Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Dockwise« Terug naar discussie overzicht

Q2 and Interim Results 2011

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 augustus 2011 15:56

    Koersen

    Q2 and Interim Results 2011: strongest ever quarter for contract wins; new backlog record



    19 augustus 2011

    DOCKWISE Ltd. today publishes results for the three month and Half Year periods ended June 30, 2011.

    Financial Highlights Q2 2011

    · Revenues of USD 109 million (USD 89 million in Q1 2011);

    · EBITDA of USD 35 million (USD 29 million in Q1 2011);

    · Operating margin of 32% (32% in Q1 2011);

    · Net profit of USD 3 million (Adjusted net loss of USD 4 million in Q1 2011);

    · Cash flow generated from operating activities of USD 25 million (USD 39 million in Q1 2011).



    Financial Highlights first Half Year 2011

    · Revenues of USD 198 million (USD 207 million in first half year 2010);

    · EBITDA of USD 64 million (USD 79 million in first half year 2010);

    · Operating margin of 32% (38% in first half year 2010);

    · Adjusted net loss of USD 1 million (Adjusted net profit of USD 7 million in first half year 2010);

    · Cash flow generated from operating activities of USD 64 million (USD 63 million in first half year 2010).



    Strategic and Operational Highlights Q2 2011

    · Vessel utilization 85% based on 365 days (64% in Q1 2011);

    · Type-0 vessel to be named Dockwise Vanguard ;

    · First project for Dockwise Vanguard confirmed as Jack and St Malo for Chevron;

    · Contract awards of USD 157 million (USD 70 million in Q1 2011)

    o Includes Gorgon project



    Post Q2 2011 events

    · Sustained bookings of short- term work and high- profile longer term projects:

    o More than USD 80 million booked for execution in 2011 and beyond;

    · Completion of complex Bongkot float-over to schedule and budget;

    · Delivery of MV Explorer to new owner.



    Backlog

    · Backlog at end Q2 2011 USD 471 million (Q1 2011: USD 397 million):

    o USD 101 million for execution in 2011 (USD 136 million at end Q2 2010 for execution in 2010);

    o USD 200 million for execution in 2012 (USD 126 million at end Q2 2010 for execution in 2011);

    o USD 170 million for execution in 2013 and beyond (USD 127 million at end Q2 2010 for execution in 2012 and beyond).

    AMSTERDAM (AFN) - SNS Securities gaat zijn verwachting iets naar beneden bijstellen ondanks de sterke resultaten die Dockwise voorbeurs publiceerde. De verlaging van de verwachting heeft te maken met het door Dockwise verwachte herstel van de spotmarkt.

    Het bedrijf verwacht dat prijs- en volumedruk zal aanhouden tot de eerste maanden van 2012. Daarna voorziet Dockwise herstel. ,,Ondanks de hoger dan verwachte resultaten zullen wij onze verwachting naar beneden bijstellen om het langzamer dan verwachte herstel van de markt in te calculeren'', aldus analisten in de notitie. Ze hebben een koopadvies voor het aandeel.

    De marktkenners waren te spreken over de sterke resultaten, die hoger lagen dan de verwachting van de analisten.

    Vrijdag om 9.43 uur noteerde het aandeel 6,9 procent lager op 13,41 euro. De ASCX-index verloor tegelijkertijd 2,5 procent.
  2. [verwijderd] 19 augustus 2011 15:59
    BREDA (AFN) - Dockwise heeft in de eerste helft van het jaar een klein verlies in de boeken gezet. Dat maakte de maritiem dienstverlener vrijdag bekend.

    Het bedrijf rapporteerde een aangepast nettoverlies van 1 miljoen dollar, vergeleken met een winst van 7 miljoen dollar in de eerste helft van 2010. De omzet daalde van 207 miljoen dollar naar 198 miljoen euro.

    In het tweede kwartaal zette Dockwise een winst van 3 miljoen dollar in de boeken, ten opzichte van een verlies van 4 miljoen dollar in het eerste kwartaal van dit jaar. De omzet kwam uit op 109 miljoen dollar in vergelijking met 89 miljoen dollar in de eerste 3 maanden van dit jaar.

    'Bemoedigend'

    Dockwise had aan het eind van het tweede kwartaal een orderportefeuille van 471 miljoen dollar. ,,Een bemoedigend orderniveau'', aldus topman André Goedée.

