Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Rusland

68.482 Posts
Pagina: «« 1 ... 3419 3420 3421 3422 3423 ... 3425 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 het zwaard 27 september 2024 15:23
    quote:

    plusmin schreef op 27 september 2024 14:30:

    Rusland loopt aan tegen kostenpost van zo’n €24 miljard voor uitbetalingen aan gewonde soldaten en families van doden: dat is 6% van het staatsbudget

    www.businessinsider.nl/rusland-loopt-...
    Een paar miljard Roebels zijn voor de Russische Staatsbank , snel bijgedrukt .
  2. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 15:53
    quote:

    putbruy10 schreef op 27 september 2024 15:22:

    [...]

    juni 2024 ?

    in tegenstelling tot Israël doet UK zijn uiterste best om oorlogsmisdaden te vermijden. Israël is natuurlijk het favoriete kindje van de VS.
    Het bericht is van juli, niet van juni.
    Daarnaast is het niet onlogisch dat het gehele proces tijd kost aangezien de gevolgen groot kunnen zijn, zeker gezien de russische dreigementen met atoomwapens voor de 300ste keer etc.

    Wat de vergelijking met Israël hiermee van doen heeft is mij niet geheel duidelijk, uw mening over dat conflict is nu wel meer duidelijk.

    Waar Oekraïne zich verdedigt tegen het landsleger van rusland staat Israël tegenover ondergrondse organisaties zoals Hezbollah en Hamas welke ook als terroristisch worden bestempeld. Daarnaast wordt Israël al deccenia ernstig bedreigd met totale vernietiging, o.a. door Iran dat flink steun geeft aan de genoemde organisaties.

    Wanneer deze organisaties (terrorsiten) bewust gebruik maken van ziekenhuizen als basis zullen ze een aanval daarna natuurlijk gebruiken voor propaganda-doeleinden, het alsmaar wijzende vingertje.

    Als Israël zo slecht is, hoe slecht is de tegenstander dan wel niet door 100-en burgers te vermoorden en ontvoeren? Of ga je ineens met 2 maten meten? Goedkeuren dat ze burgers als schild misbruiken? Over het lot van de gijzelaars maar te zwijgen, je zal maar een lekker wijf zijn!

    Populistisch gelul is zo makkelijk vanuit het vrije westen, net als een mening.
    Tot je dochter uit een Kiboets wordt gesleurd en wordt afgevoerd naar een onbekende bestemming, dan is Israël ineens slecht omdat ze het niet voorkomen hebben.

    Nee het is Amerka's schuld, omdat ze Israël steunen...
    man man man...
  3. forum rang 6 Opentop 27 september 2024 17:13
    Alleen deze week al 84 tanks buiten werking gesteld.
    Ik denk niet dat ze er zoveel per week kunnen maken.

    Hoeveel ze er hebben zegt ook niet veel, stel het zijn er 3500 bij het begin van de oorlog.
    Dan geloof ik zomaar dat er 500 verdwenen zijn en dat er zeker 800-1000 gewoon kapot zijn in het depot.
    Nou na 2 jaar , raakt het aardig op
  4. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 17:59
    quote:

    Opentop schreef op 27 september 2024 17:13:

    Alleen deze week al 84 tanks buiten werking gesteld.
    Ik denk niet dat ze er zoveel per week kunnen maken.

    Hoeveel ze er hebben zegt ook niet veel, stel het zijn er 3500 bij het begin van de oorlog.
    Dan geloof ik zomaar dat er 500 verdwenen zijn en dat er zeker 800-1000 gewoon kapot zijn in het depot.
    Nou na 2 jaar , raakt het aardig op
    500 maar?

    Tanks lost, 3408, of which destroyed: 2351, damaged: 157, abandoned: 368, captured: 532)

    Cijfers van Oryx, dus allen bevestigd.
    www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-...

