Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,190   -0,030   (-0,57%) Dagrange 5,170 - 5,275 40.198   Gem. (3M) 182,1K

Draadje & plaatje voor woensdag 21 augustus

186 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 augustus 2013 18:39
    Alvast een draadje en een plaatje voor morgen
    www.youtube.com/watch?v=cak1xly8oUM

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt. Mogelijk een dalende koers, omdat geruchten ontkend worden. Ik heb daar vrede mee, dus we zien wel.

Zelf denk ik dat 5 miljoen stuks over de toonbank in anderhalf uur toch ergens op duidt. Dat hoeft geen buy-out te zijn. Het kan ook een hedgefund zijn dat knel zit. Of een belangrijk positief nieuwsbericht dat in het vat zit.

Morgen wel benieuwd, dus ik zal zeker volgen wat er gebeurt. Van de knoppen (koop of verkoop) blijf ik af. Ik hoef geen grotere positie en ik wordt ook niet zenuwachtig als ie even terugloopt. Zou uiteraard mooi zijn als ie verder oploopt, omdat bijvoorbeeld een analist nog een duitje in de/onze zak doet.

Fijne avond verder

2. forum rang 6 hvasd2 20 augustus 2013 20:15
    quote:

*Justin* schreef op 20 augustus 2013 18:39:

Alvast een draadje en een plaatje voor morgen
    www.youtube.com/watch?v=cak1xly8oUM

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt. Mogelijk een dalende koers, omdat geruchten ontkend worden. Ik heb daar vrede mee, dus we zien wel.

Zelf denk ik dat 5 miljoen stuks over de toonbank in anderhalf uur toch ergens op duidt. Dat hoeft geen buy-out te zijn. Het kan ook een hedgefund zijn dat knel zit. Of een belangrijk positief nieuwsbericht dat in het vat zit.

Morgen wel benieuwd, dus ik zal zeker volgen wat er gebeurt. Van de knoppen (koop of verkoop) blijf ik af. Ik hoef geen grotere positie en ik wordt ook niet zenuwachtig als ie even terugloopt. Zou uiteraard mooi zijn als ie verder oploopt, omdat bijvoorbeeld een analist nog een duitje in de/onze zak doet.

Fijne avond verder

di 20 aug 2013, 17:02
    Koers TomTom piekt op marktgerucht buy out
    door onze redactie
    AMSTERDAM -
    TomTom stond dinsdagmiddag bijna 13% hoger na geruchten over een management buy out. Private equity zou daartoe in de markt zijn.

TomTom 20-08-2013 (17:38)
    4,912EUR+8,62% +0,39

Naar TomTom detailpagina
    TomTom zegt in een reactie ,,niet te werken aan een management buy out. Dat klopt eenvoudig niet''.
    Eerder ontkende topman Harold Goddijn dat hij onderdelen van TomTom in de etalage heeft gezet of wilde zetten.
    Volgens persbureau Bloomberg gaan sterke geruchten in de markt rond over de management buy out. Maar nergens zijn die berichten bevestigd.
    Desondanks blijft de koers op een donkerrode beurs hoog staan. Dat kan duiden op het snel opbouwen van een positie in TomTom door een aandeelhouder of partijen die massaal short gaan in wat nog altijd het grootste navigatiebedrijf van Europa is.
    Het is de sterkste koersstijging sinds juni 2011. Het handelsvolume stijgt zit ruim 200% boven het daggemiddeld van de afgelopen drie maanden.
    Rond half zes zakte de koers naar 9% toename.

DFT.NL
  3. [verwijderd] 20 augustus 2013 20:42
    quote:

*Justin* schreef op 20 augustus 2013 18:39:

Ik hoef geen grotere positie en ik wordt ook niet zenuwachtig als ie even terugloopt.
    Ik zit ook op een fikse ijzeren voorraad en die gaat er pas uit bij een zeer serieuze prijs. Maar toen ik vanmorgen even de koers keek had ik bijna weer mijn handelspositie opgebouwd. Maar ik was even te druk met werken dus dat was er niet van gekomen. Dus toch mini beetje balen toen ik vanavond zag wat er was gebeurd. Ik lijk wel een Nederlander: altijd wat te zeuren!
  4. forum rang 6 hvasd2 20 augustus 2013 22:49

Uptrend is bevestigd.

