Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,094   -0,016   (-0,20%) Dagrange 8,002 - 8,256 963.769   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2024

499 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Aandelenliefhebber1 28 maart 2024 10:23
    quote:

    ThisisyourCaptainspeaking schreef op 28 maart 2024 08:32:

    De Directie noem je dat ? Eerst was er éen Mann - Elbers - maar die moest en zou vertrekken. Dan hebben we nog Camiel Eurlings gehad - die hebben ze nooit op z'n werk gezien, maar hoppa K€500 + mee na twee jaar enz enz....en nu zit er vier (!) man/vrouw.

    En wat ik weet....sie dekken alles, behalve de kosten.
    Ja, het is ronduit walgelijk wat er nu bij KLM gebeurt.
    Pure kapitaalvernietiging! En de aandeelhouders kunnen de rekening betalen. De politiek staat erbij, geeft (veel) geld(wat in feite gewoon belastingpenningen zijn, salaris 250K per jaar voor die pilotenfatjes..) in de vorm van (corona)steun en is aandeelhouder, en kijkt erna en zegt verder helemaal níets..!

    Het is jammer dat wat de 7 vette jaren nu van KLM hadden moeten worden(want de luchtvaartmarkt is nog nooit zo sterk geweest, men vliegt zich een ongeluk om nog steeds de uitgestelde coronavakanties in te halen..) nu verpest worden door veel en veel te hoge kosten en zwaar mismanagement..

    En de AFM en de VEB zien het allemaal maar met lede ogen aan en doen helemaal níets..!
  2. ThisisyourCaptainspeaking 28 maart 2024 12:48
    Ze betalen wel vette bonussen uit hoor aan zichzelf, salarisverhogingen en...WINSTDELING (!) voor het personeel - nou jij nou ik. Het is niet te geloven en het is allemaal belastinggeld - hoppa schep maar op. War presteert de EU nu eigenlijk, wat presteert onze "regering" blaag Kaag smeert hem gewoon, Ernst Kuipers smeert hem ook, Rutte zit in China demissioniair (?) met een bureau vol onafgewerkte dossiers en Nederland pikt dat allemaal. Het is niet te geloven maar de wal keert het schip. aar ja, dan hebben deze dames en heren van deze generatie hun tassen gevuld hé - doehoei. Dat is wat er aan de hand is en er blijven rokende puinhopen met klimaat/Corona traumatische kinderen achter. Have fun everyone.
    Gaat u maar rustig slapen zei onze president in 1938 - het komt allemaal goed. Ha ha ha
    Groeten uit Portugal sla elkaar maar lekker de harses in - wan dat staat jullie te wachten.
  3. Aandelenliefhebber1 28 maart 2024 19:46
    Gvd, het is nog waar ook nog!..
    Ongelofelijk.. Wat een enorme ***-club is dit geworden zeg..

    € 2000 per personeelslid gemiddeld. 54 Miljoen in totaal. Zit gewoon belastinggeld bij.. Toucheren ze even op hen toch asociaal dikke bovenmodale salaris.. Also=f ze het ook echt nodig hebben.. Aandeelhouders vliegt de koers even van € 17.5 naar € 9.8 in 6 maanden tijd.

    Voor de rest helemaal niets van KLM.. Geen dividend, geen eigen inkoop aandelen, alleen maar GIGA dalende koersen en gierend veel slecht nieuws .
    En de aandeelhouders kunnen er verder inzakken van het KLM Bestuur..
    Blauwe familie? duivels familie met alleen maar egotrippende aso's die aan zichzelf denken, narcisten die niets met luchtvaart van dien hebben besturen KLM nu.. Dit kán en mag toch geen bewaarheid worden.. Man man man, wat een club..

    www.telegraaf.nl/financieel/10459491/...,virtuele%20bijeenkomst%20voor%20het%20personeel.

    18 mrt. 2024in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Het KLM-personeel krijgt in totaal €52 miljoen aan winstdeling over 2023 uitgekeerd. Dat heeft financieel directeur Erik Swelheim gemeld in een virtuele bijeenkomst voor het personeel. Hij waarschuwt echter dat de huidige winst niet genoeg is om de investeringen te betalen.

