Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Bas Heijink & Ruurd Haan - TA: AEX kabbelt

43 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 augustus 2008 23:58
    Geer en Goor laten zien dat baangarantie nog bestaat. Een gerustellende gedachte.
    Met name het stelselmatig ontkennen van een lange termijn bear markt kenmerkt deze middelmaat.
    Zelfs een meisje uit groep 8 kan dit nog zien. Jammer, want dit is weer voer voor de TA-haters onder ons. Hartelijk dank heren voor het aanreiken van deze stok.
  2. [verwijderd] 20 augustus 2008 00:17
    Ik vind het echt wel triest. Ze staren zich blind op MA 200 alsof je die in een ruk kan bereiken.
    Wat me vooral stoort is telkens weer uitgaan van een "mooie maandag analyse" want dat begint nu toch wel op te vallen.

    Ik begrijp best dat je analytisch bezien er af en toe naast kleunt maar die stijging vanuit april mei onder LAAG VOLUME heeft me toch wel geirriteerd. En dat was echt niet zo moeilijk om te herkennen.

    En maar koppig vast houden aan omgekeerd kop sch patroon in een bearmarkt terwijl er zich vervolgens wederom meerdere Kop sch patronen zich aandienden die de exact het tegendeel aangaven.

    Daarbij, dit is de tweede keer dat ze daar dus intuinen.
    Vorig jaar EXACT het zelfde verhaal.

    Nou ben ik niet zo'n klaagpaal maar ik vind dit toch echt te min wat hier gepresteerd wordt.

    Sorry mannen, trend is trend en jullie hebben veel te gauw geroepen dat de bear markt over was.

    mvg Rob
  3. [verwijderd] 20 augustus 2008 00:28
    Precies hetzelfde verhaal dus (wat ik aangaf in mijn vorige post) waarbij B&R vast hielden aan omgekeerd Kop schpatroon als ik me goed herinner en vergaten dat er zich een patroon aandiende dat juist de andere kant opwees.
    Ze bleven vasthouden aan hun bullish scenario terwijl er toch echt signalen waren dat het de andere kant opging.

    Twee maal dezelfde steen ... hopelijk in het vervolg wat oplettender.

    Tsja en dan gaan alle TA plassers natuurlijk uit hun dak en beweren dat een Kop Sch patrooon lulkoek is.

    Tsja vind je 't gek ?
  4. [verwijderd] 20 augustus 2008 00:59
    quote:

    Majoor van Sluyteren schreef:

    Ik kan me niet aan de indruk ontrekken, dat de heren het belang van hun werkgever (de bank) mee (moeten)nemen in hun overwegingen.

    Kortom, KT paniek voorkomen door zalvende praatjes.
    Banken, ach je weet het wel. 1 keer in de zeven jaar maken ze er een puinhoop van en ik begin het nu ook verdacht te vinden die analyses.

    Ik heb telkens geprobeerd technisch te bekritiseren en ik moet je zeggen dat het me vrij gemakkelijk afgaat.

    Dus ik zet m'n mening maar weer neer in de hoop te kunnen helpen.
  5. [verwijderd] 20 augustus 2008 01:13
    Nou nog even dan, effe kankeren.
    Sorry hoor, met respect maar ik haal even iets aan.

    -----------------------------------
    www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...

    Vier voorwaarden
    De voorwaarden waar nog aan voldaan moet worden voor de definitieve bevestiging van een herstelrally.

    Vandaag dient de AEX op het weekslot boven de 389,50 (dalende toppenlijn) te sluiten.
    Hierna een snel vervolg tot boven de vorige top en belangrijke weerstandszone 409 - 412.
    Positieve divergentie moet blijvend zijn. De RSI mag geen lagere bodems meer maken en dient boven de voormalige dalende toppenlijn te blijven.
    Er dient nog steeds een positieve crossing op het huidige lage niveau in de MACD plaats te vinden. Dat zou mogelijk vandaag al kunnen zijn. Er is namelijk al wel enige dagen sprake van afvlakking.

    --------------------------------

    Ik begrijp dus niet hoe je uitgaande van deze voorgaande analyse tot een dergelijk oordeel van vandaag kunt komen.

    Ik snap daar geen hol van. Maar het kan aan mij liggen natuurlijk.
  6. [verwijderd] 20 augustus 2008 01:29
    Persoonlijk lijkt het me vrij duidelijk dat we nog steeds in een beren markt zitten.
    Op weekbasis kun je dat gemakkelijk zelf in elkaar knutselen.

