Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Basic-Fit AEX:BFIT.NL, NL0011872650

Laatste koers (eur) Verschil Volume
21,580   -0,200   (-0,92%) Dagrange 21,460 - 21,760 106.539   Gem. (3M) 99,1K

Basic-Fit 2024: De feniks herrijst uit zijn as...

3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. M@ndje 18 oktober 2024 20:42
    quote:

    maarten030 schreef op 18 oktober 2024 14:43:

    [...]

    Als ja als aandeelhouder uitstapt hoef je niet te melden dat je de cijfers slecht vind hoor. "Show me the incentive, I'll show you the outcome" is een bekende uitspraak van Charlie Munger dat op dit forum altijd opgaat.
    Excuus, zo was het niet bedoeld. Ik hoop enkel dat een ieder goed naar de cijfers kijkt en niet alleen naar de headlines (welke fout ik zelf heb gemaakt). Voor mij kwam de realisatie na de opmerkingen van Eva over de Franse en de Spaanse clubs. In het half jaar verslag 24 stond daar een 48 miljoen underlyin EBitda ofwel 100 miljoen jaarlijks. Hiervoor is er ongeveer 1,25 miljard geïnvesteerd. Haal je hier de rente kosten/afschrijvingen en de tax vanaf blijft er geen pepernoot over en zijn zelfs procenten verbetering in mijn ogen niet genoeg om dit rendabel te maken. Dat betekent een slecht business model en ik heb helaas al vaker gezien hoe dat afloopt (tkwy, ebusco, alfen). Toevallig zitten in die bedrijven ook veel fondsen short? Ook het constante gedraai van de CEO is in mijn ogen een zwak teken. Nu is het weer de avg yield die MINIMAAL 24,5 zou worden, die verlaagd is naar 24,25. Keer op keer op keer.

    Zelf las ik helaas teveel headlines en trok ik lijntjes door wat niet klopte. Ik hoop met mijn laatste bericht enkel dat bovenstaand voor iedereen bekend is, zodat mensen een goed onderbouwde keuze maken om een aandeel te kopen.

    adios! MAND
  2. forum rang 5 The Third Way... 19 oktober 2024 06:49
    quote:

    Eva schreef op 18 oktober 2024 09:15:

    Voor mij is de relatieve effectieve groei een belangrijkere maatstaf dan de absolute groeicijfers.

    De clubbezetting (gem. # leden / gem. # clubs) is met bijna 1% punt gekrompen.
    De yield is (maar) met ca. 2% gestegen (KW3 ’23 vs KW3 ’24).

    Dat betekent dus dat de omzet per gewogen gemiddelde club maar met slechts 1,1% is toegenomen. Dat de EBITDA marge iet wat zal zijn verbeterd einde jaar zal geheel toe te schrijven aan twee belangrijke effecten (i) de afgenomen energielasten (ca. €13mm op een ‘like-for-like’ basis) en (ii) de buitengewone hoge yield op de 47 clubs in KW2 (€42+ per maand) waardoor de omzet met ca. €6mm was vertekend in KW2. Mede een reden waarom de yield groei nu zo laag uitvalt in KW3. Twee effecten die niet structureel zijn.

    Met name de ontwikkeling van de clubbezetting blijft een punt van aandacht gegeven de agressieve prijsstrategie. Je zou hebben mogen verwachten dat bij een toenemende maturity van de portefeuille en de aankoop van 42 clubs die al een ‘ingroei’ kennen de bezetting hoger had moeten liggen. Een omzet van €308mm in KW3 krijgt van mij geen applaus.

    De meeste op dit forum zijn overtuigd dat het aandeel ondergewaardeerd is. Daar sluit ik me (nog steeds) bij aan. Maar als je ‘like-for-like’ feitelijk geen groei laat zien dan is het goed te verklaren waarom er geen (hoge) groei premie meer wordt betaald voor dit aandeel.
    Geen hoge groei premie?

