Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,700   +0,018   (+0,23%) Dagrange 7,652 - 7,878 1.179.041   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2023

1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Fred 62 31 juli 2023 10:21
    quote:

    prince john schreef op 31 juli 2023 10:08:

    Mogge :)

    ps...als je de koers naar beneden wilt praten/schrijven zul je je toch beter moeten informeren...

    Ik hoef de koers niet omlaag te praten want ik heb
    geen positie in het aandeel.
    Wat me wel steekt is het mooi weer spelen van mijn
    belastingcenten door die club.
    Laat de economie en de markt zijn werk doen zonder
    al die subsidie potjes. genoeg is genoeg.
    Is het bedrijf niet levensvatbaar zonder hulp van de belastingbetaler
    dat is er maar één oplossing.

    Mvg

    Fred
  2. forum rang 7 Fred 62 31 juli 2023 10:51
    quote:

    prince john schreef op 31 juli 2023 10:27:

    Mogge Fred,

    Van en met "jouw" belastingcentjes worden heel veel gekke dingen gedaan...denk aan bommen en granaten;).
    Waarom maak je je specifiek hiero zo druk om als ik vragen mag, ook al omdat je naar eigen zeggen geen positie hebt in AFKLM ?

    mvrgr

    John
    Bommen en granaten zijn een noodzakelijk kwaad.
    Maar de KLM ontpopt zich keer op keer tot een zakken
    vullers clubje , waarom gaat de beloning van de top niet
    omlaag terwijl er miljarden schuld om de balans staat?
    Ik heb geen hekel aan KLM maar heb wel een hekel aan
    zakkenvullers van overheidsgeld.

    En aangezien De KLM de grootste club is van zakkenvullers
    hebben ze mijn aandacht.

    Het is natuurlijk jammer dat het niet strookt met jouw
    beleggings strategie maar daar kan ik weinig aan veranderen.

    Als de KLM nu eens bewijst over meerdere jaren
    op eigen benen te kunnen staan zal ik mijn visie wellicht
    ook aanpassen.

    Maar tot die tijd blijf ik kritisch.

    Mvg

    Fred
  3. forum rang 8 GakGak 31 juli 2023 12:06
    quote:

    Stephan010 schreef op 31 juli 2023 10:41:

    “ Na splitsing wordt nominale waarde van 10 euro teruggebracht naar 1 euro per aandeel “ ?

    Wie begrijpt hier iets van ?
    .
    Om de nominale waarde van een aandeel te berekenen deel je het eigen vermogen door het aantal uitgegeven aandelen.

    Bovenstaande is dus net zo logisch als dat AF/KLM in feite geen eigen vermogen heeft, alleen schuld.
  4. ThisisyourCaptainspeaking 31 juli 2023 16:42
    Moet je maar eens goed kijken in Nederland - maar dat doen we niet hé. Gaan mensen dood van ellende - iedere dag. Maar daar maakt Socutera of de NOS natuurlijk geen zielig filmpje over. Ze kijken wel uit. En ja - ik ben er geweest vandaar mijn vergelijking. Als je in Nederland ( waar ik gelukkig niet meer woon ) de waarheid verteld wordt je meteen gecanceld. Veel plezier daar in Cuba aan de Amstel !

    Go KLM ! Lekker met staatssteun mijn de aandelen de lucht in - yippy !
  5. Drive1 31 juli 2023 22:13
    quote:

    Fred 61 schreef op 31 juli 2023 09:34:

    [...]

    De KLM zou sinds zijn oprichting al tien keer failliet zijn gegaan als de overheid niet had bijgesprongen. In het nieuwe boek De Blauwe Fabel betoogt journalist Ties Joosten dat de KLM met staatssteun, subsidie, financiële trucs en belastingvoordelen in de lucht wordt gehouden: ‘Tegen elke prijs.’
    Onze Blauwe Trots is een fabel
    De Blauwe Zwaan? Onze Blauwe Trots? Het is een Blauwe Fabel. Dat is kort en krachtig de conclusie die resteert na lezing van het gelijknamige boek dat een paar dagen geleden werd gepresenteerd. Het boek is de eerste uitgave van Follow the Money, het onafhankelijke journalistieke platform dat over een gedegen reputatie beschikt. Auteur Ties Joosten is als onderzoeksjournalist aan Follow the Money verbonden. Voor zijn boek onderzocht hij het waarheidsgehalte van de stelling dat de KLM aan de basis staat van het succes van de BV Nederland.

    KLM ontsnapt keer op keer aan normale bedrijfseconomische wetten
    Het is een stelling die al sinds de oprichting van de nationale luchtvaartmaatschappij, op 7 oktober 1919, door opeenvolgende kabinetten haast als een religieus beginsel wordt omarmd. Aan de hand van tientallen gesprekken en uitgebreide research schetst Joosten hoe de KLM dankzij dit idee keer op keer ontsnapt aan normale bedrijfseconomische wetten: ‘Ik ontdekte een spaghettiknoedel aan subsidiestromen van allerlei overheden naar de luchtvaart.’ Wat er ook gebeurt, Den Haag springt altijd bij, zo blijkt. Als de omzet inzakt door de onafhankelijkheid van Indonesië, als de oliecrisis toeslaat en, het meest recent, als coronamaatregelen de reiswereld compleet verlammen.