    Het bedrijf gaf geen financiële verwachting voor de rest van het jaar. Wel stelde het dat prijs- en volumedruk op de kortetermijnmarkt (spotmarkt) tot de beginmaanden van 2012 een impact zullen hebben.
  3. sip 22 augustus 2011 09:29
    Het resultaat van 1 e hljr 2011 heeft verlies opgeleverd
    van 5,3 mln en bedroeg aangepast 1,1 mln verlies.
    In 1e hlfjr 2010 waren deze cijfers 1,5 mln winst
    en 7,1 mln aangepaste winst.
    De verschillen in aangepaste winst zitten in verlies
    op afgestoten schepen. Hier werden slechte prijzen
    voorgekregen door de slechte markt.
    De verslechting t.o.v 2010 wordt veroorzaakt doordat
    de marges in de offshore/Onshore in 1e hlfjr 2010
    van goed nivo waren terwijl ook nog de offshore/onshore
    omzet in 1e hlfjr 41 % daalde.
    De omzet Heavy marine transport steeg met 10% en de
    totale bezetting steeg t.o.v 1e hlfjr van 65% naar 75%.
    Dit kon de neergang bij offshore/onshore niet goedmaken.
    Ook de marges bij Heavy Marine transport zakten door
    prijsdruk en hogere kosten vooral van brandstof.
    Dockwise is niet in staat de hogere kosten aan de klant
    door te berekenen. Het zelfde verhaal aangaande prijzen
    en brandstof geld voor Dockwise Yacht Transport.
    Deze zaken spelen zich vooral af in de korte termijn markt en de prijsdruk en volumedruk zullen doorzetten
    tot in begin 2012.
    Voor de rest van 2011 lijkt het ook niet erg goed daar
    er in de backlog 35 mln minder omzet zit als in 2010
    op het zelfde moment terwijl de kosten hoger en de
    prijzen onder druk staan. Dus belangrijk is wat wordt
    er nog geboekt aan orders voor 2011.
    Voor de korte markt is economisch herstel nodig maar daar
    lijkt het op moment niet op.
    Het ziet er naar uit dat 2011 rode cijfers zal opleveren.
    Voor werk na 2011 is de backlog sterk gegroeid ( 370 mln
    t.o.v 253 mln). Terwijl er ook nog 80 mln aan werk is
    geboekt na 30-6-2011. Hier is geen verdeling bekend van
    tijdvak.Ook is er veel specialistisch werk bij waar hopelijk weer betere marges op zitten.
    Voor de verdere toekomst is Dockwise behoorlijk positief
    ook wat betreft het type-O vessel welk waarschijnlijk
    nog eind 2012 in de vaart wordt genomen.
    Ook de sterk gegroeide backlog onderstreept dit.
    Ook is het doel minder afhankelijk te worden korte markt
    Er zijn twee schepen verkocht welke niet worden ingezet
    op de markt van Dockwise. En tevens wordt schip welk nu
    wordt gebruikt voor Yacht transport ingezet bij het
    Heavy Marine Transport.
    Het is nu de vraag of de markt niet weer inzakt daar de
    overheden zwaar gaan bezuinigen en dit haar weerslag zal
    hebben op de economie. De olie industrie draait op moment
    erg goed en de jacht naar olie verlegd zich naar gebieden
    die bepaald niet ongunstig zijn voor Dochwise.
    De balans is sterk met solvabiliteit van 60% terwijl er
    in 2015 pas flink afgelost moet worden op de schulden
    n.l. 215 mln. Wel loopt op moment de bouw van het nieuwe
    schip wat nog flinke kluif is.
    Veel zal afhangen of de gunstige gang van zaken aangaande
    de backlog zich doorzet zodat er de komende jaren genoeg
    werk is en dit tot uiting komt in de cijfers.
    Dockwise is kapitaal intensief bedrijf waar bezetting
    erg belangrijk is.
    Het komende jaar zal moeten aantonen als het optimisme van de direktie uitkomt.
  4. [verwijderd] 14 september 2011 14:42
    Gepubliceerd op 14 sep 2011 om 14:13 | Views: 238
    Artikel
    Reacties

    AMSTERDAM (AFN) - Bij een nieuwe recessie loopt een beperkt aantal Nederlandse beursgenoteerde bedrijven het risico dat de bankconvenanten breken. Dat concluderen analisten van Rabobank woensdag in een rapport.

