Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

USG People« Terug naar discussie overzicht

USG overnamekandidaat

66 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 november 2012 19:52
    Het is evident dat ik op zondagochtend wel wat beters te doen heb dan naar Business Class te kijken. Heb programma toch ff opgenomen puur om de aandelen die even doorgenomen worden. Zoals in ander draadje al gememoreerd heeft Edwin Wierda USG evident genoemd als overnamekandidaat.

Amerikaans bedrijf doet metingen: er is een grote toename van gesprekken met advocaten en boekenonderzoeken bij bedrijven. Dit impliceert dat veel bedrijven overnames onderzoeken. USG is zo n kandidaat aldus Wierda.

-Koers staat belachelijk laag
    -Neerwaarts potentieel is nihil
    -Kwestie van tijd dat USG overgenomen gaat worden

Het lijkt mij ook niet meer dan logisch en het is idd puur een kwestie van tijd dat die toko in andere handen komt.

Daarnaast werd KPN ook nog even genoemd als een spotkoopje. Ik moet zeggen dat Wierda het met Air France KLM ook prima voorzien had. Volgens mij heeft ie een glazen bol. Ik ben i.i.g. positief gestemd. Zit tot over mijn oren in dit aandeel overigens, maar ze liggen keurig op een plankje te rijpen.

Morgen zal beurs lager openen normaal gesproken. Wellicht is USG morgen eindelijk een positieve uitzondering.
  2. [verwijderd] 4 november 2012 20:25
    Ik denk dat vandaag (opname gisteren) het startschot is gegeven voor een enorme koersexplosie de komende tijd.
    Deze man zat inderdaad ook goed met zijn "voorspelling" betreffende air france KLM en ik denk dat hij nu ook met usg vol in de roos schiet.
    Ik ben er overigens wel van overtuigd dat dit soort mannen er "geregistreerd en betaald" zit om dit nieuws te verkondigen, zodat de koers vanaf morgen mag gaan oplopen naar €8,- om vervolgens door de overnemende partij van de beurs te worden gehaald voor €14,-
    Maar goed we zien het morgen wel weer;-)(

3. [verwijderd] 4 november 2012 20:29
    Ik ben niet zo somber gestemd. Ben er zelf ook van overtuigd dat USG een overnameprooi is. En moet zeggen dat Wierda geen onzin uit zit te kramen. Enne drie jaar gaat dit echt niet duren. Het is nu tijd en daar is de koers ook naar, om toe te slaan.

Kan me heel goed voorstellen dat een ieder helemaal murw gebeukt is met dit aandeel. Tip:leg die dingen van USG opzij en wacht rustig af. Doe ik ook met KPN, Tom Tom, SBM Offshore. Heb dat gedaan met AFKLM maar toch wat te vroeg uitgestapt. Heb het idee dat een aantal forumleden zo obsessief met USG bezig zijn, dat lijkt me niet gezond. Op deze koers zeker koopwaardig en rustig op het plankje leggen en verder afwachten. Je moet soms engelengeduld hebben. Zie Wavin, ook helemaal kapot gemaakt die koers en ineens kwam daar dat bod. Positief blijven.
  4. [verwijderd] 4 november 2012 20:31
    quote:

Punthoofd schreef:

Ik ben niet zo somber gestemd. Ben er zelf ook van overtuigd dat USG een overnameprooi is. En moet zeggen dat Wierda geen onzin uit zit te kramen. Enne drie jaar gaat dit echt niet duren. Het is nu tijd en daar is de koers ook naar, om toe te slaan.

Kan me heel goed voorstellen dat een ieder helemaal murw gebeukt is met dit aandeel. Tip:leg die dingen van USG opzij en wacht rustig af. Doe ik ook met KPN, Tom Tom, SBM Offshore. Heb dat gedaan met AFKLM maar toch wat te vroeg uitgestapt. Heb het idee dat een aantal forumleden zo obsessief met USG bezig zijn, dat lijkt me niet gezond. Op deze koers zeker koopwaardig en rustig op het plankje leggen en verder afwachten. Je moet soms engelengeduld hebben. Zie Wavin, ook helemaal kapot gemaakt die koers en ineens kwam daar dat bod. Positief blijven.
    Een aantal leden is obsessief moet het zijn.
  5. [verwijderd] 4 november 2012 20:38
    Ja, maar je kunt natuurlijk tijdens de aan de overname voorafgaande rit naar beneden regelmatig uitstappen om op een lager nivo weer terug te kopen. Als je blijft zitten beperk je je lopend verlies en vergroot je je winst bij overname. Maar ja je kan dan natuurlijk net tussen het wal en schip raken en de boot missen.
    En wat die belachelijk lage koers betreft, daar hebben natuurlijk ook vele andere aandelen last van. USG wordt gewoon afgestraft omdat het management veel slechter presteert dan de andere uitzendondernemingen als Brunel en Randstad, en steeds slechtere vooruitzichten heeft. Dat lijkt wat prestatiecurve betreft op KPN, en daarvan zakt de koers steeds verder. Dus bij USG is wel degelijk een behoorlijk dalingspotentieel aanwezig. Risico's genoeg dus bij beleggen in USG, maar die heb ik op de koop toe genomen. Zonder risico geen winst, maar helaas tot nu toe ook flink verlies.
  6. [verwijderd] 4 november 2012 20:52
    quote:

alrob schreef:

