Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,500   -0,008   (-0,11%) Dagrange 7,486 - 7,586 165.002   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2024

452 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Aandelenman 19 maart 2024 15:42
    Beste thisisyoucaptainspeaking.

    Jij vindt 52 miljoen veel als winstdeling. Als je dit afzet tegen, zeg maar 30000 medewerkers kom je uit op ongeveer €1600 bruto per persoon. Op zich valt dat best mee toch?
    Tuurlijk had ik ook liever gezien dat de aandeelhouders beloond zouden worden. Dit gun je toch wel aan het grondpersoneel of ook niet.
  2. CJS 19 maart 2024 16:34
    In de afgelopen 10 dagen hebben 2 grote shortpartijen hun posities afgebouwd. Het gaat om Highbridge Capital Management en Segantii Capital Management. Ik zie deze ontwikkeling graag. De Discounted Cashflow berekening op AFKLM geeft een waarde van boven de 40Euro aan.... zijn we erg ver vanaf, zegt misschien iets over de onderwaardering van AFKLM? of willen we allemaal Tesla kopen wanneer het op 500dollar staat?? :-)
  3. ThisisyourCaptainspeaking 20 maart 2024 11:20
    Eerst je schulden inlossen. Grondpersoneel is vaak uitzendwerk dus die krijgen niks.Het is geld van de overheid en de aandeelhouders die nul dividend laat staan een rendement op de aandelen maken. Hoe haal je het in je botte harses echt.

    En dan geen check doen op de 737 terwijl de bouten en moeren in de romp om je oren vliegen nou dat wordt lachen. KLM is door en door verrot tot op het bot en ik kan het weten. Punt. Maar we zullen zien.
  4. Gt7gak 20 maart 2024 11:28
    AMSTERDAM (ANP) - KLM heeft met diverse groene claims in reclames consumenten misleid, oordeelt de rechtbank in Amsterdam. De luchtvaartmaatschappij schetste in het verleden volgens de rechters „een te rooskleurig beeld” van de gunstige effecten van bijvoorbeeld bosprojecten en het gebruik van duurzamere vliegtuigbrandstof. Zulke maatregelen „verminderen de negatieve milieuaspecten slechts marginaal en wekken ten onrechte de indruk dat vliegen met KLM duurzaam is”, staat in het vonnis.

    © ANP

    De zaak over greenwashing door KLM was aangespannen door stichting Fossielvrij NL. De milieuorganisatie stoorde zich eraan dat het bedrijf de indruk wekte dat je „kunt vliegen zonder de klimaatcrisis te verergeren.”

    Eisers hebben hun zin
    KLM is inmiddels gestopt met de reclames waar de zaak om draaide. Rectificatie hoeft daarom niet. Ook mag het bedrijf wel reclame blijven maken voor vliegen. Als daarin claims voorkomen over CO2-reductie, moeten die „eerlijk en concreet” zijn, benadrukken de rechters. Een algemene waarschuwing dat de huidige luchtvaart niet duurzaam is, wordt niet verplicht.

    In de zaak ging het niet zozeer om straffen of schadevergoedingen, maar om een principieel oordeel van de rechtbank, een zogeheten verklaring voor recht. Daar hebben de eisers hun zin in gekregen: de rechtbank vindt diverse reclames waarin KLM suggereerde dat vliegen duurzaam kan zijn onrechtmatig.

    Hetzelfde geldt voor beweringen over producten voor ’CO2-compensatie’. Reclames waarin werd gesuggereerd dat zo’n product „daadwerkelijk een deel van het klimaateffect van vliegen vermindert, absorbeert of compenseert” zijn misleidend en onrechtmatig. KLM handelt daarmee in strijd met de wet die oneerlijke handelspraktijken verbiedt, oordeelt de rechtbank.

    Hiske Arts van Fossielvrij NL noemt de uitspraak „een enorm belangrijke overwinning in de strijd tegen greenwashing.” De rechtbank „had niet duidelijker kunnen zijn”, zegt ze. „Bedrijven mogen niet beweren dat ze gevaarlijke klimaatverandering aanpakken, als ze in werkelijkheid de crisis aanwakkeren.” De groene marketing van KLM omschrijft Arts als een poging om „het grote publiek en politici in slaap te sussen.” Daar heeft de rechter „gelukkig een stokje voor gestoken”, zegt Arts.
  5. Aandelenliefhebber1 21 maart 2024 11:47
    Air France-KLM op dieptepunt deze eeuw
    Geplaatst door Eddy Schekman | 21 maart 2024 Nog geen reactiesTips van Eddy Schekman

    Het aandeel Air France-KLM (AF) ontwikkelde zich horizontaal en sloot op 9,50 euro (-0,1%).

