Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

AEX – 05/11 – Met Obama naar 300?

602 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kopie 4 november 2008 23:15
    Gisteren sprak ik nog over een saaie beurs en ook vandaag begonnen we opnieuw rustig.
    Na een kleine min liep de AEX gestaag op en rolde de trein van station naar station.
    De Nikkei had nog een plusdagje tegoed en de futures stond in het groen in afwachting van de uitslag van de verkiezingen.
    Na een verlengde lunchdip werd het boemeltje echter ingeruild voor een ware sprinter en in het kielzog van grote broer Amerika kon de AEX 6,6% winst pakken op 291,13.

U leest het goed…..291,13……niet zolang geleden werd angstvallig de 200 punten grens in de gaten gehouden, maar voor we het weten staan we weer op 300!
    De financials Aegon en ING waren erg in trek en zelfs Arcelor Mittal wist er na een verlies in de ochtenduren nog een winst van dik 11% uit te persen.
    Morgenochtend worden daar cijfertjes gepresenteerd, dus het is te hopen dat alle kopers van de dinsdag niet tegen een kater aanlopen.

Op Wall Street was de handel van ondergeschikt belang. Vandaag gaat het om de nieuwe president die de rommel van de regering Bush op mag gaan ruimen.
    Naar alle verwachting komt Obama als winnaar uit de stembus en kennelijk zijn beleggers behoorlijk opgetogen over deze uitslag. De DJI sloot met een winst 3,3% net boven 9600 punten. Nasdaq mocht 3,1% bijschrijven en de S&P noteert weer in 4 cijfers na een winst van 4,1%.

Op CNN spreekt men over een “Election Day rally”. Geholpen door een dalende spanning op de markt voor interbancaire leningen en door aanvullende financiële impulsen van de overheid wisten de Yankees de euforie staande te houden.

De olieprijs klom terug boven de $ 70 per vat en de dollar zakte flink weg ten opzichte van de euro ($1,297).

Morgenochtend is alles definitief en moeten we zien of het bezit van de zaak, niet het einde van het vermaak is. Persoonlijk zou ik deze week graag weer een AEX boven de 300 punten zien, maar ik durf daar nog geen flesje wijn om te verwedden.

Agenda voor morgen :

07.00 uur – BNP Paribas (3e kwartaalcijfers)
    08.00 uur – Arcelor Mittal (3e kwartaalcijfers)
    13.00 uur – Wekelijkse hypotheekaanvragen VS
    14.15 uur – ADP-rapport banengroei oktober VS
    16.00 uur – ISM index diensten oktober VS (verwachting 47.5)
    16.30 uur – Olievoorraden VS

Wolters Kluwer presenteert ook cijfers en Royal Dutch Shell noteert ex-dividend!

Kan helaas de beurs niet goed volgen, dus kijk ’s avonds wel hoe e.e.a. is uitgepakt.
    Ik zie iedereen duimen draaien voor 300, maar dat is m.i. nog een brug te ver!

Voorspelling : 288,1 – 282,9 – 292,2 – 286,2
  2. [verwijderd] 4 november 2008 23:32
    Goed man... wat mij opvalt is dat er geen nieuw geld in de handel lijkt te komen. Als de AEX weet te stijgen met 6% komt dat door een aantal zwaarwegende aandelen.
    Het lijkt alsof de Heinekens - Reeds- Wolters- Ahold aandelen die toch al helemaal in de goot liggen, nu verkocht worden, en geruild voor de ING-Aegons.

Er is geen reden dat die of zakken of praktisch niet weten te profiteren van dit zonnige klimaat
    waarin de markt zich nu toch bevind.

Ik had liever nieuw geld dan ruilen gezien.
    grt
  3. forum rang 4 ONN 4 november 2008 23:53
    quote:

op en top schreef:

Goed man... wat mij opvalt is dat er geen nieuw geld in de handel lijkt te komen. Als de AEX weet te stijgen met 6% komt dat door een aantal zwaarwegende aandelen.
    Het lijkt alsof de Heinekens - Reeds- Wolters- Ahold aandelen die toch al helemaal in de goot liggen, nu verkocht worden, en geruild voor de ING-Aegons.

Er is geen reden dat die of zakken of praktisch niet weten te profiteren van dit zonnige klimaat
    waarin de markt zich nu toch bevind.