    Naar verluid had rusland zo'n 6.200 tanks voor de oorlog maar dit zijn voornamelijk de oudste T62 en T70 modellen die ook het meeste zijn gesneuveld. De modernere T80 komt niet veel beter uit de verf en van de T90 zijn er niet zo heel veel gemaakt lijkt het.

    Dat poetin enkele jaren geleden de T90 benoemde als beste en onverwoestbaarste tankt ter wereld blijft bijzonder omdat ze toen ook al de nieuwe Armata T14 in productie hadden maar deze ernstige gebreken vertoonde, vooral motorisch. Hij heeft blijkbaar weinig vertrouwen in hun laatste ontwikkelingen en productie.

    En zo onverwoestbaar blijkt de T90 ook niet, ze gaan nog mooier de lucht in als een vuurwerkshow.
    De Armata T14 is niet eens op het strijdtoneel verschenen, voor een tank van 'slechts' 10 jaar oud moet dat vast toch een blamage zijn?

    Zet daar een US Abrahams M1 tegenover en die maakt gehakt van de russische tanks.
    Zelfs een Bradley AFV schoot een russische tank aan barrels met een beperkt kaliber, maar effectief boordkanon.
    Dat zou de russen toch echt dun door de broek moeten laten lopen.

    Wanneer zelfs een T54 op het toneel verschijnt is wel duidelijk dat het met de russische tank 'macht' erbarmelijk gesteld is.
  5. forum rang 4 tomtom100 27 september 2024 18:06
    quote:

    josti5 schreef op 27 september 2024 12:05:

    [...]
    ——————
    Verstandig, BDB.
    Met name sinds ik hier uitgescholden mocht worden voor ‘fascist’, ‘bruinhemd’ etc., hebben zowel deze draad als IEX voor mij vrijwel afgedaan, en heb ik het verlies van mijn grondrecht op vrije meningsuiting alhier genomen.
    Gelukkig zijn er elders (nog?) talloze mogelijkheden.
    Toen ik je destijds Putlerdweper noemde was je echter WEL zeer trots want je noemde het een geuzennaam.
    Dus je bent weer aan het jokken Jostov. Ik had toen je ego gestreeld, een gevoelige snaar geraakt om u uit de kast te lokken.....

    Een geuzennaam is een erenaam die men zichzelf geeft nadat anderen die als scheld- of spotnaam gebruikten.

  6. forum rang 8 josti5 27 september 2024 18:25
    quote:

    tomtom100 schreef op 27 september 2024 18:06:

    [...]

    Toen ik je destijds Putlerdweper noemde was je echter WEL zeer trots want je noemde het een geuzennaam.
    Dus je bent weer aan het jokken Jostov. Ik had toen je ego gestreeld, een gevoelige snaar geraakt om u uit de kast te lokken.....

    Een geuzennaam is een erenaam die men zichzelf geeft nadat anderen die als scheld- of spotnaam gebruikten.

    ——————
    JIJ mijn ego strelen???
    Mij uit de kast lokken???
    Wat ben JIJ slim, zeg!

    Maar euhh: al eens van de halve Nelson in de communiatiewetenschap gehoord?

    Overigens toch wel weer vermakelijk, al die aandacht voor mijn persoontje, vandaag.

    Het is blijkbaar lastig, om on topic te blijven: begrijpelijk, want er is al lange tijd heel weinig goed nieuws van het front te melden.
  7. forum rang 8 closer 27 september 2024 18:26
    17.48 CEST
    Trump says he wants 'fair deal for everybody' after meeting with Zelenskyy

    Appearing on Fox News after the highly anticipated meeting between Trump and Zelenskyy, Trump told reporters that he wants a “fair deal for everybody.”

    Trump, appearing with Zelenskyy on Fox News, also said that he “learned a lot” during his meeting with Zelenskyy on Friday.

    “We need to do everything to pressure” Vladimir Putin to “stop this war”, Zelenskyy added.

    When asked whether there will be another meeting between Trump and Zelenskyy, Trump said that it could “very well happen.”

