Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

LBI International« Terug naar discussie overzicht

Omnicom in talks to buy LBi for $580m

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 juni 2012 21:56
    Klein beursfonds LBi geliefde overnameprooi
    Beurskoers heeft al flink voorschot genomen op overname
    VEB 27 juni 2012 17:00 uur

    Internetconsultant LBi meldde deze week met meerdere partijen overnamegesprekken te voeren. Opvallend genoeg daalde de koers. Speculatie over een overname had het aandeel dan ook al flink hoger gezet.
    LBi benadrukt dat de gesprekken zich nog in de beginfase bevinden en dat er geen zekerheid bestaat dat er uiteindelijk een bod op het bedrijf wordt gedaan.

    LBi zegt met het bericht naar buiten te zijn gekomen omdat er speculatie over een overname zou zijn ontstaan na de vorige week bekend geworden samenklontering van de twee concurrenten AKQA Holdings en Britse WPP .

    Consolidatie

    De sector waarin LBi actief is consolideert al meerdere jaren en LBi heeft daar zelf ook actief aan meegedaan.
    Op basis van eerdere overnames in de sector zou de verkoopprijs van LBi volgens analisten van SNS Securities uit kunnen komen op 3,30 per aandeel.

    De huidige beurskoers van rond de 2,90 euro zou dan nog slechts een opwaarts potentieel bieden van circa 13 procent. Op zich geen wonder dat de beurskoers nauwelijks in beweging kwam na het bericht van LBi.

    Goldman Sachs

    Naast SNS Securities zijn het ook vooral analisten van de Amerikaanse bank Goldman Sachs die het aandeel LBi een warm hart toedragen en een bijdrage hebben geleverd aan de koerswinst.

    Vlak voor de bevestiging van LBi overnamegesprekken te voeren had Goldman Sachs het advies nog verhoogd van ‘buy' naar ‘conviction buy', vrij vertaald een ‘overtuigende koop'.

    Het koersdoel werd hierbij wel licht verlaagd, van 3,88 euro naar 3,82 euro, maar dat was destijds nog altijd circa 50 procent boven de toen geldende beurskoers.

    Moeilijke periode

    Na enkele moeilijke jaren, waarin forse afboekingen op eerdere acquisities noodzakelijk bleken, is het online marketingbedrijf wel weer op het juiste groeipad beland.

    Ook de overname van het Amerikaanse Mr Youth, een online marketingbedrijf dat gespecialiseerd is in sociale media, heeft de nodige fantasie in het aandeel LBi gebracht.

    Over 2011 werd een nettowinst van 18 miljoen euro geboekt, gelijk aan 13 cent per aandeel. Voor dit jaar heeft het bedrijf een dubbelcijferige omzet en ebitda- groei in het vooruitzicht gesteld.

    Het eerste kwartaal verliep uitstekend met een autonome omzetgroei van liefst 17,8 procent. LBI profiteert daarmee duidelijk van de groei van online-marketingbudgetten.

    Lastig te beoordelen

    Of het tot een overname van LBi komt en wat de uiteindelijke prijs wordt blijft onzeker. Als de economie verder terugvalt lijkt het onvermijdelijk dat ook LBi hier last van zal ondervinden.

    De eigen prestaties van LBi zullen in ieder geval de belangrijkste sleutel in het geheel vormen. Grote tegenvallers kan LBi zich in ieder geval niet veroorloven.

    Wat dat betreft lijkt de povere reactie op de overnamegesprekken het bedrijf niet geheel ongelegen te komen. Zo blijft er wellicht nog wat ruimte voor een overnamepremie en blijven de groeiverwachtingen binnen proporties.

  2. [verwijderd] 28 juni 2012 08:51
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Goldman Sachs meldt op basis van berichten van Campaignlive, dat Omnicom in gesprek is LBi (LBI.AE) over te nemen voor $575 miljoen. Omdat LBi een van de grootste onafhankelijke internationale digitale marketingbureaus is, ziet CS strategische logica voor elk van de zeven grote marketingbureaus om het bedrijf over te nemen. Goldman Sachs hanteert een conviction buy-advies en een koersdoel van EUR3,82. Het aandeel eindigde woensdag op EUR2,94.(EVG)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


    (END) Dow Jones Newswires

    June 28, 2012 02:41 ET (06:41 GMT)

    Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

    Geruchten worden sterker.. altijd een goed teken
  3. [verwijderd] 2 juli 2012 09:28
    WPP plc ("WPP")2 July 2012


    GroupM agrees to acquire media planning and buying agency, Alchemedia in South Korea

    WPP announces that its wholly owned operating company, GroupM, WPP's global media investment management arm, has agreed to acquire Alchemedia Inc. ("Alchemedia"), a media planning & buying agency in South Korea.