    De analisten, die een stresstest uitvoerden op de balansen van de ondernemingen op basis van een recessie-scenario, zetten daarbij Dockwise, Grontmij, Ordina en TomTom op een zogenoemd 'red alert'.

    Bedrijven als Aalberts, AMG, Aperam, ArcelorMittal, Arseus, BAM, CSM, Randstad, SBM Offshore, TenCate, USG People en Wavin krijgen een 'attention'-sticker opgeplakt
  5. relic 21 september 2011 17:37
    quote:

    seb78 schreef op 21 september 2011 10:31:

    Geen idee, lijkt mij toch met het nieuws van de toekomstige olie-consumptie dat de orderportefuille wel aan zou moeten trrekken
    tja, (sommige) beleggers denken er anders over vandaag weer -5,29%.
    Speelt er iets waarvan beleggers (natuurlijk) niets weten of...?

    Had ik niet verwacht van Dockwise eerlijk gezegd, of staan ze er financieel slecht voor?
  6. [verwijderd] 26 september 2011 13:37
    Het Australische Wheatstone lng-project van oliebedrijf Chevron biedt veel mogelijkheden voor baggeraars en bedrijven als ===Dockwise. Dat zegt analist Edwin de Jong van SNS Securities.


    Het project is volgens SNS een van de grootste investeringsprogramma's in Australië. Er worden zowel op zee als op het land faciliteiten aangelegd. Daarbij moet er ongeveer 48 miljoen vierkante meter aan materiaal worden weggebaggerd. Dat is ruim anderhalf keer zo veel als bij het Gladstone project. Daar bedroeg de waarde van het baggerwerk circa 985 miljoen euro.

    Behalve baggeren, waar Boskalis een goede kans maakt werk binnen te slepen, zal er ook zwaar materiaal moeten worden vervoerd en aan land worden gebracht. Daar ziet SNS kansen voor onder meer Dockwise. De Jong denkt dat de contracten in de komende zes maanden tot 1 jaar zullen worden vergeven.

    Maandag rond 10.00 uur noteerde het aandeel Boskalis 0,5 procent hoger op 21,77 euro. Het aandeel Dockwise stond 4,6 procent lager op 9,45 euro.

    www.inhetnieuws.nl/search/

  7. [verwijderd] 27 september 2011 08:55
    ING verlaagd kd naar euro 11 (was 14), en houd hold. Analist ziet meer redenen om positief te zijn over t bedrijf, maar verlaagd zijn kd op grond van tubulente macro-economische ontwikkelingen en risicomijdend gedrag op de aandelenmarkten.

    Dat laatste zit er dubbel en dwars in volgens mij...
  8. ewout22 27 september 2011 13:48
    Merwin Bisseling - 27 september 2011, 08:47
    Het koersdoel voor Dockwise is verlaagd naar 11 euro. Het Houden advies door ING bleef ongewijzigd.

    Dockwise heeft een koersdoelverlaging gekregen door ING. Analist Quirijn Mulder verlaagde zijn koersdoel van 14 naar 11 euro, maar liet zijn Houden advies ongewijzigd. Hoewel een ontmoeting met het management van Dockwise voor een licht positievere blik op 2012 zorgde, meent Mulder dat de marktturbulentie en de onrust op de aandelenbeurs noodzaken tot een koersdoelverlaging voor Dockwise. Wel benadrukt Mulder dat Dockwise "de juiste dingen doet." Een kapitaalverhoging verwacht de analist niet. Mocht Dockwise toch zijn bankconvenanten breken dan meent Mulder dat de gevolgen beperkt zijn.


    De backlog van Dockwise is inmiddels opgelopen tot 500 miljoen dollar, maar deze werkzaamheden starten over het algemeen pas in 2012 waardoor de tweede helft van 2011 nog lastig belooft te worden. Ook kan het verwachte herstel in 2012 nog vertraging oplopen, aldus de analist. Er is volgens Mulder evenwel voldoende aanleiding om de maritieme dienstverlener van de lijst van 'minst favoriete' fondsen te halen.
16 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.