Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Priority Telecom« Terug naar discussie overzicht

Sterk verbeterende resultaten Priority

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 november 2005 21:38
    AMSTERDAM (Dow Jones)--De omzet van telecommaatschappij Priority Telecom is over het derde kwartaal sterk gestegen door `Voice Over IP' (VOiP), bellen via internet.
    De omzet groeide 23%, en kwam uit op 29,5 miljoen euro. Vorig jaar bedroeg de omzet in dezelfde periode 24 miljoen euro. Gedurende het derde kwartaal voorzag de onderneming indirect 90.000 huishoudens van VoIP-verbindingen.
    De winst voor rente, belasting, amortisatie en afschrijving (Ebitda) steeg met 50% in vergelijking met het derde kwartaal 2004, en kwam uit op 4,3 miljoen euro. Vorig jaar was dat 2,9 miljoen euro.
    Het nettoresultaat over het derde kwartaal was 1,1 miljoen euro negatief. Vorig jaar was dat nog 6,8 miljoen euro negatief over dezelfde periode.
    Doordat het bedrijf zich steeds meer richt op de zogeheten spraakoplossingen daalden de operationele kosten met 11%.

    Als nieuwkomer op dit erg stille forum vraag ik mij af hoe het kan dat Priority, overigens sterk dalende, doch negatieve resultaten boekt. Wanneer wordt er een break even point verwacht? De resultaten stijgen immers per kwartaal gigantisch.
    Kan iemand mij uitleg geven?
    Met vr. gr. Hans
  2. [verwijderd] 9 november 2005 21:49
    Hallo Super Telstar,

    Je bent hier op een weinig florerend forum. Dat zal ongetwijfeld voor een deel te maken hebben met de zeer geringe handel in dit aandeel...en mede met de historie.

    Voor wat betreft dat laatste adviseer ik je de verschillende berichten op dit forum die wat meer info geven dan alleen wat kretologie door te nemen. Je doet er goed aan ook de jaarverslagen van 2003 en 2004 tot je te nemen.

    De berichtgeving van het bedrijf richting aandeelhouders is uiterst matig zeg maar gerust slecht, alhoewel met tijdige presentatie van nieuwe opdrachten daarin al flink verbetering is aangebracht.

    Je zult voor je zelf moeten vaststellen of het aandeel "beleggerswaarde" voor jou heeft. Je moet er rekening mee houden dat met de huidige volumes verkopen van "grote"aantallen best moeilijk is tenzij je voor een dumpprijs van je stukken afwilt.

    Belangrijk is proberen vast te stellen of de club daadwerkelijk een substantieel marktaandeel aan het verwerven is. Men zegt van wel. Zie de cijfers Q3. De jaarcijfers zullen een beter beeld geven met name ten aanzien van de ontwikkeling van de schuldpositie, de beheersing van de kosten en het ontwikkelen van meer dan nationaal marktaandeel.

    Kijk ook voor de aardigheid de koersontwikkeling rondom de presentatie van de jaarcijfers over 2004, begin dit jaar.

    Succes ermee.

    vr.gr.
    winckie
  3. [verwijderd] 9 november 2005 22:07
    Hallo Winckie,

    Bedankt voor deze snelle en waardevolle reactie.
    Vaak surfen bepaalde beleggers op de toppen van golven die meestal voor de kwartaal- of jaarcijfers uitrollen. Ik ben geïnteresseerd in bedrijven die vanuit een diep dal komen en zich bevinden in een (in potentie) booming markt. Met o.a. het onlangs verworven miljoenencontract bij ZeelandNet lijkt Priority uit zo'n dal te kruipen en marktaandeel te kunnen behalen, dus zal ik mij er verder in verdiepen en mijn conclusies trekken. Nogmaals dank voor jouw reactie, want op dit forum zijn er weinig draadjes die je op weg helpen, zonder de anderen tekort te willen doen die erop schrijven.
    En bij voorbaat dank aan anderen die op mijn bericht reageren, want ik zit niet elke dag achter de computer.
    Met vr. gr. Hans
  4. [verwijderd] 9 november 2005 22:25
    Super Telstar,

    Zonder meer is VOIP-markt booming te noemen. Maar daar gaan de ontwikkelingen dan ook zeer snel. Als je daarop kunt inspelen met behoud van je bestaande klanten (het is een servicegevoelig produkt vanwege de snelle ontwikkeling)dan doe je het goed. De backoffice organisatie schijnt goed in elkaar te zitten.

    Ik ben benieuwd hoe snel men het aantal klanten kan uitbreiden.

    Zoals al gezegd. Het jaarverslaag over 2005 geeft de ontwikkeling over het hele jaar aan en ik neem aan dat ze in staat zullen zijn een concrete outlook voor 2006 af te geven. Tot nog waren ze heel voorzichtig met de vooruitzichten. En terecht. Eerst maar eens de schulden afbouwen.

    vr.gr.
    winckie
  5. [verwijderd] 9 november 2005 22:33
    Winckie,

    Gisterenavond was het de hr. Scheepbouwer van KPN zelf die op TV vertelde dat bellen via internet dé toekomst heeft. Verwacht wordt dat dit binnen een paar jaar het vaste telefoonnet verdringt. Dus de markt lijkt inderdaad booming. Als de outlook maar aangeeft dat er zwarte cijfers geschreven gaan worden, dan gaat het meestal hard met een aandeel. Dus het is afwachten of speculeren.

    vr. gr. Hans.
  6. [verwijderd] 9 november 2005 22:40
    Super Telstar,

    Klopt, maar wil je een echt meetellende speler worden op deze markt dan gaat zeker om aantallen klanten. Uiteraard ook kwaliteit, dat staat boven kijf. Maar je moet een continue stroom van inkomsten genereren. Dat is hard werken, het gaat niet om simpele acquisitie maar om het veroveren van de markt.

    Ik ben benieuwd of priority telecom zijn partijtje kan blijven meeblazen. Aangezien het bedrijf bij de eersten behoort en behoorlijk wat technology in huis heeft heb ik er wel (wat) vertrouwen in.

    vr.gr.
    winckie
  7. [verwijderd] 9 november 2005 22:48
    Winckie,

    Helemaal met je eens. Uiteraard zijn veel (nieuwe) klanten het belangrijkste voor een bedrijf. Doch een goede financiële positie, naam en dito bedrijfsvoering kunnen het bedrijf ook een aantrekkelijke overnamekandidaat maken in een zich snel ontwikkelende branche waar het vaak een kwestie is van overnemen of overgenomen worden. En dat biedt ook perspectief.
    P.s. Ik krijg lasogen van het scherm, dus sluit af.
    vr. gr. Hans
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.