    At the end of the appearance on Fox, Zelenskyy turned to Trump and invited him to come to Ukraine, to which Trump said he would, adding “it’s a beautiful country, beautiful weather, beautiful everything.”

    www.theguardian.com/us-news/live/2024...
  8. forum rang 8 Succes 27 september 2024 18:31
    Is ons land wel voorbereid op Russische dreiging?

    Zwaarbewapende militairen van het Russische leger varen door onze wateren. Aan boord van onderzoeksschepen, die zich stiekem bezighouden met spionage en mogelijk sabotage in de Noordzee en Oostzee, houden ze de NAVO-landen goed in de gaten. Pointer start een internationaal onderzoek en ontdekt dat de Russen dichterbij zijn dan we denken.

    npo.nl/start/serie/pointer/seizoen-12...
  9. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 18:35
    quote:

    josti5 schreef op 27 september 2024 18:25:

    [...]
    ——————
    JIJ mijn ego strelen???
    Mij uit de kast lokken???
    Wat ben JIJ slim, zeg!

    Maar euhh: al eens van de halve Nelson in de communiatiewetenschap gehoord?

    Overigens toch wel weer vermakelijk, al die aandacht voor mijn persoontje, vandaag.

    Het is blijkbaar lastig, om on topic te blijven: begrijpelijk, want er is al lange tijd heel weinig goed nieuws van het front te melden.
    Ook lastig om je eigen advies te volgen blijbaar...

    Meneertje: Ik ben hier weg, ik schors mezelf wel.
    Grapjas
  10. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 18:46
    quote:

    josti5 schreef op 27 september 2024 18:25:

    [...]

    Mij uit de kast lokken???

    Dat lijkt overigens wel weer gelukt met slechts minimale inspanning.

    Ik wist trouwens niet dat je uit de kast wilde komen josti?
    Wel heel sterk van je, ik ondersteun de LHGBQTE gemeensschap dan ook door zoveel mogelijk leuke vrouwen te behoeden van rare ideeën en keuzes.
  11. forum rang 8 josti5 27 september 2024 18:53
    quote:

    plusmin schreef op 27 september 2024 18:46:

    [...]

    Dat lijkt overigens wel weer gelukt met slechts minimale inspanning.

    Ik wist trouwens niet dat je uit de kast wilde komen josti?
    Wel heel sterk van je, ik ondersteun de LHGBQTE gemeensschap dan ook door zoveel mogelijk leuke vrouwen te behoeden van rare ideeën en keuzes.
    ———
    Lees eerst ff terug, voordat je van die rare dingen gaat schrijven.
    ‘ uit de kast’ is van je maatje tomtom, niet van mij.

    Heb je nog iets on topic?
  12. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 19:02
    quote:

    josti5 schreef op 27 september 2024 18:53:

    [...]
    ———
    Lees eerst ff terug, voordat je van die rare dingen gaat schrijven.
    ‘ uit de kast’ is van je maatje tomtom, niet van mij.

    Heb je nog iets on topic?
    Heb jij nog iets on topic is de betere vraag.
    Behalve rare complot-theorie wappies dan natuurlijk.
  13. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 19:12
    quote:

    Succes schreef op 27 september 2024 18:31:

    Is ons land wel voorbereid op Russische dreiging?

    Zwaarbewapende militairen van het Russische leger varen door onze wateren. Aan boord van onderzoeksschepen, die zich stiekem bezighouden met spionage en mogelijk sabotage in de Noordzee en Oostzee, houden ze de NAVO-landen goed in de gaten. Pointer start een internationaal onderzoek en ontdekt dat de Russen dichterbij zijn dan we denken.

    npo.nl/start/serie/pointer/seizoen-12...
    Vrij oud nieuws aangezien deze verkenning van russische schepen allang bekend is.
    Daarnaast zal het westen ook niet stil hebben gezeten en weten ze de meest kwetsbare en meest vitale punten van de russen ondertussen ook wel.
  14. forum rang 7 Fender bass 27 september 2024 19:19
    quote:

    josti5 schreef op 27 september 2024 18:25:

    [...]
    ——————
    JIJ mijn ego strelen???
    Mij uit de kast lokken???
    Wat ben JIJ slim, zeg!

