Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,506   -0,002   (-0,03%) Dagrange 7,486 - 7,586 164.197   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2023

1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 26 februari 2024 09:45
    Hoe gelukkig is het huwelijk tussen Air France-KLM? Op schrikkeldag krijgen we daar een beter beeld van als de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie met de nieuwste cijfers naar buiten komt. Jarenlang was KLM - in ieder geval in de ogen van de Nederlanders zelf - het best presterende onderdeel. Het lijkt er echter op dat Air France er de afgelopen jaren beter in is geslaagd de vele crises in de luchtvaart te doorstaan: de coronapandemie die vliegen lamlegde en de hoge inflatie door de hoge energieprijzen.

    Waar KLM last van heeft? De Nederlandse luchtvaartmaatschappij lijkt, in tegenstelling tot de Franse zustermaatschappij, te veel mensen te hebben laten afvloeien tijdens de pandemie. Met de vertrekregeling die was bedoeld om de kosten snel omlaag te brengen, sneed KLM zichzelf in de vingers. Gevolg: er is te weinig personeel om het onderhoud van de vliegtuigen te doen. Vliegtuigen staan daardoor te lang aan de grond. In Frankrijk heeft Air France al het personeel wel kunnen behouden.

    Dit goed te zien aan de derdekwartaalcijfers. Waar Air France weer op 100 procent vliegt van de capaciteit die het in 2019 had, voor de pandemie, komt KLM nog niet verder dan 88 procent. KLM haalde in het zomerkwartaal een omzet van 3,4 miljard euro, 5,9 procent meer dan in 2022. De brutowinst steeg bijna 22 procent. Air France boekte 7,5 procent meer omzet (5,4 miljard) en hield daar 41 procent meer brutowinst aan over. De jaarcijfers zullen een zelfde beeld laten zien. Franse arrogantie lijkt dan voorlopig even beter op zijn plaats dan Hollandse.
  2. forum rang 8 GakGak 27 februari 2024 17:29
    quote:

    Cacla schreef op 27 februari 2024 10:03:

    [...]

    GakGak, 2024 is al weer een tijdje geleden begonnen. Wanneer ga jij dat ook erkennen?
    .
    Forum AF/KLM stelt weinig voor en wordt nauwelijks gevolgd.
    Dit oude draadje kan ik voor mezelf gebruiken als naslag, heeft niemand last van ;O).
  3. forum rang 8 GakGak 29 februari 2024 13:10
    KLM heeft in 2023 een recordomzet gedraaid van 12,1 miljard euro. Dat leverde een operationele winst op van 650 miljoen. In 2022 bedroeg de operationele winst nog 706 miljoen euro op een omzet van 10,7 miljard. De lagere winst is volgens KLM te wijten aan een beperkte vloot- en baancapaciteit in het vierde kwartaal.

    “Het afgelopen jaar stond in het teken van verder herstel van KLM”, zegt CEO Marjan Rintel. "Operationeel ging het in 2023 beter dan het jaar ervoor. Toch hadden we te maken met obstakels. We moesten de capaciteit beperken. Dat kwam ten eerste door de aanhoudende wereldwijde problemen met de toeleveringsketen. Ten tweede zijn we bezig met een inhaalslag ten aanzien van het aannemen van technici en vliegers. Helaas konden we daardoor niet altijd aan de verwachtingen van de klant voldoen. Een stabiele en beheersbare operatie blijft onze prioriteit in 2024. Hiertoe hebben we maatregelen genomen die de komende tijd hun vruchten gaan afwerpen.”

    Beperkte baancapaciteit Schiphol
    KLM moest in het vierde kwartaal vluchten annuleren door beperkte baancapaciteit op Schiphol als gevolg van het weer en door verminderde inzetbaarheid van de vloot. Het omboeken en compenseren van klanten en het inhuren van extra toestellen zorgden voor hogere kosten. Verder meldt KLM dat de geopolitieke spanningen aanhielden, waardoor de maatschappij niet meer boven Rusland vliegt en meer piloten nodig heeft in de cockpit op sommige Aziatische vluchten.

