Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,332   0,000   (0,00%) Dagrange 8,268 - 8,522 1.484.907   Gem. (3M) 1,5M

Air France-KLM 2024

338 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 17 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Aandelenliefhebber1 4 juli 2024 20:51
    quote:

    Cacla schreef op 4 juli 2024 12:15:

    [...]

    Ja je bent abuis. Daar zal géén steun voor zijn. Een bedrijf dat in deze periode 'winst' durft uit te keren kan niet op steun van de overheid rekenen.
    En toch gaat dat gebeuren, KLM heeft zulk onbekwaam Bestuur, moet dan door de NL overheid gered worden Koers KLM zal aan gort geshort worden.. Kan niet anders.

    Maar ik denk helaas dat KLM eerder om een andere reden naar de knoppen gaat.. Het verleden heeft altijd geleerd dat de mentaliteit, het gedrag van het topmanagement doorsijpelt, door alle lagen van het bedrijf..

    Je kunt stellen dat op zijn minst de CEO Rintel haar prioriteiten totaal verkeerd heeft staan en op zijn meest: dat ze gewoon een in-in corrupte "bestuurder" is.. Te samen met de CFO en de rest van het Bestuur en de RvC, want die steken ook geen poot uit om KLM ook maar iets beter op de kaart te zetten.. ..

    Ik bedoel:
    -je hebt geen geld voor broodnodige investeringen, de 747 uit 1968 vliegt nog steeds rond met dezelfde vervuilende motoren, die allang niet meer mogen. En worden niet vervangen vanwege geen geld..
    -Maar je geeft wel rustig geld uit aan winstdeling personeel(50 mil.) "prestatiebonussen" voor het bestuur(zichzelf) -en je geeft rustig 14% loonsverhoging in een jaar weg aan toch zwaar overbetaald personeel..
    -Om dit te bekostigen doe je rustig een aandelenclaimemisse met giga verwatering voor de zittende aandeelhouders tot gevolg..
    -En laat je door de Staat met belastinggeld rustig helpen
    -En vervolgens laat je de koers rustig met 75% zaken in een 10 maanden tijd, zonder dat je daar ook maar een donder aandacht aan schenkt of ook maar íets van een poot uitsteekt om de koers te redden..
    Nooit hoor je Rintel over KLM-aandeellijders of over de dramatisch verlopen koers.. Zij kijkt wel link uit..
    -Vervolgens leg je Schiphol geen strobreed in de weg als Schiphol met een 37% start-en landingsrechten-gelden verhoging komen.. Rintel heeft nog nooit van onderhandelen gehoord omdat zij zelf ook onredelijk bestuur placht te plegen.. Dus accepteert zij dit onredelijke verhaal van Schiphol maar klakkeloos..

    Dit soort gedrag van een toch tegen een malafide aan zittend, opererend Bestuur, sijpelt door de hele organisatie. Ook naar het onderhoudspersoneel.. Je zult zien dat er binnenkort zo'n blauwe vogel tegen de grond aan kwakt met zoveel doden tot gevolg.. En weg KLM! Geen hond zal er dan ooit nog 1 ticket boeken.. En terecht. Het zal Rintel allemaal een rotzorg zijn.. Zolang zij dan maar haar gouden handdruk en prestatiebonus krijgt.. Zoveel heeft haar huidige regeerperiode en bijbehorende GIGA koersval van KLM ons nu wel geleerd..

    Ik vlieg persoonlijk in ieder geval niet meer met KLM, had laatst een akkefietje met een te late vlucht naar de VS. Als ik zag hoelang het duurde, en hoe onzorgvuldig dit werd afgehandeld.. Ook dat was veelzeggend voor de mentaliteit en wijze van werken binnen de KLM.. In- in verrot..

    En zo wordt KLM naar de verdoemenis geholpen..

    KLM is het meest geshorte aandeel aan de beurs. En dat is met een reden..
    De Blauwe Zwaan is gewoon een vermomde, gemene Koekoek die met jou geïnvesteerde geld er vandoor gaat..
    geachte medebeleggers, wees gewaarschuwd en trap hier niet in!
  2. Aandelenliefhebber1 4 juli 2024 21:19
    I rest my case..