    Volgens financieel directeur Erik Swelheim (midden) zijn de kosten bij KLM het afgelopen jaar snel opgelopen.
    © KLM

    Volgens financieel directeur Erik Swelheim (midden) zijn de kosten bij KLM het afgelopen jaar snel opgelopen.

    Luchtvaartmaatschappij KLM haalde vorig jaar een bedrijfswinst van €650 miljoen, die met een marge van 5,4% mager afstak bij die van concurrenten zoals Lufthansa en het Brits-Spaanse IAG, die met marges van boven de 10% draaiden. „De marges bij de anderen zijn beter, dat moeten we toegeven. Het is niet goed genoeg. Er zijn nog te veel annuleringen en de kosten bij KLM zijn meer gestegen dan bij onze concurrenten”, zegt Swelheim. De winstuitkering bedraagt gemiddeld een kleine €2000 per werknemer.

    BEKIJK OOK:

    ’Annuleringen kostten KLM vorig jaar €220 miljoen’
    Investeringen
    KLM verliest momenteel veel geld omdat het de vloot en het personeel niet op orde heeft, zo meldde de financieel directeur in dezelfde bijeenkomst. Er moet meer omzet gedraaid worden, maar dat hangt af van meer vliegend en technisch personeel en een tekort aan onderdelen. Het KLM-personeel vraagt zich af hoe dat kan, omdat concurrentie wel betere resultaten heeft terwijl het te maken heeft met dezelfde leveranciers.

    „De huidige resultaten zijn niet goed genoeg om onze investeringen te dekken. De marge moet daarom omhoog met €700 miljoen, zodat we nieuwe vliegtuigen en alternatieve brandstoffen kunnen betalen en niet opnieuw naar banken toe hoeven te gaan. Dit moeten we ons aantrekken en onze winst opvoeren”, zegt Swelheim.

    KLM moet deze zomer extra geld uitgeven onder meer aan de inhuur van extra vliegtuigen om de operatie te kunnen vliegen in verband met de ’vlootstilstand’ en het tekort aan personeel. Ook wil het ruim €5 miljard investeren in de vloot van honderd nieuwe Airbus-vliegtuigen.

    Ruime cao
    Volgens Swelheim bedragen de personeelskosten momenteel €3,5 miljard op jaarbasis. „We hebben een krappe arbeidsmarkt en de vloot is niet volledig beschikbaar. Maar het is niet alleen de operatie, daar moeten wel eerlijk in zijn. De kosten zijn hard opgelopen. De cao is erg ruim, dat gun ik iedereen. Maar de productiviteit is lager dan in 2019, dus dan lopen de kosten hard op. Bij KLM is kostenstijging hoger geweest dan bij Lufthansa en IAG. We moeten zuinig zijn”, zegt Swelheim, die tevens wijst op stijgende kosten qua duurzaamheid. De leases worden ook duurder, omdat er veel vraag is naar vliegtuigen.

    „We waren best in class als het ging om de vlootbenutting, hoeveel uur we vliegen met een vliegtuig”, voegt operationeel directeur Maarten Stienen daar aan toe. „Maar het is niet meer zo goed als het was. Dat doet pijn, want het kost gewoon geld.”

    BEKIJK OOK:

    Analyse: KLM definitief naar tweede plaats achter Air France
    Vragen
    Twee weken geleden publiceerde KLM een zogeheten maatschappelijke kosten en batenanalyse onder druk van de politiek. Dit rapport is vorig jaar opgesteld in opdracht van KLM, luchtvaartkoepel Barin en Schiphol. Het onderzoek werd aanvankelijk niet gepubliceerd, maar nu wel.

    „Het rapport was niet volledig, daarom roept het meer antwoorden op dan dat het vragen beantwoordt. Op een half verhaal kun je geen beleid maken. Dit leidt alleen maar tot verwarring”, zegt Stienen daarover tegen het personeel. De economische impact zou onvoldoende zijn doorgerekend. In het rapport zelf wordt een variant doorgerekend waarbij Schiphol zelfs zou kunnen groeien naar 560.000 starts en landingen, maar dit gaat ten koste van internationale bestemmingen vanwege hogere vliegbelastingen.