    “Financieel gezien was 2023 een solide jaar voor KLM”, aldus CFO Erik Swelheim. “We bereikten een omzet van €12 miljard, hebben onze vermogenspositie versterkt en onze nettoschuld verlaagd naar €1,35 miljard. Doordat de kosten stegen en we nog onder de capaciteit van voor de coronacrisis zitten, stond de operationele winst onder druk. Om de geplande investeringen te financieren, streeft KLM ernaar om de winstmarges de komende drie tot vijf jaar te verbeteren. We kijken met vertrouwen naar de toekomst, want de vraag naar vliegreizen is sterk."
    ....................

    Triest relaas van alles wat tegenvalt, geen meevaller te bespeuren !?

    ¨hebben onze vermogenspositie versterkt en onze nettoschuld verlaagd naar €1,35 miljard¨,

    misleiding waar niemand intrapt en vandaar ook de terechte koersreactie.
  4. forum rang 6 Take a sisi 1 maart 2024 18:53
    Ja ze zijn afgestudeerd in alles recht lu.... ( oeps praten ) in de hoop dat het gekocht wordt , ik noem dat de waarheid creëren .
    Was de reverse split niet 1 for 10 dat zou dus betekenen dat KLM , voor de reverse split , nu 1.02 Euro waard was geweest 10 Euro lijkt heel wat , maar als je aandeelhouder bent , onderga je momenteel kapitaal vernietiging .
  5. forum rang 8 GakGak 26 maart 2024 11:53
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
    .
    Airlines als KLM ´vergeten´ naar het buitenland te kjiken als ze naar de rechter hollen om Schiphol terug te fluiten
    ivm. te hoge kosten.
    Airlines als KLM ´vergeten´ naar de enorme coronasteun te kijken die ze gekregen hebben van de overheid, zeker in
    vergelijking met andere airlines.
    Airlines als KLM ´vergeten´ te vermelden dat de ´feiten´ over duurzaamheid niets voorstellen en dat ze terecht
    door de rechter zijn teruggefloten en niet meer zulke onzinnige beweringen mogen uiten in advertenties.
    Airlines als AirFrance/KLM ´vergeten´ te vemelden dat elk aandeel een enorme schuldenberg vertegenwoordigt
    en dat emissies in de toekomst zeker niet uitgesloten moeten worden en dat de nieuwe koers (10 voor 1) daarop
    voorsorteert.
  6. forum rang 8 GakGak 30 april 2024 13:15
    Het verlies voor Air France-KLM kwam in het eerste kwartaal van dit jaar uit op 480 miljoen euro, tegen een negatief resultaat van 337 miljoen euro over dezelfde periode in 2023. Het is het grootse kwartaalverlies sinds het einde van de coronacrisis. Het merendeel van het verlies (290 miljoen euro) kwam voor rekening van de Nederlandse tak. KLM had onder meer last van slechte weersomstandigheden en een gebrek aan voldoende inzetbare vliegtuigen, mede door een tekort aan technisch personeel en de late levering van onderdelen.
    .
    Weinigen hier weten het onderscheid te maken tussen de dominerende partij AirFrance en onze zieltogende blauwe zwaan. Waar in het recente verleden KLM nog de winsten binnenschraapte is het nu andersom en alleen als het om
    verliescijfers gaat spannen ze de Nederlandse kroon.

    In recordtempo zijn de ingeleverde salarisdelen uit coronatijd, met uiteraard de piloten in de allesbepalende voortrekkersrol,
    ingehaald en opgetopt met aardig wat bonusgeld.
    Reken maar dat de Fransen nu wat druk gaan uitoefenen, zodat de argeloze berichten over wat reorganisatie opties en
    besparingen niet helemaal uit de sky zijn gegrepen.

    En het aandeel ?

    Ach je kunt jaren teruglezen en het is nooit echt andersbeter geweest
  7. forum rang 6 Op en Neer 30 april 2024 18:17
    quote:

    GakGak schreef op 30 april 2024 13:15:

    Het verlies voor Air France-KLM kwam in het eerste kwartaal van dit jaar uit op 480 miljoen euro, tegen een negatief resultaat van 337 miljoen euro over dezelfde periode in 2023. Het is het grootse kwartaalverlies sinds het einde van de coronacrisis.
    Het is raar dat het verlies groter wordt en dat de bonussen van de bestuurders flink verhoogd zijn. Dit zie je vaak bij ex staatsbedrijven. De staat springt toch wel bij als het fout gaat. Een gewone aandeelhouder zal met dit aandeel nooit rijk worden!
1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.