Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Quest For Growth BRU:QFG.BL, BE0003730448

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,490   0,000   (0,00%) Dagrange 4,410 - 4,490 9.570   Gem. (3M) 7K

Forum Quest For Gr-Pricaf geopend

721 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 37 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Cardoman 24 mei 2024 00:26
    quote:

    Rode Duivel schreef op 20 mei 2024 16:51:

    De korting tov de NAV loopt op tot bijna 40%. QfG is compleet de boot aan het missen wat betreft de revival van de tech-aandelen. Hoe lang kan dit nog blijven duren vooraleer men drastisch ingrijpt in het beheer van dit fonds?
    Hoe zie jij dan dat drastisch ingrijpen? Meer AI?
  2. forum rang 4 Rode Duivel 24 mei 2024 09:05
    quote:

    Cardoman schreef op 24 mei 2024 00:26:

    [...]
    Hoe zie jij dan dat drastisch ingrijpen? Meer AI?
    Die trein hebben ze volledig aan zich laten voorbij gaan, vrees ik.
    Ik heb eens een vergelijking gemaakt met de waarde van de Capricorn-fondsen van een jaar geleden met nu en daar stel ik vast dat die met meer dan 5 miljoen € zijn gedaald terwijl het gedeelte beursgenoteerde participaties met 1 miljoen € is gestegen. Het grootste verlies ligt dus duidelijk aan de kant van niet-genoteerde participaties, waar het zwaargewicht dan nog eens ligt in China dat het niet zo goed doet de laatste tijd. Misschien moeten ze daar eens hun conclusies uit gaan trekken en wat meer diversifiëren.
  3. Cardoman 25 mei 2024 13:21
    quote:

    Rode Duivel schreef op 24 mei 2024 09:05:

    [...]
    Die trein hebben ze volledig aan zich laten voorbij gaan, vrees ik.
    Ik heb eens een vergelijking gemaakt met de waarde van de Capricorn-fondsen van een jaar geleden met nu en daar stel ik vast dat die met meer dan 5 miljoen € zijn gedaald terwijl het gedeelte beursgenoteerde participaties met 1 miljoen € is gestegen. Het grootste verlies ligt dus duidelijk aan de kant van niet-genoteerde participaties, waar het zwaargewicht dan nog eens ligt in China dat het niet zo goed doet de laatste tijd. Misschien moeten ze daar eens hun conclusies uit gaan trekken en wat meer diversifiëren.
    De schone slaapster die soms heftig ontwaakt en dan ook dit slapende forum wakker maakt ;-)
  4. h980577. 6 juni 2024 18:12
    quote:

    Rode Duivel schreef op 20 mei 2024 16:51:

    De korting tov de NAV loopt op tot bijna 40%. QfG is compleet de boot aan het missen wat betreft de revival van de tech-aandelen. Hoe lang kan dit nog blijven duren vooraleer men drastisch ingrijpt in het beheer van dit fonds?
    Per eind mei idd 40% korting.

    Er was zowaar een NAV stijging deze keer.
  5. forum rang 4 Rode Duivel 3 juli 2024 10:02
    quote:

    Cardoman schreef op 2 juli 2024 22:46:

    [...]

    Dat zou een koopje zijn met deze NIW
    De NIW gaat een flinke deuk hebben gekregen na de daling van vooral Franse aandelen. Momenteel om en bij de 7,46 evenwel zonder de aanpassingen in de portefeuille van de afgelopen maand. Die krijgen we morgen te zien.
    De vorige NIW stond op 7,62. Dit fonds is een van mijn grootste teleurstellingen van de afgelopen jaren en ik zou er graag vanaf willen, maar niet aan deze koers.
  6. Cardoman 3 juli 2024 22:51
    quote:

    Rode Duivel schreef op 3 juli 2024 10:02:

    [...]
    De NIW gaat een flinke deuk hebben gekregen na de daling van vooral Franse aandelen. Momenteel om en bij de 7,46 evenwel zonder de aanpassingen in de portefeuille van de afgelopen maand. Die krijgen we morgen te zien.
    De vorige NIW stond op 7,62. Dit fonds is een van mijn grootste teleurstellingen van de afgelopen jaren en ik zou er graag vanaf willen, maar niet aan deze koers.
    Ik bedoel maar: vergelijk jouw laatste NIW met de laatste beurskoers. Ik vermoed dat jij al wel wat megadividenden hebt ontvangen in het verleden, je moet dat allemaal meetellen in het geheel. Maar eerlijk gezegd, heel erg blij ben ik nu ook weer niet... De geschiedenis herhaalt zich keer op keer...
  7. forum rang 4 Rode Duivel 4 juli 2024 08:26
    quote:

    Cardoman schreef op 3 juli 2024 22:51:

    [...]

