aandelen van GM over te nemen.

    Zweedse regering toestemming geven voor verkoop gebouwen.(formaliteit)

    Leverancier (of Saab) moet aangeven dat er onderdelen geleverd worden.

    Regeringen van Zweden/China moeten toestemmen voor de al bindende overeenkomst tussen Saab en moederbedrijf Swedish Automobile (SWAN) en de Chinese investeerders Pang Da en Youngman.

    Ze zijn goed op weg maar....!
    Er moet dus nog wel het een en ander gebeuren voor er Champagne gedronken kan worden door de aandeelhouders.

    lucas D
    De aandelen GM zijn RPS's, hiermee krijgt VA dus geen echt belang in Saab en belangrijker Saab geen geld van VA.

    Wellicht dat de speculanten de champagne daarna open kunnen trekken, ik denk dat de aandeelhouders die blijven zitten straks waarschijnlijk sneller verdienen aan het verkopen van de inmiddels oud geworden champagne dan aan Spyker. ;)
  3. [verwijderd] 5 juli 2011 22:40
    Three billion of the loss of Saab

    Published Today 14:09

    Saab Automobile reported a loss of more than 3 billion for 2010. According to the Annual Report which is now registered with the Companies Registration Office

    The operating result amounted to minus 3.1 billion.

    Turnover for 2010 was 6.3 billion. The number of cars sold was 28,284, a figure that dropped from last year's 39,745 units sold and 2008 more than 93,000.
    Advertisement:

    Sales and production was seriously affected by events in early 2010 when the company stopped its production for seven weeks.

    One of the biggest challenges was then to restore the stocks of dealers and trust of dealers and customers, something that proved difficult, the company said in financial statements.

    Saab Automobile lists a number of uncertainties for the company's future, a dwindling cash in 2011 and the risk of losing money at higher interest rates and currency fluctuations as it could not insure against, says the annual report.

    Although the auditors choose to in a separate passage to emphasize the risks inherent in the activity.

    "If the company is not able to arrange the necessary financing, or a negative development for the company, the conditions for continued operation uncertain," the auditors from Ernst & Young.

    www.dn.se/ekonomi/tre-miljarder-i-for...
  4. [verwijderd] 5 juli 2011 23:03
    Paar opmerkelijke punten uit het Zweedse jaarverslag:

    - Verlies 324mil euro ipv 218mil. Dit verschil zit voornamelijk in een boekhoudkundige winst van 78mil en een valuta winst van 28mil, die niet gelden onder de Zweedse regels. Deze winsten zijn echter ook niet echt gedraaid dus die 324mil geeft eigenlijk een beter beeld van wat er echt gedraaid is.
    - Omzet 693mil euro ipv 820mil euro, dit verschil lijkt te worden veroorzaakt doordat de Zweedse regels de wholesale truuk van VM niet accepteert.
    -28.284 auto's ipv 31.696, een sale is een sale en een wholesale is een boekhoudtruuk en wordt in Zweden niet geaccepteerd.
    - Door de verlaagde revenue komt zelfs het bruto resultaat al 109mil euro negatief uit. Er is dus zelfs geen gross-margin!, tenzij je een negatieve gross-margin ook telt. Dwz dat op elke auto die de fabriek verlaat al verlies wordt gemaakt als alleen maar de directe kosten per auto worden opgeteld.
104 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.