    Daar waar B&R riepen dat d bear markt ten einde was zie je een duidelijk verschil in een MACD en een Stoch. De Stoch staat te hoog tov de MACD.(zie cirkels)

    Volgens mij hadden B&R daaraan kunnen afmeten dat de beer nog volop kansen had en dat de 520 (in combinatie met KS laag volume verhaal) veel meer kansen had.

    Het zou me niks verbazen indien de stoch nog een nerwaardse kruising gaat maken.
  7. [verwijderd] 20 augustus 2008 01:31
    quote:

    vissekop schreef:

    Persoonlijk lijkt het me vrij duidelijk dat we nog steeds in een beren markt zitten.
    Zelfs op het einde van een berenmarkt.
    Zal de index technisch altijd in een berenmarkt zitten.

    Dus zulks een argument is verschrikkelijk goedkoop.

    denk er maar eens over na.
  8. [verwijderd] 20 augustus 2008 01:38
    quote:

    The Artist schreef:

    denk er maar eens over na.
    Denk denk, vallende messen zijn altijd goedkoop.
    Het gaat erom wanneer de kansen zich keren.
    Een MACD en een Stoch in combinatie met een Exp. RSI lenen zich daar prima voor. Dat heb ik al veel eerder aangegeven op B&R draadje.

    Ik vang liever geen vallende messen tenzij ik weet waar het hakblok staat.

  9. [verwijderd] 20 augustus 2008 01:41
    quote:

    The Artist schreef:

    Zelfs op het einde van een berenmarkt.
    Zal de index technisch altijd in een berenmarkt zitten.

    Dus zulks een argument is verschrikkelijk goedkoop.
    Bel me maar wanneer jij weet wanneer de beren markt ten einde is en wanneer goedkoop goedkoop is ........
    Dat weet je nml niet

    De telefoon van B&R had gerinkeld maar te vroeg en dat is wat ik hier heb aangetoond middels een simpele grafiek, overigens niet achteraf !!
  10. [verwijderd] 20 augustus 2008 01:47
    Oeps Artist, God effe vissen :

    ------------------
    Artist schreef:

    dan kan je nog steeds een valse uitbraak hebben.

    maar ik had het specifiek over het gebruiken van het argument we zitten nog steeds in een berenmarkt, eigenlijk op niets wijst, want zelfs op de bodem van de index zal de index technisch in een berenmarkt zitten.
    Als jij dan schrijft we zitten nog in een berenmarkt, dan zal de lezer daar uit afleiden dat we nog dalende zijn.

    enfin, dat is mijn gedacht.
    -----------------------
  11. [verwijderd] 20 augustus 2008 01:49
    quote:

    vissekop schreef:

    Oeps Artist, God

    The Artist - 20 aug 08, 01:45 | Reageer | Quote | Zoek | Aanbevolen: 0

    vissekop schreef:

    The Artist schreef:

    denk er maar eens over na.

    Denk denk, vallende messen zijn altijd goedkoop.
    Het gaat erom wanneer de kansen zich keren.

    Ik vang liever geen vallende messen tenzij ik weet waar het hakblok staat.

    dan kan je nog steeds een valse uitbraak hebben.

    maar ik had het specifiek over het gebruiken van het argument we zitten nog steeds in een berenmarkt, eigenlijk op niets wijst, want zelfs op de bodem van de index zal de index technisch in een berenmarkt zitten.
    Als jij dan schrijft we zitten nog in een berenmarkt, dan zal de lezer daar uit afleiden dat we nog dalende zijn.

    enfin, dat is mijn gedacht.

    wat oeps, ik zie achteraf dat je pas met je 2e posting reageert op mijn eigenlijke vraag, dus mocht dit antwoord weg.

  12. [verwijderd] 20 augustus 2008 02:02

    Artist, jammer maar Jonas is ook laat op en die heeft iets over jou aangekaart op een ander draadje. Ik ben er behoorlijk zeker over wat ik daar stel. Uiteraard reageer je niet want dat wordt je een beetje te heet.

    Toch jongen stop met die speed, want speed kills. Ik heb het in mijn omgeving gezien. Waarvoor zou je hier de briljante persoon uithangen? Voor mij hoeft het niet.

    Groet, Jonas
  13. [verwijderd] 20 augustus 2008 21:14
    quote:

    The Artist schreef:

    [quote=vissekop]
    Ik ben niet zenuwachtig ik geef enkel op basis van een paar eenvoudige indicatoren aan wat ik momenteel denk van de markt.

    Niets meer niets minder.
    [/quote]

    wel ik heb daar commentaar op gegeven waar je vanaf nu veel wijzer mee bent, succes ermee.
    Je commentaar slaat kant nog wal Artist.
43 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.