Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 603 604 605 606 607 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 september 2021 13:06
    quote:

    Stephanus1987 schreef op 22 september 2021 12:59:

    Op 66 gaat bij mij alles eruit, tot dan wacht ik af of die tent wordt overgenomen, of dat wonderbaarlijk Jits de boel in de US aan het draaien gaat krijgen. Wellicht dat we dan ooit weer richting de 100 kunnen, al heb ik er minder vertrouwen in dan een jaar geleden.
    Wonderbaarlijk... de kerel zit er net een paar maanden wat had je dan verwacht..
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 22 september 2021 13:16
    Lees weer die overname perikelen vanwege de koersdaling. Al vaker gezegd dat dat pure onzin is.

    In deze business worstelt iedereen met het verdienmodel. En dan gaat de lamme echt de blinde niet overnemen.

    Voegt nl niets meer toe dan verliesgevende groei, integratiekosten/problemen en de onzekerheid of het ooit echt winstgevend gaat worden. Geen enkel zichzelf respecterend bedrijf gaat onder de huidige omstandigheden, 17/18 mrd aftikken voor nog meer problemen.

    Het is simpeler om er een paar dood te drukken, dan raap je de gewenste resten heelllllllll goedkoop op en kun je de troep achterlaten.

    Want er gaan er een paar niet overleven in deze business, dat lijkt me er duidelijk met al die moordende concurrentie. En blijven ze wel allemaal bestaan omdat men miljarden blijft investeren in een niet winstgevend bedrijfsmodel, dan blijft ook de huidige situatie bestaan.

    Met een koers die dan nog veelllll lager kan omdat het simpelweg niet winstgevend gaat worden.

    Maar een overname ? Gaat never gebeuren onder deze omstandigheden.
  3. forum rang 7 bezinteergebelegt 22 september 2021 13:25
    En aanvullend en ook al een paar keer langs gekomen:

    Waarom denk je dat belang IFood nog altijd niet is verkocht ? omdat naar zeggen niet de juiste prijs wordt geboden in de ogen van JET.

    Maar waarom wordt de juiste prijs dan niet geboden door de markt ? Want als het zo veel toevoegt/opbrengt dan wil ieder1 dat belang toch hebben ? Vandaag nog.

    En wat maakt het dan uit of je daar 3 mrd voor neer moet leggen ? Is bij wijze van spreken zakgeld in deze business als je ziet met welke miljarden er gesmeten wordt om de business te laten draaien.

    Maar ik vermoed dat de markt dat IFood belang momenteel ff helemaal niet meer wil hebben/interessant vindt.

    En verder:

    Waar zijn die "activisten" toch gebleven ?

  4. DeWaalsprong 22 september 2021 13:45
    De intrinsieke waarde van het aandeel JET was vorig jaar tijdens het jaarresultaat 60,53. Na de stap in Amerika en de bijkomende concurrentie in europa zou dit iets naar beneden kunnen zijn gedaald. Maar denken jullie dat de groei er zo uit is dat mensen echt geen geloof meer hebben in de toekomst van JET? En dat ze het aandeel terug hebben gebracht naar bijna de intrinsieke waarde. Terwijl Uber van de week bekend heeft gemaakt dat ze in kwartaal 3 al winstgevend denken te zijn met Uber Eats. Dan zou JET in kwartaal 3 of in de toekomst toch ook een keer zijn marktpositie moeten kunnen benutten om winstgevend te kunnen zijn. Of is het vertrouwen in Groen echt zover weg bij iedereen?
  5. [verwijderd] 22 september 2021 14:02
    quote:

    DeWaalsprong schreef op 22 september 2021 13:45:

    De intrinsieke waarde van het aandeel JET was vorig jaar tijdens het jaarresultaat 60,53. Na de stap in Amerika en de bijkomende concurrentie in europa zou dit iets naar beneden kunnen zijn gedaald. Maar denken jullie dat de groei er zo uit is dat mensen echt geen geloof meer hebben in de toekomst van JET? En dat ze het aandeel terug hebben gebracht naar bijna de intrinsieke waarde. Terwijl Uber van de week bekend heeft gemaakt dat ze in kwartaal 3 al winstgevend denken te zijn met Uber Eats. Dan zou JET in kwartaal 3 of in de toekomst toch ook een keer zijn marktpositie moeten kunnen benutten om winstgevend te kunnen zijn. Of is het vertrouwen in Groen echt zover weg bij iedereen?
    zeer afhankelijk hoe je kijkt naar winstgevendheid
    gizmodo.com/uber-says-its-on-track-to...
  6. Anna991 22 september 2021 14:11
    quote:

    Mikkel_64 schreef op 22 september 2021 14:02:

    [...]

    zeer afhankelijk hoe je kijkt naar winstgevendheid
    gizmodo.com/uber-says-its-on-track-to...
    Dit is ook wat Jitse benoemde toen hij te gast was in de podcast Jong Beleggen. Dat veel concurrenten luchtkastelen bouwen om zich beter voor te doen dan ze zijn. Niet in die exacte woorden, maar het kwam erop neer.

