Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,894   +0,084   (+0,95%) Dagrange 8,680 - 8,942 772.512   Gem. (3M) 1,2M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. @iPlof 17 februari 2021 15:26
    Die Fransen gaan AF-KLM toch wel subsidiëren, soort Alitalia constructie.
    In NL staan VVD CDA PVV FVD te popelen om miljarden toe te stoppen voor onze blauwe trots en de D66, CU etc gaan direct overstag als er iets gemompeld wordt over voornemen duurzaamheid en intentie minder nachtvluchten..

    Maar uiteindelijk is dit aandeel kansloos en wordt het waarschijnlijk nationalisatie.
  2. [verwijderd] 17 februari 2021 15:26
    quote:

    FairValue schreef op 17 februari 2021 15:22:

    Laten we als particulieren allemaal short gaan op KLM. Kunnen wij via de beurs aangeven dat het einde verhaal is wat betreft de huidige situatie en verdienen we er nog leuk aan ook.

    Ik heb mijn short positie met 10% vergoot (60% van mijn totale porto)!
    Wat?!?!
    60% van je porto bestaat uit AFKLM shorts???

    Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
    Hoop voor je dat het de goede kant opvalt ;)
  3. NielsjeB 17 februari 2021 15:50
    quote:

    FairValue schreef op 17 februari 2021 15:22:

    Laten we als particulieren allemaal short gaan op KLM. Kunnen wij via de beurs aangeven dat het einde verhaal is wat betreft de huidige situatie en verdienen we er nog leuk aan ook.

    Ik heb mijn short positie met 10% vergoot (60% van mijn totale porto)!
    Ik zit ook short, maar gelukkig geen 60%. Bedenk dat je short gaat op (Franse) politieke slinksheid, daar is weinig tegen te beginnen. Ik heb zelf de P6.00 JUN22 en wat februari krasloten. Als hedge heb ik OTM calls maart, je weet maar nooit.

    Succes!
  4. FairValue 17 februari 2021 15:59
    quote:

    wizz schreef op 17 februari 2021 15:26:

    [...]

    Wat?!?!
    60% van je porto bestaat uit AFKLM shorts???

    Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
    Hoop voor je dat het de goede kant opvalt ;)


    Putopties en aandelen geshort.

    Nu is het al niets waard maar ook op lange termijn zit er gewoon geen toekomst in. -200 miljoen per jaar winst over de afgelopen 10 jaar. En duurzaamheidsopgave en niet concurrerend en gesteggel met Frankrijk etc ect. Dus ja.... er kan een kortstondige opleving komen, hoewel ik deze niet verwacht maar op de lange termijn is het over en sluiten.
  5. NielsjeB 17 februari 2021 16:12
    quote:

    FairValue schreef op 17 februari 2021 15:59:

    [...]

    Putopties en aandelen geshort.

    Nu is het al niets waard maar ook op lange termijn zit er gewoon geen toekomst in. -200 miljoen per jaar winst over de afgelopen 10 jaar. En duurzaamheidsopgave en niet concurrerend en gesteggel met Frankrijk etc ect. Dus ja.... er kan een kortstondige opleving komen, hoewel ik deze niet verwacht maar op de lange termijn is het over en sluiten.
    En wat is je hedge dan als je het mis hebt (tenminste, als de markt je niet gelijk geeft)?
  6. [verwijderd] 17 februari 2021 16:21
    quote:

    FairValue schreef op 17 februari 2021 16:17:

    [...]

    Geen hedge. Op termijn gaat dit naar heel laag of 0. Andere smaken zijn er niet. Als ze er wel zijn dan kost me dat geld.
    Wel ballen!
    Ik heb met mijn relatief kleine porto 12% short KLM zonder hedge. Ook short AEX overigens alleen "gehedged" met zilver.
    Komende dagen kan mijn porto ook zomaar 50% KLM short zijn, maar dan begin ik wel met afbouwen;-)
  7. NielsjeB 17 februari 2021 16:30
    quote:

    FairValue schreef op 17 februari 2021 16:17:

    [...]

    Geen hedge. Op termijn gaat dit naar heel laag of 0. Andere smaken zijn er niet. Als ze er wel zijn dan kost me dat geld.
    Dat denk ik al jaren. Heeft me in het verleden behoorlijk geld gekost, met puts was dat.

    Als een overheid koste wat kost iets overeind wil houden gaat dat gewoon gebeuren. Wat natuurlijk altijd gepaard zou moeten gaan met een dikke emissie. Anders krijgen we sociaal aandeelhouderschap. Winsten zijn voor de aandeelhouder, evt schulden voor de belastingbetaler. Als belastingbetaler ga ik daar niet mee akkoord, maar ons wordt al jaren niets gevraagd hierover.