Ik had liever nieuw geld dan ruilen gezien.
    grt

Hier kan je elke dag mooi zien waar de winst of het verlies in punten vandaan komt.

www.behr.nl/Beurs/aex.html
  4. [verwijderd] 4 november 2008 23:58
    Klopt dus reed-ahold-wolters doen niet mee.
    RDS-Arcelor-ING-AEG doen het .

Rds zal wel dividend getrokken zijn maar alles onder de 24 is ook goedkoop voor zón bedrijf.

Wolters kan je zien hoe bang men momenteel is voor de cijfers. Dat voor een bedrijf dat op 1 januari de stand per 31 december al kan opmaken.

Op Ahold na donderden alle koersen met 10% weg na de cijfers dus , die angst zit er nog wel in.

grt
  5. [verwijderd] 5 november 2008 00:23

Op en top, waar haal je die gegevens over de netto instroom op de beurs vandaan? Ik ben net gestopt met die U.S.-verkiezingen vanwege naar bed gaan. Kan je het morgen uitleggen waar je dat vandaan hebt? Dank bij voorbaat.

Op en top stelde

"Goed man... wat mij opvalt is dat er geen nieuw geld in de handel lijkt te komen. Als de AEX weet te stijgen met 6% komt dat door een aantal zwaarwegende aandelen.
    Het lijkt alsof de Heinekens - Reeds- Wolters- Ahold aandelen die toch al helemaal in de goot liggen, nu verkocht worden, en geruild voor de ING-Aegons."

Groet, Jonas

6. [verwijderd] 5 november 2008 00:57
    Aandeel Aegon
    Dividend Halfjaarlijks
    Beurs AEX
    Huidige koers ? 3,77 0,64 (20,30%) meer koersinfo
    Dividendrendement 15,92 %
    Prognose dividend *** ? 0,60
    Website www.aegon.com
    Sector Levensverzekeringswezen
    Dividendbeleid Slotdividend verhoogd tot EUR 0,32, waarmee het totale dividend stijgt met 13% tot EUR 0,62 per aandeel, een weerspiegeling van de sterke cash flow en kapitaalpositie.

update 10 oktober 2008 - Financieel directeur van Aegon geeft aan dat als Aegon het kan verantwoorden er een mooi dividend zal worden uitbetaald, maar dat wilde hij niet voor 100% garanderen.

Voor de liefhebbers..:-)
  7. [verwijderd] 5 november 2008 07:25
    quote:

Koen de Kenner schreef:

Goedemorgen Allen,

Kopie, bedankt!

We gaan vandaag de 302 testen. Olie staat nu op de 68.
    Er heerst een positieve stemming in de USA door de Obama hektiek.

Het zal mij niet verbazen als we vandaag zelfs boven de 300 eindigen.

Veel succes ieder.

Goedemorgen allemaal,

Laten we het hopen, gelijk ook maar boven de 301 sluiten dan svp!

8. [verwijderd] 5 november 2008 07:38
    quote:

FINANCE & CONTROL 4 YOU schreef:

Ajb laat de aex niet 301 ff aantikken ...
    Zit short op aex 301 en hoop op een daling naar < 280 !
    Voor mij geldt ongeveer hetzelfde. Al hoop ik dat we structureel de goede kant op gaan in de loop vn de tijd, voor vandaag en de komende dagen heb ik even een soort van bezinning nodig.

AB-tje maar weer eens voor stukje Kopie. Ziet er dagelijks goed uit.
  9. [verwijderd] 5 november 2008 07:48
    05-11-2008 07:24:00 BAM advies omlaag naar hold van buy - ING
    05-11-2008 07:05:00 ArcelorMittal: op koers voor EBITDA 2008 $24,2-24,7 mrd
    05-11-2008 07:05:00 ArcelorMittal gaat productie nog meer terugschroeven
    05-11-2008 07:04:00 ArcelorMittal ziet EBITDA KW4 $2,5-3,0 mrd
    05-11-2008 07:03:00 ArcelorMittal EBITDA KW3 2008 USD 8,6 mrd
    05-11-2008 07:03:00 Analisten voorzagen EBITDA KW3 ArcelorMittal USD 8,9 mrd
    05-11-2008 07:03:00 ArcelorMittal nettowinst KW3 $3,8 mrd
    05-11-2008 07:03:00 ArcelorMittal omzet KW3 $ 35,2 mrd

Kan me niet voorstellen dat er nog meer euforie voor MT komt. Als kw4 de nieuwe standaard voor volgend jaar wordt dan is deze koers meer dan reeel.
602 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.