    De waarde van KLM voor de Nederlandse economie wordt stelselmatig overschat
    Telkens wordt er door de verantwoordelijke politici hetzelfde verhaal opgedist. De steun is eenmalig, er worden strenge eisen aan gesteld en de KLM moet alles terugbetalen. De werkelijkheid is echter dat ‘de wereldwijde haute finance buiten schot blijft’ en dat ‘de belastingbetaler telkens miljarden overmaakt’, constateert Joosten droog. Al een eeuw lang wordt de KLM ‘tegen elke prijs in de lucht gehouden.’ En waarom eigenlijk? ‘Het is maar een luchtvaartmaatschappij,’ schrijft hij. Hij haalt onderzoeken aan waaruit blijkt dat de waarde die KLM en Schiphol voor de Nederlandse economie vertegenwoordigen stelselmatig wordt overschat.
  6. Drive1 1 augustus 2023 08:42
    quote:

    Fred 61 schreef op 31 juli 2023 09:34:

    [...]

    De KLM zou sinds zijn oprichting al tien keer failliet zijn gegaan als de overheid niet had bijgesprongen. In het nieuwe boek De Blauwe Fabel betoogt journalist Ties Joosten dat de KLM met staatssteun, subsidie, financiële trucs en belastingvoordelen in de lucht wordt gehouden: ‘Tegen elke prijs.’
    Onze Blauwe Trots is een fabel
    De Blauwe Zwaan? Onze Blauwe Trots? Het is een Blauwe Fabel. Dat is kort en krachtig de conclusie die resteert na lezing van het gelijknamige boek dat een paar dagen geleden werd gepresenteerd. Het boek is de eerste uitgave van Follow the Money, het onafhankelijke journalistieke platform dat over een gedegen reputatie beschikt. Auteur Ties Joosten is als onderzoeksjournalist aan Follow the Money verbonden. Voor zijn boek onderzocht hij het waarheidsgehalte van de stelling dat de KLM aan de basis staat van het succes van de BV Nederland.

    KLM ontsnapt keer op keer aan normale bedrijfseconomische wetten
    Het is een stelling die al sinds de oprichting van de nationale luchtvaartmaatschappij, op 7 oktober 1919, door opeenvolgende kabinetten haast als een religieus beginsel wordt omarmd. Aan de hand van tientallen gesprekken en uitgebreide research schetst Joosten hoe de KLM dankzij dit idee keer op keer ontsnapt aan normale bedrijfseconomische wetten: ‘Ik ontdekte een spaghettiknoedel aan subsidiestromen van allerlei overheden naar de luchtvaart.’ Wat er ook gebeurt, Den Haag springt altijd bij, zo blijkt. Als de omzet inzakt door de onafhankelijkheid van Indonesië, als de oliecrisis toeslaat en, het meest recent, als coronamaatregelen de reiswereld compleet verlammen.

    De waarde van KLM voor de Nederlandse economie wordt stelselmatig overschat
    Telkens wordt er door de verantwoordelijke politici hetzelfde verhaal opgedist. De steun is eenmalig, er worden strenge eisen aan gesteld en de KLM moet alles terugbetalen. De werkelijkheid is echter dat ‘de wereldwijde haute finance buiten schot blijft’ en dat ‘de belastingbetaler telkens miljarden overmaakt’, constateert Joosten droog. Al een eeuw lang wordt de KLM ‘tegen elke prijs in de lucht gehouden.’ En waarom eigenlijk? ‘Het is maar een luchtvaartmaatschappij,’ schrijft hij. Hij haalt onderzoeken aan waaruit blijkt dat de waarde die KLM en Schiphol voor de Nederlandse economie vertegenwoordigen stelselmatig wordt overschat.
    Er zijn binnen elke branches tegenslagen in tijden van crisis. Uiteindelijk doet KLM het in verhouding beter dan hun moederbedrijf Air France. De impact ligt wel hoog als KLM officieel failliet gaat dan vallen randbedrijven die afhankelijkheid zijn van Schiphol. daar is veel werkgelegenheid mee gemoeid. Is ook geen geheim dat KLM veel schuld heeft omgezet in het uitbrengen van extra eigen aandelen Augustus kunnen er weer emissie aandelen gekocht worden, uiteindelijk koop je dan een stukje schuld papier wat straks 10x meer waard is haha dat moet nog uitwijzen? Dat was bij Pharming ook zo. Eind augustus bij opening zou het zomaar kunnen dat de instapkoers opeens voor het nieuwe aandeel behoorlijk afwijkt van het bestaande aandeel. Positief of negatief?
  7. forum rang 7 Fred 62 1 augustus 2023 11:07
    quote:

    Drive1 schreef op 1 augustus 2023 08:42:

    [...]
    Er zijn binnen elke branches tegenslagen in tijden van crisis. Uiteindelijk doet KLM het in verhouding beter dan hun moederbedrijf Air France. De impact ligt wel hoog als KLM officieel failliet gaat dan vallen randbedrijven die afhankelijkheid zijn van Schiphol. daar is veel werkgelegenheid mee gemoeid.
    Die randbedrijven gaan gewoon hun werk blijven doen
    maar dan voor een andere luchtvaartmaatschappij die in
    de vrijgekomen ruimte stapt.
  8. ThisisyourCaptainspeaking 1 augustus 2023 14:52
    Dat boek is al jaren oud...maar ontluisterend - dat wel. Maar met "de Staat" zelf doen we toch hetzelfde...ICT miljarden en nog steeds een puinhoop, mevrouw van Huffelen cs, Hanja Maij Weggen met d'r carpoolstrook en zo kan ik nog wel een paar uur doorgaan hé...Kaag, Rutte, Hugo, Tara Singh Farma - lekker smijten met ons geld.

    Lekker blijven zitten en winst maken op kosten van die onderknuppels uit Den Haag. Nou ja, ons eigen geld feitelijk maar vooruit maar.
1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.