Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Moolen, van der« Terug naar discussie overzicht

Dagdraadje vrijdag 21 aug.

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 augustus 2009 08:41
    [quote=Valeyman]
    toch wel een kleine trend naar beneden. We zullen zien. Er zal toch op korte termijn meer bekend moeten worden.

Van der Moolen: McNally niet langer in tijdelijk RvB
    21-08-2009 07:59:00
    AMSTERDAM (Dow Jones)--James McNally maakt niet langer deel uit van het tijdelijke management van Van der Moolen, zo heeft het voormalige hoekmansbedrijf vrijdag bekendgemaakt.

Van der Moolen stelt dat het, gezien het feit dat McNally in het Verenigd Koninkrijk woont, niet praktisch is dat McNally zich bezighoudt met het dagelijks bestuur. McNally zal wel aanblijven als lid van de Raad van Commissarissen.
  2. [verwijderd] 21 augustus 2009 09:12
    Fonds: aand. Van der Moolen Holding
    Beurs: Euronext Amsterdam

Laatste Volume Tijd
    Laatste 0,34 3.500 09:11:00
    Verschil -0,01 -2,8571 %
    Bied 0,33 264.803 09:11:00
    Laat 0,34 118.464 09:11:00
    Hoogste 0,35 09:00:03
    Laagste 0,33 09:03:00
    Cum. volume --- 227.131
    Indicatieve opening ---
    Open 0,35 09:00:03
    Vorig slot 0,35 20-08-2009
    Gemiddelde dagomzet --- 574.576

Bijwerken
  3. [verwijderd] 21 augustus 2009 09:21
    Fonds: aand. Van der Moolen Holding
    Beurs: Euronext Amsterdam

Laatste Volume Tijd
    Laatste 0,35 10.000 09:19:41
    Verschil 0,00
    Bied 0,34 90.702 09:19:41
    Laat 0,35 185.018 09:19:41
    Hoogste 0,35 09:00:03
    Laagste 0,33 09:03:00
    Cum. volume --- 547.429
    Indicatieve opening ---
    Open 0,35 09:00:03
    Vorig slot 0,35 20-08-2009
    Gemiddelde dagomzet --- 574.576

Bijwerken

4. forum rang 10 voda 21 augustus 2009 16:20
    De een zijn dood...
    21 augustus 2009, 16:06 uur | FD.nl

Door: Frits Conijn
    Optiehandelaren hopen op mooie kansen. Zij hebben hun kaarten gezet op Van der Moolen. Nu dat effectenhuis in probemen is geraakt, denken velen dat de posities die het effectenhuis heeft ingenomen in hoog tempo moeten worden afgebouwd. Bovendien zouden andere partijen voor een appel en een ei liquiditeitsverschaffer kunnen worden.

Wat betreft de posities blijft het voorlopig armoe troef. ‘Het aanbod is niet groter dan normaal’, zegt een handelaar op de Amsterdamse optiebeurs. ‘Ik heb tot mijn verdriet nog weinig buitenkansjes gezien. Steeds als ik denk dat zich een mogelijkheid aandient, blijkt daar toch weer geen sprake van. ’

Niet zo vreemd. In de eerste plaats wordt in het geruchtencircuit hardnekkig gespeculeerd op een doorstart. Tot die tijd worden de posities nog steeds gegarandeerd door de clearing van de Belgische bank KBC. ‘De posities mogen niet meer groeien en moeten soms iets kleiner worden gemaakt’, zegt een bron dichtbij het bedrijf. ‘Maar van een rigoureuze afbouw is geen sprake.’

Sterker nog, volgens deze bron zal de markt niets merken van een eventuele ontmanteling van het bedrijf. ‘Als Van der Moolen niet meer mag handelen van de clearing worden de posities met een korting aangeboden bij andere partijen. Aangezien de posities over het algemeen risiconeutraal zijn, zal deze overdracht weinig moeite kosten.’

Meer kans lijken de marktpartijen te maken bij de posities van liquiditeitsverschaffers. In ruil voor lagere transactiekosten en meer bandbreedte moeten de market makers een relatief groot aantal opties aanbieden tegen relatief gunstige prijzen. Van der Moolen-dochter Curvalue heeft op de Amsterdamse beurs ongeveer 25 van deze posities in bezit.

Als het bedrijf omvalt, worden deze per e-mail aangeboden aan de andere marktpartijen. Op dat moment geldt het recht van de snelste. Wie het eerst bereid is te voldoen aan de voorwaarden waar Van der Moolen zich aan heeft onderworpen, mag ze hebben.

Maar op voorhand lijkt de belangstelling tegen deze voorwaarden niet groot. Al op dit moment zijn bij vrijwel elk AEX-fonds posities beschikbaar. ‘Als ik zou willen, kan ik nu ook intekenen’, aldus een handelaar op de optiebeurs. ‘Waarom zou ik dan wachten op de ontwikkelingen bij Van der Moolen?’

Als de belangstelling inderdaad achterwege blijft, blijven de posities vacant. Want om te voorkomen dat de ene partij dezelfde voorrechten krijgt tegen gunstigere voorwaarden, kan de optiebeurs niet gaan schuiven met de voorwaarden.