  7. forum rang 7 bezinteergebelegt 22 september 2021 14:21
    quote:

    Anna991 schreef op 22 september 2021 14:11:

    [...]
    Dit is ook wat Jitse benoemde toen hij te gast was in de podcast Jong Beleggen. Dat veel concurrenten luchtkastelen bouwen om zich beter voor te doen dan ze zijn. Niet in die exacte woorden, maar het kwam erop neer.

    Het is ook een veel toegepaste techniek om vooral op die manier over je concurrenten te praten, teneinde jezelf uit de schijnwerpers te houden.
  8. Anna991 22 september 2021 14:28
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 22 september 2021 14:21:

    [...]

    Het is ook een veel toegepaste techniek om vooral op die manier over je concurrenten te praten, teneinde jezelf uit de schijnwerpers te houden.
    Ja dat is natuurlijk de andere kant.

    Maar goed, het zojuist gedeelde artikel bevestigt het wel.
  9. forum rang 5 Jimnotaris 22 september 2021 14:57
    ... It is impossible to estimate the separate profitability of ridesharing and food delivery, or how the profitability of each business is changing over time from the very limited data Uber includes in its SEC filings,” Horan added in a post this month. “... But despite major flaws in the metric used ... food delivery appears to be a financial disaster that significantly reduced Uber’s GAAP [generally accepted accounting principles] net income. Even after excluding large chunks of relevant costs, the contribution margin of food delivery was negative 10% in the first half of 2021 and was 30 margin points worse than ridesharing.”

    Uber is binnenkort winstgevend. Vooral Uber Eats.
  10. PeterPan2020 22 september 2021 15:06
    quote:

    Stephanus1987 schreef op 22 september 2021 12:59:

    Op 66 gaat bij mij alles eruit, tot dan wacht ik af of die tent wordt overgenomen, of dat wonderbaarlijk Jits de boel in de US aan het draaien gaat krijgen. Wellicht dat we dan ooit weer richting de 100 kunnen, al heb ik er minder vertrouwen in dan een jaar geleden.
    Alles eruit op 66 zou een grote misser zijn.

    Ik heb het eerder ook gedaan, precies op die koers van 66.
    Kon mijn vinders wel afbijten toen want 5 dagen later stond de koers weer op 72,50 en toen ben ik weer ingestapt, waarna ik ze op 82,44 weer heb verkocht. Maar intussen dus wel het ritje van 66 naar 72,50 gemist.

    Het zijn van die dagen waarop je het echt niet meer ziet zitten en waarbij je je niet meer voor kunt stellen dat de koers nog omhoog kan.

    Maar geloof me, dat gaat zeker weer gebeuren, net als alle voorgaande keren!


    En ja de koers kan de 66 nog best aan gaan tikken. Zou kunnen, misschien ook niet.

    Wat ik je wil meegeven is dat het niet verstandig is om een koers vast te stellen waarop je er alles uitgooit.
  11. Giraffe Capital 22 september 2021 15:17
    quote:

    Jimnotaris schreef op 22 september 2021 15:08:

    Ik heb er niet heel veel vestand van maar is (adjusted)EBITDA niet zo iets als: dit zouden we hebben verdient als er geen tegevallers waren, geen belastingen, geen afschrijvingen en geen rentes te betalen. Kortom reken er maar niet op.

    En nog een hele belangrijke, zonder stock based compensation. (z'n 300 miljoen dollar per kwartaal voor Uber)
  12. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 22 september 2021 15:19
    quote:

    Anna991 schreef op 22 september 2021 14:11:

    [...]
    Dit is ook wat Jitse benoemde toen hij te gast was in de podcast Jong Beleggen. Dat veel concurrenten luchtkastelen bouwen om zich beter voor te doen dan ze zijn. Niet in die exacte woorden, maar het kwam erop neer.

    Tot nu toe is er nog maar een luchtkasteel en dat is die van jet! Groentje moet een keer een grote jongen zijn en zeggen bij welke koers hij opstapt! Mij lijkt €65 wel gepast (eigenlijk €75 al). Als ik ceo was dan had ik €85 wel durven roepen dan want een koers van boven de €100 zal onder mijn bewind gewoon normaal zijn!

    Ps vergeet de abtjes niet te geven!
  13. Mystical 22 september 2021 15:31
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 22 september 2021 15:19:

    [...]

    Tot nu toe is er nog maar een luchtkasteel en dat is die van jet! Groentje moet een keer een grote jongen zijn en zeggen bij welke koers hij opstapt! Mij lijkt €65 wel gepast (eigenlijk €75 al). Als ik ceo was dan had ik €85 wel durven roepen dan want een koers van boven de €100 zal onder mijn bewind gewoon normaal zijn!

    Ps vergeet de abtjes niet te geven!
    Ja, vertel eens, waarom ben jij geen CEO. Jij weet het zoveel beter dan gelijk wie. Waarom start je dan niet iets?
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 603 604 605 606 607 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.