Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Versatel« Terug naar discussie overzicht

nieuw alternatief voor versatel: covad.com

622 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 april 2007 20:23
    Best Buy grabs Speakeasy, Covad Smiles
    Written by Om Malik
    Tuesday, March 27, 2007 at 9:17 AM PT | 7 comments

    After fighting it out with the big boys for nearly half a decade, and being in business since 1994, Speakeasy has decided that it was time to sell. Who can blame them… they were fighting it out with AT&T, Comcast, Qwest… the telco rogues gallery.

    The retail chain paid about $97 million for Speakeasy, a DSL and broadband reseller, all packaged nicely in a “geek cred” bundle. Speakeasy will now be a fully owned subsidiary of BestBuy. The deal is a decent exit for venture capitalists who pumped in around $27 million into Speakeasy. Backers include BV Capital, Granite Ventures and Intel Capital. It’s also potential good news for Covad, Speakeasy’s wholesale provider.

    Why Best Buy? Speakeasy CEO Bruce Chatterley says it’s going to part of the Best Buy for Business service, which indicates that Speakeasy might be getting out of consumer services - otherwise Best Buy could lose some of the big broadband reselling deals it has with incumbents.

    This shift of focus is good for Speakeasy’s wholesale broadband partner, Covad, which has the requisite infrastructure in place to service business customers, and could see an uptick in demand if Best Buy does actually manage to sell Speakeasy’s services alongside computers, phones, printers and whatnot. Just another wrinkle in the SMB VoIP market!

    Larry Dignan’s take is along these lines, except more indepth.

  2. [verwijderd] 2 april 2007 17:25
    Ik ben in februari in dit fonds gestapt en heb er een draadje over lopen in de KK.
    Grappig dat hier al zo lang een Covad draadje blijkt te lopen. Ik heb met veel belangstelling hier alles gelezen nadat ik door Arie was getipt.
    Nu Versatel zo goed als dood is krijgt Covad in dit forum misschien niet de aandacht die jullie het misschien zouden willen geven, maar baat het niet, schaden doet het zeker ook niet.
  3. [verwijderd] 4 april 2007 09:24
    Beste Henri,

    Een rijke kennis van mij is kortelings ingestapt met 400.000 stukken, aan gemiddeld 1,15!

    Wanneer soortgelijke bedrijven 2 tot 3x de omzet doen, met een uitschieter als Cogent Communications zelfs 10x de omzet, dan is bij een Covad op maar 0,8x de omzet de sky-the-limit.

    Er hoeft bij Covad maar één kwartaal te zijn dat een ietwat versnellende omzetgroei laat zien en het kan los.
    De kans op versnellende omzetgroei is sowieso aannemelijk omdat de groeiproducten van Covad 40% op jaarbasis groeien en al 40% van de omzet uitmaken.

    Er hoeft maar een NL investeerder of fondsbeheerder te zijn die dit ziet en het lef heeft om enkele miljoenen stukken op te pakken en de koers staat zo 50% hoger, vooral omdat de shorts moeten gaan coveren.

    Uiteindelijk, maar dat kan snel gaan, moet Covad bij aantrekkende groei ook naar een waardering aan 2 tot 3x de omzet kunnen?
  4. adri67 10 april 2007 17:09
    Dundie,

    Er is geen fundamentele reden voor de daling.
    Ik vermoed dat het nog te maken heeft met het opstappen van de CFO Chris Dunn. Er zitten veel beleggers in Covad die hopen dat ze met een mooie overname-premie worden overgenomen. Een aantal van hen zou kunnen redeneren dat de CFO nog wel even was gebleven als er op korte termijn een overname voor de deur staat. Dan had hij na de overname met een mooie vertrekregeling kunnen opstappen. Hierdoor zou er verkoopdruk kunnen ontstaan maar het is maar een suggestie.
  5. [verwijderd] 10 april 2007 20:45
    Ha Adri,

    ik denk juist niet dat er veel beleggers in zitten terzake een mogelijke overname. Daarover is de CEO heel duidelijk gewees: "op de huidige koers is Covad niet te koop".

    Daarom zou je iets meer stabiliteit in de koers verwachten en mogelijk instappers voor de tijd dat de koers zodanig is dat er wel over een overname te praten valt.. toch?

    Voorlopig lijkt de 1,10 weer de bodem...nu maar afwachten.

    Als reden voor de koersdruk kan ik alleen maar bedenken dat beleggers wel eens weer een nieuwtje van het bedrijf hadden verwacht, zeker na een lang weekend.