Vandaag : we volgen nu het koopadvies 4.56 € van 12-08-2013.

We kochten Tomtom op di 13-08-2013 voor 4.56 €.

Er was een maximale winst mogelijk van +12.28% bruto.
    Met 5000,- € is dit 5614,- € bruto. Dit is 5597,- € netto.

Ons advies is om een stoploss te zetten op 4.33 €.
    Het resultaat bij verkoop op deze stoploss zou -5.04% bruto zijn.
    Met 5000,- € is dit 4748,- € bruto. Dit is 4732,- € netto.

kantelpunten....

5. [verwijderd] 21 augustus 2013 00:38
    Het is toch mooi om nu short te gaan, roddel en achterklap en manipulatie tot en met. Een paar bobo's die schreeuwen via hun twatter, believers die geloven en willen. Al met al een paar mooie ingrediënten voor een degelijke shortpositie. En ja, natuurlijk wordt pietje particulier met de zak achtergelaten. Als tt morgen nog steeds omhoog gaat op fantasie, gaat deze jongen mooi short op een gevulde zak met lucht.

succes longs

6. [verwijderd] 21 augustus 2013 00:42
    quote:

giefmoney schreef op 21 augustus 2013 00:38:

Het is toch mooi om nu short te gaan, roddel en achterklap en manipulatie tot en met. Een paar bobo's die schreeuwen via hun twatter, believers die geloven en willen. Al met al een paar mooie ingrediënten voor een degelijk shortpositie. En ja, natuurlijk wordt pietje particulier met de zak achtergelaten. Als tt morgen nog steeds omhoog gaat op fantasie, gaat deze jongen mooi short op een gevulde zak met lucht.

Succes longs.

Ik denk ook dat we nu (in ieder geval voor de korte termijn) een Overbought-situatie hebben. Koers kan met gemak terug naar de 4.40 - 4.50. Al hoop ik het voor de zittenblijvers absoluut niet hoor. Ik kies morgen eieren voor m`n geld. Ook als bij opening de koers al terugvalt, ik hoop alleen dat de opening gelijk zal zijn aan het slot of iets daarboven.

7. [verwijderd] 21 augustus 2013 00:47
    quote:

vinno777 schreef op 21 augustus 2013 00:42:

[...]

Ik denk ook dat we nu (in ieder geval voor de korte termijn) een Overbought-situatie hebben. Koers kan met gemak terug naar de 4.40 - 4.50. Al hoop ik het voor de zittenblijvers absoluut niet hoor. Ik kies morgen eieren voor m`n geld. Ook als bij opening de koers al terugvalt, ik hoop alleen dat de opening gelijk zal zijn aan het slot of iets daarboven.

Koop daarna beter een long kpn daar weet men in ieder geval dat die overname echt komt goedschiks of kwaadschiks, nu al 17 cent gratis korting per aandeel.
  8. bart1805 21 augustus 2013 00:58
    quote:

giefmoney schreef op 21 augustus 2013 00:47:

[...]

Koop daarna beter een long kpn daar weet men in ieder geval dat die overname echt komt goedschiks of kwaadschiks, nu al 17 cent gratis korting per aandeel.