    TA-commentaar Investtech: “Dit was de zesde dag op een rij dat het aandeel daalde. Het ziet er ook technisch gezien niet zo goed uit. Het aandeel is trendmatig negatief op de middellange termijn, heeft weerstand rond 10,60 euro en een verdere daling is waarschijnlijk.”

    De koers op maandbasis heeft deze eeuw nog nooit zo laag gestaan. Wat een blamage. Kopen is gokken, maar wel een leuke: flinke koersbeweging of een overname.

    Bron: www.cashcow.nl/air-france-klm-op-diep...
  6. Aandelenliefhebber1 21 maart 2024 12:20
    quote:

    Mr Zorin schreef op 21 maart 2024 11:47:

    Air France-KLM op dieptepunt deze eeuw
    Geplaatst door Eddy Schekman | 21 maart 2024 Nog geen reactiesTips van Eddy Schekman

    Het aandeel Air France-KLM (AF) ontwikkelde zich horizontaal en sloot op 9,50 euro (-0,1%).

    TA-commentaar Investtech: “Dit was de zesde dag op een rij dat het aandeel daalde. Het ziet er ook technisch gezien niet zo goed uit. Het aandeel is trendmatig negatief op de middellange termijn, heeft weerstand rond 10,60 euro en een verdere daling is waarschijnlijk.”

    De koers op maandbasis heeft deze eeuw nog nooit zo laag gestaan. Wat een blamage. Kopen is gokken, maar wel een leuke: flinke koersbeweging of een overname.

    Bron: www.cashcow.nl/air-france-klm-op-diep...
    Het wordt nu echt vervelend met KLM, de blauwe (Maffia) familie..

    www.telegraaf.nl/financieel/123273927...

    BRUSSEL - De Nederlandse politiek is naïef als het gaat om de bedreigingen voor het KLM-netwerk op Schiphol. „Het is verbijsterend dat krimp als de weg vooruit wordt gezien, in plaats van investeringen in nieuwe technologie.”


    Slechte topvrouw als CEO, NL-overheid die ook niet meewerkt en indirect aandeelhouder waarde, haar eigen belang en dus belastinggeld schaadt voor de eigen stupide morele overwegingen.. (En wij maar meer en meer belasting betalen..)
    Personeel dat 3x zoveel verdiend als andere luchtvaartmaatschappijen(zelfs meer als air etihad en dat wil wat zeggen..) dat verwend zijn als prins(cessen) op de erwt met zeer lichte werkschema's die geen bal voorstellen in vergelijk met andere luchtvaartmaatschappijen zoals een ryanair. Díe weten pas wat werken is ipv deze snowflakes bij de KLM die als ze 20% moeten inleveren als piloten en van 300.000 per jaar naar 250.000 per jaar gaan, gaan staken..

    Sorry hoor, maar met alle respect: dit is voor de aandeelhouders gewoon een enorme ***-club
    Weg ermee. Opdoeken, verkopen, dom der delen uitkeren aan de aandeelhouders. Dit is geen normaal bedrijf meer. Maar een speeltje voor verwende, overbetaalde werknemers en slecht overbetaald niet-presterend management, dat mag blijven zitten op kosten van de Staat, een staat die op ideologische gronden zelf de boel ook nog eens saboteert bij KLM..

    Manman, waarom mag deze shitstorm nog zo lang voortduren.. Van 240 naar € 9.60 in 15 jaar.. Waar is een VEB? Waar is een AFM? waar zijn de (groot)aandeelhouders? Waarom ageert grootaandeelhouder Delta Air Lines niet? Van de Staten NL en FR verwacht ik sowieso niet veel..
    Hoelang moet deze martelgang voor de getroffen particuliere aandeelhouders nog doorgaan bij KLM..??

    Wie zijn de grootste aandeelhouders van KLM?