    BRON: www.telegraaf.nl/financieel/763902480...

    Vliegen duurder door nieuwe Schiphol-pier ’van goud’


    ..De meerkosten van de bouw worden op het bordje van luchtvaartmaatschappijen gelegd, als gevolg van de verrekeningssystematiek van investeringen in de havengelden. Bronnen meldden eerder aan De Telegraaf dat er 50% tot 60% bij moet richting de klanten van Schiphol, die eerder spraken over ’een pier van goud’. „We zullen een stevig gesprek moeten voeren, maar de luchtvaartmaatschappijen zullen zeker niet de volledige kosten betalen. Er is ook nog zoiets als ondernemingsrisico”, aldus Fruitema van de Barin.

    KLM, de grootste gebruiker van Schiphol, stelt in een reactie dat het goed is dat er eindelijk duidelijkheid is over de opleverdatum. De luchtvaartmaatschappij wil niet ingaan op de gevolgen van de kostenoverschrijding, die voor het grootste deel op het bordje van KLM zullen komen omdat deze als ’home carrier’ niet naar elders uit kan wijken. De A-pier zou er komen met de gedachte dat de KLM-groep en diens partners zoals het Amerikaanse Delta het hart van de luchthaven zouden gaan gebruiken, onder meer de C- en D-pier, in verband met een snelle overstap.
  3. forum rang 6 Stork 49 5 juli 2024 11:09
    quote:

    Aandelenliefhebber1 schreef op 4 juli 2024 20:51:

    [...]

    KLM is het meest geshorte aandeel aan de beurs. En dat is met een reden..
    De Blauwe Zwaan is gewoon een vermomde, gemene Koekoek die met jou geïnvesteerde geld er vandoor gaat..
    geachte medebeleggers, wees gewaarschuwd en trap hier niet in!
    met jou (?) geïnvesteerde geld
  4. Aandelenliefhebber1 5 juli 2024 12:17
    quote:

    Stork 49 schreef op 5 juli 2024 11:09:

    [...]
    met jou (?) geïnvesteerde geld
    Ik bedoel, de pechvogels die op het punt staan om nog KLM aandelen te kopen..
    NIET DOEN! Dit is het slechtste (geleide) bedrijf dat je kunt vinden aan de AEX helaas..
    Ik heb ze nog helaas, en ik houdt ze, tegen beter weten in, toch maar vast, hopend op ooit betere dagen met wellicht een ander, meer competent management..

    maar tot die tijd.. AFBLIJVEN! Is a falling knife nu..
  5. Freek_2024 9 juli 2024 13:57
    In feite de teloorgang van een aandeel. Je zult ze maar hebben gekocht omstreeks 2018 en er long in bent blijven zitten.
    De enige kans met dit aantal is ritjes maken vanwege de schommelingen. Maar met een hoog speculatiegehalte en je moet er bovenop zitten.
    Mijn Call opties die 20 SEP24 expireren kan ik afboeken...
  6. forum rang 6 Fred 62 9 juli 2024 18:19
    quote:

    Charcuterie fanaat schreef op 9 juli 2024 14:31:

    Ik verwacht heus wel een heropleving na de resultaten van q2, de hele beurs kwakkelt momenteel, is echt geen AF dingetje en de koers is gewoon te hard naar beneden doorgeschoten. Het wordt van zichzelf weer interessant om in te beleggen. Succes
    Wel een vreemde kijk op de beurs.
    Bedrijven draaien megawinsten verhogen\
    dividend of kopen extra aandelen in.
    AEX op all time high.
    Verder wordt de koers van AFKLM niet bepaald door
    de winsten van andere bedrijven maar door AFKLM zelf.
    De koers van AFKLM zal wel wat meebewegen op
    de waan van de dag maar zal toch grotendeels tot
    stand komen door de prestaties van het bedrijf zelf.
    Gezien de huidige koers doen ze het natuurlijk ronduit slecht.
    Of ze koopwaardig zijn moet jezelf bepalen en vergelijken
    met bedrijven waar je geld wat beter rendeert.

