Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,4K

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 12 april 2017 10:58
    Wie weet is dit weer een boost voor PND van TT (geintje)...niet slim van Toyota lijkt mij.

    The C-HR does not come with navigation and there’s no option to include it. Worse, it does not come with Apple CarPlay or Android Auto, which would enable me to show my phone’s display on the car’s screen. So I typed in the destination on my iPhone and my passenger held it while it talked us through the zig-zag of country roads to Ste.-Eustache. Toyota says navigation is not an option because the C-HR is aimed at young urban hipsters – “sensation seekers”, the company calls them – and they all have phones with navigation already loaded. Which is true, but everyone is trying to get those phones out of people’s hands while they drive, and young people like to follow spoken map directions. Sure, you can buy a suction-cup holder for the phone or lay it on the seat, but you shouldn’t need to do this with a 2018 model
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 12 april 2017 11:19
    In an unscheduled release of headline figures before full results due on April 26, Daimler late on Tuesday said group earnings before interest and tax (EBIT) jumped 87 percent to 4.01 billion euros ($4.25 billion), thanks partly to 690 million euros in one-off gains.

    Daimler's results were lifted by revaluing a stake in mapping company HERE, as well as by the sale of some real estate and the reversal of an impairment charge on its stake in Chinese carmaker BAIC.

    www.dailymail.co.uk/wires/reuters/art...
  3. forum rang 6 Dutchy Ron 12 april 2017 11:22
    www.geomarketing.com/traveltab-taps-h...

    TravelTab, a provider of GPS and related services for travelers, has partnered with HERE to power navigation and mapping capabilities for its new “travel companion devices” that will be available to car rental customers in the U.S., Canada, and Mexico — a move that underscores the continued value of location and mapping data across industries.
  4. [verwijderd] 12 april 2017 11:28
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 april 2017 11:19:

    In an unscheduled release of headline figures before full results due on April 26, Daimler late on Tuesday said group earnings before interest and tax (EBIT) jumped 87 percent to 4.01 billion euros ($4.25 billion), thanks partly to 690 million euros in one-off gains.

    Daimler's results were lifted by revaluing a stake in mapping company HERE, as well as by the sale of some real estate and the reversal of an impairment charge on its stake in Chinese carmaker BAIC.

    www.dailymail.co.uk/wires/reuters/art...

    "Positive Valuation effect in connection with new partners/investors in HERE €183 million"

  5. harrysnel 12 april 2017 11:41
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 april 2017 11:19:

    In an unscheduled release of headline figures before full results due on April 26, Daimler late on Tuesday said group earnings before interest and tax (EBIT) jumped 87 percent to 4.01 billion euros ($4.25 billion), thanks partly to 690 million euros in one-off gains.

    Daimler's results were lifted by revaluing a stake in mapping company HERE, as well as by the sale of some real estate and the reversal of an impairment charge on its stake in Chinese carmaker BAIC.

    www.dailymail.co.uk/wires/reuters/art...

    In het Daimler persbericht staat het exacte getal:

    "Positive Valuation effect in connection with new partners/investors in HERE €183 million"

    www.daimler.com/documents/investors/n...

    Even heel grof en uit mijn hoofd:

    -Duitsers hadden na verkoop 10% Here aan Chinezen (Tencent, NavInfo en GIC) ieder nog 30%.

    -Daarna neemt Intel belang van 15% dus de Duitsers leveren ieder nog 5% in en het belang gaat naar 25%.

    Nog steeds verder redenerend zonder op details te letten: Daimler heeft nu 25% in Here. Als je E2,8 miljard voor Here hebt betaald zou 25% destijds een waarde vertegenwoordigen van E700mln. Daar komt nu dus een herwaardering op van E183mln. Dat maakt de kaarten nu ruim 26% meer waard.

    Waarom doet TomTom nooit een dergelijke herwaardering van de mapping assets maar blijft het afschrijven? Dat terwijl:
    - Er marktaandeel gewonnen wordt op Here zie orderboek.
    - Here voor E2,8 miljard verkocht is en nu dus nog meer waard blijkt te zijn.
    - Met het toevoegen van ADAS features meer verdient kan gaan worden aan de mapping assets.
    - Er dit jaar het besef is gekomen dat HD Maps een noodzakelijk stukje van de puzzel zijn.