    Aandeelhouders

    Franse staat: 28,6%
    Nederlandse staat 9,3%
    CMA CGM: 9,0%
    Delta Air Lines, Inc.: 2,9%
    China Eastern Airlines: 4,7%
    Medewerkers van Air France-KLM: 1,2%
    Overig/Free float: 43,4%[i]
    [/i]
  7. Aandelenliefhebber1 21 maart 2024 12:44
    geloof je me niet? Ok.

    Voorbeeld verwend en overbetaald KLM personeel: (blonde) Kelly
    Trek dan zelf conclusies

    www.instagram.com/kellycamfferman?utm...

    deze dame is al een aantal jaren KLM stewardess en leidt een verschrikkelijk verwend jetsetleven. Altijd verre vluchten, naar Bonaire of ergens naar de VS of Bangkok of zo. 12 uur vliegen, 4 of dagen in het Hilton of vergelijkbaar en dan een beetje snowboarden in de zandduinen, of een cursus Paddy open water diver(met flessen duiken) doen op kosten van de KLM..

    Mevrouw vliegt zo ongeveer 2x per maand en pakt daar zo'n 7 a 8 duizend euro mee, als het niet meer is. Ondertussen pakt ze er ook nog zo'n 20 tot 30K per maand bij als insta vlogger. En toch geeft mevr. Kelly haar meer dan goedbetaalde baan bij de KLM niet op..
    rara hoe zou dat toch komen? en over wiens ruggen wordt het jetset leven van kelly betaald? Juist. En dit waardeloze niet-commerciële soort van denken helpt KLM gewoon helemaal naar de bliksem.. Spit dit Insta account maar eens door en leer over haar verwende avonturen in den vreemde op kosten van haar gouden werkgever de KLM .. en indirect de echte eigenaren van KLM, de aandeelhouders..
  8. forum rang 7 Fred 62 21 maart 2024 12:49
    quote:

    Mr Zorin schreef op 21 maart 2024 12:20:

    [...]

    Hoelang moet deze martelgang voor de getroffen particuliere aandeelhouders nog doorgaan bij KLM..??

    Zolang als u de stukken vasthoud.
    U kan op elk moment een einde maken aan deze martelgang
    door uw stukken aan te bieden aan Dicall69 .
    Die is er blij mee.
  9. Aandelenliefhebber1 21 maart 2024 13:12
    quote:

    Fred 62 schreef op 21 maart 2024 12:49:

    [...]

    Zolang als u de stukken vasthoud.
    U kan op elk moment een einde maken aan deze martelgang
    door uw stukken aan te bieden aan Dicall69 .
    Die is er blij mee.
    Mijn stukken moet ik dan laten vliegen met een verlies. En dat is nou net tegengesteld aan de doelen die ik mijzelf heb gesteld met beleggen.. Dus nee, je moet nooit met een verlies verkopen. Dat is contra productief.. En gaan we ook niet doen. Gewoon wachten. het wordt vanzelf ooit wel een keer beter.

    Of geheel KLM beland met een zweefduik in de prullenbak. Kan ook en bij elk normaal op zichzelf staand commercieel bedrijf was dit ook allang gebeurd.. Maarja, die vermaledijde NL-staat he.. . Nooit zal de overheid toestaan dat dit gebeurd met KLM, vanwege de infrastructurele belangen en vlucht netwerk dat KLM onderhoudt over de gehele wereld. Dat vind de staat dan weer belangrijk, NL als een internationale transitie hub en zo NL op de kaart. En wedstrijdje verplassen met de Franse staat telt hier ook nog mee.. Weer dat aanzien, weer een vals motief van Vader Staat om er geld in te blijven pompen.. .. Maar goed.. In dit geval wel helaas de reddingsboei van KLM private investor. Anders waren we allang gecrashed met KLM.. Ben ik heilig van overtuigd..

    Ik ageer dan maar liever hier op het forum. In de hoop dat de rest van beleggend NL dit oppikt en actie gaat ondernemen bij de wantoestanden bij KLM en aldus het zittende management een schop geeft. En een nieuw management en eens een goed kostenbesparing programma er door heen knalt. er valt zeer veel van af te schaven bij de KLM..
  10. Aandelenliefhebber1 27 maart 2024 15:15
    quote:

    Dicall69 schreef op 21 maart 2024 12:30:

    [...]