    Maar euhh: al eens van de halve Nelson in de communiatiewetenschap gehoord?

    Overigens toch wel weer vermakelijk, al die aandacht voor mijn persoontje, vandaag.

    Het is blijkbaar lastig, om on topic te blijven: begrijpelijk, want er is al lange tijd heel weinig goed nieuws van het front te melden.
    Je vindt het heerlijk, onrust stoken.
    En en passant nog even fijntjes melden dat er weinig goed nieuws van het front te melden is. Je geniet er van.
  15. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 19:26
    quote:

    josti5 schreef op 27 september 2024 18:25:

    [...]
    Het is blijkbaar lastig, om on topic te blijven: begrijpelijk, want er is al lange tijd heel weinig goed nieuws van het front te melden.
    Een domme vraag wellicht, maar welk front bedoel je nu?

    De russen bakken er immers weinig van momenteel en Oekraïne doet wat het kan tegen die terroristen uit het oosten.

    Wat is overigens 'goed nieuws' volgens jou? Zijn dat de koers van de roebel en Petrogaz of soms hoeveel terrrein rusland heeft bezet?
  16. forum rang 7 Fender bass 27 september 2024 19:33
    quote:

    plusmin schreef op 27 september 2024 19:26:

    [...]

    Een domme vraag wellicht, maar welk front bedoel je nu?

    De russen bakken er immers weinig van momenteel en Oekraïne doet wat het kan tegen die terroristen uit het oosten.

    Wat is overigens 'goed nieuws' volgens jou? Zijn dat de koers van de roebel en Petrogaz of soms hoeveel terrrein rusland heeft bezet?
    Laten we het zo zeggen:

    In Oekraïne zou het bepaald niet vaderlandslievend zijn om zoiets te zeggen. Maar het heeft geen gevolgen.

    In Rusland draai je voor meerdere jaren de bak in wegens het 'in diskrediet brengen van het leger'.

    Josti5 kennende gaat het over het eerste. Dat mag je in Nederland sowieso zeggen. Meneer wordt niet beperkt in het uiten van zijn mening.
    Al zou deze Calimero dat graag willen.
  17. forum rang 4 tomtom100 27 september 2024 19:37
    Ik bedoelde natuurlijk uit de tent lokken maar ik herinner mij een post (van zeer geapprecieerd lid Luchtship) die ik destijds becommentarieerde van 2 Russische Jostov's die bepaalde handelingen aan het stellen waren met elkaar (mag hoor) in een schuttersputje vooraleer er een drone (mag ook) op neerdaalde :-)
    Misschien dat dit mijn verkeerde woordkeuze kan verklaren (onderbewustzijn) t.a.v. Josti
  18. forum rang 7 plusmin 27 september 2024 19:41
    quote:

    Fender bass schreef op 27 september 2024 19:33:

    [...]
    Laten we het zo zeggen:

    In Oekraïne zou het bepaald niet vaderlandslievend zijn om zoiets te zeggen. Maar het heeft geen gevolgen.

    In Rusland draai je voor meerdere jaren de bak in wegens het 'in diskrediet brengen van het leger'.

    Josti5 kennende gaat het over het eerste. Dat mag je in Nederland sowieso zeggen. Meneer wordt niet beperkt in het uiten van zijn mening.
    Al zou deze Calimero dat graag willen.
    Aha, het betreft dus de sterk bedreigde en aldoor kwetterende kleine roeptoeter...
    Tsja, die verdient bescherming, vooral tegen zichzelf.
68.482 Posts
Pagina: «« 1 ... 3419 3420 3421 3422 3423 ... 3425 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.