    Afgemeten aan de pre-CAPEX FCF zit er juist een hoge discount op en die is goed verklaarbaar. Net zoals jij ziet de markt dat die FCF (uit de jackpot de Benelux) wordt gestopt in vooral het zwarte gat Frankrijk. En daar wordt die waarde vernietigd, vandaar die discount.

    Het is verder door de bekende gebrekkige communicatie niet goed mogelijk om de situatie in Duitsland en Spanje goed in te schatten, maar gezien de situatie in Frankrijk is er begrijpelijk veel scepsis.

    De hoop is er nu op gevestigd dat de aangekondigde hogere prijzen vooral in Frankrijk de EBITDA van 2025 een boost zullen geven. Ook zijn we eindelijk af van die rare focus op het Premium abo dat veel te goedkoop was neergezet. Dat zagen wij en zovelen al jaren maar Moos niet, een consultant moest erbij getrokken worden om hem te overtuigen.

    En terwijl het dus operationeel niet goed loopt is de verantwoordelijke de COO volop afgeleid bezig met het volgende project. Geruchten gaan dat de eerste franchise markt Marokko zou worden...
  3. VanDer 19 oktober 2024 11:10
    Mensen die roepen dat Basic Fit de abbonementsprijzen maar moet verhogen: dat is erg kortzichtig.
    Het businessmodel berust op het overnemen van de markt/kapot concurreren van kleine, lokale sportscholen. Dat Basic Fit inmiddels een goed marktaandeel heeft deel in Nedeland, is voor een groot deel door de lage prijzen. En vergis je niet, jonger publiek is niet te beroerd om mee te gaan in nieuwe trends als er betere goedkopere alternatieven beschikbaar komen.

    Pas als je marktaandeel groot genoeg is, kun je de prijzen verhogen. Dat duurt meestal vele jaren.
    Supermarkt keten Jumbo begon ook ooit als prijsvechter. Nu Jumbo tweede speler is op de markt zijn ze een van de duurste supermarkten. Hadden ze de prijzen in het begin al dusdanig omhoog gegooid, dan waren ze nooit zo groot geworden.
  4. BtB180 19 oktober 2024 12:24
    quote:

    The Third Way... schreef op 19 oktober 2024 06:49:

    [...]
    Geen hoge groei premie?

    Afgemeten aan de pre-CAPEX FCF zit er juist een hoge discount op en die is goed verklaarbaar. Net zoals jij ziet de markt dat die FCF (uit de jackpot de Benelux) wordt gestopt in vooral het zwarte gat Frankrijk. En daar wordt die waarde vernietigd, vandaar die discount.

    Het is verder door de bekende gebrekkige communicatie niet goed mogelijk om de situatie in Duitsland en Spanje goed in te schatten, maar gezien de situatie in Frankrijk is er begrijpelijk veel scepsis.

    De hoop is er nu op gevestigd dat de aangekondigde hogere prijzen vooral in Frankrijk de EBITDA van 2025 een boost zullen geven. Ook zijn we eindelijk af van die rare focus op het Premium abo dat veel te goedkoop was neergezet. Dat zagen wij en zovelen al jaren maar Moos niet, een consultant moest erbij getrokken worden om hem te overtuigen.

    En terwijl het dus operationeel niet goed loopt is de verantwoordelijke de COO volop afgeleid bezig met het volgende project. Geruchten gaan dat de eerste franchise markt Marokko zou worden...
    Vind je dat je nu al de conclusie kunt trekken dat er waarde vernietigd is in Frankrijk. Zou je niet kunnen stellen dat het tijd en kapitaal kost om een sterke marktpositie op te kunnen bouwen. Met andere woorden, hoeveel tijd geef jij een investering om de conclusie te kunnen trekken dat het wel of geen goede investering is geweest?
  5. forum rang 5 The Third Way... 19 oktober 2024 16:05
    quote:

    BtB180 schreef op 19 oktober 2024 12:24:

    [...]