    Het is me weer een smak geld wat we in èèn dag binnen hengelen.
    KLM laat weten teleurgesteld te zijn. "De verliezen die Schiphol heeft gemaakt tijdens de covid-periode worden zo volledig verhaald op luchtvaartmaatschappijen, terwijl dit een gedeeld ondernemersrisico zou moeten zijn", zegt een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij.

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    over smakken geld gesproken, 37.5% extra dokken voor de rechter kan KLM van Schipdrol..
    Het is ook zo'n draak van een papieren tijger, dat KLM-bestuur.. Krijgt ook helemaal niets voor elkaar en moet zeer nodig gewisseld worden..

    KLM's koers in totaal in elkaar geklapt de afgelopen 5 tot 10 jaar. De koersval is gewoon ronduit belachelijk geweest.. KLM zou verboden moeten worden aan de AEX. Het is gewoon een Rattrap voor beleggers..

    De RvC, RvB , de huidige CEO heeft totaal geen gevoel bij aandeelhouders in KLM. Ik denk dat het kreng niet eens weet dat wij bestaan.. Zit nul komma nul gevoel bij haar voor aandeelhouders, laat staan aandeelhouderswaarde creëren.. IPV eens een keer aan wat dividend te denken, of godbetert een eigen aandeleninkoop.. Wat appreciatie tonen voor de getroffen aandeelhouders die al zo lang wachten op een paar goede jaren voor de KLM..
    Een KLM wat gecrashed is nu, terwijl de bredere luchtvaartmarkt totaal niet slecht is.. Ze maken allemaal goede winsten nu, zeker prijsvechters zoals Ryanair, behalve brekebeen en prutsbedrijf KLM, dat er geen stuiver aan kan overhouden.. Manman, wat een bedrijf..

    Moet je nagaan: Als je hier vanaf 1995 in zit heb je een koersval van € 995 naar een laag € 9.50 een paar weken geleden meegemaakt..
    Vanaf 2008 een koersval van € 190 naar € 9.50 KLM MOET wel het allerslechtste aandeel ooit zijn aan de amsterdame en misschien wereldwijde beurs.. Ik heb het guinness book of wereldrecords al gebeld..

    KLM, de blauwe familie, of beter: de flauwe, lauwe familie, die zo goed voor zich zelf zorgt en de dikke vinger aan de aandeelhouder blijft geven.. Of niet Heren piloten gezagvoerders met een salaris van € 300.000.. Weet je wat een piloot bij Ryanair verdient?? € 65000
  11. Aandelenliefhebber1 27 maart 2024 15:22
    Oh nouja, erratum, ik zat er 50K naast, ze verdienen € 250.000 per jaar, maar die 3 ton hebben ze te pakken over een jaar of 2 a 3..

    www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...

    Kritiek
    Toch is de loonstijging opmerkelijk, omdat de piloten van KLM al flinke salarissen genieten en er afgelopen jaar kritiek was op de hoogte daarvan.

    In 2020 verdiende een piloot bij KLM gemiddeld tussen de 100.000 en 150.000 euro per jaar, oplopend tot 250.000 euro per jaar. Piloten van KLM behoren tot de best betaalde piloten in Europa. Bij prijsvechters verdienen piloten een stuk minder.
    [i]
    [/i]
  12. ThisisyourCaptainspeaking 28 maart 2024 08:32
    De Directie noem je dat ? Eerst was er éen Mann - Elbers - maar die moest en zou vertrekken. Dan hebben we nog Camiel Eurlings gehad - die hebben ze nooit op z'n werk gezien, maar hoppa K€500 + mee na twee jaar enz enz....en nu zit er vier (!) man/vrouw.

    En wat ik weet....sie dekken alles, behalve de kosten.
  13. ThisisyourCaptainspeaking 28 maart 2024 08:42
    In de jaren '60 was KLM technisch failliet en we de piloten gedetacheerd/uitgeleend aan SABENA - jaren lang. Mijn familie vloog voor de Sjah en Farah Diba een DC9...en v;logen met een lege DC9 naar Parijs om het hondje van Farah Diba op te halen want die was aan de schijtetrij??
    Ik bedoel maar...
452 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.