    Founded in 2004 and based in Seoul, Alchemedia is an independent media planning & buying agency. Alchemedia will be merged into GroupM Korea, and the combined company's client roster will include Audi, GSK, Hicos Fragrances, IBM, LG Electronics, Lock & Lock, Procter & Gamble, Sejung Fashion, Red Bull, Rolex and VW.

    Alchemedia's audited revenues for the year ended 31 December 2011 were KRW 1.4 billion, with gross assets of KRW 10.0 billion.

    This investment continues WPP's strategy of developing its networks in fast-growing and important markets and sectors. South Korea's media spend in 2012 is forecast to reach KRW 9.95 trillion, an increase of 6.5% percent from the previous year, according to GroupM.

    In South Korea, WPP group companies collectively employ 1,400 people, (including associates) with revenues of more than $200 million.

    ze blijven bezig,dit houdt wel de druk op de ketel bij de overnamegesprekken met Lbi.....
  4. [verwijderd] 3 juli 2012 11:09
    3 July 2012






    WPP PLC ("WPP")



    Ogilvy & Mather acquires majority stake in Foster, a leading digital agency in Brazil





    WPP announces that its wholly-owned operating company Ogilvy & Mather, the global marketing communications group, has acquired a 70% stake in Foster Informatica, Ltda, a leading digital agency in Brazil ("Foster").



    Founded in 1993, Foster is based in São Paulo and employs 50 people. Clients include Monsanto, Bayer, Metro, Danone and Goodyear.



    Foster's unaudited revenues for the year ended 31 December 2011 were R$5.0 million, with gross assets at the same date of R$4.1 million.



    This acquisition of a leading digital agency in the dynamic Brazilian market is central to WPP's overall strategy of expanding its capabilities in the digital, direct and interactive disciplines and strengthening its presence in faster growing markets. WPP's digital revenues currently total around US$4.8 billion, representing over 30% of the Group's total revenue of US$16 billion. WPP has set a target of 35-40% of revenue derived from digital in the next five years. Collectively the Group employs over 5,000 people (including associates) in Brazil, WPP's eighth largest market, generating revenues of US$ 800 million.



    ook vandaag weer een overname,er is behoorlijk beweging aan het front....er zullen nu ook anderen dan alleen Omnicom moeten aanschuiven denk ik...
  5. [verwijderd] 4 juli 2012 12:29
    Microsoft Takes Write-Down in Failed Digital Ad Foray

    ....Microsoft still has some innovative ad technology products, said Darren Herman, chief digital media officer at the Media Kitchen, a digital advertising agency. It may be using some of its partnerships to learn more about the online ad business as a prelude to an actual purchase, he said.

    zou zomaar kunnen, out of the blue,moeten ze wel opschieten....

    dealbook.nytimes.com/2012/07/02/micro...
  6. [verwijderd] 9 juli 2012 12:34
    9 July 2012




    WPP PLC ("WPP")



    JWT acquires majority stake in leading digital agency, Activeark Oy in Finland



    WPP announces that JWT, its wholly-owned advertising agency network, has acquired a majority equity stake in Activeark Oy, a leading full service digital agency in Finland.



    Activeark, founded in 2003, is based in Helsinki with operations in the UK and India. The agency employs more than 80 people. JWT Finland and Activeark will combine their businesses and partner in Finland in order to provide a comprehensive offering for both local and international clients.



    Activeark's audited gross revenues for the year ended 31 December 2011 were approximately EUR8.1 million with gross assets as at the same date of approximately EUR3.4 million.



    This acquisition continues WPP's strategy of investing in digital capabilities and its commitment to developing its strategic networks throughout Europe. WPP's digital revenues currently total around US$4.8 billion, representing over 30% of the Group's total revenue of US$16 billion. WPP has set a target of 35-40% of revenue derived from digital in the next five years. WPP businesses in Scandinavia, (including associates), generate revenues of over US$500 million and employ nearly 3000 people.

12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.