    VG Henri
  6. adri67 11 april 2007 19:37
    Dundie,

    Ik hecht op dit gebied niet zo veel waarde aan de woorden van de CEO van Covad. Als er een partij komt met een redelijk bod (zeg $ 2,50) en grote aandeelhouders(in Covad's geval bijvoorbeeld Fidelity) steunen het bod dan is er vaak geen houden meer aan. Als dan ook nog eens het bestuur een leuke exit-premie wordt beloofd dan is de zaak vaak snel beklonken. Bij Versatel is er ook jarenlang beweerd dat het bedrijf niet zou worden overgenomen.
  7. [verwijderd] 12 april 2007 10:17
    mee eens, een overname komt als een dief in de nacht.

    maar dundie heeft gelijk denk ik als hij zegt dat de huidige koers te belabberd is om aan overname te denken.

    want wat voor premie biedt de overnemende partij?

    vast geen 120%. ik weet niet precies hoe zo'n spel gespeeld wordt, maar denk dat de koers eerst moet oplopen tot boven de 2 dollar, om dan te worden overgenomen voor zeg 3 a 3 plus dollar.

    bedrijf is nu 0.65 keer de omzet waard.

    versatel werd overgenomen voor, naar men beweert een louzy 2 keer de omzet, dat zou voor covad betekenen een waarde van 1 miljard oftewel 3.30 per aandeel.

    de eerste kwartaalcijfers moeten echt groei laten zien alvorens covad t luchtruim kiest.

    ergens heb ik gelezen dat die cijfers 26 april zullen komen, maar we worden een week van te voren gewaarschuwd voor de exacte datum.

    wellicht kan chris dunn nog profiteren van de cijfers aangezien hij per 1 mei pas/al vertrekt.

    mvg
  8. [verwijderd] 12 april 2007 10:47
    reactie ontvangen van invester relations aangaande t vertrek van chris dunn:

    Chris heeft zich altijd beziggehouden met venture capital en wil terug naar deze tak van sport.

    hij is een kleine 4 jaar werkzaam geweest in t management vd telecomindustrie, vanaf mei 2005 bij covad daarvoor cfo bij santa cruz networks een venture capital startup.

    werken in een "vroeg stadium venture capital", is heel wat anders dan cfo zijn bij een publieke/beursgenoteerde firma.

    elk heeft zijn eigen uitdaging en beloning.

    we haten het om hem te zien gaan, want hij was een bright en charismatic leider.

    justin spencer,( niet te verwarren met frank spencer, dit even voor de kenner, tv progamma van vroeger) heeft 2 jaar samengewerkt met chris.

    chris'mening over covads vooruitzichten zijn niet veranderd en die van mij ( invest. rel.) ook niet.
    dwz we zijn vol goede moed.

    tot zover.

    eigenlijk zou ik moeten mailen, chris had t over
    growth machine concerning covad, dat is globaal de mening van chris?

    groeimachine? want daar gaat t om: groei.

    covad zal dit jaar normaalgesproken sneller groeien dan volgend jaar immers t groeigedeelte tevens hoge marge gedeelte van de omzet neemt een steeds groter deel in van de totale omzet.

    halverwege dit jaar zal dat gedeelte groter zijn dan het legacy, niet renderend geheel.

    en van dit niet renderend deel willen ze nu, het werd tijd, klanten overhevelen naar t renderende deel, T1.
    mvg,
  9. adri67 17 april 2007 18:30
    En weer is het aantal aandelen short fors gestegen met ruim 21 %:

    Short Quote™

    Stock Symbol:
    DVW $ 1.21
    Covad Communications Group Inc -0.02
    Shares Short 26,427,000
    Days to Cover (Short Ratio) 14.3
    Short % of Float 9.02 %
    Shares Short - Prior 21,800,200
    Short % Increase / Decrease 21.22 %
    Squeeze Ranking™ -62
    % from 52-Wk HIGH ( 2.72 ) -124.79 %
    % from 52-Wk LOW ( 1.06 ) 12.40 %
    % from 200-Day MA ( 1.27 ) -4.96 %
    % from 50-Day MA ( 1.17 )
    3.31 %
    Price % Change (52-Wk) -48.30 %
    Trading Volume - Today 224,100
    Trading Volume - Average 1,854,300
    Trading Volume Vs. Avg. 12.09 %
    Total Shares - Float 292,830,000
    Total Shares - Outstanding 296,924,008
    % Held by Insiders 1.36 %
    % Held by Institutions 27.60 %
    Market Cap 359,278,061
    EPS -0.05
    PE Ratio
    Sector: Technology
    Industry: Communication Equipment
    SI Record Date 2007-Mar


  10. [verwijderd] 25 april 2007 22:11
    First Quarter Financial and Business Highlights

    Net revenues of $120.2 million
    36.4 percent increase in subscription revenue from Growth products from the first quarter of 2006
    18.3 percent increase in revenue from direct subscribers from the first quarter of 2006
    A-EBITDA of $1.2 million
    Net loss of $14.5 million ($0.05 per share)
    Cash, cash equivalents and short-term investments, and restricted cash and cash equivalents usage of $9.5 million
    Enhanced voice services with business continuity features
    Launched strategic broadband partnership with United Online
    Added over 10,000 line-powered voice access subscribers
    Increased wireless subscribers by 22.9 percent to 3,570 from the first quarter of 2006

    Business Outlook

    Based on this quarter's results, we have updated full year guidance. For the fiscal year 2007, Covad expects:

    -- Net revenues in the range of $485 - $505 million

    -- A-EBITDA in the range of $25 - $35 million

    -- Net loss in the range of $27 - $41 million

    Valt me niet mee!!!

    VG Henri
622 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.