Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Geert Jan Nikken - TA: Wow

133 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bull Super 14 december 2006 08:44
    Beste GJ,

Inderdaad 'Wow'.

Gisteren was er enige discussie op het forum over jouw stukje over de Broadening Formation en over anticiperen vs reageren. Je hebt dat ongetwijfeld gelezen. Sommigen zeiden dat je dat laatste cynisch bedoelde; ik twijfelde daaraan. Zou je dat nog kunnen verhelderen en zou je ook nog iets kunnen zeggen over het verschijnsel van de Broadening Formation en de uitbraak die we nu zien.

Vast mijn grote dank.

- Spock
  2. [verwijderd] 14 december 2006 08:50
    quote:

tmaster schreef:

offtopic:

Voor de Tradebox gebruikers onder ons.. ABN heeft een nieuwe versie online gezet...hhmm terwijl ik dit schrijf (was bezig met inloggen) krijg ik..." er is een technische fout opgetreden blablablabla"

Goed some things never change!
    Heb ABN nu al een maand of 3 achter me gelaten en naar Binck gegaan. Moet zeggen dat ik daar wel tevreden ben.
  3. [verwijderd] 14 december 2006 08:51
    quote:

tmaster schreef:

offtopic:

Voor de Tradebox gebruikers onder ons.. ABN heeft een nieuwe versie online gezet...hhmm terwijl ik dit schrijf (was bezig met inloggen) krijg ik..." er is een technische fout opgetreden blablablabla"

Goed some things never change!
    Hoor net dat de oude versie weer terug wordt gezet.
    Na 9 uur uitloggen en opnieuw aanloggen.
  4. [verwijderd] 14 december 2006 08:51
    Beste Spock

natuurlijk wil ik een toelichting geven.
    uiteraard was mijn opmerking over anticiperen op een doorbraak aan de onderkant van de BF cynisch bedoeld.
    het was een gezond tegengeluid tegen allerlei visies die stelden dat de aex naar 460 of zelfs lager zou gaan.
    net zoals ik over de opwaartse trendlijn heel lang heb geroepen: niet anticiperen maar reageren, geldt dit uiteraard ook voor koerspatronen.

kijk beleggen is in essentie heel simpel:
    je ontwikkelt een scenario,
    je neemt positie in op dat scenario
    en vanaf dan wordt het moeilijk:
    je doet niets zolang je scenario nog intact is....

robbie heeft een aantal dagen geleden een aantal keer gevraagd waarop mijn optimisme rond 473 was gebaseerd:

1: de oude toppen rond 473 deden dienst als steun (klassiek voorbeeld van oude weerstand wordt nieuwe steun)
    2: de onderkant van het BF patroon fungeerde als steun
    3: positieve divergentie op de RSI

maar al deze zaken zijn in de columns beschreven en aangehaald. de horizontale steunlijn als ook de onderkant van de BF staat al dagenlang afgebeeld in de grafiek van de index.

GRS

5. [verwijderd] 14 december 2006 08:53
    quote:

michielmm schreef:

Hoi GJ,
    GIsteren vroeg ik het ook al, maar daar heb je wellicht overheen gelezen. Ik vroeg me af in hoeverre het een aantal weken terug gegeven koopadvies voor ING nog geldig is. De koers is sindsdien nl gezakt ipv gestegen. Maar missschien is dat juist een kans?

grt Michiel
    Hoi Michiel

ik was destijds te vroeg positief over ING, laat daar geen misverstand over bestaan. wat dat betreft had mijn collega en vriend Erem dat beter gezien (CNBC)
    maar als ik opnieuw naar de grafiek van ING kijk dan blijf ik optimistisch, dus ja eerder een kans dan een aanpassing van de visie

GRS
  6. [verwijderd] 14 december 2006 09:00
    quote:

Nikken schreef:

Beste Spock

uiteraard was mijn opmerking over anticiperen op een doorbraak aan de onderkant van de BF cynisch bedoeld.
    het was een gezond tegengeluid tegen allerlei visies die stelden dat de aex naar 460 of zelfs lager zou gaan.
    net zoals ik over de opwaartse trendlijn heel lang heb geroepen: niet anticiperen maar reageren, geldt dit uiteraard ook voor koerspatronen.

robbie heeft een aantal dagen geleden een aantal keer gevraagd waarop mijn optimisme rond 473 was gebaseerd:

1: de oude toppen rond 473 deden dienst als steun (klassiek voorbeeld van oude weerstand wordt nieuwe steun)

maar al deze zaken zijn in de columns beschreven en aangehaald. de horizontale steunlijn als ook de onderkant van de BF staat al dagenlang afgebeeld in de grafiek van de index.

GRS

:) Thks GJ! Allen ook gezien, geprofiteerd er van, maar wel een deel vd stijging gemist..

GRS

ps. Ik had het ook in de column gelezen, maar was niet helemaal overtuigd, kan de ervaring zijn..
  7. Bull Super 14 december 2006 09:01
    quote:

Nikken schreef:

Beste Spock

GRS
    Beste GJ,

Dank voor jouw uitgebreide toelichting. Men leest kennelijk wat men wil. Ik heb steeds rekening gehouden met een uitbraak naar boven en meende dat jij dat ook deed en dat je dat met 'anticiperen' bedoelde; niet uitgaan van het doomscenario 460 of lager. Natuurlijk heb ook ik 'gereageerd' toen de uitbraak kwam, maar hield wel steeds rekening met de mogelijkheid en zag jouw column als het signaal dat het zover was.

Dus ik heb niet goed gelezen, maar ik heb wel steeds goed gezeten en vrijwel maximaal geprofiteerd. Dat moet dan wel het werk van de goede fee zijn. ;-)))

Heel veel dank en een goeie dag toegewenst.

- Spock
  8. Bull Super 14 december 2006 09:23
    quote:

Robbie78 schreef:

Dr. Spock, er is geen uitbraak geweest...

Met de (evt)uitbraak werd bedoeld, uitbraak aan de onderkant van de BF..

Nu is de stijging opgeveerd aan de onderkant van de BF, dus de index zit nog in de BF..

GRS
    Beste Robbie,

Ik had de indruk dat ook de grafieken begonnen te zeggen dat de trend aan het draaien was...nee dus?

Hoe zie jij het komende verloop vanuit deze broadening formation?

Er is in elk geval een inhaalslag aan de gang tov de andere indices (dat is de euforie, het doomscenario is afgelegd), dus die 500 (en 512?) komt er naar mijn idee...calamiteiten daargelaten.
  9. [verwijderd] 14 december 2006 09:28
    quote:

dokterSpock schreef:

[quote=Robbie78]
    Dr. Spock, er is geen uitbraak geweest...

Met de (evt)uitbraak werd bedoeld, uitbraak aan de onderkant van de BF..

Nu is de stijging opgeveerd aan de onderkant van de BF, dus de index zit nog in de BF..

GRS
    [/quote]
    Beste Robbie,

Ik had de indruk dat ook de grafieken begonnen te zeggen dat de trend aan het draaien was...nee dus?

Hoe zie jij het komende verloop vanuit deze broadening formation?

Er is in elk geval een inhaalslag aan de gang tov de andere indices (dat is de euforie, het doomscenario is afgelegd), dus die 500 (en 512?) komt er naar mijn idee...calamiteiten daargelaten.
    Daar heb je gelijk in, maar je had het over een uitbraak een paar keer, maar de index zelf is nog steeds inde BF..

Je zou zeggen, de bovenste lijn opzoeken van de BF en die ligt bij mij op ca.508...

133 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 ... 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.