Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,438   +0,180   (+2,48%) Dagrange 7,264 - 7,462 427.330   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Enono 26 februari 2021 08:50
    quote:

    Nico V schreef op 26 februari 2021 07:42:

    Ik overweeg om aandelen KLM te kopen voor de lange termijn. Wat zeggen jullie? Wel of niet doen? Waarom wel of waarom niet? :-)
    I proef wel enig sarcasme in deze vraag, Als je van gokken houdt, kun je inzetten. Lange termijn lijkt me niet verstandig.
  2. forum rang 7 Fred 63 26 februari 2021 08:58
    quote:

    Enono schreef op 26 februari 2021 08:52:

    Straks AF/KLM enige groene bedrijf op de beurs :-)
    En terecht.
    Het enigste bedrijf wat zoveel steun weet los te peuteren
    bij zo een slechte bedrijfsvoering.

    En dat zonder schaamte bedrijven overneemt met verkregen staatssteun.

    Petje af.
  3. forum rang 5 gbakl 26 februari 2021 09:47
    de koers van dit moment zegt nog niet zoveel.

    als de koers geregisseerd wordt is het blijkbaar van belang een daling heel geleidelijk te
    laten verlopen en dan kun je nog veel kwijt op hogere koersen.
    het lijkt er vaak wel op dat ze 100 % invloed hebben op het koersverloop omdat er veel te
    weinig free float is.
  4. [verwijderd] 26 februari 2021 09:59
    quote:

    gbakl schreef op 26 februari 2021 09:47:

    de koers van dit moment zegt nog niet zoveel.

    als de koers geregisseerd wordt is het blijkbaar van belang een daling heel geleidelijk te
    laten verlopen en dan kun je nog veel kwijt op hogere koersen.
    het lijkt er vaak wel op dat ze 100 % invloed hebben op het koersverloop omdat er veel te
    weinig free float is.
    De verdeling van de aandelen holding Air France-KLM was op 31 december 2019 als volgt, tussen haakjes staat het stemrecht:[22]

    Franse staat: 14,3% (22,3%)
    Nederlandse staat 14,0% (10,9%)
    Delta Air Lines, Inc.: 8,8% (10,5%)
    China Eastern Airlines: 8,8% (10,5%)
    Medewerkers van Air France-KLM: 3,8% (5,9%)
    SPAAK (piloten van KLM): 2,58% [23]
    Air France-KLM (in eigen bezit/Treasury shares): 0,3% (0,0%)
    Overig/Free float: 50,1 (40,0%)
  5. FairValue 26 februari 2021 10:05
    Ja het vaccinatiepaspoort wat misschien doorgaat en de 7 miljard verlies, de mega schuld en 10 jaar lang gemiddeld verlies, ach wie heeft het er nog over... al 5 dagen bij de best presterende aandelen in Amsterdam ongeloofelijk wat een oppenkast. Wie houdt wie voor de gek? Waar blijft die emissie?
  6. forum rang 5 gbakl 26 februari 2021 10:16
    LONDON, Feb 26 (Reuters) - British Airways-owner IAG ICAG.L plunged to a record 7.43 billion euro ($9 billion) loss last year as pandemic travel paralysis saw it burn through cash, and it warned on Friday it could not say when normal flying conditions would return.

    Tighter travel restrictions brought in by countries over the last two months have threatened to ruin Europe's critical summer season and leave some airlines in need of another round of funding support, analysts warn.

    IAG said uncertainty over the duration of the pandemic meant it could not give a profit forecast, illustrating the scale of the challenge for IAG's new boss Luis Gallego, who is six months into the job.

    "We're calling for international common testing standards and the introduction of digital health passes to reopen our skies safely," he said.

    For now, IAG continues to focus on cutting costs to reduce cash burn. It said it had total liquidity of 10.3 billion euros.

    UK-focused airlines were buoyed earlier this week when Britain laid out plans for travel markets to possibly reopen from mid-May, prompting a flood of bookings, but it's unclear whether that might include IAG's long-haul routes. nL8N2KT27Y

    "Getting people travelling again will require a clear roadmap for unwinding current restrictions when the time is right," Gallego said in a statement.

    IAG's operating loss before exceptional items, its preferred measure, came in at 4.37 billion euros, slightly better than analysts' consensus forecast for a 4.45 billion loss.

    Shares in IAG were up 1% at 188 pence in early trading. They have jumped 13% in the last five days, after Britain's announcement on a travel restart, but over the last 12 months have lost half their value.

    For January-March, IAG said it expected to fly about 20% of 2019's capacity, down from the previous quarter's 27%.

    The group, which also owns Aer Lingus, Iberia and Vueling, has been trying to boost its finances as the crisis drags on. Most recently, BA secured an extra 2.45 billion pounds through a UK government-backed loan and from deferring pension contributions. nL8N2KS1LW

    Last October, IAG secured shareholder backing for a 2.74 billion euro capital hike, adding to savings made from over 13,000 planned job cuts.

    Despite the hefty losses, IAG has stuck to its plan to buy Spain's Air Europa, announcing in January the price tag had halved to 500 million euros, with payment deferred for six years. nL1N2JV0IC

    IAG's annual loss compared with Air France-KLM's annual net loss of 7.1 billion euros. That company has so far received 10.4 billion euros in loans and guarantees from France and the Netherlands and is negotiating a state-backed recapitalisation. nL1N2KO0K7
  7. forum rang 5 gbakl 26 februari 2021 10:23
    quote:

    Enono schreef op 26 februari 2021 10:07:

    Ik moet zeggen, je hebt wel lef als je short durft te gaan bij dit aandeel.
    .
    lefgozers genoeg op dit forum maar ze worden heel regelmatig uitgeknepen ;O(

    durf ook eigenlijk alleen nog maar de put opties april en later te nemen en als de koers
    onverhoopt eens een keer duikt (hoe lang is dat ook alweer geleden?)
    dan gaan er meteen een aantal uit.
  8. FairValue 26 februari 2021 10:48
    Zal mij toch benieuwen hoe een emissie plaats gaat vinden. Er gaat zo een giga verwatering plaats vinden. Dit leeft enkel nog vanwege belastinggeld. Maar er moet zoveel bij dat dit een toekomstige parlementaire enquête gaat worden. Komt nooit meer goed. En maar blijven pompen.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.