Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

FT: Unilever schrapt derde van alle kantoorbanen in Europa

FT: Unilever schrapt derde van alle kantoorbanen in Europa
Beeld: Unilever

(ABM FN-Dow Jones) Unilever is van plan om een derde van alle kantoorbanen in Europa te schrappen. Dit schreef de Britse krant de Financial Times vrijdag op basis uitspraken van HR-manager Constantina Tribou tijdens een conference call.

Deze operatie zou al aan het einde van 2025 moeten zijn afgerond.

Het concern is van plan om maar liefst 3.000 tot 3.200 banen in Europa te schrappen als onderdeel van het in maart aangekondigde 'productiviteitsprogramma'. Dit programma beoogt om in totaal 7.500 banen te schrappen.

Unilever heeft in Europa in totaal 10.000 tot 11.000 kantoormedewerkers in dienst.

Waar de ontslagen in Europa exact zullen gaan vallen is nog niet duidelijk. Daarover wordt in de komende weken overlegd, aldus de FT.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. Beursblik: notering ijstak Unilever aan het Damrak nog geen gelopen race
  2. Management Unilever pakt stevig door

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
UNILEVER PLC kopen verkopen

57% zegt kopen

7 stemmen

Gerelateerd

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. Sustainable 12 juli 2024 22:16
    Triest voor de medewerkers, maar Unilever performde in Europa al lang niet meer. Marges staan sterk onder druk, dus er moet ingegrepen worden. Strategisch denk ik dat het afbouwen van food een goed idee is. Te veel concurrentie van huismerken. Non-food producten zijn minder gemakkelijk na te apen, beter met marketing te positioneren en innovatie biedt daarin meer kans om te onderscheiden.
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.