Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Avantium AEX:AVTX.NL, NL0012047823

Laatste koers (eur) Verschil Volume
2,250   -0,010   (-0,44%) Dagrange 2,230 - 2,280 484.342   Gem. (3M) 247,6K

Avantium 2024

2.611 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 ... 131 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. CM-Mienstock 21 augustus 2024 17:31
    Om eerlijk te zijn vind ik deze koersreactie nog meevallen. We staan nog altijd op de koers waar we 2 weken geleden ook nog stonden. Avantium was de afgelopen 2 weken best hard opgelopen. Ik weet zelf alleen niet meer zo goed wat ik met de aandelen moet doen. Ik zit er al bijna 4 jaar in en heb tussentijds op dips nog een paar keer bijgekocht. GAK 4,69. Nu met bijna 50% verlies verkopen of deze lastige tijd even uitzitten? Moeilijk dilemma.
  2. hejobo 21 augustus 2024 18:11
    De meeste beleggers hier die de DZR afkraken zijn juist die personen die volgens mij een mega verlies hebben.
    Niet weten wat te doen: bijkopen - verkopen.
    Nou ik wist het vanmorgen wel heb de hele handel verkocht op 2.53 een aanzienlijk verlies dat zeker.
    Maar zie de koers nou niet snel terug keren naar 2.53 gebeurt dit wel dan heb ik nog geen spijt ik ben er helemaal klaar mee om het management te spekken.
    Ik wens iedereen veel succes met zijn/ haar beslissingen.
    Mij zien ze niet weer terug.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 augustus 2024 18:35
    quote:

    Leonard schreef op 21 augustus 2024 18:29:

    [...]

    Volgens mij is hij zich blut geraakt door speculeren en kan zich geen aandelen meer permitteren ' gewoonlijk zijn het mensen die hun emoties niet kunnen bedwingen ' . Daarom heeft hij een hekel gekregen en breekt elk aandeel af .
    Leonard zegt:

    15 december 2021 08:24
    Stevig vasthouden , dit bedrijf zal zich ontbolsteren tot een groeier van formaat .Het gaat de topper worden voor de komende jaren op de Amsterdamse beurs.
  4. forum rang 6 Mailbox 21 augustus 2024 18:39
    quote:

    twinkletown schreef op 21 augustus 2024 14:45:

    Wierda Vermogensbeheer is (was?) sinds jaar en dag groot 'fan' van dit aandeel. Heeft deze vermogensbeheerder nog steeds een positie voor hun klanten? Ik kan de huidige posities van Wierda niet meer op hun site vinden. Wie wel?
    wierdavermogensbeheer.nl/
    En Geert Schaaij van Beursgenoten ook. Eindeloos blijven aanprijzen. Avantium heeft ie nu stiekem van zijn mededelingenlijst afgevoerd. De afgelopen tijd hebben veel van zijn fondsen heel slecht gepresteerd.
    Akzo, Brunel, JET, AMG, Avantium, Kendrion, Intel, TomTom en nog wel een paar. De meeste van deze fondsen verloren na de slechte cijfers vele procenten. En meneer maar in een RR en een Bentley rijden en dure feestjes aflopen. Al die abonnees die 500 euro per jaar betalen kunnen beter hun eigen gevoel gaan volgen. Slechter kunnen ze het haast niet doen.
  5. Leonard 21 augustus 2024 18:44
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 augustus 2024 18:35:

    [...]

    Leonard zegt:

    15 december 2021 08:24
    Stevig vasthouden , dit bedrijf zal zich ontbolsteren tot een groeier van formaat .Het gaat de topper worden voor de komende jaren op de Amsterdamse beurs.
    Ik geloof er nog steeds in , elk opstartend bedrijf komt struikelblokken tegen . Dit beloftevolle bedrijf zal ook snel het geld gaan vinden wat ze nodig willen hebben .
  6. forum rang 5 Daexter 21 augustus 2024 18:47
    quote:

    hejobo schreef op 21 augustus 2024 18:11:

    De meeste beleggers hier die de DZR afkraken zijn juist die personen die volgens mij een mega verlies hebben.
    Niet weten wat te doen: bijkopen - verkopen.
    Nou ik wist het vanmorgen wel heb de hele handel verkocht op 2.53 een aanzienlijk verlies dat zeker.
    Maar zie de koers nou niet snel terug keren naar 2.53 gebeurt dit wel dan heb ik nog geen spijt ik ben er helemaal klaar mee om het management te spekken.
    Ik wens iedereen veel succes met zijn/ haar beslissingen.
    Mij zien ze niet weer terug.
    Ik denk dat alle beleggers die in AVTX beleggen wat die belegging betreft in het rood staan, een enkele speculant die heel toevallig op de bodem is ingestapt daargelaten. Maar ik denk ook dat de meeste BELEGGERS niet hadden verwacht dat AVTX vandaag met hele mooie cijfers zou komen. Zij zien de nutteloze comments van onze zwartkijker en de loserinvesteerder van ebusco met een goed gemoed aan en laten zich niet gek maken een enkeling daargelaten natuurlijk.