    „Wij willen het debat voeren over wat de toegevoegde waarde is van luchtvaart. Er zijn ook veel opportunities”, zegt Stienen. Die laatste uitspraak heeft intern tot opgetrokken wenkbrauwen geleid. Volgens een woordvoerder van KLM wilde de operationeel directeur benadrukken dat er „andere mogelijkheden zijn dan krimp”. Alle effecten moeten worden meegenomen, aldus KLM in een reactie.
  4. ThisisyourCaptainspeaking 28 maart 2024 22:55
    Ach dames en heren ik ben 20 jaar directeur geweest bij Air Liquide - ff iets groter frans bedrijfje dan Air France - Euronexrv50 genoteerd. Ga mij nou geen verhalen vertellen. Fransen...
    Hoe wij Ernst&Young bij de neus pakten bij de jaarekeningenb ha ha.... wat een soap.

    Het is allemaal een grote leugen maar op een dag komt het uit.??
  5. Aandelenliefhebber1 29 maart 2024 00:11
    quote:

    ThisisyourCaptainspeaking schreef op 28 maart 2024 22:55:

    Ach dames en heren ik ben 20 jaar directeur geweest bij Air Liquide - ff iets groter frans bedrijfje dan Air France - Euronexrv50 genoteerd. Ga mij nou geen verhalen vertellen. Fransen...
    Hoe wij Ernst&Young bij de neus pakten bij de jaarekeningenb ha ha.... wat een soap.

    Het is allemaal een grote leugen maar op een dag komt het uit.??
    Tijd dat de Fransen ingrijpen bij de KLM.. Wat een corrupte zooi daar. Moeten toch allemaal Wilders stemmers zijn daar bij de KLM. Eigen volk eerst is een slogan waarbij deze “blauwe Boefjes familie” zich zeer thuis voelen..

    Manman, ben nog pissig. 2K de man winstdeling..? Voor wat? KLM koers met 80% laten crashen? Nou dat is idd een prestatie met de huidige goede marktomstandigheden voor de luchtvaart! Omdat KLM’s koers het zo goed heeft gedaan dit jaar? Het is ook echt verdient hoor, deze winstdeling..80% koersverlies in 1 jaar en de piloten krijgen gewoon 250K per jaar, 15% loonsverhoging vanwege die inflatie toch. De 3 porches rijden zichzelf ook niet, zeggen de gezagvoerders tegen het KLM bestuur. Ach, zeggen ze daar in het Bestuur, dat is ook wel zo. Ziehier is dan nog eens een 20K winstdeling..

    Maar ik weet het goed gemaakt voor de semie franse smurfenfamilie: de volgende keer als jullie aan winstdeling willen doen, geacht tegen de fraude aanzittend KLM-bestuur. Dan geven jullie maar KLM-aandelen ipv cash.. Misschien dat er dan een stapje meer wordt gezet en er wat minder lichtzinnig met het kapitaal van KLM, dus in feite van ons, de aandeelhouders wordt omgesprongen..

    Blauwe familie: jullie moeten je drieweg helemaal kapot schamen..!
    Beetje KLM verkwanselen door het helemaal zelf leeg te trekken door werkelijk iedereen absurd hoge salarissen binnen KLM te geven. En verder amper (klmbestuur) beleid te voeren. Geen bal aan kostenbesparingen doen. En je door Schiphol onder laten pissen.. Wie gaat er nu klakkeloos 35% verhoging landingsrechten akkoord met droge ogen..

    Weet je: oa ABP NL’s grootste pensioenfonds zit ook belegd in KLM. Dus in feite draait KLM nu gewoon NL’s pensioengeld van normale burgers erdoorheen.. maar dat zal al die 3x te veel en te dik betaalde stewardessen en piloten en klaarblijkelijk de RvB En RvC van KLM een dikke worst zijn..