Hebben ze bij TNT ook lang gezegd. Hoeveel korting krijg je daar nu tov het het oorspronkelijke bod?
  9. [verwijderd] 21 augustus 2013 01:06
    quote:

giefmoney schreef op 21 augustus 2013 00:38:

Het is toch mooi om nu short te gaan, roddel en achterklap en manipulatie tot en met. Een paar bobo's die schreeuwen via hun twatter, believers die geloven en willen. Al met al een paar mooie ingrediënten voor een degelijke shortpositie. En ja, natuurlijk wordt pietje particulier met de zak achtergelaten. Als tt morgen nog steeds omhoog gaat op fantasie, gaat deze jongen mooi short op een gevulde zak met lucht.

succes longs

Ik weet niet hoor, maar ik zie toch dat er 5 miljoen aandelen in een ruim uurtje worden verkocht. Dat zijn echt niet zomaar wat kleine aandeelhouders die als lemmingen achter een trend aanlopen. Eerder een grote koper of een hedgefund dat een shortpositie verkleint.

Stel dat het NIET ako is dat een positie verkleint. Dan zou ik als AKO hedgefundmanager toch echt een beetje pijn in mijn buik krijgen. Er zijn namelijk een of meer grote kopers, vage geruchten met hoge volumes. Ookal geloof je als AKO manager niks van de geruchten. Kun je je dan veroorloven dat er een kleine kans is dat het wel waar is?

De short positie aanhouden is tot nu toe risicovol gebleken (in een half jaar 15 miljoen euro minder waard geworden) en hoe kun je er als hedgefundmanager zeker van zijn dat het niet verder gaat? En dat de long kopers niet diepere zakken hebben dan hen?

10. [verwijderd] 21 augustus 2013 06:27
    quote:

*Justin* schreef op 21 augustus 2013 01:06:

[...]

Ik weet niet hoor, maar ik zie toch dat er 5 miljoen aandelen in een ruim uurtje worden verkocht. Dat zijn echt niet zomaar wat kleine aandeelhouders die als lemmingen achter een trend aanlopen. Eerder een grote koper of een hedgefund dat een shortpositie verkleint.

Stel dat het NIET ako is dat een positie verkleint. Dan zou ik als AKO hedgefundmanager toch echt een beetje pijn in mijn buik krijgen. Er zijn namelijk een of meer grote kopers, vage geruchten met hoge volumes. Ookal geloof je als AKO manager niks van de geruchten. Kun je je dan veroorloven dat er een kleine kans is dat het wel waar is?

De short positie aanhouden is tot nu toe risicovol gebleken (in een half jaar 15 miljoen euro minder waard geworden) en hoe kun je er als hedgefundmanager zeker van zijn dat het niet verder gaat? En dat de long kopers niet diepere zakken hebben dan hen?

Hoe ako dat aanpakt moeten ze zelf weten, ik heb nu een mooi short moment gezien. Ik short liever op 5 euro dan op 3,50. Lucky for me, bad for ako.
    Ik persoonlijk ben al meerdere keren long geweest in TT (een van mijn eerste aandelen :) ). Nu een keertje short, verandering van spijs....

Wat de handel doet zegt soms echt niks. Waar een koopt, de ander verkoopt. Het kunnen zelfs computers zijn geweest , je kan de flash crash in ing nog wel herinneren een jaar of twee terug. Daar was weinig menselijks aan. Just HFT. Computers running wild. Marktmanipulatie.

Bij kpn kan men ook mooi zien hoe de traders/computers het aandeel sturen naar gewenst niveau. Ik accepteer dit en handel ernaar.

11. [verwijderd] 21 augustus 2013 06:31
    quote:

bart1805 schreef op 21 augustus 2013 00:58:

[...]
    Hebben ze bij TNT ook lang gezegd. Hoeveel korting krijg je daar nu tov het het oorspronkelijke bod?
    Ja alleen tnt met kpn vergelijken is een beetje appels en sinasappels vergelijken.
    Bij KPN zit de rijkste man ter wereld te azen en daarnaast nog enkele andere partijen(o.a telefonica) die graag een stukje of de hele toko willen hebben en daarvoor nog flink betalen. Tnt had maar een partij en verder niks.
    Onderschat ome Carlos niet, dat is iemand die krijgt wat hij wilt.
186 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.