    Ik wens je sterkte.
  7. forum rang 6 Tralie C 9 juli 2024 18:49
    quote:

    Fred 62 schreef op 9 juli 2024 18:19:

    [...]

    Wel een vreemde kijk op de beurs.
    Bedrijven draaien megawinsten verhogen\
    dividend of kopen extra aandelen in.
    AEX op all time high.
    Verder wordt de koers van AFKLM niet bepaald door
    de winsten van andere bedrijven maar door AFKLM zelf.
    De koers van AFKLM zal wel wat meebewegen op
    de waan van de dag maar zal toch grotendeels tot
    stand komen door de prestaties van het bedrijf zelf.
    Gezien de huidige koers doen ze het natuurlijk ronduit slecht.
    Of ze koopwaardig zijn moet jezelf bepalen en vergelijken
    met bedrijven waar je geld wat beter rendeert.

    Ik wens je sterkte.
    Air France wordt op dit moment flink geshort. Waarschijnlijk wordt er nog een lagere koers verwacht door de hedgefunds.
  8. Gt7gak 10 juli 2024 13:59
    BRUSSELS, July 10 (Reuters) - The European Commission approved 10.4 billion euro ($11.25 billion) Dutch and French aid measures to provide liquidity support Air France-KLM during the pandemic, it said on Wedensday

    The aid measures were initially approved in 2020 but the General Court subsequently annulled them twice following a complaint by Ryanair .

    "The Commission has re-assessed the measures with the Air France-KLM Group as the beneficiary of both the French and Dutch measures and come to the conclusion that they would also be compatible with the COVID Temporary Framework or directly with the Treaty", the EU said in a statement.
  9. Cacla 17 juli 2024 11:21
    quote:

    Aandelenliefhebber1 schreef op 16 juli 2024 16:28:

    En de pijn gaat maar door.. Wanneer komt de dag nou eens dat er weer eens wat positief nieuws komt over deze blauwe Laagvlieger.. Zoals een wisseling van het management..
    Dat gaat niet gebeuren. Capabele managers kunnen wel betere bedrijven vinden om voor te werken. Een bedrijf met zoveel schuld in zo'n moeilijke markt met zoveel concurrentie is niet te redden door een beter management team...
  10. forum rang 6 Fred 62 18 juli 2024 19:05
    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM en Air France hebben hun duurzaamheidsgerelateerde doorlopende kredietfaciliteit succesvol heronderhandeld, resulterend in een verhoging tot 1,4 miljard euro en verlenging van de looptijd tot juli 2028. Dit maakte het Frans-Nederlandse luchtvaartbedrijf donderdag nabeurs bekend.

    In maart 2023 ondertekenden Air France-KLM en Air France als gecombineerde kredietnemers een duurzaamheidsgekoppelde kredietfaciliteit van 1,2 miljard euro. Deze faciliteit had een initiële looptijd in 2026, omvatte twee verlengingsopties met één jaar en voorzag in een verhoging van 100 miljoen euro, naar goeddunken van de kredietverstrekkers. In april 2024 zijn de eerste verlengingsmogelijkheden en optie geactiveerd.

    Door deze transactie verlengen Air France-KLM en Air France de gemiddelde looptijd van de beschikbare middelen, in lijn met het beleid van de groep van zorgvuldig liquiditeitsbeheer.

    De faciliteit is met succes opnieuw samengesteld en overtekend door een pool van breed gediversifieerde internationale banken, wat het vertrouwen in de soliditeit van de groep aantoont.

    De transactie werd gecoördineerd door Crédit Agricole Corporate en Natixis CIB, die gezamenlijk optraden als coördinatoren, Waarbij Natixis CIB alles faciliteerde.

    KLM’s ESG-gekoppelde doorlopende kredietfaciliteit van 1,0 miljard euro, die werd ondertekend in maart 2023 met een initiële looptijd tot 2027, blijft ongewijzigd, zei Air France-KLM donderdag. Ook deze faciliteit heeft twee verlengingsopties van één jaar, waarvan één optie werd uitgeoefend in april 2024, waardoor de looptijd is verlengd tot 2028.