    Wanneer wordt de politiek nou eens wakker en ageert hiertegen..
    Omtzigt, kom snel tot inzicht tegen dit KLM gedrocht en excess: Kill & Attack!!
  6. ThisisyourCaptainspeaking 29 maart 2024 10:35
    In de jaren tachtig en negentig hadden de piloten de "Ierse Constructie" weet u nog ? Hoefden ze geen belasting in Nederland te betalen maar wel recht op AOW en Ziekenhuiszorg en de rest. Door en door verrot bedrijf - echt. Soms moet je de stekker eruit trekken ( NDSM, ADM, RDM, Fokker ) Bite the bullit heet dat. Maar Nederland is een puinbak. Have fun everyone.
  7. Aandelenliefhebber1 29 maart 2024 11:14
    quote:

    ThisisyourCaptainspeaking schreef op 29 maart 2024 10:35:

    In de jaren tachtig en negentig hadden de piloten de "Ierse Constructie" weet u nog ? Hoefden ze geen belasting in Nederland te betalen maar wel recht op AOW en Ziekenhuiszorg en de rest. Door en door verrot bedrijf - echt. Soms moet je de stekker eruit trekken ( NDSM, ADM, RDM, Fokker ) Bite the bullit heet dat. Maar Nederland is een puinbak. Have fun everyone.
    Ach ja, eigenlijk kan dat personeel er waarschijnlijk ook niets aan doen.
    Als ze mij een Gouden Worst voor mijn neus doen hangen, ga ik er ook achteraan. Niets menselijks is ook KLM-personeel vreemd.. Ik snap het wel. Het heeft meer met een verrote bedrijfscultuur te maken. En dat is van de top door de jaren heen komen sijpelen naar de lagere echelons binnen de KLM. Dat is in feite ook nog wel te begrijpen. Als je jarenlang het slechte voorbeeld van je bazen krijgt..

    Je ziet het ook gewoon aan het Bestuur van KLM. Het gaat hier meer om het Old Boys Network dan om ervaring en expertise in de vliegwereld. Met als meest flagrante uitschieter in 2013 de gebrouilleerde wifebeater politicus Camiel Eurlings..

    Werd de politiek uitgedonderd, maar moest toch nog een gouden exit krijgen, werd daarom op zijn 41 bij KLM geparkeerd als CEO. Toen al een man met een zwaar beschadigd imago, met narcistische trekken en NUL affiniteit in het bedrijfsleven en laat staan met luchtvaart.. En zo’n aap mag dan even CEO worden van KLM.. l

    Liep ook niet goed af..

    ..Bronnen rond het bedrijf vermoeden dat de raad van commissarissen vond dat Eurlings wel een goede people manager is, maar geen goede manager van het bedrijf.

    VNC, de vakbond voor cabinepersoneel, heeft begrip voor het vertrek van Eurlings. "Hij was aangesteld om de relatie van KLM met de buitenkant te managen, richting Den Haag, Brussel en Schiphol. En daar hebben we eigenlijk weinig van gezien", zegt voorzitter Annette Groeneveld.


    Mijn punt is, als zo halfslachtig en roekeloos dit soort mensen op dit soort posities worden gezet bij KLM(post CEO) Dan straalt dat gewoon af door de hele organisatie heen. Met alle respect. Maar er zit nu weer een vrouwelijke CEO die ook weer totaal niet functioneert en totaal niets met luchtvaart heeft.. Als de top zo makkelijk dit soort incapabele topmensen inhuurt,, tegen dat soort van enorme salarissen, wat zegt dat dan tegen de rest van het personeel..?

    Organisatiecultuur binnen KLM is gewoon topdown in- en in verrot..
    Of de Staat of andere grote aandeelhouders of een activistische aandeelhouder moeten hier écht broodnodig met de bezem(nee beter nog, met de vlammenwerper) doorheen.. Het gaat nogmaals echt helemaal nergens meer over bij de KLM..

