Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

USG People« Terug naar discussie overzicht

Dinsdag 15-04-2008

130 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 april 2008 09:10
    quote:

Mchv schreef:

Wat gaat deze dag ons brengen?
    Goedemorgen

Dat is de grote vraag. De beurs is in ieder geval groen geopend en nu maar hopen, dat het ook zo blijft. USG is ook licht positief gestart op een koers van nu 14,70

Het verloop van de dag zal sterk afhangen van wat er in de USA weer staat te gebeuren. De futures staan daar in nu ook groen, voor wat het waard is natuurlijk

Nasdaq Future (NSDG) 1.800,5000 0,21%
    S&P Future (SPG) 1.333,5000 0,19%
  2. [verwijderd] 15 april 2008 10:16
    quote:

september schreef:

Allemaal weer de tuinbroek aan,lekker gezellig weer zo.
    Beetje fris om buiten te gaan zitten vind ik...

Ik verwacht in de aanloop naar de kwartaalcijfers wel nog een beetje meer verkoopdruk. Trading range zal dus tussen de 14 en de 15 blijven tot 29 april, dan kiezen we richting. Ik weet dat jullie roepers beu zijn, dus, zie hier de uitleg met bijhorend grafiekje hoe ik tot die conclusie kom:

Sinds begin maart vind ik een stijgende weerstand (toen 15,45, nu 16,55) welke 3X getest in. Steun is iets onzekerder maar gaat sinds half maart van 12,50(tevens de lange-termijn stijgende steun) tot 14,20 nu.

Gisteren hebben we de 14,20 getest en dat heeft een deuk gegeven in de RSI (die op dagbasis nu op 42 noteert) tot op zijn stijgende steun sinds half januari 2008 en daarmee de koers weer opwaarse kracht geeft.

De macd dan, deze lijkt volgens een stijgende bodem hogere koersen mogelijk te maken. Tot daar het goede nieuws... Hij lijkt terug zijn bodem te willen testen en kruist daarbij neerwaarts de triggerlijn: Verkoopdruk op korte termijn (tot hooguit eind volgende week denk ik). Dit laatste wordt bijgestaan door een DMI die eveneens neerwaarts kruiste en een parabolic sar boven de koers.

3. forum rang 4 nr36 15 april 2008 10:30
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal uren in de Nederlandse uitzendmarkt is in periode 3 van dit jaar, of week 9 tot en met 12, met 3% gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, blijkt dinsdag uit de ABU-monitor van de gelijknamige branchevereniging voor uitzendondernemingen. De uitzendomzet steeg in deze periode volgens de monitor met 1%.

In periode 3 van 2007 lagen de groeicijfers op respectievelijk 9% voor het aantal uren en 14% voor de omzet.

Het aantal uitzenduren daalden in de voorgaande periode 2 van 2007, van week 5 tot en met 8, met 3%, ten opzichte van dezelfde periode van 2007. De uitzendomzet steeg in deze periode volgens de monitor met 1% op jaarbasis.

Voor de medische sector gold in periode 3 van dit jaar een daling van 4% in uren en een stabiele omzet tegen +21% en +27% een jaar eerder. In periode 2 van dit jaar bleef het aantal uren gelijk en steeg de omzet met 4%.

De administratieve sector liet een daling zien van 6% in uren en 2% in omzet tegen respectievelijk +4% en +9% in periode 3 van 2007. In periode 2 golden de volgende percentages: -5% en 0%.

De uren in de industriele sector daalden met 1% en de omzet steeg met 3% tegen +13 en +18% over periode 3 van 2007 en respectievelijk -3% en +2% in periode 2 van 2008.

In de technische sector daalden de uren met 2% en de omzet steeg met 1% tegen respectievelijk +10% en +15% over periode 3 van 2007. Over periode 2 van 2008 bedroegen de percentages -1% en +2%.

De ABU brengt de genoemde monitor elke vier weken naar buiten. De cijfers zijn gecorrigeerd voor het aantal werkbare dagen.

De ABU brengt de cijfers over periode 4 of week 13 tot en met 16 op dinsdag 13 mei 2008 om 10.00 uur naar buiten.
  4. [verwijderd] 15 april 2008 10:51
    quote:

september schreef:

Tiger777 In het boekje van vandaag zie ik juist koopdruk,hoe lang het duurt,maar bedankt voor je bijdrage.Voel me gelijk niet meer zo alleen.JanK1 kleed je goed aan.
    En de koerst lijkt ook up te willen gaan :)

Mijn woorden zijn nog maar koud of dit gebeurt. Strakt staan we dik boven de 15 waarschijnlijk :p
  5. [verwijderd] 15 april 2008 11:38
    quote:

september schreef:

Beetje Duits roet in het eten,maar een kniesoor die daar op let ,doorslikken ,wegspoelen en verder eten.
    Inderdaad, de amis trekken ons straks wel weer hoger. Hun macros zullen waarschijnlijk weer cfr verwachting zijn of net ietje meer, en dan gaat alles weer up.

Gaat de 15 er dan toch aan zal ik mijn trading range moeten optrekken naar 15 à 16. Het is nog niet te laat om van gedacht te veranderen hé :)
  6. forum rang 6 NewKidInTown 15 april 2008 12:27
    quote:

september schreef:

Nieuws?
    Waar rook is, is vuur.
    Zal toch wel een reden voor zijn, behalve jolige handelaren ?

BTW, het is wel triest dat we opgewonden raken van een koers van VIJFTIEN.

Zijn we (de koers) wel diep gezonken.

Daar is ie weer: RT 15,02

Wie verkoopt er nu nog ???

15,41 eventjes binnen de minuut.
    Kzou het even blijven volgen.
    Ik moet helaas weg een uurtje, jammer.
130 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.