Ja, maar je kunt natuurlijk tijdens de aan de overname voorafgaande rit naar beneden regelmatig uitstappen om op een lager nivo weer terug te kopen. Als je blijft zitten beperk je je lopend verlies en vergroot je je winst bij overname. Maar ja je kan dan natuurlijk net tussen het wal en schip raken en de boot missen.
    En wat die belachelijk lage koers betreft, daar hebben natuurlijk ook vele andere aandelen last van. USG wordt gewoon afgestraft omdat het management veel slechter presteert dan de andere uitzendondernemingen als Brunel en Randstad, en steeds slechtere vooruitzichten heeft. Dat lijkt wat prestatiecurve betreft op KPN, en daarvan zakt de koers steeds verder. Dus bij USG is wel degelijk een behoorlijk dalingspotentieel aanwezig. Risico's genoeg dus bij beleggen in USG, maar die heb ik op de koop toe genomen. Zonder risico geen winst, maar helaas tot nu toe ook flink verlies.

Ben het helemaal met je eens. Maar op koers van 9 en 8 vond ik het al te gek om ze te verkopen. Achteraf had ik verlies moeten nemen natuurlijk. Maar ja dat is achteraf. Op deze koers ga ik echt niet verkopen. Natuurlijk is veel op- en aan te merken op management etc. Maar alleen al voor het dividend is dit een prima aandeel. Natuurlijk ligt de uitzendmarkt op zijn gat en die van USG zeker du moment. Edoch Brunel, Randstad die koersen toch wel hoog hoor. In mijn optiek zit er in USG alleen nog maar ruimte aan de bovenkant. We wachten rustig af.
  7. [verwijderd] 4 november 2012 21:06
    quote:

Blackhamster schreef:

Morgenvroeg maar een flinke positie innemen overname zit er naar waarschijnlijkheid snel aan te komen werd geloofwaardig overgebracht door Wierda en ook als je goed gekeken heb door die gast van workforce.
    Tis voor mij de gok zeker waard!
    Klopt die gast zat heftig te knikken. Ach een ieder moet zijn eigen koers maar varen. Ik wacht het wel rustig af allemaal. En wat het dividend betreft, tsja dat tikt wel aan bij aantallen aandelen.
  8. [verwijderd] 4 november 2012 21:17
    quote:

Punthoofd schreef op 4 november 2012 21:06:

[...]

Klopt die gast zat heftig te knikken. Ach een ieder moet zijn eigen koers maar varen. Ik wacht het wel rustig af allemaal. En wat het dividend betreft, tsja dat tikt wel aan bij aantallen aandelen.
    Maar gaat op zeker stijgen morgen!
  9. forum rang 4 Porscheknakker 4 november 2012 21:30
    Harry Mens is in mijn ogen niet betrouwbaar. Hij lult hoe het hem uitkomt op dat moment.
    Eerst was hij trouwe fan van Pim, Geert en de rechtse kant van de VVD.
    Vandaag lult hij als een PvdA-kneus.
    Hij vindt de Telegraaf maar niks omdat deze krant te negatief is over de waanzinnige plannen van de PvdA/VVD, die de Nederlandse economie de afgrond in zullen werken.
    Ook gelooft hij al die positieve berichten uit Amerika.
    Zelfs een dwaas begrijpt dat de huidige Amerikaanse cijfers in aanloop naar de Predidentsverkiezingen sterk in positieve zin overdreven worden.
    Volgende week zullen we heel wat andere macro-economische arbeidsmarktcijfers aantreffen in de USA.
    Uiteraard kan ik me vergissen, echter ik denk het niet.

Groet

10. [verwijderd] 4 november 2012 21:40
    quote:

Punthoofd schreef:

[...]

Tuurlijk....Door Harry zijn Adecco en Manpower nu echt wakker geschud :-)
  11. [verwijderd] 4 november 2012 22:07
    quote:

André S schreef:

[...]

Tuurlijk....Door Harry zijn Adecco en Manpower nu echt wakker geschud :-)
    Jaja dat heftige geknik geeft de doorslag haha. En voor de zwartkijkers de koers kan nog zo n 5,50 omlaag. Er is niet zoveel neerwaarts potentieel meer. Harry is zo verschrikkelijk obligaat, maar die Wierda, Schaaij en de dame van Vintessa zeggen nog wel s wat zinvols. Harry trapt maar wat open deuren in. Roept maar wat.
66 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.