    Het doel van mijn onaangename posts over KLM de Fraudeblauwe familie is om verandering te creëren.. Ik blijf hier net zo lang mee doorgaan totdat KLM weer presteert of het bedrijf helemaal naar de bliksem is gegaan. Ben benieuwd wat eerst komt..
  8. ThisisyourCaptainspeaking 29 maart 2024 15:44
    Clean The House...maar dat gaat niet gebeuren - kijk naar Den Haag. Kaag smeert hem, Ernst Kuipers smeert hem, Rutte voert geen reet uit maar vliegt de hele wereld over op mijn kosten. Toen Air France KLM voor nul Euro overnam met de pensioenpot als cadeau ( wat hebben ze gelachen om die stomme Hollanders in Parijs ) wist ik genoeg : The End. Kwestie van tijd. Een "bedrijf" met zoveel schuld etc hoort FAILLIET te gaan zo simpel is het.Vandaag nog. SwissAir, SABENA etc - FAILLIET gewoon omdat het zo werkt. Maar KLM niet hoe is het mogelijk.
  9. Aandelenliefhebber1 30 maart 2024 10:19
    Zolang Rutjes dat maar met KLM doet.. houden we er nog íets aan over.. En ja failliet: eerst moeten de KLM-aandeelhouders failliet gaan. Er komen vast nog wel eerst 3 of 4 verwaterende en dure claim emissies aan met KLM. Ze laten gewoon de aandeelhouders bloeden om de 3 gemiddelde porches per KLM-piloot op de weg te houden..

    250K per jaar. Binnen 4 jaar hebben ze een Cool milion te pakken. In 20 jaar 5 miljoen euro voor deze veredelde buschauffeurs..
    het stelt sowieso al 600x minder voor als zeg pakwel een 20 a 30 jaar geleden. Toen de airbussen allemaal nog analoog waren..

    Nu vliegen die Airbussen zichzelf praktisch en stelt het allemaal niet zo veel meer voor.. de opleiding van een ton(alleen de rijken kunnen dit dure ticket naar een pilotenstoeltje betalen natuurlijk) duurt nog maar 12 maanden..

    Klm, maak schoon schip en ga eens die overbetaalde fatjes marktconform betalen..! € 65000 en geen cent meer.. Niet goed? Daar is het gat van de deur. Het is niet zo moeilijk hoor. Kostenbesparingen doorvoeren..
  10. ThisisyourCaptainspeaking 30 maart 2024 11:25
    Nou...het zoontje van de Captain waar ik het wel eens over heb werd niet toegelaten bij de NLS - dus naar USA gegaan om daar opleiding te volgen. Faliekant mislukt dus je moet er echt wel geschikt voor zijn het is NIET te koop far out. Zware testen
    elk half jaar (bloeddruk, simulator enz ) en drie keer niet goed ( want lopen krikken met een Stewardess en huwelijk naar de klote ) en je kan naar huis. In mijn tijd was KLM Safety First, nu is dat Economy First. Dus het wachten is op de klap letterlijk en figuurlijk. Wie denkt die Ben Smit wel dat hij is - ze moeten het hele "management" eruit lazeren - clean the house ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar op een dag trekt iedereen z'n handjes er vanaf en is het over&out.
  11. Cacla 2 april 2024 14:45
    quote:

    Mr Zorin schreef op 28 maart 2024 19:46:

    Gvd, het is nog waar ook nog!..
    Ongelofelijk.. Wat een enorme ***-club is dit geworden zeg..

    € 2000 per personeelslid gemiddeld. 54 Miljoen in totaal. Zit gewoon belastinggeld bij.. Toucheren ze even op hen toch asociaal dikke bovenmodale salaris.. Also=f ze het ook echt nodig hebben.. Aandeelhouders vliegt de koers even van € 17.5 naar € 9.8 in 6 maanden tijd.

    Voor de rest helemaal niets van KLM.. Geen dividend, geen eigen inkoop aandelen, alleen maar GIGA dalende koersen en gierend veel slecht nieuws .
    En de aandeelhouders kunnen er verder inzakken van het KLM Bestuur..
    Blauwe familie? duivels familie met alleen maar egotrippende aso's die aan zichzelf denken, narcisten die niets met luchtvaart van dien hebben besturen KLM nu.. Dit kán en mag toch geen bewaarheid worden.. Man man man, wat een club..

    www.telegraaf.nl/financieel/10459491/...,virtuele%20bijeenkomst%20voor%20het%20personeel.

    18 mrt. 2024in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Het KLM-personeel krijgt in totaal €52 miljoen aan winstdeling over 2023 uitgekeerd. Dat heeft financieel directeur Erik Swelheim gemeld in een virtuele bijeenkomst voor het personeel. Hij waarschuwt echter dat de huidige winst niet genoeg is om de investeringen te betalen.

    Volgens financieel directeur Erik Swelheim (midden) zijn de kosten bij KLM het afgelopen jaar snel opgelopen.
    © KLM

    Volgens financieel directeur Erik Swelheim (midden) zijn de kosten bij KLM het afgelopen jaar snel opgelopen.