    Vind je dat je nu al de conclusie kunt trekken dat er waarde vernietigd is in Frankrijk. Zou je niet kunnen stellen dat het tijd en kapitaal kost om een sterke marktpositie op te kunnen bouwen. Met andere woorden, hoeveel tijd geef jij een investering om de conclusie te kunnen trekken dat het wel of geen goede investering is geweest?
    Dit is in vorige bijdragen tot in het kleinste detail voorgerekend. Herinner je ook dat tot 2020 bij supersnelle Franse groei de cijfers wel uitmuntend waren, het is geen kwestie van tijd. Het probleem zoals uitgelegd is dat de markt is geëvolueerd, het loopt gewoonweg commercieel niet goed en BFIT verliest terrein in Frankrijk. Wanneer ik de komende week weer wat tijd heb dan zal ik via een deep dive dat in verder detail voorrekenen...
  6. BtB180 19 oktober 2024 16:49
    quote:

    The Third Way... schreef op 19 oktober 2024 16:05:

    [...]
    Dit is in vorige bijdragen tot in het kleinste detail voorgerekend. Herinner je ook dat tot 2020 bij supersnelle Franse groei de cijfers wel uitmuntend waren, het is geen kwestie van tijd. Het probleem zoals uitgelegd is dat de markt is geëvolueerd, het loopt gewoonweg commercieel niet goed en BFIT verliest terrein in Frankrijk. Wanneer ik de komende week weer wat tijd heb dan zal ik via een deep dive dat in verder detail voorrekenen...
    Interessant! Heb je iets waar we de market share van de verschillende Franse sportscholen kunnen vergelijken om te kijken hoeveel terrein ze verliezen? Wie wint het terrein war BFIT verliest?
  7. forum rang 5 The Third Way... 19 oktober 2024 17:01
    quote:

    BtB180 schreef op 19 oktober 2024 16:49:

    [...]

    Interessant! Heb je iets waar we de market share van de verschillende Franse sportscholen kunnen vergelijken om te kijken hoeveel terrein ze verliezen? Wie wint het terrein war BFIT verliest?
    Zet ze aan het werk!
  8. Eva 19 oktober 2024 19:34
    quote:

    BtB180 schreef op 19 oktober 2024 12:24:

    [...]

    Vind je dat je nu al de conclusie kunt trekken dat er waarde vernietigd is in Frankrijk. Zou je niet kunnen stellen dat het tijd en kapitaal kost om een sterke marktpositie op te kunnen bouwen. Met andere woorden, hoeveel tijd geef jij een investering om de conclusie te kunnen trekken dat het wel of geen goede investering is geweest?
    Op dit forum is al verscheidene keren naar voren gebracht dat:

    1. Management continue haar voorspellingen neerwaarts heeft moeten bijstellen na einde Corona-tijdperk.
    2. De convertible werd uitgegeven op een CP van €50,625 medio 2028. Uitgifte op hoogtepunt Corona wel onder kapitaal marktomstandigheden van negatieve rente maar Frankrijk aangeduid als belangrijke groeimotor. De aandelen koers thans nog niet de helft van de CP vertegenwoordigt.
    3. De (relatieve) EBITDA bijdrage op het totaal tot 2019 sterk was en vanaf 2023 enorm is gedaald voor de landen FR/SP (gemeten naar relatief aantal clubs & leeftijd). Laat nu juist FR het land zijn waar het meest aantal clubs sinds 2020 is geopend.
    4. BeNeLux de grote financiële sponsor is van de cash etende immature markten (voor expansie capex)
    5. Basic Fit geen daadwerkelijke groei per gemiddelde club meer laat zien terwijl de portefeuille een steeds meer mature profiel heeft gekregen. Voor een groot deel toe te schrijven aan de matige bezetting in de immature landen (laat dat nu vnl Frankrijk zijn)
    6. De IRR op een ‘greenfield ‘club met velen procent punten daalt zodra de interne guidelines met 2-3 jaar moeten worden opgeschoven.
    7. Diverse (grotere) aandeelhouders het voor gezien hielden en hun belang sterk hebben afgebouwd (al dan niet terecht) in het afgelopen jaar.
    8. De short posities een redelijk nieuw fenomeen is geworden sinds 2023.
    9. Er zelfs een (kleinere) aandeelhouder een brief naar de onderneming heeft gestuurd waarmee zij haar gebrek aan vertrouwen in de strategie en kwaliteit van het management heeft aangegeven (de brief bevatte overigens geen relevante feiten).
    10. Bij de KW3 cijfers er een zucht van verlichting door de markt ging dat management de (neerwaarts bijgestelde!) onderkant(!) van haar prognose lijkt te gaan halen als was de omzet over het afgelopen kwartaal aan de magere kant (zoals sommige (iha optimistische) analisten opmerkten).
    11. De cash bijdrage per aandeel voor expansie aantrekkelijk lijkt maar indien de onderneming weer volledig winstbelasting zou hebben betaald de bijdrage eigenlijk maar gering blijkt te zijn voor een portefeuille die grotendeels bestaat uit clubs met een leeftijdsprofiel > 3 jaar.

    Ik kan nog even door gaan maar voldoende redenen om te betwijfelen of de expansie drift in Frankrijk haar succes/rendement lijkt te gaan leveren. Neemt niet weg dat de BeNeLux veel waarde vertegenwoordigt, Spanje een aantrekkelijk perspectief lijkt te hebben. Wat zal dan de reden zijn dat het aandeel zo is afgestraft de afgelopen tijd? En effect ‘la douce’ France.
  9. Umi1 20 oktober 2024 09:39
    revenue per club/jaar (rev H1 2024; geëxtrapoleerd; tov clubs eind 2023)
    NL = 1,13M
    BE = 1,02M
    FR = 0,69M (Wel hoger % aan nieuwe clubs uiteraard + hogere VAT)
    Lux = 1,73M !!
    SP = niet relevant door >50% groei.
    maw; indien FR op 1M omzet zou komen per club, komt er >230M omzet bij. Daar moet VAT nog af (verschil tov BE/NL) & taxes. Wat overblijft zou dan puur winst zijn. IF so kom je aan 20% FCF yield op de huidige koers... Een werk van lange adem?
  10. Eva 20 oktober 2024 10:24
    Dank Umi

    Als je naar p. 23 van H1 bericht kijkt 'segment information' zie je dat BeNeLux een 43% EBITDA marge draait en de overige landen 8,4%. Laat in die overige landen FR voor 80% bijdragen aan het aantal clubs.

    Anders gezegd de overige landen dragen voor 56% bij aan de omzet en voor 20% aan de EBITDA

    Alleen in FR is al meer dan 1,7x groei capex geïnvesteerd dan in de BeNeLux landen tezamen

    vandaar de opmerking over de BeNeLux 'discount' of de pijn van Frankrijk
  11. forum rang 5 The Third Way... 20 oktober 2024 14:03
    Waarom het in Frankrijk eerder nog slechter zal gaan - bij ongewijzigd beleid
    Frankrijk was tot 2020 het grote succes van BFIT. In rap tempo werden nieuwe clubs geopend die zich snel opvulden. De commerciële marges stegen snel richting het niveau van het mature Benelux segment, zoals in eerdere bijdragen al in detail voorgerekend. Maar na een goede start in 2022 zakte het snel in tot zelfs minder leden per club. In H1 2024 nam de omzet sequentieel met nog maar 2% toe.