    Ik bedoel maar: vergelijk jouw laatste NIW met de laatste beurskoers. Ik vermoed dat jij al wel wat megadividenden hebt ontvangen in het verleden, je moet dat allemaal meetellen in het geheel. Maar eerlijk gezegd, heel erg blij ben ik nu ook weer niet... De geschiedenis herhaalt zich keer op keer...
    Ik heb in al die jaren dat ik QfG in portefeuille heb nog niet zo gek veel dividenden ontvangen hoor, Cardoman. In 2018 en 2021 heb ik dividenden ontvangen en telken na de uitkering is de koers zwaar doorgezakt. En die dividenden compenseren zeker niet het verlies dat ik momenteel lijd t.o.v. mijn gemiddelde aankoopkoers.
  8. Cardoman 6 juli 2024 01:53
    quote:

    Rode Duivel schreef op 4 juli 2024 08:26:

    [...]
    Ik heb in al die jaren dat ik QfG in portefeuille heb nog niet zo gek veel dividenden ontvangen hoor, Cardoman. In 2018 en 2021 heb ik dividenden ontvangen en telken na de uitkering is de koers zwaar doorgezakt. En die dividenden compenseren zeker niet het verlies dat ik momenteel lijd t.o.v. mijn gemiddelde aankoopkoers.
    Ja dat is minder dan... ik zit er natuurlijk al in sinds 1999... Ik denk dat iedere belegger in QfG een papieren verkies heeft maar dat is de voorbije 25 jaar ook dikwijls voorgevallen... Tenzij zij die aan 3 of zo aangekocht hebben... Ik geloof wel dat het goed komt. Jij toch ook hoop ik?
  9. forum rang 4 Rode Duivel 8 juli 2024 09:18
    quote:

    Cardoman schreef op 6 juli 2024 01:53:

    [...]

    Ja dat is minder dan... ik zit er natuurlijk al in sinds 1999... Ik denk dat iedere belegger in QfG een papieren verkies heeft maar dat is de voorbije 25 jaar ook dikwijls voorgevallen... Tenzij zij die aan 3 of zo aangekocht hebben... Ik geloof wel dat het goed komt. Jij toch ook hoop ik?
    Niet echt, de shift naar niet-genoteerde investerigsfondsen in China draait slecht uit op dit moment. Telkens de genoteerde aandelen het beter doen wordt dat effect teniet gedaan door waardeverminderingen in de niet-genoteerde fondsen. Dit is al enkele jaren een nijpend pijnpunt dat moeilijk onder controle te houden is, dus m.i. een verkeerde strategie, vooral omdat de Chinese markt het al enkele jaren niet goed doet.
    Ook bij sommige genoteerde participaties die vooral afhankelijk zijn van de vraag in China doen het slecht (LEM Holding bv.). De koers van dat aandeel staat op het laagste punt in 3 jaar en noteert bijna 50% onder de ATH in 2021.
    Ik overweeg sterk om er de brui aan te geven en mijn gerecupereerde geld in een breder fonds te steken.
  10. pizzalover 13 juli 2024 14:25
    Nasdaq noteert aan record niveau all time high. Quest for growth daarentegen geraakt niet vooruit.
    Ik ben al sinds oprichting aandeelhouder en dat is nu toch de eerste keer dat ik dat meemaak. verontrustigend is dat.
    ook dat men QFG meer en meer als vehikel gebruikt om te beleggen in capricornfondsen vind ik jammer.Waarom moeten we het management
    fors betalen om dan te beleggen in andere fondsen ?( die dan ook weer beheerd worden door vetbetaalde ( wieweet wel diezelfde personen)

    ik heb begin dit jaar bijgekocht omdat ik uit ervaringen uit het verleden geleerd heb dat het jaar na dividenduitkering het moment bij uitstek is om aan grote onderwaardering bij te kopen.
    Ondertussen is die onderwaardering ( terecht door de slechte prestaties dit jaar tot nog toe) alleen nog maar toegenomen. Eigenlijk is het nu een koopje op voorwaarde dat ze eindelijk terug aanknopen met de prestaties van de benchmarkten. Aan het management om het nu waar te maken...ik geef ze nog een beetje het voordeel van de twijfel momenteel en mischien koop ik nog een allerlaatste keer wat bij . met een onderwaardering van om en bij de 40% kan er niet veel misgaan zou je denken..
721 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 37 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.