    Laten ze in ieder geval maar eens wat slots inleveren, al zou het me helemaal niets verbazen als dat niet doorgaat. Of anders slechts beperkt.
  8. @iPlof 17 februari 2021 17:01
    quote:

    spanninggenoeg schreef op 17 februari 2021 16:50:

    vindt het ook spannend worden zit ook dik short ,
    ik zelf vind het bizar dat een bedrijfs structuur zo staande wordt gehouden .
    ik kan mij dat niet veroorloven met mijn bedrijf en ik moet me suf ondernemen om me staande te houden .
    Het is werkelijk schandalig dat 29k grotendeels werkeloze werknemers waarvan ca 5.000 grootverdieners en aandeelhouders volledig schadeloos worden gesteld door politiek met belastinggeld, NOW subsidie, leningen en borg.

    Maar de partijen zijn hier zeer open over en de kiezer vindt het best blijkbaar..
  9. @iPlof 17 februari 2021 17:09
    Verkeer- en vervoercijfers januari 2021
    Het aantal vluchten van en naar Schiphol in januari daalde met 61% tot in totaal 14.666 (37.567 in januari 2020). Dit resulteerde in een passagiersvolume van in totaal bijna 870.000 passagiers die van, naar of via Schiphol reisden (5 miljoen in januari 2020). Het aantal reizigers is daarmee afgenomen met 83%. Het aantal vrachtvluchten steeg tot 2.232 (+121%) ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar, het vervoerde tonnage was mede daardoor 18% hoger.
    nieuws.schiphol.nl/verkeer--en-vervoe...

    Dramatische cijfers schiphol, -83% passagiers..
    Enige dat stijgt zijn vrachtvluchten, maar ja KLM moest martinair praktisch ontmantelen, want ja de zakenreiziger dat was de groei..
  10. forum rang 4 Go Go Go ! 17 februari 2021 17:25
    Worden hier op dit forumonderdeel een hoop wijsheden geschreven. Ik kijk eigenlijk zoveel mogelijk weg van het aandeel AF-KLM.

    De shorters hier geef ik groot gelijk. Niet omdat ze AF-KLM kapot willen maken, maar omdat de onderneming al kapot is.

    Je hebt spookaandelen en Zombie-aandelen. AF-KLM is voor mij zoiets als de hoofdrolspeler in een aflevering van The Living Dead. Mors- en morsdood, maar toch beweegt het. Zonde van onze belastingmuntjes. Deze club heeft geen enkel redelijk perspectief richting toekomst.

    Stop de behandeling maar, kijk wat je eventueel kunt redden met een doorstart en voer de resten maar af.

  11. FairValue 17 februari 2021 19:19
    quote:

    NielsjeB schreef op 17 februari 2021 16:30:

    [...]
    Dat denk ik al jaren. Heeft me in het verleden behoorlijk geld gekost, met puts was dat.

    Als een overheid koste wat kost iets overeind wil houden gaat dat gewoon gebeuren. Wat natuurlijk altijd gepaard zou moeten gaan met een dikke emissie. Anders krijgen we sociaal aandeelhouderschap. Winsten zijn voor de aandeelhouder, evt schulden voor de belastingbetaler. Als belastingbetaler ga ik daar niet mee akkoord, maar ons wordt al jaren niets gevraagd hierover.
    Laten ze in ieder geval maar eens wat slots inleveren, al zou het me helemaal niets verbazen als dat niet doorgaat. Of anders slechts beperkt.
    De taak van de media en politiek om dit op de agenda te brengen. Niemand m.u.v. klm'ers en aandeelhouders gaat akkoord met sociaal aandeelhouderschap door de overheid. Alleen het staat onvoldoende op de agenda. Horeca die financieel gezond is kan fluiten naar de centen en in dit dode paard wordt weer getrokken...De hoogste tijd voor een grote emissie
  12. Enono 17 februari 2021 20:31
    KLM vreest voor verdienmodel door eisen van Brussel aan steunpakket

    fd.nl/ondernemen/1374171/klm-vreest-v...

    Het steunpakket van de Franse en Nederlandse overheid voor Air France-KLM krijgt steeds meer vorm en de eisen die Brussel daaraan stelt ook. Volgens KLM zijn die veel te hoog. 'Het wordt een bloedbad'.

    De schrik is de top van KLM om het hart geslagen. Nu het reddingspakket van de Franse en Nederlandse overheid vorm krijgt, wordt duidelijk wat de prijs is die Brussel vraagt. Minister Wopke Hoekstra van Financiën heeft er al een paar keer op gezinspeeld: Air France-KLM wacht volgens hem eenzelfde lot als Lufthansa. De Duitse luchtvaartmaatschappij kreeg €6 mrd aan risicodragend kapitaal van de overheid. In ruil daarvoor moest ze 48 slots — de tijdsperiode waarbinnen een vliegtuig mag opstijgen of landen op een luchthaven — per dag opgeven.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.