    Verbijsterend wanneer we weten dat maar liefst een derde van de clubs nog niet matuur is, maw. omgekeerd juist snel leden zou moeten aantrekken. Gevolg is dat de EBITDA daalt, dat elke nieuwe club waarde vernietigt. De markt houdt daarom zelfs geen rekening meer met de, dankzij jackpot Benelux, fraaie pre-expansion FCF aangezien die toch weer in Frankrijk wordt “verloren”.

    BFIT zelf communiceert niet hierover. In vorige bijdragen ben ik daarom weer op de analistenstoel gaan zitten van mijn professionele beginjaren en heb gededuceerd, en uitgewerkt op basis van BFIT presentaties, dat aangezien de terugval samenviel met een verandering van strategie, het daaraan zou kunnen liggen. Nadat het net zoals in de Benelux alle gebieden met 30k inwoners had volgebouwd, besloot BFIT namelijk om fors uit te breiden op het platteland. Daarnaast heb ik ook aangetoond dat na een periode van free-for-all zonder concurrentie de low-cost ketens gedwongen werden om zich te differentiëren tov. elkaar om succesvol te blijven. Hiervan heb ik bevestiging gekregen via experts in de sector. Hieronder worden beide oorzaken uitgewerkt.

    1. Het platteland
    Een speerpunt van de locatiekeuze is om dicht bij de klant te zitten, maar hoe doe je dat hier? BFIT realiseerde zich dat op het platteland mensen geen keuze hebben en zich meer moeten verplaatsen. Een regionale trekpleister is bv. de supermarkt die meerdere dorpjes verbindt tot een voor BFIT voldoende grote ‘catchment area’. Daar kwam dan een zaal die toch aan de ROIC eisen kan voldoen omdat de kosten op locatie veel lager liggen: kleiner, minder en nauwelijks huur en personeelskosten.

    Goed plan vooraf, maar de concurrentie zat niet stil. Een goed voorbeeld is de 400-keten l’Orange Bleue dat na in de touwen te hebben gehangen tijdens de covid periode begreep dat het wel degelijk zichzelf kon differentiëren tov. die keiharde discounter. Want op het Franse platteland zit een ander publiek, veel ouder en met minder vertier en sociale aanloop. En dat wilt het wel, zo bleek.

    Hier een link naar hun commerciële aanpak, het richt zich op een bepaald soort franchisenemers: lexpress-franchise.com/articles/franc... Het zoekt locaal eigenaars die bekend zijn in die dorpjes en daar de mensen kunnen verbinden middels de fitness locatie. Nu heeft BFIT in Spanje ontdekt dat het daar zelfs in de grote steden groepslessen met de nadruk op een ‘community feel’ moet aanbieden om relevant te zijn, maar dat geldt ook zo op het Franse platteland en dat kost geld.

    De persoonlijke aanpak is belangrijk. Kijk bv. naar de webpagina van deze locatie in een dorpje met 8k inwoners: www.lorangebleue.fr/clubs/breuillet/. Er wordt daarnaast samen met iedere nieuwkomer door een van de coaches een persoonlijk trainingsprogramma opgezet: www.lorangebleue.fr/coaching/

    Hierdoor wordt het abonnement wel duurder en door het tot 2 jaar te stretchen kost het 29.9 euro. Echter zo maar 5 euro meer dan BFIT en dat bleken steeds meer mensen graag te betalen tov. de steriele, no-nonsense achter toegangshekjes zalen van BFIT. L’Orange Bleue groeit weer. Als reactie hierop moest BFIT de prijzen verlagen naar 19.9 euro want zonder commerciële differentiatie blijft dat de enige USP. Echter, tot nu toe hebben we nog geen rebound mogen meten, hopelijk brengt een nieuw lokaal management beterschap.