    Het totale bedrag van de doorlopende kredietfaciliteiten van de groep is nu verhoogd van 2,3 miljard naar 2,4 miljard euro.

    Het aandeel Air France-KLM sloot donderdag 0,5 procent hoger op 8,34 euro

    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    Bron: ABM Financial News

    Alles een beetje ophogen en doorduwen.
  11. HenkJoh 19 juli 2024 03:17
    [quote alias=Fred 62 id=15372624 date=202407181905]
    (ABM FN-Dow Jones)

    "De faciliteit is met succes opnieuw samengesteld en overtekend door een pool van breed gediversifieerde internationale banken, wat het vertrouwen in de soliditeit van de groep aantoont."

    Welke vakantiekracht heeft deze conclusie nu weer getrokken?
    Soliditeit weinig. Eerder "wat het vertrouwen van de banken aangeeft dat de (met name) Franse overheid deze insolvabele onderneming in de benen wil houden".
  12. Aandelenliefhebber1 22 juli 2024 13:19
    quote:

    HenkJoh schreef op 19 juli 2024 03:17:

    [quote alias=Fred 62 id=15372624 date=202407181905]
    (ABM FN-Dow Jones)

    "De faciliteit is met succes opnieuw samengesteld en overtekend door een pool van breed gediversifieerde internationale banken, wat het vertrouwen in de soliditeit van de groep aantoont."

    Welke vakantiekracht heeft deze conclusie nu weer getrokken?
    Soliditeit weinig. Eerder "wat het vertrouwen van de banken aangeeft dat de (met name) Franse overheid deze insolvabele onderneming in de benen wil houden".
    Van iemand hier uit het Oosten des Nederlands met 500 mil. beheerd vermogen onder zich: "ik brand mijn vingers niet aan die halfgare zwaan. Het bedrijf KLM is praktisch failliet en was zonder Staatshulp allang door mismanagement failliet gegaan.."

    "Technisch kijkende naar de balans, is het bedrijf al failliet en heeft het op deze wijze van gerund worden, geen bestaansrecht.."

    Je vraagt wel eens wat advies. Nou het was hier wel duidelijk.. Waarom bestaat deze rommel nog? (behalve dan voor Bestuur en werknemers, want die krijgen gewoon salarisverhogingen en "prestatiebonussen.." en nog erger: "winstdelingen"..)

    Het is gewoon bijzonder hufterig hoe er met de aandeelhouders wordt omgesprongen, die 12 maanden geleden de buidel nog mochten trekken om even een aandelenemissie op te vangen.. Nou we werden fijn beloont met een koersval van 80% Nooit hoor je Rintel hierover.. Zij kijkt wel link uit om ons te benoemen.. Dan kan zij de volgende ronde "prestatiebonussen" wel op haar buik schrijven..

    fd.nl/financiele-markten/1512871/bonu...,de%20KLM%2Dtop%20geen%20bonus.

    4 apr 2024 19:08
    Bonus van €300.000 voor KLM-topvrouw Rintel 

    Van onze redacteur

    Bewaar artikel in Mijn Nieuws
    Ceo Marjan Rintel van KLM heeft over vorig jaar een cashbonus van bijna €300.000 ontvangen. Dat blijkt uit het jaarverslag dat de onderneming donderdag heeft gepubliceerd. In 2022 en 2021 kreeg de KLM-top geen bonus. Dat strookte niet met het steunpakket dat KLM van de Nederlandse staat ontving om de coronacrisis te kunnen doorstaan.

    Rintels basissalaris vorig jaar bedroeg €600.000. Naast de cashbonus van €299,730 ontvangt de KLM-ceo ook een langetermijnbonus in de vorm van aandelen. Het complete beloningspakket inclusief pensioenbijdrages van Rintel komt uit op €1,2 mln.

    Ook de andere twee KLM-bestuurders Erik Swelheim en Maarten Stienen ontvingen over 2023 een cashbonus, van respectievelijk €102.000 en €134.000. Swelheim en Stienen kwamen uit op een totaal beloningspakket van €826.00 en €562.000.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1512871/bonu...
338 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 17 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.