    Zoals gezegd verwacht ik niet voor april 2025 dat een eerste licentiehouder na OM zich meldt, tot die tijd zal het aandeel alle kanten op slingeren. Ik lig er niet wakker van, al had ik uiteraard liever + 12% gezien, dat dan weer wel. Maar we staan nu gewoon waar we 2 weken terug ook stonden, dus zo erg is het allemaal ook weer niet.
  7. forum rang 6 Nakennis 21 augustus 2024 18:54
    Ik heb ook wel eens discussies met de ZR maar neem het nu toch voor hem op. In de meeste gevallen ziet hij het aardig. ZR kijkt vaak ook naar waarderingen en neemt vaak afstand van groei aandelen die hun waarde nog niet bewezen hebben. Voorbeeld Avantium, Azerion, NX Filtration. Aandelen die zeer hoog gewaardeerd zijn en de groei (lees omzet) nog moeten laten zien.
    Zeer terecht. Maar ik vind wel dat als de vraag gesteld wordt welke aandelen hij dan wel heeft wel 1 of 2 aandelen kan noemen zonder zijn hele portefeuille te hoeven prijsgeven. Nee, ZR pakt mij en anderen ook vaak aan en is zeer kritisch over bepaalde aandelen maar ik verdedig hem nu toch want ik denk dat hij geen papieren posities heeft maar echte posities. Iets wat mij ook wel eens wordt verweten op het forum. Daarnaast hij hij er 8 van de 10 keer goede kijk op hoewel dat soms vervelend en irritant is als je veel in dergelijke aandelen hebt zitten. Dus ZR, complimenten voor je kritische blik en ga zo door!
  8. forum rang 6 Nakennis 21 augustus 2024 18:55
    quote:

    hejobo schreef op 21 augustus 2024 18:11:

    De meeste beleggers hier die de DZR afkraken zijn juist die personen die volgens mij een mega verlies hebben.
    Niet weten wat te doen: bijkopen - verkopen.
    Nou ik wist het vanmorgen wel heb de hele handel verkocht op 2.53 een aanzienlijk verlies dat zeker.
    Maar zie de koers nou niet snel terug keren naar 2.53 gebeurt dit wel dan heb ik nog geen spijt ik ben er helemaal klaar mee om het management te spekken.
    Ik wens iedereen veel succes met zijn/ haar beslissingen.
    Mij zien ze niet weer terug.
    juistem!
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 augustus 2024 19:05
    quote:

    Leonard schreef op 21 augustus 2024 18:44:

    [...]
    Ik geloof er nog steeds in , elk opstartend bedrijf komt struikelblokken tegen . Dit beloftevolle bedrijf zal ook snel het geld gaan vinden wat ze nodig willen hebben .
    Ik verwacht dus dat jij nog veel meer geld hierin gaat steken....!!!!

    En ieder nadeel hep z'n voordeel, want dankzij Avantium ga je veel minder Box 3 belasting betalen....!!!
  10. forum rang 6 Nakennis 21 augustus 2024 19:10
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 21 augustus 2024 19:05:

    [...]
    Ik verwacht dus dat jij nog veel meer geld hierin gaat steken....!!!!

    En ieder nadeel hep z'n voordeel, want dankzij Avantium ga je veel minder Box 3 belasting betalen....!!!
    ZR, noem eens 1 of 2 aandelen die jij in porto hebt en het liefste dan niet de standaard die iedereen heeft zoals ing, asml of shell. Heb je bijv kendrion of Theon (ook een groei bedrijf maar dat het tot op heden wel waarmaakt qua omzet en waarbij waardering mild is te noemen)
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 augustus 2024 19:17
    quote:

    Nakennis schreef op 21 augustus 2024 19:10:

    [...]ZR, noem eens 1 of 2 aandelen die jij in porto hebt en het liefste dan niet de standaard die iedereen heeft zoals ing, asml of shell. Heb je bijv kendrion of Theon (pook een groei bedrijf maar dat het tot op heden wel waarmaakt qua omzet en waarbij waardering mild is te noemen)
    Theon heb ik inderdaad.
  12. Return on Equity 21 augustus 2024 19:20
    Het vervelende voor een partij als Wierda vermogensbeheer is dat afbouwen van hun zeer grote positie in Avantium vrijwel onmogelijk is zonder de koers de "dieperik" in te laten gaan.
    Er zullen volstrekt onvoldoende kandidaat kopers zijn op deze niveau's om zijn dik 6 miljoen aandelen op te vangen.
    Zijn klanten zitten gevangen in dit aandeel.

    Overigens denk ik dat de kans er wel degelijk is dat Avantium overleeft
    Partijen als ABP en ING zullen aan boord willen blijven, het is immers "groen" en zij kunnen zich een herfinanciering wel veroorloven.
    Voor de huidige aandeelhouders ben ik somberder, ik sluit verwatering tot dicht bij 0% niet uit.
    Ik zat zelf in 2018 een paar maanden in Avantium en stapte met een klein verliesje uit.
2.611 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 ... 131 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.