    Dus gevolg in tijden van hevige kosteninflatie was er een combinatie van minder klanten (omzet) en minder commerciële marge, niet fijn.
  12. forum rang 5 The Third Way... 20 oktober 2024 14:05
    2. De grote steden
    Tot de komst van BFIT was Frankrijk een ingeslapen markt. Er waren weliswaar enkele grotere ketens maar daar zat weinig sjoege in. Dus zocht BFIT frontaal de aanval en vestigde zich het liefst pontificaal tegenover of naast een franchisenemer van een Fitness Park, Keep Cool of l’Orange Bleue. Individueel konden die niet opboksen tegen de spieren van beursfonds BFIT en werden financieel letterlijk leeggezogen, via de leden.

    Toen kwam covid, kregen zij een adempauze en konden zich beraden op een respons. Men begreep dat in het low-cost segment puur concurreren met BFIT op prijs moeilijk zou zijn. Ook hier werd snel duidelijk uit onderzoek dat regelmatige sporters, na een initiatieperiode, het geen probleem vinden om 5-10 euro/4w oftewel minder dan een euro per bezoek meer te betalen voor een betere beleving. Dit is nu overigens op Europees niveau het snelst groeiende marktsegment. Met de financiële en professionele steun van vooral Private Equity partijen werd de strategie omgegooid.

    In een vorige bijdrage heb ik op basis van onderzoek een vergelijking gemaakt tussen BFIT en het “vernieuwde” Fitness Park. Samengevat persoonlijke ontvangst en begeleiding, betere en meer apparatuur, geen wachttijden tijdens spitsuren, netjes opgeruimd en schoon, en meer gedisciplineerde sfeer in de zaal. Let overigens ook op de context: in de Franse steden hangen veel meer sociale spanningen en is meer toezicht welkom, ook volgens een voormalige BFIT manager. Voor 30 euro al toegang tot de 300 zalen, nog maar nauwelijks duurder dan BFIT. En voor 45 euro komen er allerlei fratsen zoals hydro-massage bij. Andere ketens hebben hun eigen aanbod ontwikkeld.

    En dan blijken ook de voormalige leden bereid om terug over te steken terug naar de overkant. En met de financiële slagkracht van die PE partijen wordt nu de groei herpakt en de aanval ingezet. Een beetje zoals BFIT een decennium geleden onder leiding van 3i, ook de partij achter de Action.

    De Aldi en McFit toen en nu
    Is dit een onverwachte ontwikkeling? Wanneer we het vergelijken met de supermarkt sector dan zagen we daar al veel eerder eenzelfde levenscyclus. De eerste Aldi in NL gooide kartonnen dozen in een loods die klanten gretig zelf uitpakten. Naderhand moest het echter een steeds meer aangeklede versie bieden terwijl de aangevallen AH leerde hoe ook een effectieve prijsstrategie te hanteren en zich commercieel beter te differentiëren.

    En dat brengt ons in Duitsland waar het low-cost segment al veel langer bestaat en de differentiatie al veel meer uitgekristalliseerd is. De grootse speler McFit heeft daar bv. 2 mln leden en de groep erboven heeft daarnaast meerdere franchise formules. Maar 29.9 voor die betere beleving want Duitsers zijn ook zuunig. Daarom werd BFIT gedwongen om ook hier de prijs nog verder te verlagen tot zelfs maar 14.9 euro.

    Volgens dat McFit lopen de nieuwe BFIT locaties daar niet goed omdat het dacht dat prijs alleen genoeg zou zijn om het verschil te maken. Daar is een markt voor, maar dat geldt zoals eerder besproken vooral in een immature markt en Duitsland is het omgekeerde. Ik las zelfs letterlijk dat het met onbegrip de presentatie op de CMD van de COO ervaarde, had die wel goed zijn onderzoek gedaan? Zoals eerder in een bijdrage besproken, eigenaar de RSG groep gebruikt de centjes verkregen van de verkoop van de Spaanse dochter aan BFIT om de clubs weer verder op te waarderen.