    Luchtvaartmaatschappij KLM haalde vorig jaar een bedrijfswinst van €650 miljoen, die met een marge van 5,4% mager afstak bij die van concurrenten zoals Lufthansa en het Brits-Spaanse IAG, die met marges van boven de 10% draaiden. „De marges bij de anderen zijn beter, dat moeten we toegeven. Het is niet goed genoeg. Er zijn nog te veel annuleringen en de kosten bij KLM zijn meer gestegen dan bij onze concurrenten”, zegt Swelheim. De winstuitkering bedraagt gemiddeld een kleine €2000 per werknemer.

    BEKIJK OOK:

    ’Annuleringen kostten KLM vorig jaar €220 miljoen’
    Investeringen
    KLM verliest momenteel veel geld omdat het de vloot en het personeel niet op orde heeft, zo meldde de financieel directeur in dezelfde bijeenkomst. Er moet meer omzet gedraaid worden, maar dat hangt af van meer vliegend en technisch personeel en een tekort aan onderdelen. Het KLM-personeel vraagt zich af hoe dat kan, omdat concurrentie wel betere resultaten heeft terwijl het te maken heeft met dezelfde leveranciers.

    „De huidige resultaten zijn niet goed genoeg om onze investeringen te dekken. De marge moet daarom omhoog met €700 miljoen, zodat we nieuwe vliegtuigen en alternatieve brandstoffen kunnen betalen en niet opnieuw naar banken toe hoeven te gaan. Dit moeten we ons aantrekken en onze winst opvoeren”, zegt Swelheim.

    KLM moet deze zomer extra geld uitgeven onder meer aan de inhuur van extra vliegtuigen om de operatie te kunnen vliegen in verband met de ’vlootstilstand’ en het tekort aan personeel. Ook wil het ruim €5 miljard investeren in de vloot van honderd nieuwe Airbus-vliegtuigen.

    Ruime cao
    Volgens Swelheim bedragen de personeelskosten momenteel €3,5 miljard op jaarbasis. „We hebben een krappe arbeidsmarkt en de vloot is niet volledig beschikbaar. Maar het is niet alleen de operatie, daar moeten wel eerlijk in zijn. De kosten zijn hard opgelopen. De cao is erg ruim, dat gun ik iedereen. Maar de productiviteit is lager dan in 2019, dus dan lopen de kosten hard op. Bij KLM is kostenstijging hoger geweest dan bij Lufthansa en IAG. We moeten zuinig zijn”, zegt Swelheim, die tevens wijst op stijgende kosten qua duurzaamheid. De leases worden ook duurder, omdat er veel vraag is naar vliegtuigen.

    „We waren best in class als het ging om de vlootbenutting, hoeveel uur we vliegen met een vliegtuig”, voegt operationeel directeur Maarten Stienen daar aan toe. „Maar het is niet meer zo goed als het was. Dat doet pijn, want het kost gewoon geld.”

    BEKIJK OOK:

    Analyse: KLM definitief naar tweede plaats achter Air France
    Vragen
    Twee weken geleden publiceerde KLM een zogeheten maatschappelijke kosten en batenanalyse onder druk van de politiek. Dit rapport is vorig jaar opgesteld in opdracht van KLM, luchtvaartkoepel Barin en Schiphol. Het onderzoek werd aanvankelijk niet gepubliceerd, maar nu wel.

    „Het rapport was niet volledig, daarom roept het meer antwoorden op dan dat het vragen beantwoordt. Op een half verhaal kun je geen beleid maken. Dit leidt alleen maar tot verwarring”, zegt Stienen daarover tegen het personeel. De economische impact zou onvoldoende zijn doorgerekend. In het rapport zelf wordt een variant doorgerekend waarbij Schiphol zelfs zou kunnen groeien naar 560.000 starts en landingen, maar dit gaat ten koste van internationale bestemmingen vanwege hogere vliegbelastingen.