De andere partijen hebben dus weinig voordeel bij het eventuele overlijden van Van der Moolen. Op de optiemarkt blijkt de een zijn dood lang niet altijd de ander zijn brood.

Copyright (c) 2009 Het Financieele Dagblad
  5. [verwijderd] 21 augustus 2009 18:25
    quote:

voda schreef:

De een zijn dood...

Optiehandelaren hopen op mooie kansen. Zij hebben hun kaarten gezet op Van der Moolen. Nu dat effectenhuis in probemen is geraakt, denken velen dat de posities die het effectenhuis heeft ingenomen in hoog tempo moeten worden afgebouwd. Bovendien zouden andere partijen voor een appel en een ei liquiditeitsverschaffer kunnen worden.

Wat betreft de posities blijft het voorlopig armoe troef. ‘Het aanbod is niet groter dan normaal’, zegt een handelaar op de Amsterdamse optiebeurs. ‘Ik heb tot mijn verdriet nog weinig buitenkansjes gezien. Steeds als ik denk dat zich een mogelijkheid aandient, blijkt daar toch weer geen sprake van. ’

Niet zo vreemd. In de eerste plaats wordt in het geruchtencircuit hardnekkig gespeculeerd op een doorstart. Tot die tijd worden de posities nog steeds gegarandeerd door de clearing van de Belgische bank KBC. ‘De posities mogen niet meer groeien en moeten soms iets kleiner worden gemaakt’, zegt een bron dichtbij het bedrijf. ‘Maar van een rigoureuze afbouw is geen sprake.’

Sterker nog, volgens deze bron zal de markt niets merken van een eventuele ontmanteling van het bedrijf. ‘Als Van der Moolen niet meer mag handelen van de clearing worden de posities met een korting aangeboden bij andere partijen. Aangezien de posities over het algemeen risiconeutraal zijn, zal deze overdracht weinig moeite kosten.’

Meer kans lijken de marktpartijen te maken bij de posities van liquiditeitsverschaffers. In ruil voor lagere transactiekosten en meer bandbreedte moeten de market makers een relatief groot aantal opties aanbieden tegen relatief gunstige prijzen. Van der Moolen-dochter Curvalue heeft op de Amsterdamse beurs ongeveer 25 van deze posities in bezit.

Als het bedrijf omvalt, worden deze per e-mail aangeboden aan de andere marktpartijen. Op dat moment geldt het recht van de snelste. Wie het eerst bereid is te voldoen aan de voorwaarden waar Van der Moolen zich aan heeft onderworpen, mag ze hebben.

Maar op voorhand lijkt de belangstelling tegen deze voorwaarden niet groot. Al op dit moment zijn bij vrijwel elk AEX-fonds posities beschikbaar. ‘Als ik zou willen, kan ik nu ook intekenen’, aldus een handelaar op de optiebeurs. ‘Waarom zou ik dan wachten op de ontwikkelingen bij Van der Moolen?’

Als de belangstelling inderdaad achterwege blijft, blijven de posities vacant. Want om te voorkomen dat de ene partij dezelfde voorrechten krijgt tegen gunstigere voorwaarden, kan de optiebeurs niet gaan schuiven met de voorwaarden.

De andere partijen hebben dus weinig voordeel bij het eventuele overlijden van Van der Moolen. Op de optiemarkt blijkt de een zijn dood lang niet altijd de ander zijn brood.

Bedankt Voda! Niet verkeerd te noemen!!

De een zijn dood is niet altijd de ander zijn brood!
  6. [verwijderd] 21 augustus 2009 21:28
    quote:

Valeyman schreef:

[quote=voda]
    De een zijn dood...

[/quote]

Bedankt Voda! Niet verkeerd te noemen!!

De een zijn dood is niet altijd de ander zijn brood!
    Wat ik kan opmaken uit dit verhaal is dat de stekker er in ieder geval niet uit gaat.
    gr m.c
  7. [verwijderd] 23 augustus 2009 11:38
    quote:

bik schreef:

Arme drommel.
    Bestaan er voorbeelden van bedrijven op de beurs die uit een surseance van betaling kwamen en daarna in afgeslankte vorm hun activiteiten weer hebben voortgezet?
    Een doorstart onder surseance van betaling.
    DAF had een doorstart na failliet te zijn verklaard en keerde daarna niet meer terug op de beurs.
  8. [verwijderd] 23 augustus 2009 16:32
    quote:

ciddix schreef:

[quote=bik]
    Arme drommel.
    [/quote]

Bestaan er voorbeelden van bedrijven op de beurs die uit een surseance van betaling kwamen en daarna in afgeslankte vorm hun activiteiten weer hebben voortgezet?
    Een doorstart onder surseance van betaling.
    DAF had een doorstart na failliet te zijn verklaard en keerde daarna niet meer terug op de beurs.

het businessmodel van Daf was een winstgevend businessmodel, dat van VDM niet, dat is het verschil, ik zou mijn centen er niet aan wagen.
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.