    Dus: waar op de balans zie je de toegenomen waarde van Mapping assets? Waar zie je de dominante positie op het gebied van Traffic?

    Als TomTom de mapping assets nu eens met 25% opwaardeert net als Daimler vanwege bovenstaande ontwikkelingen dan hebben we het bij de outlook niet meer over 25 of 30 cent winst per aandeel maar gaat het boven de E1.

    En dan wel huichelen dat "de winst op korte termijn hoger moet"......dat kan heel simpel als je de waarde van de Maps op balans laat blijken. En ook in een zelfstandig scenario hebben de Maps waarde: zie orderboek Automotive.
  6. [verwijderd] 12 april 2017 11:47
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 12 april 2017 11:39:

    Ben eruit op 9.13
    die weerstand is een harde dobber en we ketsen er weer op af
    zie het aandeel richting 8.90 zakken vandaag
    ben in Arcelor gestapt verwacht flinke stijging
    Ach... moet je weer aan je 'clicks' komen vandaag?
    Ik wacht op je volgende inhoudsloze geneuzel.

    Groeten aan paulus...

  7. [verwijderd] 12 april 2017 11:48
    quote:

    W schreef op 12 april 2017 09:15:

    [...]

    geen dank, je leest steeds meer bij de analisten dat men consumer niet meer meeneemt in de modellen voor price target bepalingen en voor waarde bepalingen van de assets van TT

    dit is niet zomaar, er is een reden dat ze dit nu bijna allemaal doen, dat is omdat men verwacht dat consumer gaat afsplitsen - dit gaat het aandeel echt goed doen zodra TT zelf tot deze aktie over zou gaan.

    Thanks for sharing, W
  8. [verwijderd] 12 april 2017 11:52

    @ Harry

    omdat bij HERE het bewijs is geleverd wat de biz waard is, de Duitsers betaalden 2,8 miljard en ondanks dat hier vaak de indruk werd gegeven dat HERE een kansloos verhaal is en uit puur defensief oogpunt door de Duitsers is aangekocht, blijkt nu dat ze gewoon voor een premie en niet aan een discount nieuwe partners erin laten

    TT heeft shit-bewezen voor de aandeelhouder, er is geen enkel feit wat een keihard bewijs geeft dat die 3 jaar voorsprong die TT heeft op HERE qua maps ook daadwerkelijk hard gemaakt kan worden binnen de cijfers
    de cijfers die TT schrijft zijn immer nog pet, de investeringen hoog en ongoing en de tender-winning maakt men niet openbaar

    wij weten fuck-all hoe TT er echt bijstaat en de reden dat we nu naar de cijfer-presentatie toe klimmen aan de beurs is enkel vanwege externe druk.
    de analisten schrijven nu echt allemaal met slechts één doel, doe wat aan de structuur van je toko, zolang je weging bepalend is voor wat consumer doet en niet voor je groei-onderdelen, blijf je aan een miezerige beurswaarde noteren.

    @ trendfollower/gira in jullie mail-box
  9. Tommie 12 april 2017 11:54
    quote:

    harrysnel schreef op 12 april 2017 11:41:

    [...]

    Even heel grof en uit mijn hoofd:

    -Duitsers hadden na verkoop 10% Here aan Chinezen (Tencent, NavInfo en GIC) ieder nog 30%.

    -Daarna neemt Intel belang van 15% dus de Duitsers leveren ieder nog 5% in en het belang gaat naar 25%.

    Nog steeds verder redenerend zonder op details te letten: Daimler heeft nu 25% in Here. Als je E2,8 miljard voor Here hebt betaald zou 25% destijds een waarde vertegenwoordigen van E700mln. Daar komt nu dus een herwaardering op van E183mln. Dat maakt de kaarten nu ruim 26% meer waard.

    Waarom doet TomTom nooit een dergelijke herwaardering van de mapping assets maar blijft het afschrijven?
    Waarom doet TomTom nooit een dergelijke herwaardering van de mapping assets maar blijft het afschrijven?:

    Volgens mij moet je herwaarderen bij verkoop.

    De genoemde herwaardering van E183 mln heeft naar mijn mening betrekking op de verkochte 8%
2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.