    „Wij willen het debat voeren over wat de toegevoegde waarde is van luchtvaart. Er zijn ook veel opportunities”, zegt Stienen. Die laatste uitspraak heeft intern tot opgetrokken wenkbrauwen geleid. Volgens een woordvoerder van KLM wilde de operationeel directeur benadrukken dat er „andere mogelijkheden zijn dan krimp”. Alle effecten moeten worden meegenomen, aldus KLM in een reactie.

    WTF!!! Serieus? Winstdelingen hebben prioriteit boven het aflossen van schulden!?!?
  12. ThisisyourCaptainspeaking 3 april 2024 11:16
    Nee hoor - als de mentaliteit is om "winstuitkeringen", bonussen enz enz te prefereer boven shareholders value en de schuldeisers dan is het afgelopen. En niemand die je over wil nemen - wie neemt zulk verwend personeel aan qua CAO - dat kan je als overnemende partij intern niet verkopen aan jouw eigen personeel. Strippen, uitkleden in onderdelen en eventuele assets - klaarrrrrrr
  13. Cacla 3 april 2024 17:54
    quote:

    ThisisyourCaptainspeaking schreef op 3 april 2024 11:16:

    Nee hoor - als de mentaliteit is om "winstuitkeringen", bonussen enz enz te prefereer boven shareholders value en de schuldeisers dan is het afgelopen. En niemand die je over wil nemen - wie neemt zulk verwend personeel aan qua CAO - dat kan je als overnemende partij intern niet verkopen aan jouw eigen personeel. Strippen, uitkleden in onderdelen en eventuele assets - klaarrrrrrr
    Het management vult nog snel even zijn/haar zakken. Want zij weten allang dat als AFKLM klapt dat de 2 waardevolle assets die overblijven, het frequent flyer programma en de vliegtuigonderdelen, rechtsteeks naar Apollo gaan.

    Er blijft dus niets over voor schuldeisers en al helemaal niet voor de aandeelhouders.

    Dus.... als je nu nog geld wil verdienen aan AFKLM moet je short gaan of put opties kopen ;-)
  14. forum rang 7 Fred 63 3 april 2024 19:38
    quote:

    Mr Zorin schreef op 21 maart 2024 13:12:

    [...]

    Mijn stukken moet ik dan laten vliegen met een verlies. En dat is nou net tegengesteld aan de doelen die ik mijzelf heb gesteld met beleggen.. Dus nee, je moet nooit met een verlies verkopen.

    Zo dachten de aandeelhouders van Imtech en Fortis er ook over.
  15. Aandelenliefhebber1 4 april 2024 15:44
    Wat een tuig is het ook.. Zij tonnen erbij, de aandeelhouders mogen met -83% rendement op de aandelen, van 17.8 naar 9.5 van het Bestuur de bout hachelen..

    Ik doneer morgen nog mijn 'Klemmen' aan het goede doel als ze de blauwe maffia familie opdoeken en het Bestuur en de RvC met pek & veren besmeurd op straat zetten mét een dikke rechtszaak aan de broek wegens Onbehoorlijk Bestuur..... Manman man. Helemaal klaar mee! Ik snap niet dat de staat dit gedoogt, deze 'turbulente' wanpraktijken..
    Zit toch tegen fraude aan, je verrijken met aandeelhouders geld(ze hebben net een nieuwe emissie gedaan) en de staat is ook grootaandeelhouder in de KLM. Dus die bonussen worden ook met belastinggeld betaald. Geen bonussen was mogelijk dividend geweest en/ of hogere koersen waarop de Staat er uit kan..

    AFM, VEB, Deminor Alstublieft. Start een class action.. Of laat een activistische aandeelhouder opstaan en ons verlossen van deze in- en in trieste blauwe roversbende, die zichzelf alleen maar in het vizier heeft.. AEX draait als een male, maar iedere dag zit het aandeel KLM in een luchtzak.. Ik heb bij dit aandeel al zo veel kotszakjes nodig gehad, kan je complete 747 vlucht mee opvullen..

    Tijd voor verandering! dit is geen écht porem zo meer!!
    Slaat zo helemaal nergens op en is de grenzen van het normale allang overschreden, dit roofgedrag van het Bestuur in verhouding met de wanprestatie die ze leveren en de bijbehorende koersval...!

    www.telegraaf.nl/financieel/173746146...