    Conclusie
    Zoals al vaker aangehaald, een decennium geleden was het ook weer een Private Equity partij namelijk 3i dat BFIT professionaliseerde, zoals we nu in vele landen zien gebeuren. Het bracht daarna BFIT naar de beurs en maakte zo het ongelofelijke succes mogelijk. De destijds zorgvuldig uitgestippelde roadmap behoeft echter een grondige herziening, zoals hierboven uitgetekend. Mijns inziens hebben founder Moos & co. nu bij veel professionelere markten, andere omgevingen en een 10x grotere organisatie meer dan ooit weer de steun nodig van een professionele ervaringsdeskundige.

    Tijdens de laatste call gaf the Moos toe dat meerdere PE partijen hem de laatste tijd benaderden, impliciet omdat ze denken dat het beter kan. De tijd dringt…

    Bronnen:
    Naast eigen R&D heel veel interviews met experts (op C-niveau) over de markt in het algemeen en BFIT specifiek (achter paywalls). Hierdoor heb ik trouwens ook nogmaals bevestigd gekregen dat wij een grote informatie achterstand hebben tov. die professionals zoals PE partijen.
  13. Eva 21 oktober 2024 08:13
    Veel dank TtW voor het delen van je analyse en de tijd die je hebt genomen om dit op te schrijven.

    Een heldere (kwalitatieve) uitleg die aangeeft dat de problemen in FR niet met een ‘quick fix’ zijn op te lossen. Het lijkt geen kwestie van geduld (lijntjes doortrekken in excel) maar vereist een fundamentele andere aanpak waar (veel) meer bij komt kijken dan enkel het prijsinstrument ter hand te nemen.

    Het (mede) onderbouwt mijn eerder aangegeven schatting dat 5% - 7,5% van de clubs structureel ondermaats presteert (‘slepers’).
  14. forum rang 5 The Third Way... 21 oktober 2024 09:33
    Bedankt beiden. Ja Hoppschwhiiz, dat is inderdaad de reden dat ik superlong blijf. Maar Frankrijk blijft gigantische hoeveelheden kapitaal gealloceerd krijgen, in FY 2023 alleen al richting de 3 euro per aandeel. Mijn aandachtspunt is de FCF bron, de jackpot de Benelux die de groep sterk houdt.

    En daar ben ik best wel bezorgd over. De prijzen kunnen daar blijven stijgen om Frankrijk op te vangen omdat er geen concurrentie is met een zieltogend Sport City. Maar zolang de Benelux niet volgebouwd cq. afgeschermd wordt volgens het 2019 plan om 200 clubs bij te bouwen wordt dit de achilleshiel van de groep. Indien bv. een PE partij Sport City opkoopt, moderniseert en keihard op prijs inzet puur on BFIT daar te verzwakken dan kan het snel gaan...
  15. Umi1 21 oktober 2024 10:23
    quote:

    Hoppschwiiz schreef op 21 oktober 2024 08:14:

    @The Third Way, thanks! Die PE partij komt er binnen afzienbare tijd wel bij. Moos & Co realiseren zich ook wel dat ze het niet alleen meer kunnen managen. Daar hoeven ze zich niet voor te schamen. Nu afwachten hoe eigenwijs ze zijn (of hoe groot hun ego’s zijn)
    Men doet hier iets te makkelijk of het MGMT echt zo onbekwaam is... Het is niet dat ze niets hebben opgebouwd hé & men moet 3i ook niet alle pluimen op de hoed steken vind ik.

    Waarom zou PE daarvoor moeten binnenkomen? Wie zegt dat de nieuwe CFO niet bekwaam genoeg is om de lijnen uit te zetten? Hij heeft ongetwijfeld een groot netwerk.
    Men deed eerst ook alsof de man een "simpele boekhouder "was. De man heeft echter een opleiding rechten gedaan (met specialisatie belastingen vermoed ik).

    3I zit overigens nog in BFIT (>6% dacht ik?), dus die zullen nog wel hun zegje doen met of zonder board member.
3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.