    KLM-top krijgt weer bonussen
    Topvrouw KLM pakt €1,2 miljoen aan beloningen
    author avatar
    YTEKE DE JONG

    3 uur geledenin FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Topvrouw Marjan Rintel van KLM verdiende vorig jaar €1,2 miljoen. Ook werden er weer bonussen uitgedeeld aan alle topbestuurders van de luchtvaartmaatschappij, waaronder €536.589 aan korte termijnbeloningen. Dit blijkt uit de jaarrekening.

    Topvrouw Marjan Rintel van KLM verdiende vorig jaar €1,2 miljoen.
    © FOTO KLM

    Topvrouw Marjan Rintel van KLM verdiende vorig jaar €1,2 miljoen.

    De variabele beloningen werden in de jaren ervoor niet uitgedeeld in verband met het reddingspakket van de Staat in verband met de coronacrisis, waardoor de luchtvaartmaatschappij langs de afgrond ging. Rintels basissalaris bedraagt €600.000, daarbovenop kreeg ze in 2023 nog €299.730 aan variabele beloning, plus een langetermijnbonus in de vorm van aandelen, overige onkosten en pensioenpremie, waardoor het totaal uitkomt op €1,2 miljoen. Het halfjaarsalaris van Rintel over 2022 komt omgeslagen voor een heel jaar uit op circa €900.000, wat een stijging van 33% impliceert.

    Behaalde scores
    Het wordt niet duidelijk waarop de variabele beloning is gebaseerd. De zogeheten remuneratiecommissie gaat in hun verslag alleen in op de behaalde scores door de top. De operatie van KLM liep vorig jaar niet goed, waarbij er tientallen miljoenen euro’s moesten worden uitgegeven aan extra kosten omdat er problemen met de vloot en het personeel waren. KLM annuleerde vorig jaar veel vluchten, waardoor er ook minder omzet werd gedraaid dan had gekund.

    Aandelen
    In totaal zijn er voor €536.589 aan variabele beloningen voor de korte termijn uitgekeerd, daarnaast is er sprake van een langetermijnbeloning, onder meer in aandelen. Het wordt niet duidelijk hoeveel die aandelen bestuurders exact opleveren.

    Operationeel directeur Maarten Stienen verdiende vorig jaar €562,858. Hij was in 2023 voor het eerst een jaar fulltime in dienst, net als Rintel. Zijn basissalaris bedraagt €330.000, waarmee hij een stuk lager zit dan de topvrouw met zes ton. Vertrekkend financieel directeur Erik Swelheim mocht ook op een salarisstijging rekenen van 63%, doordat weer bonussen werden uitgekeerd. Hij verdiende in totaal €826.441.

    Afrekening fiscus
    Aan de eerdere transitievergoeding van voormalig topman Pieter Elbers, die zijn termijn niet mocht uitdienen, moest KLM vorig jaar nog eens ruim zeven ton aan de fiscus betalen, zo staat in de jaarrekening. Ook kregen Elbers en de oud-operationeel directeur René de Groot vorig jaar nog een bedrag uitgekeerd omdat hun langetermijnbonus in aandelen van een paar jaar geleden te gelde is gemaakt. Dit gaat om een bedrag van €26.974 voor Elbers en €2.795 voor De Groot.

    Kroonjuweel
    Uit het jaarverslag blijkt verder de luchtvaartmaatschappij vorig jaar een nettowinst boekte van €714 miljoen, een lichte daling ten opzichte van het jaar ervoor toen de winst €744 miljoen bedroeg. Daar zat destijds nog een bedrag van aan loonsubsidie NOW in. Maar in de winst van 2023 zit ook een eenmalige bate van de verkoop van het ’kroonjuweel’ van het veelvliegersprogramma van €489 miljoen. Het eigen vermogen van KLM bedraagt per jaareinde €797 miljoen, waarmee de solvabiliteit uitkomt op 6,3%.

    Het veelvliegersprogramma ’Flying Blue’ is ondergebracht in een nieuw vehikel. Dat is ondergebracht in een nieuw vehikel, dat als onderpand dient voor een externe financiering, die als eigen vermogen voor Air France KLM kan worden gezien. Het eigen vermogen van de luchtvaartcombinatie wordt op deze manier gestut.
499 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.